ramazan
ramazan

دو جنسه زیبا و جذاب در المپیک 2016 (عکس)

مجموعه : اخبار ورزشی
دو جنسه زیبا و جذاب در المپیک 2016 (عکس)

دو جنسه زیبا و جذاب در المپیک 2016 (عکس)

 

یک دوجنسه در المپیک 2016:
‘لی تی’ سوپر مدل برزیلی در مراسم افتتاحیه المپیک 2016 ریو حضور داشت. حضور او در این مراسم به عنوان اولین حضور مدل تغییر جنسیت داده در مراسم بازی‌های المپیک است.

 

او قبل از انجام عمل بیولوژیکی مرد بود و در مراسم افتتاحیه المپیک 2016 ریو از چگونگی انجام عمل تغییر جنسیت و پیرامون آن صحبت کرد. ‘لاندرا مدرویس سرزو’ با نام مستعار ‘لی تی’ مدلی تراجنسیتی که در مراسم افتتاحیه المپیک حضور داشت. او فرزند فوتبالیست برزیلی ‘تونینهو سرزو’ است.

 

لی تی در ماه مارس سال 2012 عمل تغییر جنسیت را در کشور تایلند انجام داد. او در ایتالیا بزرگ شده و هنوز هم آنجا زندگی می‌کند. ‘ریکاردو تیسچی’، طراح ارشد برند جیوانچی(Givenchy) در سال 2010 ‘لی تی’ را کشف کرد همان سال او را به عنوان چهره این برند مطرح معرفی کرد. تا اینکه سال 2012 این برند اعلام کرد هزینه تغییر جنسیت او از مرد به زن را تقبل خواهد کرد. سال 2016 مجله ایتالیایی نام او را میان 12۱۲ زنی که مد ایتالیا را تغییر دادند آورد.

 

داستان حضور او در ریو چه بود؟

‘لی تی’ در مراسم افتتاحیه المپیک 2016 ریو حضور داشت و در خصوص علت حضورش در ریو می‌گوید: «مانند هر انسان تراجنستی دیگر من هم یک پرچم بالا بردم. در مورد تغییر جنسیت خود در مراسم افتتاحیه صحبت کردم چرا که این بخشی از زندگی و گذشته من است. برای من باعث افتخار بود که رسانه‌ها به صحبت‌هایم گوش دادند. امیدوارم مردم سراسر جهان به صحبت‌های تمام دگرباش‌ها از جمله افراد تراجنسیتی گوش دهند.»

 

 

دو جنسه زیبا و جذاب در المپیک 2016 (عکس)

هدف از حضور او در این مراسم رساندن این پیام به مردم جهان بود: «کمک رساندن به تمام انسان‌ها در سراسر جهان، بدون توجه به جنسیت، رنگ پوست، نژاد و مذهب.»

 

‘لی تی’ در افتتاحیه المپیک ریو، سوار بر دوچرخه‌ای که نام تمام کشورهای حاضر در المپیک ریو را حمل می‌کند، حضور داشت. برزیل یکی از ناامن‌ترین کشورها برای افراد تراجنسیتی است بین سال‌های 2008 تا 2015، 802 نفر از افراد تراجنسیتی در این کشور به قتل رسیدند.

 

عکس یک دوجنسه در المپیک 2016عکس یک دوجنسه در المپیک 2016

 

در ژانویه سال 2016 کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، افراد تراجنسیتی بدون عمل تغییر جنسیت حق شرکت در المپیک 2016 ریو را دارند و این نشان از عزم جهانی برای ایجاد زندگی و رقابت آرام برای افراد تراجنسیتی دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان