ramazan
ramazan

فواید حیرت آور گوش دادن موسیقی در بارداری برای جنین

مجموعه : زنان و زایمان
فواید حیرت آور گوش دادن موسیقی در بارداری برای جنین

فواید حیرت آور گوش دادن موسیقی در بارداری

همانگونه که موسیقی آرامش بخش می تواند به افراد انرژی مثبت و آرامش Positive energy and relaxation دهد، برای یک زن حامله یا باردار و جنین نیز تاثیر مثبت دارد و آرامش در بارداری، آرامش جنین را پیش رو دارد. هرچند هنوز دلیل کاملا علمی برای اثبات بالابردن هوش جنین از طریق موسیقی وجود ندارد اما شکی در آن نیست که روحیه بهتر مادر تاثیر مثبت فراوانی در جنین دارد.

آهنگ گوش دادن در بارداری را فراموش نکنید.

جنین انسان پس از گذشت 20 هفته از تشکیل نطفه می تواند صداهای خارج و موسیقی را بشنود. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد آن ها می توانند آنچه را که در محیط رحم مادرشان می شنوند، پس از 12 ماه از تولد به خاطر آورند و در برابر آن واکنش نشان دهند.

دکرت الکساندر لامونت در سخنرانی خود دربارۀ روانشناسی موسیقی در دانشگاه کله، می گوید: همیشه فکر می کردم رحم مادر جای بسیار شلوغ و پرتلاطمی است ولی در حقیقت محیطی بسیار ساکت است. بنابراین کودک باید قادر به شنیدن و احساس کردن صدای اطراف خود در خارج از رحم باشد.

البته قابل ذکر است که منظور از شنیدن، واکنش و تأثیری است که صداها و فرکانس بر روی جنین می گذارد.

چگونه می ‌توانید مطمئن شوید که جنین به موسیقی گوش می ‌دهد؟

با اینکه شما ممکن است در هنگام بارداری موسیقی زیادی پخش کنید، اما جنین شما قادر نخواهد بود تا مثل شما به آن گوش دهد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که نوزادتان موسیقی را از داخل رحم می ‌شنود، می ‌توانید آن را با هدفون پخش کنید و هدفون را روی شکم خود بگذارید.

موسیقی را خیلی بلند نکنید تا مطمئن شوید که جنین تان می‌تواند بشنود. رحم شما می‌تواند ریتم‌ ها را منتقل کند و حتی اگر شما چیزی را با صدای پایین هم پخش کنید، به کودک تان ضربه می زند.

مزایای گوش دادن به آهنگ در بارداری چیست؟

در حالی که باردار هستید، گوش دادن به موسیقی نه تنها تاثیر مثبتی بر روی شما می‌گذارد بلکه تاثیر مثبتی بر جنین تان نیز دارد. امواج مثبتی که از گوش دادن به موسیقی به دست می ‌آورید، به شما کمک می‌کند تا با جنین خود ارتباط برقرار کنید. این کار، شما را قادر خواهد ساخت تا استرس خود را کاهش دهید و همچنین هر گونه استرسی را که جنین شما ممکن است در رحم احساس کند، کاهش دهید.

در اینجا برخی از اثرات گوش دادن به آهنگ در بارداری آورده شده است:

عکس العمل های کودک تان را بهبود می بخشد:

زمانی که به موسیقی گوش می ‌دهید، جنین شما قادر خواهد بود تا ارتعاشات را بشنود و واکنش نشان دهد. همچنین کودک شما ممکن است سعی کند تا با ضربات لرزشی همگام شود. این کار ممکن است عکس ‌العمل و واکنش‌های جنین شما را بهبود بخشد و حرکات کلی او را نیز بهبود بخشد.

حس شنوایی جنین تان را بهبود می بخشد:

هنگامی که با هدفون به موسیقی گوش می‌دهید، به طور قابل ‌توجهی تمرکز کودک تان، حس ‌های شنوایی و مهارت ‌های او را افزایش می دهید. جنین شما ممکن است در این مرحله قادر به درک موسیقی نباشد و آنچه به کودک شما می‌رسد احتمالا ارتعاشات امواج صوتی است. با این حال، کودک همچنان سعی دارد بر روی صداها تمرکز کند و انجام این کار تحریک ذهنی او را بهتر می ‌کند.

پس از تولد به عنوان لالایی عمل می‌کند:

بسیاری از محققان بر این باورند که جنین شما قادر به یاد آوردن موسیقی و صداهایی است که به هنگام بارداری به آن گوش داده اید. اگر زمانی که باردار هستید به آهنگ ‌های آرامش ‌بخش مشخصی گوش کنید، به احتمال زیاد کودک شما حتی بعد از زایمان آن ‌ها را به یاد خواهد آورد.

این به آن معنی است که شما می ‌توانید برای آرام کردن نوزادتان از همان آهنگی استفاده کنید که قبل از تولد گوش می کرده اید. کودک شما قادر خواهد بود صداها را تشخیص دهد و همچنین به شما کمک می‌کند تا کودک خود را به سرعت آرام کنید.

شخصیت کلی کودک را شکل می‌ دهد:

نوع موسیقی ای که در هنگام بارداری به آن گوش می ‌دهید می ‌تواند بر شخصیت کلی کودک تاثیر داشته باشد. اگر به صداهای آرامش‌ بخش و موسیقی آرام گوش کنید، می ‌تواند شخصیت آرامی را در کودک تان ایجاد کند. از طرف دیگر، اگر به موسیقی بلند و خشن Loud and violent music گوش دهید، می ‌تواند منجر به شخصیت پرخاشگر و نگران در کودک تان شود. با این حال، هیچ مطالعات پزشکی یا تحقیقاتی در مورد آن وجود ندارد و متخصصان همچنان در حال کار بر روی آن هستند.

موسیقی در بارداری را با موتزارت تجربه کنید

در برخی مطالعات عنوان شده است که گوش کردن مادر باردار به موسیقی‌های کلاسیک به ویژه آثار موتزارت، باعث افزایش هوش کودک می‌شود که به آن اصطلاحا اثر موزارت (Mozart Effect) گفته می‌شود. در یک پژوهش محققان متوجه شدند دانشجویانی که قبل از امتحان خود به مدت چند دقیقه به یک سوناتای موتزارت گوش کردند نسبت به دانشجویانی که به اثر موسیقیدان دیگری گوش کردند یا اصلاً موسیقی گوش نکردند عملکرد بهتری داشتند.

این تأثیر روی دانشجویان موقتی بود و تنها ۱۵ دقیقه دوام داشت، اما همیشه مورد بحث واقع شد و رسانه‌ها و برخی از سیاستمداران به اثر موتزارت چسبیدند و ادعا کردند که گوش کردن به این موسیقی مزایای متعددی دارد و می‌تواند مشکلات جسمی و روحی را تخفیف دهد. این تصور نیز که اگر کودکان به موسیقی کلاسیک گوش کنند باهوش‌تر می‌شوند نیز در پی همین بحث ها شکل گرفت.

علیرغم شواهد موجود که اثر موتزارت قطعی نیست، رسانه های گروهی مجذوب این عقیده شده اند که مواجهه کوتاه مدت مغز با موسیقی کلاسیک در جنینی، زمانی که اتصالات نورونی به سرعت تشکیل می شوند، ممکن است منافع عقلانی دایمی داشته باشد.

یکی از دلایلی که تأکید بسیار زیادی بر موسیقی موزارت به‌خصوص برای جنین شده است آن است که ریتم موسیقی او 60 بار در یک دقیقه است که ضربان قلب کودک نیز با این ریتم برابر است و بسیار شبیه و همگون می باشد و به همین جهت موسیقی موزارت تأثیر بسیار زیادی بر جنین و کودک می‌گذارد. بنابراین آرامش و موسیقی کلاسیک در روحیۀ کودک و جنین تأثیر مثبت بیشتری دارد، تا یک موسیقی پرتلاطم و خشن.

با در نظر گرفتن تمام این نکات ذکر شده ایمان داشته باشید که کودک شما، صدای شما و موسیقی مورد علاقه تان را می شنود و به آن واکنش نشان می دهد پس با گوش کردن به موسیقی خوب، به ارامش خود و فرزندتان کمک کنید و اطمینان داشته باشید که کودک شما پس از تولد نیز موسیقی دوران جنینی اش را به خاطر خواهد آورد و حتی دغدغه جدیدی به نام پیدا کردن ساز مورد علاقه کودک شما به وجود می آید و پیشنهاد ما به شما این است که برای کودکتان یک پلی لیست درست کنید و علاوه بر پخش آن در زمان جنینی، سال ها بعد این پلی لیست را به او هدیه دهید.

 

بیرون کشیدن جنین خرگوش از واژن زن باردار ! تصاویر 18+

پاهای بیرون زده جنین از رحم مادر جنجالی شد ! عکس

دمنوش و اسموتی برای دختر شدن جنین | خوراکی های کلسیم و منیزیوم دار

روش تعیین جنسیت جنین با سیر و جوش شیرین / بدون سونوگرافی

 

The Amazing Benefits of Listening to Music in Pregnancy

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان