ramazan
ramazan

بهترین غذاها برای کاهش وزن (1)

مجموعه : غذاهای رژیمی
بهترین غذاها برای کاهش وزن (1)
آیا می دانید دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد این غذاها می توانند به لاغر کردن شما کمک فراوان کند ؟


این مقاله به کم کردن وزن کمک خواهد کرد و یاد خواهد داد که چگونه می توان رژیم غذایی روزانه خود را به درستی برنامه ریزی کرد!
 
برای محکم شدن استخوان ها، جلوگیری از بیماری های مزمن ، بهبود بینایی خود  و حتی برای اینکه بتوانید ذهن خود را باز نگه دارید استفاده از مواد غذایی مورد استفاده بسیار مهم می باشد.
 
لوبیا سیاه 
یک فنجان لوبیا سیاه ، 15 گرم پروتئین دارد و هیچ چربی های اشباع شده ای در آن  وجود ندارد.اما در سایرمنابع پروتئینی مانند گوشت قرمز چربی اشباع شده ی زیادی وجود دارد.

 

جو 
جو سرشار از فیبر است ، به طوری که خوردن یک وعده از آن در طول روزمی تواند به شما کمک کند تا کاملا احساس سیری کنید. فقط یک فنجان آن  4.6 گرم نشاسته دارد،  کربوهیدرات موجود در آن باعث افزایش سوخت و سازبدن و سوزاندن چربی بیشترمی شود. 

 

ماهی قزل آلا
منابع نابی از پروتئین داخل این ماده ی غذایی وجود دارد و هیچ گونه چربی اضافی داخل آن وجود ندارد. با این حال ، 50 درصد از زنان بین سنین 18 تا 50 این را نمی دانند  و آنها به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده نمی کنند. 
ماهی قزل آلا برای لاغر کردن بسیار مناسب تر از گوشت قرمز می باشد وسرشاراز MUFA ها می باشد. یک تحقیق در سال 2001 نشان داد که افرادی که در رژیم غذایی خود از مواد غذایی غنی شده از MUFA ، مصرف می کنند می توانند به طور متوسط  9 کیلو از وزن خود را کاهش دهند ، در حالی که کسانی که از رژیم غذایی کم چرب استفاده می کنند، به طور متوسط ، 6 کیلو کم می کنند.

 

کلم بروکلی 
این گیاه چه پخته و چه خام ، به خوبی شناخته شده است .برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید می باشد وفیبر موجود درآن باعث کم شدن چیزی حدود 30 کالری درهر وعده از آن می شود، خوردن آن باعث جلوگیری کردن از مشکلات مربوط به وزن بیش از حد خواهد شد.

 

برنج قهوه ای 
در برنج قهوه ای  ، فیبر جایگزین شده فوق العاده کمتر از برنج سفید است.  نصف پیمانه از آن در هر وعده غذایی حاوی 1.7 گرم نشاسته وکربوهیدرات موجود درآن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی خواهد شد. 
به علاوه، برنج قهوه ای چگالی انرژی کمتری دارد ، به این معنی که غذایی سنگین اما کم کالری است. یک مطالعه نشان داد که زنانی که در رژیم غذایی از مواد غذایی با کالری کمتر استفاده می کنند  سه برابر زنانی که در خوردن رژیم غذایی از مواد پرکالری استفاده می کنند می توانند وزن خود را کم کنند.

 

گلابی 
خوردن یک گلابی در طول روز٪ 15  از فیبر توصیه شده برای بدن را تامین می کند. یک مطالعه نشان داده است که زنانی که سه گلابی در روز می خورند کالری کمتری را جذب می کنند و وزن بیشتری را از دست می دهند. نکته آن است که بیشتر این فیبر در پوست آن ذخیره شده است و بهتر است با پوست خورده شود.  

 

گریپ فروت 
حتی اگر شما درمورد رژیم غذایی خود بسیار سرسخت هستید و نمی توانید آن را تغییر دهید ، بازهم توصیه می شود تا درهر وعده غذایی حداقل نصف یک گریپ فروت را میل نمایید تا هرهفته 1 کیلو وزن خود را کم کنید! 
خوردن این میوه می تواند ، به هورمون ذخیره سازی انسولین وکاهش چربی و کاهش وزن منجر شود. همچنین منبع خوبی از پروتئین است ، و دلیل آن این است که حداقل 90 ٪ آب درآن ذخیره شده است، خوردن آن می تواند کاملا شما را سیر کند پس بهتر است کمتر از آن میل کنید.

 

لوبیا 
یکی از انواع مختلف لوبیا ها ، لوبیا قرمز است که پروتئین و فیبرموجود در آن ( بیش از 5 گرم در هر وعده است ). لوبیا غنی از نشاسته می باشد و درهر وعده از آن (نصف پیمانه ) 2 گرم کربوهیدرات وجود دارد که باعث لاغری خواهد شد.

 
بادام 
آجیل یکی دیگر از مواد غذایی غنی از چربی های سالم است که به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید
آجیل ها به خصوص بادام: در یک مطالعه، افرادی که روزانه از آجیل (بادام) برای رژیم غذایی خود استفاده می کنند وزن بیشتری را نسبت به افرادی که به دنبال رژیم غذایی مشابه هستند کم می کنند، اما مصرف بادام به عنوان یک میان وعده کربوهیدرات سنگینی دارد.

 

چای سبز 
نوشیدن یک جرعه از چای سبز مانند آب، می تواند به شما در پر کردن شکم و از دست دادن وزن اضافی کمک کند. به علاوه، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز زیاد است و چربی و کالری زیادی را می سوراند. یک مطالعه نشان داده که نوشیدن پنج فنجان از چای سبز در طول روز می تواند کمک کند تا دو برابر بیشتر وزن خود را کم کنید.

 

عدس 
عدس یک منبع مهم و خوبی از پروتئین و فیبر است.  نصف پیمانه از آن در یک وعده  حاوی 3.4 گرم نشاسته است، در ضمن کربوهیدرات موجود در آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی می شود.

 

موز 
می توان گفت موز یک ماده غذایی بسیار مفید در رژیم غذایی می باشد. مقدار کمی موز سبز ، می تواند به پر کردن شکم و افزایش سوخت و ساز بدن کمک خواهد کرد.در هر تکه از آن 12.5 گرم نشاسته وجود دارد. حتی یک موز رسیده هم حدود  5 گرم نشاسته دارد.
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان