جراحی و کوچک کردن سینه ها چه مضراتی دارد

جراحی و کوچک کردن سینه ها چه مضراتی دارد

جراحی و کوچک کردن سینه ها چه ضررهایی را به خانم ها هدیه می دهد!؟

جراحی سینه که این روزها برای خوش اندام شدن خانم ها باب شده آیا خطرات جدی خانم ها را تهدید می کند یا بدون عارضه است؟

همانطور که می دانید جدای از خانم های چاقی که اضافه وزن دارند شیر دهی مادران اصلی ترین عامل بزرگ شدن سینه ها و افتادگی است. که همان افزایش بافت چربی و یا بافت شیرساز می باشد.

اولین پیشنهاد ورزش و حرکات مخصوص کوچک شدن سینه ها است. سپس اگر با ورزش سینه ها جمع نشد راهکار جراحی به میان می آید.

 

 

جراحی زیبایی کوچک کردن پستان، چگونه عملی است:

 

جراحی و کوچک کردن سینه ها چه مضراتی دارد

 

جراحی زیبایی کوچک کردن پستان، شامل خارج کردن چربی و پوست اضافی پستانها، شکل دهی مجدد پستان و تغییر محل هاله پستانی در محل جدید می باشد.

با انجام این کار، علاوه بر کاستن از حجم و وزن پستانها که مشکلات جسمی زیادی برای بیمار ایجاد می کند، شکل دهی مجدد پستانها باعث زیبایی پستانها شده و احساس بیمار را نسبت به شکل بدن خود بهبود می بخشد.

 

برای انجام این کار، تکنیک های مختلفی وجود دارد که براساس طراحی انجام شده پیش از عمل، نوع برشهای پوستی و نیز برشهای ایجاد شده در نسج پستان می تواند کاملاً متفاوت باشد.

اگرچه در تمام تکنیک ها، خط برشی در دور هاله پستان وجود خواهد داشت، سایر برشهای پوستی در حین جراحی می تواند متفاوت باشد.

از آنجا که برنامه ریزی برای انتخاب نوع عمل، پیش از انجام جراحی و در جلسات ویزیت های قبل از عمل جراحی انجام می شود، بدیهی است که بیمار از انواع مختلف برش جراحی، که توسط جراح توضیح داده می شود مطلع شده و خود نیز، در انتخاب نوع روش جراحی مشارکت خواهد کرد.

طبیعتاً، خط برش باید به گونه ای انتخاب شود که حتی المقدور از لباس زیر بیمار خارج نشود و در محلهایی که خارج از لباسهای شب زنانه قرار می گیرد ایجاد نشده و دیده نشود. از طرفی این برشها باید به گونه ای باشند که در وضعیت ایستاده کمترین وضوح را داشته و حتی المقدور در معرض دید نباشد.

 در اغلب روشهای جراحی، خط برشی دور هاله پستان به همراه یک خط عمودی زیر آن، تا چین زیرپستانی، ایجاد می شود.

در برخی موارد و به ویژه مواردی که حجم پستان بسیار بزرگ است و میزان پوست اضافی آن نیز به همین نسبت زیاد است، امکان دارد خطی افقی روی چین زیرپستانی لازم باشد.

اندازه این خط، بستگی به بزرگی حجم پستان، متفاوت است. ولی بجز در مواردی که حجم پستان بسیار زیاد است، معمولاً نباید از دوطرف، گسترش زیادی داشته باشد.

 

جراحی کوچک کردن پستان و خطر ابتلا به بیماریهای بدخیم پستان

 

 انواع جراحی پستان و به ویژه جراحی کاهندۀ اندازه پستان، باعت ایجاد سرطان پستان و یا سایر بیماریهای مهم در پستان نمی شود.

آنچه از اهمیت خاصی برخوردار است این موضوع است که به دنبال جراحی کاهنده حجم پستان، محل جوشگاه نسج پستان پس از جراحی، ممکن است باعث تغییراتی در تصویر رادنولوژی پستان شده و در تفسیر کلیشه های ماموگرافی و سونوگرافی ایجاد اشکال می کند.

این موضوع باعث می شود تا انجام این روشهای تشخیصی برای بیمارانی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند محدود شده و لزوم انجام روشهای جایگزینی نظیر MRIپستان مشخص تر گردد.

 

 

جراحی کوچک کردن پستان و امکان شیردهی

 

 تولید و هدایت شیر در پستان را می توان به جمع شدن آب ناشی از باران در کوه ها تشبیه کرد!!

 

درحقیقت شیر تولید شده در سلولهای پستانی، پس از ترشح وارد مجاری شیری بسیار کوچک می شود که با به هم پیوستن این مجاری شیری، کم کم مجاری شیری بزرگتری شکل می گیرد.

با به هم پیوستن مکرر این مجاری شیری، درنهایت حدود 10 تا 14 مجرای اصلی که به نوک سینه ختم می شوند به وجود می آیند.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که تولید و هدایت و ترشح شیر یک روند پیوسته است که چنانچه در هر محلی یا مرحله ای اشکالی پیش آید، ترشح شیر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

می توان تصور کرد که در حین جراحی کاهنده حجم پستان، مقدار زیادی از سلولهای تولید کننده شیر از بدن خارج می شوند. از طرفی بسیاری دیگر از مجاری شیری قطع می شوند و مسیر اصلی خود را از محیط به مرکز و نوک پستان از دست می دهند.

و خانم هایی که قبل از شیر دهی جراحی کوچک کردن پستان را انجام می دهند انتظار شیردهی نداشته باشند.

 

آیا کم شدن حجم پستان پس از جراحی دائمی است

 

 چنانچه عمل جراحی شما در سنینی انجام شود که هنوز پستانهای شما در حال رشد باشند، طبیعی است که پس از جراحی این رشد متوقف نشده و ممکن است مجدداً پستان شما به اندازه ای بزرگ شود که شما از آن راضی نباشید.

علاوه براین، چنانچه پس از جراحی وزن شما زیاد شود، پستانهای شما نیز به همان نسبت بزرگ خواهند شد. بارداری نیز، چنانچه پس از جراحی اتفاق بیافتد، می تواند پستانها را دچار تغییراتی کند که از جمله آنها پرخون شدن و حجیم تر شدن پستان ها می باشد.

 

 

انجام جراحی در چه افرادی توصیه نمی شود: خطر

 

جراحی و کوچک کردن سینه ها چه مضراتی دارد

 

دختران بالغی که داراری اضافه وزن و چاقی هستند. خانم هایی که هنوز به مرحله بارداری و شیردهی نوزاد نرسیده اند.

خانم هاییکه به مصرف دود مثل سیگار یا قلیان عادت دارند باید قبل از تصمیم به جراحی سینه حتما ترک دود کنند. زیرا تاثیر 100 درصد بر عدم التیام یافتن جای زخم و بافت ها دارد.

 

 استفاده از برخی داروها

 

وارفارین، آسپرین و بعضی داروهای ضد التهابی دیگر می توانند باعث افزایش خونریزی شوند قبل از عمل طبق برنامه ای که جراح به شما میدهد آنها را مصرف کنید. یا مصرف این داروها را قطع کنید.

 

اضافه وزن زیاد و خطر صد درصدی آمبولی

 

اگر اضافه وزن قابل توجهی دارید، پیشنهاد می شود ابتدا وزنتان را ترجیحا با افزایش فعالیت و ورزش کاهش دهید. آمبولی کردن و لخته شدن خون تا بیش از 80 درصد در افراد اضافه وزن و حتی کسانی که وزن زیادی ندارند بعد از جراحی اتفاق می افتد که متاسفانه منجر به مرگ می شود.

 

 عوارض اعمال جراحی کاهنده حجم پستان

 

 1-  عوارض مربوط به بیهوشی

 

اگرچه امروزه ریسک انجام بیهوشی در اعمال جراحی بسیار کم شده است، ولی درحین تمام اعمال جراحی، هنوز ریسک کمی برای عوارض بیهوشی وجود دارد. باید توجه داشت که این ریسک با افزایش سن، وجود بیماریهای زمینه ای و به ویژه بیماریهای قلبی، ریوی، سیگار کشیدن و … بیشتر می شود.

 

 2-  خونریزی

هر نقطه از بدن که تحت عمل جراحی قرار می گیرد، پس از جراحی در معرض این خطر قرار دارد. البته در فردی که طبق سابقه پزشکی وآزمایشات پیش از عمل، بیماری های نقص انعقادی ندارد، احتمال بروز این عارضه بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است.

 

 3-  عفونت:

در تقسیم بندی میزان عفونت و نوع زخم دربین جراحی های مختلف، جراحی کاهنده حجم پستان یکی از جراحی هایی است که احتمال بروز عفونت در آن  بسیار پائین بوده(حدود 1%)  و زخم های ناشی از این جراحی نیز از انواع زخم های تمیز (clean)محسوب می شوند.

 

این احتمال به حدی پائین است که جز در مواردی که بیمار دچار بیماریهای ضعیف کننده سیستم ایمنی (نظیر دیابت یا مصرف مزمن داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند) است، نیازی به تجویز آنتی بیوتیک طولانی مدت پس از جراحی نیست.

منشاء عفونت احتمالی می تواند باکتری های موجود در مجاری شیری بیمار باشد. توجه داشته باشید که درصورت بروز عفونت، معمولاً تجویز آنتی بیوتیک لازم شده و حتی ممکن است لازم باشد چرک ایجاد شده در زیر زخم با جراحی کوچک دیگری تخلیه شده و زخم باز گذاشته شود تا پس از شستشوی روزانه، زخم در فرصت مناسب دیگری بسته شود.

 

 4-  عوارض مربوط به لخته شدن خون در پا و آمبولی ریه

 

با توجه به بی حرکت بودن بیمار حین عمل جراحی نسبتاً طولانی و نیز شل شدن عضلات اندام، سرعت حرکت بازگشت خون در پاها به سمت قلب درحین عمل کم می شود.

بنابرین امکان ایجاد لخته خون در اندام وجود دارد. وجود این لخته، به خودی خود اهمیت زیادی ندارد ولی آنچه حائز اهمیت است حرکت ناگهانی این لخته به سمت قلب و پمپ شدن آن به سمت ریه هاست. که اصلی ترین عامل مرگ بعد از جراحی است.

که فرد جراحی شده حداقل و حتما تا یک ماه باید با مراقبت پزشکی از آمبولی شدن جلوگیری کند تا بدن او به حالت طبیعی برگردد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان