ramazan
ramazan

بوسه های میکروبی !

بوسه های میکروبی !

انواع بوسه: بوسه های عاشقانه، بوسه های محبت، بوسه های وداع، بوسه های غم انگیز، بوسه های آشتی، و …

 

اما میکروبی ترین نوع بوسه کدام است؟ طی مطالعات به عمل آمده تمامی بوسه ها میکروبی و خطرناک هستند به ویژه بوسه هایی که برای دیدو بازدیدهای عید و مسافرتی می باشد. این بخش مهم با ساده ترین عامل کشنده را بخوانید.

 

 

به گزارش نازوب و به گفته دانشمندان هلندی در طول یک بوسه ۱۰ ثانیه‎‌‌ای حدود ۸۰ میلیون میکروب انتقال داده می‌شود.

این پژوهشگران با بررسی بوسه‌های ۲۱ زوج دریافتند آنهایی که در طول روز ۹ بار یکدیگر را می بوسند با احتمال بیشتری میکروب‌های بزاقی را انتقال می‌دهند.

براساس این مطالعات، در زبان بیش از ۷۰۰ نوع متفاوت باکتری وجود دارد، اما برخی از این باکتری‌های آسانتر انتقال داده می‌شوند.

 
نتایج این تحقیقات در ژورنال “مایکروبیوم” منتشر شده است.

 

به گزارش نازوب، گروهی از پژوهشگران هلندی سازمان تحقیقات علوم کاربردی از ۲۱ زوج درخواست کردند تا برای ارزیابی عادات بوسیدنشان به سوالاتی پاسخ دهند از جمله این که معمولا چه زمانی همدیگر را در طول سال گذشته بوسیده‌اند و چقدر این بوسه‌ها طول کشیده است.

درجریان این تحقیق به یکی از زوج‌ها نوشیدنی داده شد که شامل ماده‌ای بود که به آسانی می توانست ترکیب باکتری ها را شناسایی کند.در این تحقیقات دانشمندان نمونه باکتری‌هایی از زبان و بزاق افراد داوطلب پیش و بعد از یک بوسه ۱۰ ثانیه‌ای گرفتند.

 
سپس از این زوج خواسته شد تا بار دیگر همدیگر را ببوسند به این ترتیب دانشمندان این امکان را یافتند تا میزان باکتری که از یک فرد به دیگری در جریان بوسیدن منتقل می شود را ردیابی کنند، که این میزان بطور متوسط حدود۸۰ میلیون باکتری در طول یک بوسه ۱۰ ثانیه‌ای بود.

براساس این تحقیق در حالی که ظاهرا باکتری های موجود در بزاق درطول یک بوسه بسرعت تغییر می کنند، اما میزان این باکتری در زبان ثابت باقی می ماند.

 

پروفسور ریمکو کورت که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را برعهده داشته گفته است: “بوسه فرانسوی مثال خوبی از قرار گرفتن در معرض شمار بسیار زیادی از باکتری در مدت زمانی اندک است.”

به گفتگو آقای کورت به نظر می‌رسد تنها برخی از باکتری های انتقال داده شده از طریق یک بوسه، بر روی زبان قرار می گیرند.

 
پروفسور کورت همچنین می افزاید تحقیقات بیشتری باید در مورد میزان این باکتری ها و نقش زبان در جذب این باکتری ها انجام شود.

سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید چنین تحقیقاتی احتمالا می تواند در آینده به درمان بیماری های باکتریایی و همچنین به مردمی که مشکلات باکتریایی دارند، کمک کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان