ramazan
ramazan

این 3 هزار ایرانی 13 هزار نفر را کشتند

مجموعه : اخبار
این 3 هزار ایرانی 13 هزار نفر را کشتند

آماری از 3 هزار نفری که 13 هزار نفر را کشتند !!

 

 

سردار تقی مهری در یک نشست خبری که در شهرک آزمایش برگزار شد با اشاره به تصادفات رانندگی 9 ماهه گذشته گفت: در این مدت 6 هزار راننده در کشور تصادف کردند که 50 درصد از این افراد یعنی 3 هزار راننده غیر مقصر بوده و در بروز تصادف دخالتی نداشتند بنابراین 3 هزار راننده متخلف باعث رقم زدن مرگ 13 هزار نفر در کشور شدند.

 

وی در ادامه درباره نمرات منفی رانندگان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، گفت: طی این مدت6 هزار  گواهینامه به دلیل اینکه نمرات منفی بیش از 30 داشتند، ضبط شدند و 24 هزار جلد گواهینامه نیز در آستانه توقیف و ضبط قرار دارد.

 

وی درباره چگونگی بخشش نمرات منفی نیز گفت: اگر رانندگان به مدت شش ماه تخلفی نداشته باشند، نمرات منفی آنان پاک خواهد شد.

 

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از ابتدای تصویب قانون نمرات منفی تا کنون، کمتر از هزار جلد گواهینامه نیز توقیف شده است که این افراد مجددا باید برای اخذ گواهینامه اقدام کنند.

 

ادامه طرح زمستانه پلیس تا 23 اسفند
سردار مهری در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه طرح زمستانه پلیس تا 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت، گفت: خوشبختانه امسال در راه مانده به آن معنا نداشتیم و با وجود اینکه نزولات آسمانی افزایش داشت خوشبختانه همکاران ما پوشش خوبی در جاده‌ها داشتند و توصیه ما این است که تا پایان زمستان رانندگان خودروهای خود را با تجهیزات زمستانی مجهز کرده و قبل از حرکت حتما از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌های ویژه ترافیکی این ایام مربوط به راهپیمایی روز 22 بهمن‌ است که طرحی ویژه در سراسر کشور اجرا خواهد شد و پلیس از تمام توان خود برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم استفاده خواهد کرد.

 

مهری در ادامه از ورود یک میلیون و 300 هزار وسیله نقلیه به چرخه ترافیکی کشور خبر داد و گفت: طی این مدت بیش از یک میلیون نفر هم گواهینامه جدید گرفتند .

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 18 میلیون وسیله نقلیه و 10 میلیون موتورسیکلت دارای پلاک در کشور تردد می‌کند و بیش از 25 میلیون گواهینامه فعال نیز داریم.

 

افزایش 9 درصدی مبلغ ریالی جرایم صادر شده
مهری درباره رقم میزان ریالی جرائم راهنمایی و رانندگی در سال جاری گفت: این آمار را در اختیار ندارم اما مبلغ جرایم ریالی صادر شده 9 درصد افزایش داشته است.

 

وی درباره بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به انتقاد خبرنگاران درباره اینکه برخی از زیرساخت‌های پلیس برای ثبت تخلفات آماده نیست،گفت: شهروندانی که به جرایم اعتراض دارند می‌توانند به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و مانیز موظفیم طی 24 ساعت به این اعتراض پاسخ دهیم. در مرکز اجراییات نیز همکاران من آماده پاسخگویی به شکایات هستند.

 

مهری درباره اینکه با توجه به افزایش نرخ جرایم آیا پلیس نظارت بیشتری در عملکرد پرسنل و ماموران خود خواهد داشت، گفت: پلیس برای کنترل و صحت عملکرد کارکنان خود، بازرسان محسوس و نامحسوس دارد.

 

اعمال جرائم جدید راهنمایی و رانندگی از نیمه دوم اسفند
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در مورد افزایش جرایم رانندگی گفت: برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89 در ماده 22 قید شده است که بنا بر پیشنهاد نیروی انتظامی، وزارت دادگستری، راه و شهرسازی و کشور بر اساس نرخ تورم هیات وزیران نسبت به تغییر نرخ جریمه ها اقدام کنند که بر این اساس، ماه گذشته هیات وزیران حدود 40 کد تخلفاتی رانندگی را از 171 کد نسبت به سال گذشته افزایش دادند.

 

مهری افزود: البته از 140 کد، حدود 12 کد 100 درصد و حدود 28 کد 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش جریمه داشته است.

 

وی ادامه داد: این مصوبه به تمام دستگاه ها از جمله پلیس اعلام شد و در روزنامه های رسمی، نیز چاپ شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پلیس از نظر فنی و نرم افزاری آماده می شود تا از نیمه دوم اسفندماه این مصوبه را اجرائی و عملیاتی کند اما بیشترین افزایش در مورد تخلفات حادثه ساز است.

 

مهری اضافه کرد: 20 تخلف حادثه ساز در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89 مورد توجه قرار گرفت که از این شمار، حدود 10 مورد صد در صد و 10 مورد دیگر 50 درصد افزایش و سایر کدهای تخلفاتی حدود 50 درصد افزایش داشته است.

 

شهروندان وکالتی خودروی خود را واگذار نکنند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه هر فرد قبل از نقل و انتقال خودرو باید به مراکز تعویض پلاک برای بررسی اصالت خودرو مراجعه کند گفت: همچنین شهروندان نباید وکالتی چنین کاری را انجام دهند چراکه در مواردی بوده که فرد وکالتی را گرفته اما برای تعویض پلاک اقدام نکرده‌اند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان