ramazan
ramazan

ماسک های تقویت و شادابی پوست

ماسک های تقویت و شادابی پوست

ماسک های تقویت و شادابی پوست

 

 

می توان ماسک را معجزه ای در حفظ و شادابی پوست به شمار آورد. علاوه بر تغذیه سالم و تاثیر آن بر سلامت پوست ساختار پوست به گونه ای است که با استفاده از ماسک های معرفی شده در این بخش و بخش های دیگر به خوبی از منافذ پوست تک تک سلول های بدن تغذیه می شود و اثرات و نتایج بهتری در بهبود و روند سلامت و شادابی پوست می گذارد.

 

 

ماسک‌های زیبایی، به‌خصوص آنهایی که از مواد طبیعی مانند میوه‌ها تهیه می‌شوند طرفداران بسیاری دارند. البته این موضوع تنها محدود به خانم‌ها نمی‌شود و بسیاری از مردان نیز ویژگی‌ها و فواید این ماسک‌ها را پذیرفته‌اند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای زیبایی پوست و موهایشان از ماسک استفاده می‌کنند؛ حتی اگر تاکنون آنها را امتحان نکرده‌اید، هفت ماسک میوه‌ای معرفی شده در این مقاله را امتحان کنید و شادابی و نشاط پوستتان را تضمین کنید.

 

 

ماسک هلو برای پوست‌های حساس
اگر پوستتان خشک یا در مقابل سرما حساس است ماسک هلو را امتحان کنید.

 

مواد لازم
هلو  دو عدد
عسل  یک قاشق چایخوری
هلوها را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست و به صورت خمیر در بیاید. آرایش صورتتان را کاملا پاک کنید و ماسک آماده شده را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

 

ماسک سفیده تخم‌مرغ برای خال‌های قهوه‌ای روی پوست
خال‌های کوچک قهوه‌ای رنگ که با گذشت سن و به دلیل نور خورشید روی پوست دست‌ها، گردن و صورت (به‌خصوص در پوست‌های سفید و روشن) دیده می‌شوند زیبایی پوست را خدشه‌دار می‌کنند. برای به تأخیر‌انداختن پیدایش این خال‌های مزاحم از ماسک سفیده تخم‌مرغ استفاده کنید.

 

مواد لازم
سفیده تخم‌مرغ  یک عدد
عسل  یک قاشق غذاخوری
آب لیموترش   یک قاشق غذخوری
سفیده تخم‌مرغ را با یک چنگال بزنید؛ سپس عسل و آب لیموترش را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک به دست آمده را روی صورت، گردن یا دست‌هایتان بمالید. بعد از چند دقیقه متوجه خواهید شد که ماسک در حال خشک شدن است. اجازه دهید نیم‌ساعت روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

 

ماسک ماست برای پاکسازی و روشن شدن پوست
اگر احساس می‌کنید پوستتان تیره یا کدر شده است سراغ تهیه ماسک با ماست بروید. این ماسک بسیار ساده و به صرفه است. با مقداری عسل، بلغور جوی دو سر و ماست می‌توانید این ماسک را تهیه و رنگ پوستتان را روشن‌تر کنید.

 

مواد لازم
ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری
بلغور جوی دو سر دو قاشق غذاخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری

 

بلغور جوی دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاکسازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست شده و یک ماده ضدباکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌کند. داخل یک ظرف، ماست، جوی دو سر و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس آن را روی پوست صورتتان بمالید.

 

توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهانتان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو داده، پوست را به آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوستتان خنک شود قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

 

ماسک توت‌فرنگی برای پوست‌های چرب
خیلی از خانم‌ها از چربی پوست و به ویژه چربی پوست صورتشان شکایت دارند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی به پوست دلخواهتان برسید.

 

مواد لازم
آب توت‌فرنگی سه قاشق غذاخوری
سفیده تخم‌مرغ یک عدد
شیر تازه  دو قاشق غذاخوری
جوش‌شیرین به‌اندازه نوک انگشت

 

توت‌فرنگی‌ها را له کنید تا سه قاشق غذاخوری آب به دست بیاید. آب توت‌فرنگی را با سفیده تخم‌مرغ و شیر هم بزنید و به‌اندازه نوک انگشت جوش شیرین به آن اضافه کنید. ماسک را هم بزنید تا یکدست شود. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم آب بکشید. برای اینکه پوستتان خوش آب و رنگ و شفاف شود به مدت 10 روز، هر روز از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک ضدچروک

 

مواد لازم
کیوی  یک عدد
ماست  دو قاشق غذاخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری

 

با همین سه ماده می‌توان یک ماست ضدچروک خوب درست کرد. دلیل استفاده از کیوی این است که این میوه دو برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است. باید بدانید که ویتامین C با افزایش کلاژن پوست، استحکام آن را حفظ و باعث تقویت آن می‌شود. به همین دلایل پیدایش چین و چروک به تأخیر می‌افتد. علاوه بر این ویتامین C، پوست را در مقابل سرما و آسیب‌های خارجی مقاوم می‌کند. یک کاسه تمیز بردارید. کیوی را پوست کنده و کاملا له کنید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید.

 

این دو ماده، ضدعفونی کننده و مرطوب کننده فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس ماسک را روی پوست صورتتان بگذارید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از تهیه این ماسک از آن استفاده کنید زیرا در این صورت ویتامین آن اکسید نشده است. اجازه دهید ماست به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.

 

شیرپاک‌کن طبیعی

 

مواد لازم
خامه کم‌چرب و تازه دو قاشق غذاخوری
عسل  دو قاشق غذاخوری
گلاب  یک قاشق غذاخوری

 

اگر برای پاک کردن آلودگی‌های سطح پوستان به دنبال یک ماده طبیعی هستید این شیرپاک کن خانگی را تهیه کنید. خامه، عسل و گلاب را با هم مخلوط کنید، هم بزنید تا یکدست شود؛ سپس صورتتان را به آرامی با آن پاک کنید. این شیرپاک‌کن تمام آلودگی‌های سطحی پوست را از بین می‌برد و به دلیل داشتن گلاب، پوست را معطر می‌کند.

 

اگر زمان ترکیب این مواد را ندارید و می‌خواهید سطح پوست خود را تمیز کنید مقداری شیر را در یک پیاله بریزید. چند گلوله کوچک پنبه در آن حل کنید. اجازه دهید پنبه‌ها کاملا به شیر آغشته شوند سپس به آرامی پوست را با این پنبه‌ها پاک کنید. پنبه‌ها را دایره‌وار روی پوستتان بکشید و خواهید دید که پوستتان بی‌اندازه تمیز می‌شود.

 

ماسک خیار برای پوست‌های خشک
گوشت خیار برای پوست‌های خشک معجزه‌آساست. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوستشان، صورت خود را با ورقه‌های نازک خیار می‌پوشانند.نصف یک خیار را پوست کنده، رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کرم یکدست در بیاید.

 

کرم را (به استثنای دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 دقیقه نگه دارید. صورتتان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوستتان نرم و روشن خواهد شد. دست به کار شوید و این ماسک خانگی را تهیه کنید و به پوست خود لطافت و زیبایی ببخشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان