محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

محبوب و قدرتمندترین خودروهای وارداتی در بازار ایران

 

بحث واردات خودرو به کشور همواره جزو جنجالی‌ترین و بحث‌برانگیزترین موضوعات بوده و این مسیر پر فراز و نشیبی را در طول این سال‌ها طی کرده است.

 

خودروهای وارداتی با موانع متعددی روبرو بوده‌اند که همین امر دستیابی اکثر مردم به آن‌ها را غیرممکن کرده است.

 

در اینجا به معرفی محبوب ترین خوردوهای پرطرفدار ورداتی و مشخصات آنها می پردازیم.

 

 

محبوب‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران

 

وجود انحصار در صنعت خودرو، تغییر قیمت ارز، سیاست‌های خاص و قوانین عجیب و… همه و همه باعث شده‌اند امر واردات خودرو با مشکلاتی مواجه باشد و هر از گاهی خبر توقف ثبت سفارش و واردات و سپس برنامه‌ریزی برای شروع دوباره آن منتشر شود.

با این همه معضلات و مشکلات واردات خودرو آشنایی با مدل و مشخصات آنها خالی از لطف نیست تا شاید روزی شاهد خرید راحت این خودروهای لوکس و لوکس تر از آن هم باشیم.

 

هیوندای سانتافه

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

تب شاسی‌بلند سواری در کل دنیا داغ بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. بی‌شک هیوندای سانتافه را می‌توان جزو موفق ترین خودروهای وارداتی به کشور دانست.

خودرویی که از همان ابتدا با طراحی عامه‌پسند و پیشرانه قوی 6 سیلندر در بازار حضور داشت هرچند نسل‌های بعدی آن به پیشرانه 4 سیلندر مجهز بودند.

نسل‌های دوم و سوم سانتافه در بازار خودروی کشور طرفداران فراوانی دارند و بازار فروش آن‌ها نیز داغ است. نسل دوم این خودرو همچنان جزو محصولان محبوب بوده و قیمت بالایی دارد.

نسل سوم سانتافه در سال 2014 و با یک پوست‌اندازی کامل تولید شد. این نسل از سانتافه طراحی زیبایی داشت و تجهیزات زیادی را نیز عرضه می‌کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، حسگرهای پارک، سیستم تهویه مطبوع خودکار، چراغ‌های زنون و… اشاره داشت.

 

هیوندای آزرا

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

سدان بزرگ آزرا جزو خودروهایی بود که با شروع مجدد واردات در کشور حضور یافت. نسل چهارم این خودرو که در سال ۲۰۰۶ تولید شد سریعاً در زمره محبوب‌ترین‌ها قرار گرفت.

 

پیشرانه قوی و طراحی ساده اما باوقار باعث شدند خریداران روی خوش به این سدان کره‌ای نشان دهند. در دل آزرا پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری قرار داشت که قدرت ۲۳۵ اسب بخار تولید می‌کرد و یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نیز آن را به چرخ ها تحویل می‌داد.

 

نسل پنجم آزرا نیز با طراحی دگرگون شده و جدید در جاده‌های کشور دیده شد. البته پس از وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهایی با حجم بیشتر از ۲.۵ لیتر دیگر امکان واردات آزرا به کشور وجود نداشت و این خودرو به تعداد کمتری در بازار حضور یافت. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری این نسل آزرا خروجی ۲۵۰ اسب بخار دارد.

 

هیوندای سوناتا

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

پس از بررسی اجمالی دو کراس اوور محبوب هیوندای به یکی از موفق ترین سدان های وارداتی کشور یعنی سوناتا می‌رسیم که هم‌اکنون نیز خریداران زیادی دارد.

این سدان رده میانی در بازارهای جهانی نیز خودرویی شناخته شده است. یکی از اولین خودروهایی که با آغاز واردات به کشور در دهه ۸۰ شمسی راهی جاده‌ها شد سوناتا NF است که از طراحی ساده اما درعین‌حال زیبا سود می‌برد و هنوز هم پس از گذشت سال‌ها می‌توان طراحی آن را چشم‌نواز دانست.

سوناتا در آن سال‌ها با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر عرضه شد تا رقابتی فشرده با کمری و ماکسیما داشته باشد. پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو قدرت ۱۶۲ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که قدرت نسخه ۶ سیلندر به ۲۳۵ اسب بخار می‌رسد که همین امر جذابیت‌های سوناتا را بالا می‌برد.

 

کیا اسپرتیج

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

بی‌شک اسپرتیج را می‌توان یکی از خبرسازترین خودروهای وارداتی به کشور دانست. با طراحی بسیار شیک و امکانات فراوان، اسپرتیج موفقیت زیادی را تجربه کرد.

اسپرتیج اولین بار تقریباً هم‌زمان با توسان در کشور حضور یافت و اگرچه آن زمان طراحی چندان شاخصی نداشت اما به خاطر بازار تشنه و پیشرانه قدرتمند توانست فروش خوبی را تجربه کند.

طوفان اصلی اسپرتیج با ورود نسل SL آن به کشور رخ داد. طراحی مدرن و جوان‌پسند باعث شد این خودرو در کانون توجهات قرار گیرد. نسخه فیس لیفت شده اسپرتیج نیز در کشورمان عرضه شد.

این خودرو از پیشرانه ۲.۴ لیتری با خروجی ۱۷۷ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، سانروف، حسگرهای پارک، نمایشگر لمسی، صندلی‌های گرم‌کن دار و… اشاره کرد.

 

کیا اپتیما

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

اپتیما نیز تقریباً هم‌زمان با سوناتا راهی بازار شد و اشتراکات زیادی با آن خودرو دارد. طراحی ساده اپتیما در سال‌های اولیه ورود به کشور از جمله نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شد چراکه گرد پیری دیرتر بر چهره آن می‌نشست.

در ادامه شاهد پوست‌اندازی کامل اپتیما بودیم که طراحی زیبایی را برای آن به ارمغان آورده بود. این نسل با کد TF شناخته می‌شود و از پیشرانه ۲.۴ لیتری مشابه دیگر اعضای خانواده هیوندای و کیا استفاده می‌کند.

طراحی شاخص و اثرگذار اپتیما تا مدت‌ها سر زبان‌ها بود و در ترکیب با تجهیزات فراوان باعث شده بود اپتیما جزو موفق ترین خودروهای وارداتی کشور باشد.

پیشرانه یاد شده قدرت ۱۹۲ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می‌کند. سیستم تهویه مطبوع، سانروف، شیشه‌های برقی، صندلی‌های چرمی، حسگرهای پارک و… جزو تجهیزات این سدان کره‌ای هستند.

نسل چهارم اپتیما JF نیز با طراحی مشابه نسل پیشین وارد کشور شد. در دل این خودرو پیشرانه ۲.۴ لیتری قرار دارد که قدرتش به ۱۷۷ اسب بخار می‌رسد.

 

تویوتا پرادو

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

محصولات تویوتا همواره به خاطر کیفیت و دوام بالا تحسین می‌شوند و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارند. شاسی‌بلند پرادو اگرچه از نظر طراحی جزو خودروهای شاخص بازار محسوب نمی‌شود و چندین سال از تولید و عرضه آن می‌گذرد اما همچنان طرفداران زیادی در بازار دارد.

نسل سوم این خودرو با کد J120 تولید و با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری و ۶ سیلندر ۴ لیتری عرضه شد. مدل‌های ۶ سیلندر از گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک سود می‌برند درحالی‌که مدل ۴ سیلندر با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی عرضه شدند.

پرادو از نظر شکل بدنه نیز به‌صورت دو و چهار درب در دسترس خریداران قرار گرفت و لاستیک زاپاس آن‌ها نیز در روی درب پشتی یا زیر آن قرار دارد.

 

نسل چهارم پرادو که با کد J150 شناخته شده پس از نسل قبلی در کشورمان عرضه شد و همانند آن با دو پیشرانه ۴ و ۶ سیلندر و بدنه دو و چهار درب ارائه گشت. این نسل از پرادو تجهیزات مناسبی نیز داشت و هم‌اکنون با قیمت‌های فضایی خرید و فروش می‌شود.

 

تویوتا کمری

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

نام کمری جزو شناخته‌شده‌ترین نام ها در صنعت خودروی دنیاست. نام کمری با واژه‌های همچون کیفیت، هزینه‌های کم نگهداری، جان‌سخت بودن و… مترادف است و به همین خاطر در کشور ما نیز طرفداران فراوانی دارد.

هم‌زمان با آزادسازی واردات خودرو به کشور در دهه ۸۰ شمسی، کمری نیز در کنار سوناتا وارد شد تا یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها بین سدان های ژاپنی یعنی کمری و ماکسیما و همچنین سدان کره‌ای سوناتا شکل گیرد.

نسلی از کمری که ابتدا وارد شد پنجمین نسل این خودرو بود و با نام کمری گرند در کشورمان شناخته می‌شد. این خودرو با پیشرانه‌هایی که قدرت ۱۵۲ تا ۱۸۶ اسب بخار داشتند عرضه شد.

البته بیشتر نمونه‌های وارداتی از پیشرانه ۲.۴ لیتری و گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کردند اما کمری گرند به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری مجهز بود.

نسل بعدی کمری یکی از موفق ترین نسل‌های این خودرو در بازارهای جهانی بود و طراحی کاملاً دگرگون شده‌ای را به نمایش می‌گذاشت.

این نسل کمری اکثراً از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری استفاده می‌کند هرچند نمونه‌های ۶ سیلندر آن نیز به‌طور محدودتر وارد شدند.

بعدها و به‌صورت محدودتر نسل هفتم کمری با طراحی متفاوت‌تر وارد شد هرچند استقبال از آن به نسبت نسل‌های پیشین کمتر بود.

آخرین نسخه‌ای از کمری که در کشورمان دیده شد نسخه فیس لیفت همان نسل هفتم بود که برخی تغییرات را در طراحی و کابین نشان می‌داد.

 

تویوتا کرولا

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

همه آن چیزهایی که درباره کیفیت و دوام کمری گفتیم درباره کرولا نیز صدق می‌کند. کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود و خودرویی واقعی برای توده مردم است هرچند در کشور ما قیمتی نجومی دارد.

نسل‌های متنوعی از کرولا در طول این سال‌ها وارد کشورمان شد که شاخص‌ترین آن‌ها نسل یازدهم است و ما نیز می‌خواهیم به آن بپردازیم. تویوتا در طراحی این نسل کرولا جسارت بیشتری به خرج داد تا سدانی اسپرت تر راهی بازار کند.

طراحی خارجی و داخلی این خودرو کاملاً دگرگون شد و جذابیت بیشتری را به ارمغان آورد.

این نسل کرولا در کشورمان از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۳ اسب بخار استفاده می‌کند.

از جمله ویژگی‌های کرولا می‌توان به کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، حسگرهای پارک، پایش نقاط کور، ورود و استارت بدون کلید و… اشاره کرد.

 

تعیین قیمت خودروهای واردی

 

محبوب ترین 4 چرخ های وارداتی در بازار ایران

 

تعیین قیمت خودرو‌هایی وارداتی از چه ساز و کاری تبعیت می‌کند؟ چگونه یک خودروی وارداتی در شرایط حاضر که واردات ممنوع است از سوی معامله‌گران کشف قیمت می‌شود.

در این زمینه دبیر انجمن وارد‌کنندگان خودرو به خبرنگار ما می‌گوید قیمت‌گذاری خودرو‌های وارداتی در شرایط فعلی تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است.

مهدی دادفر ادامه می‌دهد که:

در سال 96 که اقتصاد کشور در وضعیت عادی به سر می‌برد، به‌طور مثال یک فرد می‌توانست با پرداخت یک میلیارد تومان یک واحد مسکونی در تهران خریداری کند.

در آن زمان یک خودروی وارداتی متوسط، قیمتی در حدود 200 تا 250 میلیون تومان داشت. حال که قیمت آن واحد مسکونی به رقمی حول و حوش 4 تا 5 میلیارد تومان رسیده است دارنده همان خودرو، قیمتی در حدود یک میلیارد تومان روی خودروی خود می‌گذارد.

و همین اصلی ترین دلیل گرانی سرسام آور تمام اقلام است!؟؟


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان