یک ویتامین فوق العاده برای بیماری های کبدی

مجموعه : پزشکی
یک ویتامین فوق العاده برای بیماری های کبدی
نازوب، آیا می دانید چه و یتامینی برای بیماری های کبدی بسیار مفید است؟و چرا این ویتامین مفید است؟

بر اساس یك تحقیق مشخص شد كه استفاده از مكمل‌های ویتامین E و مواد غذایی حاوی این ماده می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های كبدی مفید باشد.

بر اساس یك تحقیق كه توسط دانشكده علوم پزشكی دانشگاه «لس آنجلس» صورت گرفت، این موضوع مشخص شد كه افراد مبتلا به بیماری‌های كبدی می‌توانند با مصرف مواد غذایی و یا مكمل‌های حاوی ویتامین E به درمان خود بپردازند، البته مصرف این ویتامین باید زیر نظر پزشك باشد.
در گزارش محققان این پروژه همچنین آمده است كه افراد مبتلا به كبد چرب هم می‌توانند از این ویتامین برای بهبود یافتن استفاده كنند، اما متاسفانه مصرف این ماده برای بیماران كبدی كه به دلیل مصرف الكل دچار این بیماری شدند، اصلا توصیه نمی‌شود.
دكتر «آرون سانیال» از دانشگاه «ویرجینیا» نیز خاطرنشان كرد: ویتامین E پیش از این برای درمان بیماری‌های كبدی اصلا توصیه نمی‌شد و معمولا افرادی كه در شرف ابتلا به این بیماری بودند، تنها می‌توانستند از آن استفاده كنند، اما با مطالعات و تحقیقات جدید مشخص شد كه می‌توان از این ویتامین نیز حتی برای بیماران كبدی دیابتی هم استفاده كرد.
به گزارش نازوب، بر اساس این تحقیق، تجویز ویتامین E و قرص‌های مكمل برای افراد مستعد این بیماری نیز توصیه می‌شود. البته كاهش مصرف مواد غذایی پرچرب و رعایت رژیم غذایی اصولی و مناسب نیز در كنار این مكمل‌های ویتامینه كمك مؤثر به درمان بیماران می‌كنند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان