حفره ی امنیتی در نسخه جدید مرورگر فایرفاکس

حفره ی امنیتی در نسخه جدید مرورگر فایرفاکس
به گزارش نازوب و به نوشته سایت پی سی ورلد که اخبار مربوط به تکنولوژی را پوشش میدهد ، کمتر از یک روز پس از انتشار عمومی نسخه شانزدهم مرورگر فایرفاکس توسط شرکت موزیلا، این شرکت روز یازدهم ماه اکتبر، عرضه الکترونیکی مرورگر فوق را از طریق اینترنت به دلیل آنچه وجود نگرانی های امنیتی توصیف شده، متوقف کرد.

مایکل کوتس، مدیر بخش تضمین امنیت شرکت موزیلا در بلاگ رسمی شرکت درباره اقدام اخیر موزیلا و تصمیم به فراخوان نسخه جدید مرورگر فایرفاکس توضیح داد که شرکت موزیلا از وجود یک ضعف امنیتی در نسخه جدید فایرفاکس آگاه شده است، این مقام شرکت موزیلا در ادامه افزود هم اکنون فعالانه در حال تلاش برای رفع این مشکل و ارائه بسته به روزگردانی نرم افزار هستیم. در ضمن فایر فاکس ۱۵ [یعنی نسخه قبلی] چنین مشکلی ندارد.

بنابر اعلام آقای کوتس، میزان آسیب پذیری نسخه جدید مرورگر فایرفاکس این امکان را در اختیار سایت های مهاجم قرار می دهد که تاریخچه استفاده از شبکه کاربر قربانی را استخراج و دریافت نماید،‌ امری که می تواند مورد سواستفاده های مختلف واقع شود.

مدیر بخش تضمین امنیتی شرکت موزیلا در ادامه یادداشت خود افزود که شرکت موزیلا اطلاعات و گزارشی را مبنی بر سو استفاده احتمالی مهاجمان سایبری از این حفره امنیتی دریافت نکرده است. مایکل کوتس به زمان مطلع شدن موزیلا از وجود مشکل امنیتی در نسخه جدید مرورگر فایرفاکس اشاره ای نکرده است.

در اقدامی پیشگیرانه، شرکت موزیلا لینک های مربوط به دریافت مرورگر فایرفاکس ۱۶ را از سایت خود حذف کرد و اعلام کرد که تا روز پنج شنبه بسته به روزگردانی نرم افزار را بر روی سایت خود قرار خواهد داد. با وجود آنکه سایت موزیلا، نسخه دارای مشکل مرورگر فایرفاکس را از روی اینترنت حذف کرد، نسخه غیر امن این مرورگر کماکان بر روی دیگر سایت ها از جمله یاهو و گوگل در دسترس است.

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که فایرفاکس ۱۶ را بر روی رایانه خود نصب کرده اید، مرورگر فوق به محض وجود بسته پیشنهادی به صورت خودکار از طریق اینترنت به روزگردانی خواهد کرد. تا قبل از عرضه بسته به روزگردانی نرم افزار از کاربر می خواهد که مرورگر خود را به نسخه پیشین نرم افزار بازگردانند.

نسخه اولیه منتشر شده از فایرفاکس یک مشکل امنیتی را باقی گذاشته اما مسائل مهم تر از جمله مشکل تخریب حافظه، خطر ایمنی حافظه، مشکل پر شدن بافر و … را حل کرده است. نشریه پی سی ورلد در تکمیل این گزارش از ارائه بسته به روزگردانی شرکت موزیلا برای مرورگر فایرفاکس ۱۶ و رفع مشکلات امنیتی این مرورگر خبر داده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان