ramazan
ramazan

جذاب ترین رنگ موهای سال

جذاب ترین رنگ موهای سال
نازوب، سال جدید که می رسد خیلی ها دوست دارند تغییر و تحولی در رنگ مویشان ایجاد کنند. در سال ۲۰۱۰ رنگ های زیادی برای مو مد می شود که جذاب ترین آنها قهوه ای تیره، هلویی تیره، قهوه ای مایل به قرمز، قرمز روشن، همه انواع بلوند،هایلایت های چند رنگ، ته رنگ های مشکی و حتی بنفش کمرنگ می باشد.

آیا تابه حال با خودتان فکر کرده اید که چه رنگ مویی به شما بیشتر می آید؟ یا اینکه از چه رنگی باید برای پایه مو (بیس) یا هایلایت استفاده کنید؟ این مسئله برای خیلی ها سردرگم کننده است چون وقتی موهایتان را رنگ می کنید باید به رنگ پوستتان هم دقت کنید و اینکه رنگ مویی که انتخاب می کنید زیبا ترتان می کند یا از قیافه می اندازتتان.

 
من بعنوان یک متخصص زیبایی که ۱۶ سال در این زمینه کار کرده ام، تجربیات زیادی را درمورد رنگ مو هم روی موهای خودم و هم موهای مشتریانم به دست آورده ام. می خواهم به شما هم کمک کنم که زیباترین هایلایت، لولایت یا رنگ ها را روی موهایتان به دست آورید.

پایه قرمز (یا آنها که به طور طبیعی رنگ مویشان قرمز است): اگر می خواهید پایه مویتان را قرمز مسی کنید، پیشنهاد من برای هایلایت، قرمز تیره به همراه رگه های خیلی کم از بلوند روشن یا شکلاتی تیره در قسمت بالای مو است. من در کتابهایم قرمز مسی را یک درجه متوسط از خانواده قرمز معرفی کرده ام. داشتن هایلایت های تیره تر در قسمت جلویی مو اعضای چهره تان را مشخص تر می کند و ظاهری چند رنگ به شما می دهد.

پایه قرمز تیره: منظور من از قرمز تیره قرمز آتشی، آلبالویی، بلوطی، بورگاندی یا قرمز لاکی است. روی این پایه مو، مخلوطی از بلوند و بلوند توت فرنگی دور کناره های سر و قسمت جلویی برای هایلایت عالی است. این پایه مو با هایلایت های بورگاندی و لولایت هلویی هم خیلی زیبا می شود. در سال ۲۰۱۰ یک مقدار زیادی رنگ بنفش-ارغوانی همراه انواع قرمزها و شکلاتی می بینید.

پایه قرمز روشن: اگر برنامه دارید که رنگ پایه مویتان را به روشنترین قرمز مسی، بلوند توت فرنگی برسانید، درجه های متوسط برای تکمیل آن رنگ روشن بسیار عالی است مثل زردآلویی تیره، کاراملی-طلایی، زنجبیلی یا بلوطی روشن.

پایه قهوه ای شکلاتی: رنگ موی قهوه ای تیره در سال ۲۰۱۰ بسیار بسیار جذاب خواهد بود. وقتی رنگ پایه موهایتان شکلاتی تیره باشد می توانید از رنگهای مختلفی برای هایلایت روی آن استفاده کنید. می توانید از هایلایت روشن مثل عسلی، طلایی روشن، پلاتینی، یا کاراملی  استفاده کنید. اگر دنبال هایلایت های تیره تر هستید، از آلبالویی، بورگاندی، دارچینی یا خرمایی،  استفاده کنید. حتی یک صورتی خوش رنگ هم روی پایه قهوه ای شکلاتی زیبا خواهد شد.

پایه بلوند پلاتینی: رنگ پلاتینی بسیار جذاب است و در سال ۲۰۱۰ هم هنوز مد خواهد بود. وقتی پایه رنگ مویتان پلاتینی باشد، می توانید از هایلایت های مشکی یا شکلاتی تیره، صورتی، خرمایی، بلوندهای تیره تر، یا چند رنگ مختلف از بلوند طلایی گرفته تا قرمز استفاده کنید.

رنگ موهای زیبای دیگر برای سال ۲۰۱۰ آخرین مدل موی لیدی گاگا است که پلاتینی با هایلایت علفی و صورتی است.

انتخاب بهترین رنگ مو
انتخاب رنگ مو به اندازه انتخاب رنگ مورد علاقه تان آسان نیست. خیلی مهم است که رنگ می طبیعی خودتان، رنگ پوست و چشمهایتان را موقع انتخاب در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ موی جدید
پوست های روشن و رنگ پریده برای همه نوع رنگ مو مناسب است.

اگر پوست صورتتان صورتی است از درجات مختلف قرمز و بلوند طلایی برای موهایتان اجتناب کنید. می توانید از تن های خاکستری برای خنثی کردن رنگ پوستتان استفاده کنید.

اگر رنگ پوستتان زرد است از رنگ های زرد، طلایی یا نارنجی برای موهایتان استفاده نکنید. قرمز های تیره برای شما مناسب است.

پوست های زیتونی با رنگ های تیره تر برای مو مناسب تر است.

چه رنگ لباسی به شما می آید؟
اگر این را بدانید می تواند برای انتخاب رنگ مو به شما کمک کند.

اگر رنگ قرمز، نارنجی، زرد طلایی، سبز زیتونی یا زنگاری به شما می آید، رنگ موهای گرم مثل بلوند طلایی، قهوه ای طلایی، بلوند توت فرنگی برایتان مناسب است.

اگر قرمر آبی فام، مشکی، آبی مایل به ارغوانی روشن، یا سبز  کاجی به شما می آید، رنگ موهای سرد مثل پلاتینی، بلوند خاکستری، قهوه ایخاکستری، بورگاندی و مشکی  برایتان مناسب است.

اگر رنگ های قرمز، ارغوانی، طوسی، یا آبی مایل به خاکستری به شما می آید، برای رنگ مویتان بهتر است از رنگ های خنثی مثل بلوند شنی، بلوند بژ، قهوه ای شکلاتی و قهوه ای مایل به قرمز استفاده کنید.

رنگ های گرم، صورتی پوست شما را برجسته می کند به همین دلیل اگر پوست صورتتان قرمزی دارد، بهتر است به دنبال رنگ های سردتر مثل شامپاینی، بلوند ماسه ای یا خاکستری یا قهوه ای باشید.

طلایی گرم یا انواع قرمز به پوست های زیتونی یا خاکستری بیشتر می آید.

قرمز سکسی ترین رنگ در این سال است. البته شامپو تاحدودی این رنگ را از بین می برد پس انتظار محو شدن آن را داشته باشید.

برای داشتن رنگ مویی طبیعی تر بهتر است از قرمزهای مسی به جای قرمز آبی فام استفاده کنید.

به جای حدس زدن، می توانید رنگ را روی یک تکه از موها تست کنید تا ببینید چه رنگ مویی بیشتر به شما می آید. و حتماً عکس ها را به آرایشگرتان نشان دهید تا نظرهایتان متناقض نشود.

اگر میبینید که بعد از رنگ کردن موهایتان مجبور می شوید بیشتر آرایش کنید پس بدانید که رنگی که انتخاب کرده اید اشتباه است. اگر رنگ مور درستی انتخاب کرده باشید، رنگ پوستتان زنده تر می شود. رنگ مو باید صورتتان را درخشان تر کند.

با متخصص رنگ مویتان (و خودتان) درمورد مدت زمان گذاشتن رنگ روی ریشه هایتان صادق باشید . بعضی از رنگ باید بیشتر بمانند و بعضی کمتر. هرچه رنگی که می خواهید از رنگ طبیعی موهایتان فاصله داشته باشید رنگ مو باید بیشتر روی موهایتان بماند.

موهای هایلایت شده را نباید هر روز سشوار کشید، یک تا دو روز در هفته را به آن استراحت دهید. و یکبار در هفته آن را با نرم کننده قوی شستشو دهید.

اگر رنگ مویتان دقیقاً همان رنگی است که در دوره جوانی داشتید، خوب به آن فکر کنید چون خیلی از خانم ها تلاش می کنند که به رنگ قدیمی مویشان برسند اما معمولاً نتیجه دلخواه را دریافت نمی کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان