فواید شیرخشک کودکان برای بزرگسالان+ ماسک زیبایی!

فواید شیرخشک کودکان برای بزرگسالان+ ماسک زیبایی!

شیر خشک milk powder کودکان و شیر خشک بزرگسالان؛ پودر غنی شده از شیر که با حذف آب شیر مواد مغذی دیگری جایگزین می شود تا کودکان که از شیر مادر محروم هستند و بزرگسالانی که منابغ مغذی کافی ندارند استفاده کنند. با شنیدن شیر خشک بسیاری از افراد به یاد کودکان می افتند که تنها ویژه کودکان است که باعث تپل شدن آنها نیز می شود.

اما آیا به راستی بزرگسالان هم شیر خشک مخصوص دارند یا می توانند از همان شیرخشک های کودکان نیز استفاده کنند؟

در ادامه این بخش از تغذیه مناسب مجله تفریحی نازوب به طور کامل به این موضوع می پردازیم.

اگر می خواهید همچنان بدنی سالم، خوش اندام، پوستی کودکانه و زیبا داشته باشید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با نحوه مصرف شیر خشک، روش استفاده از ماسک و … آشنا شوید.

پیش از هر چیز باید این نکته را خاطر نشان کنیم که در کنار استفاده از شیر خشک به عنوان یک محصول کمکی، داشتن یک برنامه غذایی سالم، امری ضروری در حفظ سلامتی و افزایش وزن و انرژی شما به حساب می آید.

 

مصرف شیر خشک برای بزرگسالان

 

شیر خشک پودر شیر اصلاح شده ای می باشد که با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری غنی گشته است. مصرف شیر خشک برای بزرگسالان اگر به جا و با انتخاب درست صورت بگیرد می تواند موجب بهبود سلامت جسمانی آنها گردد.

این محصول به عنوان یکی از فرآورده های شیر تعریف می شود که با حذف آب از شیر و افزودن برخی مواد مغذی به آن به دست می آید.

اغلب شیر خشک هایی که برای بزرگسالان به کار برده می شود حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی می باشند.

برای تهیه آن، شیر پاستوریزه (می تواند شیر حیوانی یا شیر گیاهی باشد) را در یک تبخیر کننده پس از طی چندین مرحله غلیظ کرده تا پودر شود. در طی فرآیند تبخیر، تضمین می شود که مواد مغذی شیر از بین نرود.

این محصول را می توان تا مدت طولانی تری بدون اینکه نیاز باشد در یخچال قرار بگیرد نگهداری کرد. برندهای شناخته شده شیر خشک را به روش مدرن اسپری کردن تولید کرده و برای اطمینان از استاندارد بودن محصول و عدم وجود عوامل بیماری زا تست های لازم را انجام می دهند.

معرفی انواع شیر خشک برای بزرگسالان

طیف گسترده ای از فرمول های گوناگون برای شیر خشک در نظر گرفته شده تا پاسخگو نیازهای مختلف مصرف کننده ها باشد. اگر بخواهیم أنواع شیر خشک برای بزرگسالان را به شما معرفی کنیم، به موارد زیر اشاره خواهیم کرد:

شیر خشک بدون لاکتوز

(لاکتوز شیر حذف می گردد تا افرادی که به آن حساسیت دارند به راحتی قادر به مصرف این محصول باشند.)

شیر خشک گیاهی

(شیر خشک گیاهی خود به انواع مختلفی از جمله شیر بادام، شیر سویا، شیر نارگیل، شیر برنج و شیر جو دو سر تقسیم می شود. در این میان شیر خشک سویا از شهرت بیشتری برخوردار می باشد.)

شیر خشک نان کید‌

(این محصول برای کودکان بالای سه سال و بزرگسالان مفید می باشد. شیر خشک نان 2 و نان 3 برای افزایش وزن و چاقی صورت کاربرد دارند.)

شیر خشک Nonfat

(بدون چربی آلی دارای پروتئین و کلسیم)

شیر خشک کامل
شیر خشک نیدو

(بسته به نوع نیاز مصرف کننده غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. این نوع شیر خشک برای بزرگسالان مدل های مختلفی دارد. نام نیدو برای بدنسازان شناخته شده می باشد. این شرکت برای افزایش وزن و چاق شدن صورت نیز مدل های خاص دیگری در نظر گرفته است که از فروش بالایی برخوردار می باشد.)
برخی بزرگسالان از شیرخشک برای چاق شدن صورت به طور موقت استفاده می‌کنند.

کاربرد شیر خشک برای بزرگسالان

اغلب شیر خشک هایی که برای بزرگسالان به کار برده می شوند، منبع بسیار خوبی از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های ضروری مانند منیزیم ، کلسیم ، روی ، پتاسیم و همچنین ویتامین های A ، D ، E و K به شمار می آیند.

بسیاری از افرادی که از لاغری خود راضی نیستند و به راحتی نمی توانند وزن خود را افزایش دهند این محصولات می توانند چاره ساز باشند. به خصوص آن دسته از عزیزانی که به دنبال راهی برای چاق کردن صورت خود هستند بیشتر سراغ اینگونه محصولات می روند.

ورزشکاران به ویژه بدنسازان گروه دیگری هستند که از شیر خشک به منظور وارد کردن مواد مغذی و پروتئین شیر به بدن استفاده می کنند.

لازم به ذکر است از شیر خشک در شیرینی پزی و تهیه برخی از خوراکی ها نیز استفاده می شود. فراموش نکنید این نوع محصولات به نسبت سایر مکمل مقرون به صرفه تر است. از همین رو فروش بالایی دارند.

در این میان سوال بسیاری ار افراد این است که آیا می توان شیر خشک کودکان را برای بزرگسالان استفاده کرد؟

بله افرادی که منابع غذایی کمی دارند به ویژه سالمندان می توانند از شیر خشک کودکان استفاده کنند به این علت که کلسیم و برخی مواد داخل شیر خشک به مقدار کمی است و برای بزرگسالان باعث رسوب در کلیه و دیگر اندام های بدنی نمی شود. اما لازم به ذکر است که چربی شیر خشک کودکان بیشتر از شیر خشک بزرگسالان است و افرادی که از لاغری رنج می برند بهتر است از شیرخشک کودکان استفاده کنند.

شیر خشک بزرگسالان برای چاقی

برای افزایش وزن و چاق شدن باید بیش از مقداری که انرژی می سوزانید، کالری مصرف کنید. نوشیدن شیر – به ویژه انواع پرچرب – علاوه بر پروتئین و سایر مواد مفید، می تواند کالری اضافی نیز برای بدن شما فراهم کند.

اگر چه فرآورده های لبنی پر چرب سرشار از کلسترول هستند، اما مصرف مواد غذایی سرشار از کلسترول ریسک بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

شیر خشک برای بزرگسالان اگر به طور استاندارد تهیه شود و به اندازه مصرف گردد می تواند کالری، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی را وارد بدن شما کند و موجب افزایش وزنتان شود. اما استفاده بیش از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

شیر خشک بزرگسالان برای چاقی صورت

دست پیدا کردن به پوستی سالم و صورتی پر ایده آل بسیاری از افراد می باشد. این موضوع غیر قابل کتمان است که هر آنچه صورت شما چاق تر باشد پوست شما هم شاداب تر و جوان تر نمایان می گردد. یکی از محصولاتی که شما را در رسیدن به این مهم یاری می رساند، شیر خشک می باشد.

مصرف به اندازه شیر خشک و یا تهیه ماسک های مناسب به نیاز صورت شما می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در پی داشته باشید. در ادامه شما را با برخی از ماسک های موثر در چاقی صورت آشنا خواهیم ساخت.

شیر خشک بزرگسالان برای بدنسازی

کازئین که همان پروتئین موجود در شیر می باشد در شیر خشک نیز وجود دارد. این پروتئین حاوی برخی اسیدهای آمینه ضروری می باشد. کازئین به سنتز پروتئین ماهیچه ها و حفظ عضلات کمک می کند. از همین رو مصرف شیرخشک می تواند مورد توجه بدنسازان قرار بگیرد.

از طرف دیگر کلسیم موجود در شیر خشک برای بزرگسالان استحکام استخوان ها را به همراه خواهد آورد. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی این محصولات موجب افزایش انرژی و سلامت بدن می شود.

افرادی که از لاغری خود رضایت ندارند در کنار تمامی این مزایا می توانند از کالری آن بهره مند شده و سریع تر افزایش وزن پیدا کنند. شیر خشک در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی می تواند اندام نیرومند و ایده آلی برای شما به ارمغان بیاورد.
شیر خشک به دلیل داشتن اسیدهای آمینه ضروری و کلسیم برای ورزشکاران مفید می باشد.

شیر خشک بزرگسالان برای آشپزی

در بسیاری از فرمولاسیون غذایی و نوشیدنی ها از جمله در نانوایی، شیرینی پزی، لبنیات، گوشت، غذاهای اصلی، شیر نوترکیب و بسیاری از خوراکی ها از شیر خشک بزرگسالان استفاده می شود.

شما می توانید برای افزایش وزن و خوشمزه تر کردن غذاها از شیر خشک استفاده کنید. از شیر خشک برای موارد زیر کاربرد دارد:

نرم تر، غلیظ تر و خوشمزه تر کردن بستنی
غلیظ کردن ماست
برای خوشمزه تر شدن شکلات داغ
قوام پیدا کردن سوپ ها و سس ها
در تهیه برخی نان ها
برای خوشمزه و مقوی تر شدن میلک شیک
برای قهوه ای شدن و سریعتر آماده شدن بیسکوییت، پنکیک، کیک و کلوچه

با شیر خشک می توان غلظت و طعم خوراکی ها را بهبود بخشید.

ماسک شیر خشک برای بزرگسالان

از آنجا که شیر خشک سرشار از اسید لاکتیک می باشد، می تواند پوست را نرم ولطیف کند. علاوه بر این ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر خشک می توانند پوست شما را سالم و زیبا سازد.

اما نکته ای که باعث می شود افراد زیادی به استفاده از ماسک شیر خشک روی بیاورند توانایی خارق العاده آن در چاق سازی صورت است. به راحتی می توانید شیر خشک را با مواد دیگر ترکیب سازید و ماسک شگفت انگیزی تهیه کنید که هم باعث پر شدن صورت و هم موجب پاکسازی و سلامت پوستتان گردد.

برخی از أنواع ماسک شیر خشک برای بزرگسالان که ما به شما پیشنهاد می دهیم عبارتند از:

1– ماسک شیرخشک و روغن زیتون و شکر (روشن شدن پوست و چاقی صورت): دو قاشق شیر خشک، یک قاشق روغن زیتون را با نصف قاشق شکر مخلوط کرده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس صورت خود را بشویید.

2– ماسک شیرخشک و زردچوبه و عسل (بستن منافذ پوست، بهبود آکنه و چاقی صورت): یک قاشق شیر خشک، یک قاشق عسل را با یک چهارم قاشق زردچوبه مخلوط کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس صورت خود را بشویید.

3– ماسک شیرخشک و آب پرتغال و جو دوسر (شادابی پوست و چاقی صورت): یک قاشق شیر خشک، یک قاشق جو دوسر را با نصف قاشق آب پرتغال مخلوط کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس صورت خود را بشویید.

4– ماسک شیرخشک و لیمو و ماست (بهبود لکه های پوست و چاقی صورت): یک قاشق شیر خشک، یک قاشق ماست را با نصف لیمو تازه مخلوط کرده و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و سپس صورت خود را بشویید.

بهترین شیر خشک برای بزرگسالان

برای اینکه در میان انبوهی از محصولات گوناگون بهترین شیر خشک را برای خود انتخاب کنید باید نیاز خود را در نظر بگیرید. بر روی بسته بندی شیر خشک ها ترکیب سازنده قید شده است، بنابراین با شناخت نیاز بدن خود می توانید بهترین محصول را برگزینید.

اما توجه نمایید که از برند شناخته شده ای خرید خود را انجام دهید و مطمئن شوید که استانداردهای لازم را داشته باشد. نه برند برتر شیر خشک خارجی که در سایت bestreviews.guide در سال ۲۰۲۰ انتخاب شدند به قرار زیر می باشند.

شیر خشک کامل بدون گلوتن Judee’s
شیر خشک کامل بدون گلوتن + ویتامین د Meyenberg
شیر خشک کامل Hoosier Hill Farm
شیر خشک کامل بدون چربی Pride Of India
شیر خشک برای بزرگسالان گیاه خوار و وگان Anthony’s Goods (تهیه شده از شیر نارگیل، بدون گلوتن)
شیر خشک کامل KLIM محصولی از شرکت نستله
شیر خشک CARNATION (مخصوص پخت و پز)
شیر خشک نیدو
شیر خشک کامل Maple Hill

در میان برندهای که داخل داروخانه های ایران نیز قابل تهیه می باشند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند می توان به شیر خشک نیدو، نان کید و KLIM نستله اشاره کرد.
در انتخاب شیر خشک مناسب دقت بسیار زیادی به خرج دهید. از برندهای شناخته شده و داروخانه ها محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

طریقه مصرف شیر خشک بزرگسالان

طریقه مصرف صحیح شیر خشک بزرگسالان بر روی قوطی یا پاکت آن قید شده است. از این رو با توجه به دستور محصولی که خریداری کردید شیر خشک را آماده مصرف نمایید.

طریقه مصرف شیر خشک نیدو به منظور چاقی صورت و افزایش وزن به این شکل است که روزانه تا دو ماه دو قاشق شیر خشک غلیظ را نوش جان کنید.

روزی چند پیمانه شیر خشک برای بزرگسالان

معمولا از پیمانه برای پیدا کردن نسبت مخلوط شدن شیر خشک با آب یا مواد غذایی دیگر استفاده می کنند. اکثر شیر خشک ها پیمانه های مخصوص به خود را به همراه محصول ارائه می دهند و در راهنمایی روی قوطی قید می کنند که چند پیمانه در چه مقدار آب بهتر است حل شود.

فواید شیر خشک برای بزرگسالان

برخی از مهمترین فواید شیر خشک برای بزرگسالان به شرح زیر است:

شیر خشک برای بزرگسالان غنی از پروتئین کازئین و آب پنیر (whey) می باشد. پروتئین های موجود در شیر را به عنوان “پروتئین کامل” در نظر گرفته می گیرند. به این معنی که حاوی تمام اسیدهای آمینه اساسی هستند که بدن شما به آن نیاز دارد. اسیدهای آمینه ضروری نقش مهمی در رشد و نمو، ترمیم سلول ها و تقویت سیستم ایمنی ایفا می کند. این پروتئین ها به خصوص در عضله سازی موثر هستند.

این محصولات حاوی ویتامین های A ، D ، E و K می باشند. ویتامین آ با کمک به رشد و تقسیم سلولی، ویتامین ای با تقویت سیستم ایمنی، ویتامین کا با انعقاد خون و ویتامین د با بهبود رشد و استحکام استخوان ها بدن ما را سالم و قوی نگاه می دارند.
کلسیم موجود در شیرخشک مقادیر کافی از نیاز روزانه کلسیم شما را فراهم می کند و از این روی استخوان های شما را سالم تر نگاه می دارد و از شکستگی ها و پوکی استخوان جلوگیری می نماید.
این محصولات گوارش راحت تری دارند و مشکلات کمتری در این خصوص ایجاد می کنند.
پتاسیم موجود در شیر خشک از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند و از این رو برای قلب خوب است.
برخی از شیر خشک ها برای افرادی که حساسیت به لاکتوز دارند تهیه شده اند.

 

عوارض شیر خشک برای بزرگسالان

توجه داشته باشید، از آنجایی که شیر خشک هایی که برای بزرگسالان تهیه می شوند دارای ویتامین ها و مواد معدنی افزوده شده می باشند در تعداد دفعاتی که آنها را مصرف می کنیم باید دقت لازمه را به عمل آوریم.

برخی از عوارضی که در اثر استفاده از شیر خشک های نامناسب و یا زیاده روی در مصرف این محصولات به وجود می آیند عبارت هستند از:

اگر در معرض رطوبت یا نور خورشید قرار بگیرند، سریعا خراب می شوند.
ممکن است در فرآیند تولید شیرخشک از شیر پرچرب کلسترول اکسید شود. این نوع کلسترول در دیواره رگ ها رسوب پیدا می کند.
اگر از استاندارد خوبی برخوردار نباشد ممکن است حاوی پاتوژن ها و باکتری های بیماری زا باشند.
از عواقب بد ناشی از مصرف بیش از حد این محصولات می توان به بالا رفتن مقدار ویتامین ها و مواد معدنی به بیش از حد مجاز برای بدن اشاره کرد.

توجه داشته باشید اگر شیر خشک خود را از یک برند شناخته موجود در داروخانه تهیه کنید و طبق دستور مصرف نمایید خطر جدی شما را تهدید نخواهد کرد و به هدف خود از مصرف این محصولات دست خواهید یافت. در هر صورت به شما پیشنهاد می کنیم از یک متخصص تغذیه در این زمینه مشورت بگیرید.

دیگر سوالات متداول برای مصرف شیر خشک کودکان و بزرگسالان

در این قسمت قصد داریم تا به سوالات متداول شما در خصوص شیر خشک برای بزرگسالان پاسخ های مختصر و مفید دهیم.
چند روز یک بار باید ماسک شیر خشک استفاده کنیم؟

بستگی به پوست شما و ترکیب ماسک دارد اما به طور کلی به شما پیشنهاد می کنم، این ماسک ها را هر 2 روز یک بار به مدت 1 ماه استفاده کنید.

آیا شیر خشک باعث نفخ میشود؟

آن دسته از افرادی که نسبت به لاکتوز حساسیت دارند مصرف شیر خشک می تواند مشکلات گوارشی از جمله نفخ، شکم درد و حتی اسهال ایجاد نماید. برای این منظور این افراد باید از محصولات بدون لاکتوز استفاده کنند.
باید حتما به صورت مدام استفاده شود؟ اگه نخوریم باز صورت لاغرمیشود؟

مراقب باشید مصرف بیش از حد این محصول عوارض خواهد داشت. در کنار ورزش و تغذیه مناسب تا رسیدن به وزن ایده آل خود می توانید شیر خشک را به میزان قید شده در دستور غذایی خود داشته باشید.

 

من خودم به شخصه چندین سال است از شیر خشک کودکان استفاده می کنم صبح ها قبل از صبحانه یک یا دو قاشق پودر شیر خشک را مصرف می کنم آن هم یک روز در میان. خوشبختانه تا کنون نیازی به پزشک نداشتم و از سلامتی کامل نیز بهره مند هستم پروردگارم را بابت تمامی نعمت هایی که به من ارزانی داشته است هر لحظه شاکر هستم. 🙏😍 🙏


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان