ramazan
ramazan

شب یلدا هندوانه نخرید و نخورید ! چرا ؟

شب یلدا هندوانه نخرید و نخورید ! چرا ؟

اعلام نخریدن و نخوردن هندوانه شب یلدا !؟

 

 

رییس اتحادیه بارفروشان گفت: در حال حاضر قیمت هندوانه در میادین میوه و تره‌بار کیلویی 3000 تا 3500 تومان است که امکان افزایش قیمت آن در شب یلدا وجود دارد لذا توصیه می‌شود با توجه به کمبود و گرانی این محصول مردم از خریدش خودداری و میوه‌های دیگر را جایگزین کنند.

 

به گزارش نازوب سید محسن محمودی با بیان این که هندوانه و پس از آن انار بیشترین میزان مصرف را در شب یلدا دارند، اظهار کرد: بهتر است مردم شب یلدای امسال هندوانه نخرند و میوه‌های دیگری مثل انار، پرتقال، لیموشیرین و در کنار آن آجیل را برای مراسم شب یلدا استفاده کنند.

 

وی تاکید کرد: باید این فرهنگ‌سازی صورت گیرد که اگر کالایی گران می‌شود، مردم آن کالا را تحریم کنند و نخرند.

 

محمودی یکی از دلایل کمبود هندوانه شب یلدای امسال را بارش تگرگ در شهرستان میناب واقع در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: هندوانه‌های موجود حدود 40 تا 50 درصد از نیاز بازار شب یلدا را پاسخگو خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: یکی از دلایل مهم کمبود هندوانه شب یلدای امسال این است که در ماه‌های گذشته در شهرستان میناب واقع در استان هرمزگان تگرگ آمد و این در حالی است که این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی و قرار داشتن در مناطق گرمسیری امکان تولید هندوانه را در این فصل دارد و هر ساله در شهرستان میناب هندوانه شب یلدا کشت می‌شود.

 

محمودی با بیان اینکه بخشی از هندوانه‌ها در انبار ذخیره شده است، گفت: از طرفی با توجه به این که در سال‌های گذشته استان خوزستان سوددهی خوبی از فروش هندوانه‌های شب یلدا نداشت لذا امسال تولید کمی دارد و به نظر می‌رسد با هندوانه های موجود فقط بتوانیم 40 درصد تقاضا را پاسخگو باشیم.

 

رییس اتحادیه بارفروشان با تاکید بر این که با عرضه کم به دنبال تقاضای بالا شاهد افزایش قیمت هندوانه خواهیم بود، اظهار کرد: هندوانه ها بعد از گذشت شب یلدا فروشی نخواهد داشت.

 

 

مطالب مرتبط

 

تزئین زیبای هندوانه و میوه برای شب یلدا

عذاهایی که با هندوانه درست می شود!

طرز تهیه سرکه هندوانه

هندوانه چه خواصی دارد

خواص انواع تخمه (عکس)

تخم هندوانه چه خواصی دارد

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان