نگاهی به اسپورت و زیباترین وانت ایرانی (تصویر)

نگاهی به اسپورت و زیباترین وانت ایرانی (تصویر)

 تصویری از پیشرفته ترین مدل وانت در ایران

تولید خودرو تویوتا دو کابین که لقب پیشرفته ترین مدل وانت اتوماتیک در بازار ایران را به خود اختصاص داد.

خانواده تویوتا هایلوکس و ویژگی های این خودرو

 

نگاهی به اسپورت و زیباترین وانت ایرانی (تصویر)

 

خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2.7 دنده ای، یکی از خودروهای پرفروش و محبوب در جهان است. این خودرو با طراحی مدرن و لوکس، برای رانندگانی که به دنبال یک خودروی چند منظوره هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

این خودرو با بهره گیری از علمی ترین روش تولید، ساخته شده و در ساخت آن شرایط آب و هوایی نقاط مختلف جهان لحاظ شده است. از این رو این مدل خودرو در تمام جهان به عنوان بهترین ها و سرآمد شناخته می شود.

مدل تک کابین و دو کابین هایلوکس با بهره گیری از موتور 2 و 2.7 علاوه بر ارائه قدرت بسیار مناسب، با بهره گیری از سیستم تعلیق دوبل جناقی در چرخهای جلو، راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان جلو فراهم می آورد.

خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2.7 با طراحی مدرن و خطوط شیب دار جلویی با سبک شبکه‌ای و لامپ‌های جلوی LED و صفحه نمایش کشیده و بزرگ، ظاهری بسیار جذاب و مدرن را دارد و همچنین، این خودرو با ارتفاع بلند، برای رانندگانی که به دنبال یک خودروی چند منظوره هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

در قسمت جلویی خودرو، شبکه بزرگی با نوار های نقره‌ای و لوگوی تویوتا قرار دارد. همچنین، لامپ‌های جلوی LED با طراحی بسیار خاص، ظاهری زیبا و حرفه‌ای به خودرو می‌بخشند.

در قسمت عقب خودرو نیز، چراغ‌های LED و صفحه نمایش کشیده و بزرگ، ظاهری جذاب و لوکس به خودرو می‌بخشند.

خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2.7 با موتور 2.7 لیتری، 4 سیلندر و قدرت 160 اسب بخار، قابلیت حمل بار و اشیاء سنگین و بزرگ را به راحتی فراهم می‌کند.

همچنین، صندوق عقب با حجم حدود 1.5 متر مکعب، این امکان را میدهد که سفر های طولانی را داشته باشید. این خودرو با دو نوع دنده ای و اتوماتیک، قابلیت تنظیم سرعت و کنترل بهتر را به راننده‌ها ارائه می‌دهد.

 

نگاهی به اسپورت و زیباترین وانت ایرانی (تصویر)

 

مزایا خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین2.7:

  1. طراحی مدرن و لوکس با خطوط شیب دار
  2. قدرت بالای موتور و قابلیت حمل بار های سنگین و اشیاء بزرگ
  3. صندوق عقب با حجم تغریبا 1.5 متر مکعب
  4. دو نوع دنده دستی و اتوماتیک

معایب خودروی تویوتا هایلوکس دو کابین 2.7:

  1. قدرت مصرف سوخت بالا به دلیل موتور بزرگ
  2. هزینه نگهداری و تعمیر بالا به دلیل قطعات نایاب و گران قیمت
  3. کمبود فضای داخلی در مقایسه با خودروهای رقیب.

در کل، خودرو تویوتا هایلوکس دو کابین 2.7 دنده ای، یک خودروی قدرتمند و چند منظوره است که با نکات مثبت و منفی خود، گزینه مناسبی برای رانندگانی است که به دنبال خودرویی با قابلیت حمل بار و اشیاء بزرگ هستند. با این حال، هزینه نگهداری و تعمیر بالا و کمبود فضای داخلی، باید در نظر گرفته شود.

 

معرفی بهترین شاسی بلندهای وانت دوکابین

هدف از ارائه این مطلب آگاهی و شناخت از مدل ماشین های وانت عرضه شده در بازار با بهترین کیفیت های جهانی است.

طراحی G9 ترکیبی الهام‌گرفته از وانت‌های مشهور امریکا، خصوصا فورد F-150 و دوج رم است. این خودرو با طول 5692  میلی‌متر، عرض 2045 میلی‌متر و ارتفاع 1920 میلی‌متر، همراه فاصله محوری 3513 میلی‌متر، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای مونتاژ ایران خواهد بود.

نمای اصلی، ترکیبی از چراغ‌های فورد و جلوپنجره‌ی دوج دارد. حالت صاف و عمودی در مجموعه ادوات روبروی خودرو، حس یک وانت قدرتمند را برای G9 تداعی می‌کند.

شرکت چینی تلاش کرده است با جزئیات نارنجی‌رنگ، تفاوت‌هایی بین محصول خود و تولیدات امریکایی ایجاد کند که البته امیدواریم توسط بهمن موتور، حذف شوند.

در نمای جانبی مشابه دیگر وانت‌های چینی موجود در بازار جهانی، طراحی الهام گرفته از تویوتا هایلوکس دیده می‌شود.

تصاویر منتشر شده از بهمن G9، حفاظ مخصوص قسمت بار و رینگ‌های سیاه‌رنگ را نشان می‌دهند که درصورت ارائه توسط مونتاژکار ایرانی، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

در پشت G9 تفاوت خاصی با دیگر وانت‌های دنیا دیده نمی‌شود. یک دستگیره ورود به قسمت بار وجود دارد و گیره‌های مخصوص طناب‌کشی در طرفین بدنه هستند.

حجم‌دهی بدنه در فضای نزدیک چراغ و درپوش صندوق، به‌خوبی انجام شده و دارای تزئینات سیاه‌رنگ است. بهمن G9 مشابه بسیاری از وانت‌های چینی، طرح خاصی برای سپر عقب ندارد.

طراحی داخلی و کابین بهمن G9

 

نگاهی به اسپورت و زیباترین وانت ایرانی (تصویر)

 

نصب نمایشگر لمسی، پنل دیجیتال و داشبورد چشم‌نواز، G9 را جذاب‌تر از رقبای حاضر در بازار ایران نشان می‌دهد.

بخش میانی (کنسول)، دسته‌دنده، جالیوانی و کلیدهای مرتبط با ترمز برقی (ترمز دستی) یا کلیدپردان انتخاب مودهای رانندگی، باوجود پلاستیک ارزان‌قیمت، زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسند.

توجه ویژه به طراحی داخلی G9 از تصاویر منتشر شده از کابین خودرو مشخص است. هرچند که چیدمان ادوات مختلف، به وضوح الهام گرفته از وانت‌های مشهور امریکایی هستند؛ اما برای جذب خریدار یک محصول اقتصادی ساخت چین، موفق عمل می‌کنند.

عرض 2045 میلی‌متر برای بدنه‌ی G9، منجر به فضای بسیار خوب کابین شده است. این ابعاد، امکان نصب صندلی‌های پهن و راحت را فراهم می‌کنند.

پیشرانه و تجهیزهات فنی خودرو بهمن G9

ظاهرا غالب وانت‌های دو دیفرانسیل ساخت چین، همراه با موتور 2 لیتر توربوشارژ بنزینی تولید می‌شوند. این قاعده در بسیاری از مدل‌های مونتاژ ایران وجود دارد و البته G9 هم شرایطی مشابه خواهد داشت.

وانت G9 با موتور 2 لیتر توربو، 200 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن‌متر گشتاور دارد. سال‌ها قبل در بازار چین، نسخه‌ی دیگری با پیشرانه‌ی 2/4 لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت 211 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر داشته است.

مدل دنده‌ دستی با گیربکس 6 سرعته عرضه می‌شود و نسخه‌ی اتوماتیک 8 سرعته ساخت ZF آلمان هم قابل سفارش است. این خودرو دو مدل با دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیک دارد.

علاوه‌بر سیستم 2 دیفرانسیل، اکسل‌های تقویت‌شده با فنربندی مناسب رانندگی آفرود از آلیاژ آلومینیوم منیزیم برای G9 استفاده شده است.

آپشن های رفاهی و تجهیزات ایمنی G9

در کابین، مانیتور بزرگ لمسی با ناوربری ماهواره‌ای، رابط بلوتوث با کلیدهای کنترل روی فرمان، دوربین °360، دوربین ضبط وقایع خودرو، استارت و ورود بدون کلید، شارژر مجزا و دریچه تهویه هوای ردیف عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در 10جهت، کروز کنترل روی فرمان، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، ترمز پارک برقیو پرده عقب وجود داد.

 

نگاهی به اسپورت و زیباترین وانت ایرانی (تصویر)

 

  • نسخه‌ی آپشنال ساخت چین از بهمن G9، دارای 2 کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو و 2 ایربگ جانبی است.
  • ترمز قدرتمند با کالیپر دیسکی روی چها چرخ.
  • سیستم ترمز ضد لغزش (ABS).
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD).
  • کنترل پایداری الکترونیک (ESC).
  • سیستم ترمز کمکی.
  • سیستم هشدار برخورد از جلو .
  • سیستم کنترل حرکت بین خطوط.
  • کروز کنترل هوشمند تطبیقی با ترمز خودکار.
  • سیستم قطع سوخت هنگام تصادف.
  • سیستم کنترل فشار باد تایر ها.
  • سیستم روشنایی اتوماتیک و برف پاک کن خودکار.

 

مورد آخر که ار خاص ترین آپشن های این خودرو است. امیدواریم هموطنان عزیزی که به این مدل خودرو ها علاقه و نیاز دارند به زودی صاحب آن شوند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان