ramazan
ramazan

ورزش تایچی چیست؟

مجموعه : اخبار ورزشی
ورزش تایچی چیست؟

با معرفی و شناخت ورزش تایچی در این بخش پزشکی از سایت نازوب به سلامتی خود بیشتر کمک کنید.

 

 

محققان دانشگاه شانگهای چین با انجام پژوهشی مروری دریافتند که انجام ورزش تایچی و سایر ورزش‌های سنتی چینی از این قبیل می‌تواند برای بیماران قلبی مفید باشد.

 

به منظور انجام این مطالعه، مروری بر 35 تحقیق که 2200 نفر از 10 کشور در آن حضور داشتند، انجام شد.

 

 

پژوهشگران دریافتند، بین افرادی که بیماری قلبی دارند، انجام ورزش‌های کم خطر نظیر تایچی علاوه بر کاهش فشارخون و سطوح کلسترول بد خون، چربی‌های غیرسالم خون را نیز کاهش می‌دهد. انجام این‌گونه ورزش‌ها نیز با بهبود کیفیت زندگی و کاهش افسردگی در میان بیماران نیز مؤثر است. تمرینات تنفسی ورزش تایچی همچنین می‌تواند به سالم ماندن ریه و بهبود جریان گردش خون در بدن کمک کند.

 

ورزش تایچی در رده ورزش‌های رزمی نرم و درونی قرار دارد و باعث می‌شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف‌پذیر و قوی شوند. تمرینات و نرمش‌های تای چی چوان با حرکات کند، آرام، و معمولاً به صورت گروهی هنگام صبح انجام می‌شوند. متخصصان این ورزش معتقدند که تمرینات تای چی به صورت دسته‌جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی آن دارد.

 

اما ورزش‌های تایچی تا حد بالایی میزان ضربان قلب، سطح تناسب اندام هوازی و یا امتیاز سلامت عمومی را بهبود نبخشیدند. به گفته محققان، فواید فیزیکی و روانی این نوع ورزش‌ها بر بیماران باید از طریق شواهد علمی تعیین شود. رابطه ذکر شده در این پژوهش وجود رابطه علت و معلولی را شامل نمی‌شود.

 

این پژوهش در مجله “Journal of the American Heart Association” منتشر شده است.

 

 

مطالب مرتبط

ورزش تصویری کگل ویژه دستگاه تناسلی خانم ها

ورزش هایی برای لاغری شکم با تصاویر متحرک

9 ورزش موثر برای لاغری شکم / تصاویر

ورزش با توپ برای کوچک و لاغرکردن شکم (عکس)

ورزش هایی برای کوچک کردن سینه ها (+تصاویر)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان