بازی هایی برای پرورش کودکانی شاد (1)

بازی هایی برای پرورش کودکانی شاد (1)

پرورش فرزندانی شاد

در این مقاله می خوانیم برای داشتن کودکانی شاد چه راه کارهایی را باید انجام دهیم در واقع با معرفی این بازی ها و انجام آن همراه با کودکان دنیای آنها شاد می کنیم. (نازوب)

شاد باشید و به شادی کودکانتان اهمیت بدهید.

1- ایست، حرکت

کودکان را به محوطه بازی بیاورید و از آن ها بخواهید با اعلام حرکت از جانب مربی بدون برخورد با یکدیگر حرکت کنند و زمانی که مربی می گوید: ایست، همان جایی که هستند به همان حالت بی حرکت و ساکن بمانند.

2- آلبوم برگ های خشک

از کودک بخواهدی در محیط حیاط، در فصل پاییز که امکان بیرون رفتن کمتر است یا جاهایی که گاهی قدم می زند برگ های سالم، و گاهی هنوز در فصل پاییز برگ های سبز با طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد آن ها را جمع آوری کند و برگ ها را زیر یک دفتر صاف روی هم بگذارد و وسیله ای سنگین روی آن بگذارد. بعد از آن هر برگی را روی یک برگ از کاغذ بچسباند این کار برای کودک بسیار شاد و رنگارنگ است و این که یک آلبوم برگ تهیه کرده است.

3- نقاشی با قلموی ساخته شده با نخ

با استفاده از یک تار نخ کاموایی بلند برای کودکتان قلمو بسازید، بدین ترتیب که کاموا را چهار، پنج و یا شش لا کنید و دور آن به وسیله نخ محکمی گره بزنید و از کودک بخواهید بر روی کاغذ نقاشی زیبا بکشد.

4- پرش

تعدادی دایره های رنگی بر روی زمین محوطه بازی رسم کنید و از کودک بخواهید پرش را از یک دایره رنگی شروع کند و به ترتیب و بدون این که پایش را از دایره ها خارج شود، این کاررا تا آخرین دایره ادامه دهد.

5- ساخت ماسک و اجرای نمایش

تعدادی مقوای رنگی، مداد، چسب، قیچی، کش و سایر وسایل مورد نیاز را برای کودک فراهم کنید و در اختیار او قرار دهید. حالا از او بخواهید بشقابی را بر روی مقوا قرار دهد دور تا دور آن را با مداد بکشد و بعد ببرد.

در نهایت با درآوردن جای چشم ها ودهان روی مقوا را با رنگ ها و مقواهای رنگی دیگر تزئین کند وماسک شخصیت مورد نظر را بسازد. پس از پایان کار، کودک می تواند با سایر دوستانش با ماسک هایی که ساخته اند یک نمایش اجرا کنند.

6- گردنبند خوراکی

یک نخ محکم بلند را در اختیار کودک قرار دهید، مقداری خوراکی های خوشمزه و مورد علاقه او را به همراه نخ روی میز جلوی کودکتان بگذارید.

بعد از او بخواهید هر کدام از خوراکی ها را که دوست دارد داخل نخ کند و در نهایت دو سرنخ را به هم گره بزند و آن را به گردن خود آویزان کند و هر وقت گرسنه شد به عنوان یک میان وعده غذایی از آن ها میل کند. شما می توانید این ایده را در جشن تولد کودکتان برای کودک و سایر مهمان ها درست کنید و آن ها را شاد کنید.

7- بند بازی

برای هریک از کودکان یک خط مستقیم بر روی زمین محوطه بازی رسم کنید و از کودک بخواهید مانند یک بند باز روی خط راه برود.

8- میدان موانع

با استفاده از سنگ، کارتو نهای خالی وسایل، محوط بازی را از موانع پر کنید و از کودک بخواهید از لابه لای سنگ ها به صورت مارپیچ عبور کند و درون کارتون ها به وصورت سینه خیز رد شود. (البته در کارتون هایی که بزرگ هستند) برای این بازی بهتر است زمان تعین کنید چون این بازی با هیجان بسیار است و کودک بیشتر از زمان معمول دوست دارد این بازی را انجام دهد.

9- توپ رانی

محوطه بازی را با مخروط هایی مانع گذاری کنید و از کودک بخواهید در نقطه شروع بایستند و توپی را جلوی پایش قرار دهید و با صدای سوت شروع بازی، کودک توپ را با پایش از میان مانع ها عبور دهد. با این بازی بیشتر کودکان یکی از فوتبالیست های مشهور می شوند.

10- هدف گیری

جعبه ای را در یک گوشه محوطه بازی قرار دهید، تعدای توپ در اختیار کودک بگذارید و از او بخواهید در فواصل مختلف نسبت به جعبه بایستد و توپ را به داخل جعبه پرتاپ کند.

این مقاله و بازی های شادی آور ادامه دارد و در بخش های بعدی راه کارهای دیگر را به شما پدر مادر های گرامی ارائه می دهیم تا با انجام این بازی ها دنیای کودکی فرزندتان را شاد کنید. هر هفته با ادامه این مقاله با ما همراه باشید (نویسنده: گروه سایت نازوب )

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان