اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

در این بخش بسیار جذاب و خواندنی شما را با اپرا وینفری اولین زن میلیارد سیاه پوست جهان دختری که داستان زندگی او هر کسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

In this awesome and readable section, you will be contacted by Oprah Winfrey, the world’s first black billionaire woman whose story tells everyone about her life.

 

بیوگرافی اپرا وینفری، اولین زن میلیاردر سیاه پوست دنیا

 

تنها با 30 دقیقه زمان گذاشتن با دختر سیاه بختی که از فرش به عرش رسید آشنا شوید شناخت و پی بردن به حقایق بدبخت ترین افرادی که در حال حاضر نامبروان ترین مردان و زنان جهان هستند خالی از لطف نیست. برای شناخت با نفوذترین دختر گونی پوش گروه نازوب سبک زندگی این زن مشهور جهان را پس از بیوگرافی برای شما علاقمندان به شناخت چنین افرادی گردآوری کرده است با ما مثل همیشه همراه باشید.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

اپرا وینفری به عنوان ثروتمندترین آمریکایی آفریقایی‌ تبار قرن بیستم رتبه‌بندی شده ‌است. او فعالیت‌های زیادی در زمینه ‌های مختلف انسان‌دوستانه انجام داده و بزرگترین خیّر و نیکوکار سیاه‌پوست در تاریخ آمریکا به‌ شمار می‌رود.

او برای مدتی، تنها میلیاردر سیاه‌پوست جهان و در رتبه 45 قرار دارد و بر اساس برخی ارزیابی‌ها، بانفوذترین زن در جهان محسوب می‌شود.

سخت است که تحت تاثیر داستان زندگی اپرا وینفری و مسیر باورنکردنی موفقیت او قرار نگرفت. او زنی است که هر آن چه سختی که فکر کنید را در زندگی مشقت بار دوران کودکی اش تجربه کرده است. در کودکی او در خانواده ای پرجمعیت بزرگ شد که توانایی خرید لباس برای او را نداشتند.

 

در 9 سالگی توسط نزدیکانش مورد آزار قرار گرفت و در سن 14 سالگی توسط مادرش از خانه بیرون انداخته شد و خیلی زود متوجه شد که باردار است.

با این وجود او خیلی زود به قله های موفقیت و شهرت دست یافت. نام اپرا وینفری اکنون با موفقیت و گشاده دستی و مهربانی مترادف شده است. او میراثی باورنکردنی را خلق کرده و مسیری که وی از خفت تا شکوه طی کرده بسیار جالب و شگفت انگیز است.

 

اپرا وینفری نمونه ی کامل از فرش به عرش رسیدن است. وقتی به خانه ها و لباس هایش نگاه می کنید دانستن این که او از کجا به اینجا رسیده است برایتان جالب تر می شود.

اورپا گایل وینفری (بله درست خوانده اید؛ اورپا) در 29 ژانویه سال 1954 به دنیا آمده و خاله اش نام مذهبی «اورپا» (Orpah)، برگرفته از کتاب مقدس «روث» (Ruth) برای وی انتخاب کرد و این اسم به همین شکل در شناسنامه ی وی آمده است. اما بسیاری از افراد در تلفظ درست این اسم مشکل داشتند بنابراین نام او به اپرا تغییر پیدا کرد.

 

مادر جوان اپرا تنها و بسیار فقیر بود بنابراین اپرا را نزد مادربزرگش فرستاد تا این که به سن شش سالگی رسید. اگر چه اپرا در دوران کودکی چیزی از لحاظ عشق و مهربانی کم نداشت اما عشق تنها چیزی بود که در میان خانواده ی او وجود داشت.

مادربزرگ او خدمتکار بوده و به اپرا نیز گفته بود که وی نیز خدمتکار خواهد شد. در این مدت وی لباس هایی که از گونی سیب زمینی ساخته شده بود به تن می کرد که باعث شد بسیاری از مردم با سنگدلی تمام او را «دختر گونی پوش» صدا بزنند. اما در همان روزهای کودکی نیز اپرا می دانست که وی برای چیزهای بسیار بزرگ تری آفریده شده است.

 

دوران کودکی سخت اپرا وینفری

وقتی که مادر جوان اپرا احساس کرد که می تواند اپرا را نزد خود ببرد، اپرا از خانه ی مادربزرگش رفته و به مادرش ملحق شد. با بازگشت اپرا به نزد مادرش، زندگی روی تاریکش را به وی نشان داد.

او هنوز هم دختری فقیر بود اما اکنون دیگر در خانه ی خودش نیز احساس امنیت نداشت. وی از سن 9 سالگی مورد بدرفتاری و اذیت و آزار جسمی و جنسی اعضای خانواده اش قرار گرفت و در نهایت در سن 14 سالگی باردار شد. این اولین باری بود که اپرای درمانده به خودکشی فکر کرد.

وینفری در مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر در باره احساس آن دوران خود گفت:”من با صخره ای سخت برخورد کرده بودم. باردار شده و بارداری را پنهان می کردم.

به طور جدی به خودکشی فکر می کردم. می دانستم که چاره ای جز خودکشی ندارم. تنها داشتم برنامه ریزی می کردم که چطور این کار را انجام دهم.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

کودکی اپرا وینفری

اگر آن زمان اینترنت داشتم امروز زنده نبودم زیرا این روزها به راحتی می توان با جستجو در گوگل نحوه ی انجام این کار را پیدا کرد”.

در طول دوران بارداری مادرش تصمیم گرفته بود که او را از خانه بیرون بیندازد. او قرار بود به یک مرکز نگهداری از دختران برود اما خوشبختانه آن ها جای خالی نداشته و نمی توانستند اپرا را بپذیرند. به همین دلیل برای زندگی نزد پدرش فرستاده شد که به او کمک کرد همه چیز را تغییر دهد.

 

از دست دادن بچه و تغییر مسیر زندگی

اپرا 14 ساله و باردار بود که به یک ایالت دیگر فرستاده شد تا با پدرش زندگی کند. خوشبختانه، پدرش خانه ی امن و پر از عشقی را برای دختر خود فراهم کرد.

اپرا همچنان بارداری خود را پنهان می کرد تا این که زایمان کرده و پسربچه ای که به دنیا آورد به دلیل مشکلات ناشی از زایمان زودرس درگذشت.

تجربه کردن چنین اتفاق سختی در سن 14 سالگی بدون شک کمر هر شخصی را خواهد شکست و شخصیت وی را ویران خواهد کرد اما پدر اپرا به وی نشان داد که می تواند به او شانس مجددی برای زندگی بدهد. اکنون او می توانست به سمت جلو حرکت کند و گذشته ی پر از دردش را پشت سر بگذارد.

وی در مصاحبه اش در این باره چنین گفته است:” من از خیلی جهات از این موضوع به عنوان راهی برای نجات استفاده کردم و تصمیمی گرفتم که باعث می شد همه چیز را عوض کنم” اپرا همه چیز را تغییر داده و گذشته ی دردناکش را به فراموشی سپرد.

 

دختر شایسته تنسی در سن 17 سالگی

سخت است باور کرد که یک دختر باردار 14 ساله با تفکرات جدی در مورد خودکشی بتواند مسیر زندگی خود را تغییر دهد اما اپرا این کار را کرد.

وی اعتماد به نفسش را بدست آورده و با اطمینان به غریزه و توانایی هایش مسیر خود به سمت دیده شدن در انظار عمومی را آغاز کرد. وی در این باره گفته است:

” من هیچ گاه برای چیزی برنامه ریزی نکرده ام. تنها توسط غریزه ی قدرتمندم هدایت شده ام و تصمیماتی گرفته ام که بر اساس آن چه که در آن زمان برای من درست بوده اند گرفته شده اند”.

اپرا در رقابت های دختر شایسته شرکت کرده و در سال 1972 و در سن 17 سالگی به عنوان بانوی سیاه پوست ایالت تنسی انتخاب شد. وقتی که اپرا مزه ی شهرت و بودن در توجه عموم را تجربه کرد دیگر راه برگشتی نبود.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

جوانی اپرا وینفری

 

گویندگی خبر در سن 19 سالگی

وقتی که اپرا به عنوان دختر شایسته با قرار گرفتن در انظار عمومی مواجه شد و با آن به خوبی کنار آمد از همان سنین جوانی وارد دنیای تلویزیون شد.

او به عنوان اولین زن آفریقایی آمریکایی گوینده ی خبر در نشویل شناخته شد. از آن روز به بعد وی دیگر هیچ گاه وقتش را هدر نداد. اپرا دانشگاه ایالتی تنسی را رها کرده و در سن 19 سالگی شغلی برای خود دست و پا کرد.

اپرا در کلاس حضور داشت که کریس کلارک از شبکه ی 5 با وی تماس گرفت و وقتی از او پرسیده شد که توانایی کار با دوربین و نوشتن خبر را دارد جواب مثبت داد، هر چند بعدها اعلام کرد که در این زمینه دروغ گفته است.

از همان اولین حضورش در مقابل دوربین تلویزیونی، اپرا می دانست که شغل دوست داشتنی ابدی خود را پیدا کرده است. وی در این باره چنین گفته است:

” درست مانند نفس کشیدن بود. احساس می کردم این همان جایی است که باید باشم”. اپرا با همین کار تلویزیونی اش به سرعت توجه مدیران خبری سراسر کشور را به خود جلب کرد.

 

 

راه اندازی برنامه ی صبحگاهی در بالتیمور

بعد از شروع به عنوان گوینده خبر در نشویل، اپرا در سال 1976 به بالتیمور نقل مکان کرده و کار خود را در بخش خبری عصر آغاز کرد. در واقع کار او به عنوان همکار خبری در کنار جری ترنر در بخش خبری ساعت 6 عصر شبکه ی WJZ شروع شد.

اما در کمال ناباوری ترنر کار را برای اپرای جوان سخت کرده بود. وینفری در مصاحبه با بالتیمور سان در این مورد چنین گفته است:

” در واقع او از همان ابتدا می خواست که تنها باشد. اگر هم به این موضوع راضی می شد دوست نداشت که آن شخص مثل من بی تجربه و جوان باشد.

از هر فرصتی برای ناامید کردن یا بد کردن حال من در مورد جایی که برای درس خواندن رفته بودم استفاده می کرد. آن جا بود که فهمیدم جایی که مدرسه رفته ای بسیار مهم خواهد بود زیرا او همیشه تکرار می کرد که به کدام مدرسه می روی؟

چه دانشکده یا دانشگاه کوچکی؟ ازاین رو باید بگویم که خاطراتم از جری ترنر خاطرات دوست داشتنی نخواهند بود”.

اما بعد از مدتی اپرا با امضای قرارداد برای حضور به عنوان مجری همکار در برنامه ی «مردم دارند حرف می زنند» (People Are Talking) به بخش صبحگاهی تلویزیون نقل مکان کرد. رفتن از گویندگی خبر به سمت برنامه ی گفتگوی زنده همان چیزی بود که اپرا به آن نیاز داشت.

 

 

شروع برنامه زنده اپرا وینفری

اپرا بدون شک برای دنیای برنامه های گفتگوی زنده ساخته شده بود از این رو وقتی که در سال 1984 یک برنامه ی گفتگوی زنده در شیکاگو به وی پیشنهاد شد، اپرا بدون درنگ پذیرفت.

در واقع به او پیشنهاد شده بود که برنامه ی گفتگوی زنده ای با عنوان «AM Chicago» را تنها با مجری گری و مسئولیت خودش انجام دهد از این رو اپرا به سرعت به غرب کشور نقل مکان کرد.

برنامه ی اپرا وینفری باید با برنامه ی گفتگوی زنده ی فیل دوناهو که شخصیتی افسانه ای بود رقابت می کرد و خیلی زود تعداد تماشاگران برنامه ی اپرا وینفری از برنامه ی دوناهو پیشی گرفت و همه را شوکه کرد.

تعداد تماشاگران برنامه ی او چنان افزایش یافت که در سال 1985 اسم این برنامه به «The Oprah Winfrey Show» تغییر پیدا کرد. این اتفاق نقطه عطفی در زندگی کاری اپرا وینفری بود.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

اولین حضور اپرا وینفری در سینما با «رنگ ارغوانی» اسپیلبرگ

موفقیت برنامه ی تلویزیونی اپرا وینفری توجه مدیران اجرایی در تمام دنیای سرگرمی هالیوود را جلب کرده بود که در میان آن ها استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور نیز دیده می شد.

بدین ترتیب اسپیلبرگ در سال 1985 وی را برای بازی در فیلم «رنگ ارغوانی» (The Color Purple) انتخاب کرد و وینفری در اولین تجربه بازیگری خود نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز بدست آورد. وینفری در مورد تمایل و اشتیاق شدید خود برای حضور در این فیلم چنین گفته است:

“من همیشه دوست داشتم که بازیگر باشم. در زندگی ام هیچ چیزی را به اندازه بودند در رنگ ارغوانی نخواسته ام و دیگر به خودم اجازه ندادم که چیزی به اندازه ی آن را بخواهم”.

اپرا بازی در فیلم را بسیار دوست داشت به نحوی که راضی به دستمزد بسیار کمتری در مقایسه با دستمزدی که برای برنامه ی تلویزیونی اش دریافت می کرد شد. بعدها وی در فیلم های دیگری نیز بازی کرد اما تمرکز خود را بیشتر بر روی برنامه صبحگاهی اش قرار داد.

 

 

اجتناب از تبدیل شدن به مجری برنامه های بی محتوا

اپرا وینفری مالکیت برنامه ی تلویزیونی خود را بدست آورده و همواره دیدگاه خود در مورد برنامه اش و مسیر آن را حفظ کرد. حتی در سال 1988 استودیو فیلم سازی خود با عنوان «هارپو استودیوز» (Harpo Studios) را تاسیس کرد تا کنترل کاملی بر روی برنامه ی خود داشته باشد.

علاوه بر این وی می خواست که بر محتوای برنامه و مصاحبه هایش نیز کنترل کامل داشته باشد. دهه ی 1990 عصر برنامه های تلویزیونی بی محتوا و جلفی مانند برنامه ی تلویزیونی جری اسپرینگر بود اما اپرا وینفری علاقه ای به شرکت در این برنامه و یا تقلید از آن نداشت.

البته در نتیجه ی این تصمیم تعداد تماشاگران او بشدت کاهش یافت اما خیلی زود بار دیگر تماشاگران و علاقمندان به سبک اپرا وینفری وفاداری خود را به او اثبات کرده و تعداد تماشاگران برنامه ی تلویزیونی اپرا افزایش یافت.

 

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

سخنرانی اپرا وینفری

 

صحبت صادقانه اپرا وینفری در مورد مسیر شخصی کاهش وزن

یکی از دلایل موفقیت اپرا وینفری و برنامه هایش این است که او در مورد خود آزادانه سخن می گوید و بسیاری از مشکلاتش همان مشکلات مردم عادی است.

اگر چه وی در نقاط مختلف کشورش عمارت های مجلل دارد اما همچنان چیزهایی دارد که همه مردم در هر سطحی با آن آشنا هستند.

یکی از این موضوعات که همه از آن خبر داشتند مشکل وینفری با افزایش وزن و تلاش او برای کاهش آن بود. وی همواره با صداقت در مورد رژیم غذایی و وزن کم و زیاد کردن های خود صحبت می کرد.

وی در این باره در سال 2006 در مقاله ای چنین نوشت:
” در سال 1992 من به بیشترین وزن خودم یعنی 237 پوند [107.5 کیلوگرم] رسیدم. در آن زمان 38 سال سن داشتم. سپس 4 سال پیش برای خودم هدف گذاری کردم که وزنم را کاهش دهم و در ژانویه 2005 با وزن 160 پوند [72.5 کیلوگرم] بر روی جلد مجله [O Magazine] ظاهر شدم.فکر می کردم که مبارزه ام برای کاهش وزن تمام شده است.

کارم را انجام داده بودم. پیروز شده بودم. چنان اطمینان داشتم که حتی مغرور شده بودم. چنان مغرور شده بودم که به دوستانی که در حال مبارزه با افزایش وزن بودند می گفتم تنها کاری که باید بکنید این است که سخت تر تلاش کرده و کمتر بخورید! برنامه ی 10.000 قدم در روز را ادامه دهید!

نه آن برنامه های رسمی مزخرف را!”. اما وی چند سال بعد گفت که نسبت به سال 2006 بیش از 18 کیلوگرم وزن اضافه کرده و از این موضوع ناراحت و از دست خودش عصبانی است.

 

 

بپا کردن انقلاب با باشگاه کتابخوانی اش

اپرا وینفری باشگاه کتابخوانی مشهورش را در سال 1996 آغاز کرد و این موضوع خیلی زود نشان داد که اپرا تا چه حد مشهور است. تایید کتابی از طرف وینفری نویسنده ی آن را یک شبه به شخصیت مشهوری تبدیل می کرد.

اپرا هر سال 10 کتاب را انتخاب می کرد و بعدا از این که خواندن کتاب به اتمام می رسید با نویسنده ی کتاب به صورت زنده مصاحبه می نمود.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

کتاب اپرا وینفری

برای مثال باشگاه کتابخوانی اپرا زندگی ژانت فیچ را به طور کلی تغییر داد. بعد از این که اپرا از کتاب او با عنوان «گل خرزهره سفید» (White Oleander) تعریف کرد تمامی اعضای باشگاه کتابخوانی او به خرید این کتاب روی آوردند. بعد از دیدن موفقیت این رمان، تهیه کنندگان هالیوودی آن را به یک فیلم با بازی میشله فایفر تبدیل کردند.

 

 

لغزیدنی مختصر اما نه افتادن

وقتی که اپرا وینفری و برنامه ی تلویزیونی اش در صدر برنامه های تلویزیونی جهان قرار داشتند او تصمیم جسورانه ای گرفت و از این برنامه خارج شد.

وی در سال 2011 تصمیم گرفت که برای تمرکز بیشتر بر روی شبکه ی خود برنامه ی دیرین و پرطرفدار خود را به اتمام برساند. بدین ترتیب وی شبکه تلویزیونی «شبکه اپرا وینفری» (The Oprah Winfrey Network (OWN)) را تاسیس کرد.

اما موفقیت برنامه ی تلویزیونی او به سرعت به شبکه ی خصوصی اش منتقل نشد. با وجود اینکه وی گفته که در ابتدا اشتباهاتی در این مورد داشته اما می گوید که باید هر کاری را بالاخره از جایی شروع کرد و خیلی زود بار دیگر موفقیت به سراغ اوآمد.

 

علاقه شدید اپرا وینفری به املاک و عمارت های مجلل

از زندگی اپرا وینفری کاملاً مشخص است که وی هیچ چیزی را نیمه کاره رها نمی کند و دوست دارد تا آخر ماجرا برود حتی زمانی که همه چیز بر علیه او باشد.

به همین دلیل جای تعجب ندارد که وی توانسته چنین ثروت هنگفتی را جمع آوری کند. روزگاری به وی گفته شده بود که در نهایت چیزی بیشتر از یک خدمتکار ساده نخواهد بود اما اکنون صاحب عمارت های باشکوه و بزرگی است که هر کدام چندین خدمتکار دارند. خانه ی مورد علاقه ی او عمارت و باغ های 64 هکتاری اش در کالیفرنیاست.

در واقع او عمداً بدنبال خانه ای بود که ساختاری جنوبی داشته باشد. وی ر مصاحبه ای با مجله «People» چنین گفت:” می خواستم آن را تارای 2 [Tara II] نامگذاری کنم” اما یکی از دوستانش به نام باب گرین از او خواست که نام دیگری انتخاب کند. او گفت که اپرا به نام بهتری برای این عمارت نیاز دارد.

وی گفت:” واقعیت این است که تو یک زن آفریقای-آمریکایی اهل می سی سی پی هستی و تو باید این را حفظ کنی… خیلی عمیق است”.

و اپرا به خوبی صدای او را شنیده و درک کرد و نامش را به «سرزمین موعود» (Promised Land) تغییر داد. وی هر بار عمارت های گران قیمت خود را تغییر می دهد و ثابت کرده که زندگی در خانه های مجلل متنوع را دوست دارد.

 

 

مبارزه به عنوان یک فعال مدنی

اگر هر جنبه ای از فعالیت های کاری اپرا وینفری را دنبال کرده باشید خیلی زود می فهمید که او بخشندگی و گشاده دستی را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده است.

اگر یکی از اپیزودهای برنامه ی «چیزهای مورد علاقه اپرا» (Oprah’s Favorite Things) را دیده باشید متوجه می شوید که او با مهربانی هدایایی بسیار مدرن و حتی خودروهای لوکس را به دیگران هدیه می دهد.

وی یک بنیاد خیریه دارد که تاکنون 51.000.000 میلیون دلار برای کارهای مختلفی مانند هزینه ی تحصیل دختران هزینه کرده است. در سال 2013 باراک اوباما مدال آزادی کشور را به دلیل کارهای خیرخواهانه و بشر دوستانه اش به اپرا وینفری تقدیم کرد.

 

*****************

اکنون نگاهی داریم به سبک زندگی و برنامه یک روز کامل خانم اپرا وینفری

 

۷:۱۰ صبح

هر روز صبح من بدون زنگ ساعت، راس ساعت ۷ صبح از خواب بیدار می شوم و برای چند دقیقه به منظره زیبای بیرون از خانه ام نگاه می کنم.

گل ها که نور آفتاب روی برگ هایشان می رقصد، پرندگانی که شاد و رها در آسمان پرواز می کنند و ابرهایی که با شیطنت به دنبال هم می گردند…

تماشای این منظره در اولین ساعات روز به من انرژی وافری می دهد، حتی قبل از زمانی که قهوه ام را بنوشم و کاملا از خواب بیدار شوم. به نظر من هر روز فرصتی است تا خدا را برای زیبایی هایش شکر کنیم.

 

۸:۰۰ صبح

اولین کاری که در صبح انجام می دهم، مسواک زدن است. پس از آن من سگ هایم را، که ۵ تا هستند، به بیرون از خانه می برم و کمی می گردانم. پس از این که حسابی از بازی سیر شدند، به خانه بر می گردم و اسپرسو مورد علاقه ام را درست می کنم. من دو نوع پودر اسپرسو، با کافئین و بدون کافئین، را با شیر و کمی فندق خرد شده مخلوط می کنم و می نوشم.

تا زمانی که قهوه ام آماده شود، جعبه کارت های جملات الهام بخش ام را در می آوردم و روزانه ۵ تا از آنها را می خوانم که به نظرم برای شروع روزی زیبا، بسیار تاثیرگذارند.

امروز روی یکی از کارت ها نوشته: «سلامتی با پول به دست نمی آید، بلکه با عشقی که ما به یکدیگر می دهیم، با خنده هایمان، با رویایی که در سر داریم و حتی غذایی خوشمزه ای که می خوریم، حاصل می شود»

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

۸:۳۰ صبح

من کارهایی دارم که طبق عادت باید هر روز آنها را انجام دهم. به عنوان مثال ایمیل هایم را چک می کنم. پس از آن نوبت مدیتیشن است. به عنوان مثال امروز باید به مدت ۲۰ دقیقه روی صندلی آشپزخانه در سکوت بنشینم. اگر هوا خوب باشد، من این کار را در حیاط خانه ام انجام می دهم.

 

حیاط خانه من حدود ۳۰۰۰ درخت دارد، مثل این است که من در یک جنگل زندگی می کنم. زیر یکی از درخت ها یک سنگی وجود دارد که به شکل صندلی ست که گاهی برای مدیتیشن آنجا را انتخاب می کنم و به نظرم یکی از دنج ترین و بهترین نقطه های روی زمین است.

 

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

سگ های اپرا وینفری

 

۹:۰۰ صبح

پس از مدیتیشن، من حدود یک ساعت حرکات کششی انجام می دهم. برای یک کار یک مربی ورزش هم دارم که به خانه ام می آید و به من تمرین می دهد. پس از آن خودم را برای یک دوی نیم ساعته آماده می کنم. من این کار را روی تردمیل و گاهی هم در حیاط خانه انجام می دهم.

 

۱۰:۳۰ صبح

حدود ساعت ۱۰:۳۰ به کارهایی که برای شوهایم باید انجام دهم رسیدگی می کنم. البته اگر اواخر هفته و در روزهای تعطیل باشد، برنامه ام عوض می شود. در تعطیلات، من به حیاط خانه ام می روم و محصولات باغچه ام را درو می کنم. مثلا میوه ها را می چینم، سیب زمینی ها را می کنم و… در کل این کار من ۱ ساعت طول می کشد.

 

۱۲:۳۰ بعد از ظهر

من معمولا ناهارم را در حیاط خانه می خوردم. من در خانه یک قانون دارم: ناهاری که می خورم باید از محصولات حیاط یا شبیه به آنچه کاشته ام، باشد، در غیر این صورت نباید به آن لب بزنم.

این کار باعث می شود که تغذیه سالمی داشته باشیم و از مصرف مواد فراوری و بسته بندی شده بپرهیزم. البته گاهی استثناهایی هم وجود دارد، مثل امروز که برای دسر کیک را انتخاب کرده ام.

ناهار،وعده غذایی مورد علاقه من است. سعی می کنیم در این زمان افرادی را که از صحبت کردن با آنها لذت می برم، به دور خود جمع کنم. مثلا گاهی جنیفر لارنس یا شاهزاده امیرا به خانه ام می آیند. اگر تا ۴ نفر میهمان داشته باشم، خودم آشپزی می کنم اما اگر بیشتر از این تعداد شوند، از آشپزم می خواهم این کار را برایم انجام دهد.

 

۱:۳۰ بعد از ظهر

بعد از ناهار، به سراغ دیگر کارهایم می روم. به عنوان مثال چک هایم را امضا یا حساب و کتاب هایم را بررسی می کنم. برای من مهم است که بدانم در اطرافم دقیقا چه اتفاق هایی رخ می دهد.

من از آدمهایی که مسئولیت حساب و کتاب زندگی شان را به فرد دیگری می سپارند، بیزارم. این آدمها یک روز صبح بیدار می شوند و می بنند که هیچ چیزی در حساب شان ندارند. من سعی می کنم که این کارها را در عرض ۲ ساعت به اتمام برسانم.

۳:۳۰ بعد از ظهر

در عصر، دوباره ورزش می کنم. مثلا امروز با یکی از دوستانم برای دویدن قرار گذاشته ام. پس از آن به کافه مورد علاقه ام می روم اما هیچوقت چای کافئین دار سفارش نمی دهم چون مرا بدخواب می کند. من معمولا در کافه کتاب می خوانم. برخی از کتاب ها آنقدر تاثیرگذارند که زمانی که می خواهم در مورد آنها حرف بزنم، گریه ام می گیرد.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

۶:۰۰ عصر

من شامم را راس ساعت ۶ عصر می خورم. اگر میهمان داشته باشم، یک غذای مفصل درست می کنم اما اگر تنها باشم، معمولا یک شیک پروتئین یا یک کاسه سوپ می خورم.

پس از آن بار دیگر سگ هایم را به بیرون از خانه می برم. شب هم معمولا یا در کنار خانواده چایی می نوشیم و حرف می زنیم یا کتاب می خوانم. من کتاب خواندن را به تماشای تلویزیون ترجیح می دهم. من حتی می توانم هفته ها بدون تلویزیون سر کنم، اما بدون کتاب هرگز.

۹:۳۰ شب

من قبل از خواب دوش می گیرم. این عادت هر شب من است که من را برای یک خواب آرام آماده می کند. در کل، یک روز خوب برای من روزی نیست که یک اتفاق بزرگ بیافتد، من روز خوبم را با همین اتفاقات کوچک می سازم. زمانی که در خانه را باز می کنم و نسیم روی گونه هایم می نشیند یا هنگامی که انعکاس ابرها را روی آب استخر خانه ام می بینم، احساس خوشبختی می کنم.

من یاد گرفته ام که به جزییات با دقت زیادی نگاه کنم و شکرگزار خدا بابت زیبایی هایی کوچکی که در اختیارمان قرار داده، باشم.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

۷ درس از زندگی اپرا وینفری

 

۱- با خودتان صادق باشید او میگوید:

اصلا تصورش را نمیکردم که صادق بودن با خود میتواند من را این چنین ثروتمند کند. اگر زودتر این موضوع را متوجه میشدم، این کار را زودتر انجام میدادم.

او از سه سالگی با نمایش های خود توجه زیادی از تماشاگران را به سوی خود جلب میکرد. کلیسای محلی وی به دلیل مهارت او در خواندن آیات انجیل به او لقب واعظ داده بود.

او در انجام مصاحبه نیز مهارت داشت. بازی مورد علاقه ی اپرا، پرسیدن سوال از عروسکش و کلاغ هایی بود که روی حصار خانه ی پدریش می نشستند. به عبارت دیگر، وینفری برای اجرای یک برنامه ی تلویزیونی به دنیا آمد.

اگر احساس میکنید که شغل شما مثل یک گودال گرد و شما شبیه به یک میله ی چوبی مربع شکل هستید، وقت آن هست که تغییری در زندگی خود بدهید.

 

۲- به تعصبات با برتری پاسخ دهید

در اوایل دهه ی ۱۹۷۰، او توانست به عنوان یک گوینده ی اخبار در تلویزیون WLAC نشویل شروع به کار کند. پس از آن در سال ۱۹۷۶ وینفری پیشنهادی برای کار به عنوان گزارشگر اخبار ساعت ۶ در بالتیمور دریافت کرد و ده سال بعد مجری برنامه ی اپرا وینفری شد – پر طرفدار ترین برنامه ی تلویزیونی روز در آمریکا.

اپرا از ابتدا میدانست که شخصیت او چیزی نبود که تهیه کنندگان به عنوان یک مجری برای برنامه ها یشان در نظر داشتند. مجله ی تایم مینویسد: در حرفه ای که مردان آن را تصاحب کردند، او زنی سیاه پوست است که هیچ شانسی ندارد.

با دانستن این موضوع او میتوانست از این حرفه دست بکشد. اما وینفری باور داشت که میتواند بر تعصبی که در حرفه اش وجود داشت غلبه کند، و میدانست برای این کار باید بهترین بود. برتری بهترین عامل غلبه کننده بر نژادپرستی و تبعیض جنسی است.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

۳- اگر زمین نمیخوردید، راه رفتن را یاد نمیگرفتید.

زمین بخورید، جلوه ی دنیا از پایین متفاوت است.

اپرا، مثل خیلی از افراد بسیار موفق، به شکست اعتقاد ندارد. چیزی که دیگران از آن به عنوان شکست نام میبرند، برای وینفری تنها یک نگرش جدید، یک درس جدید یا قدمی رو به جلو برای رسیدن به هدف است. این نصیحتی است که او به کسانی که از شکست میترسند میکند: کاری که تصور میکنید توانش را ندارید انجام دهید. در آن شکست بخورید. دوباره تلاش کنید. بهتر عمل کنید.

 

۴- از درون بدی، خوبی را پیدا کنید

وقتی وینفری به عنوان دستیار گزارش گر اخبار در بالتیمور کار میکرد، یک درمان موی نادرست، موهایش را نابود کرد و او کاملا موهای خود را از دست داد. خیلی ناراحت شده بود، چون میدانست که داشتن موی زیبا تا چه میزان در کارش اهمیت دارد.

با این حال توانست به نقطه ی مثبت این موضوع توجه کند. چند سال بعد، اپرا به خانم مگزاین گفت: وقتی موهای خودت را از دست میدهی، چیز های زیادی درباره ی خودت یاد میگیری.

 

زخم های خود را به درایت تبدیل کنید. گذشته ی وینفری پر از کشمکش است. او در فقر بزرگ شد، در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفت و در ۱۴ سالگی صاحب یک پسر شد که در نوزادی از دنیا رفت. اما وینفری این تجربه ها را دلیلی میداند که به او توانایی درک دردهای مردم را داده است.

هدف من القای این موضوع نیست که پشت هر اتفاقی، دلیلی نهفته است، اما میتوانم با اطمینان بگویم که سکه دو رو دارد. طبق عقیده ی وینفری: هر اتفاقی که در زندگی می افتد فرصتی است که به جای ترس، عشق را انتخاب کنیم.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

۵- چالش با وضع موجود

مدرسه به بچه ها آموزش میدهد که موفقیت تنها با دنبال کردن درس ها و انجام کار ها بر اساس قواعد امکان پذیر است. اما زندگی و تجارت چیز دیگری را آموزش میدهند.

وقتی وینفری برای اولین بار به عنوان گزارشگر اخبار شروع به کار کرد،متن خبر ها را با لحنی خشک و بی طرفانه نمیخواند (لحنی که باید از آن استفاده میکرد).

او با احساسات و دلسوزانه متن ها را میخواند، گویی که آنچه میخواند را تجربه میکند. کار او با دیگر گزارشگر ها فرق میکرد، اما مخاطبان از آن استقبال میکردند- به همین دلیل تهیه کنندگان هم از آن استقبال کردند. بعد از چند سال از اجرای برنامه ی اپرا وینفری، او دوباره سعی کرد معیار ها را به چالش بکشد.

او میگوید:

من از اینکه مردم بنشینند و از مشکلاتشان بگویند خسته شدم. از اینکه ما از این جریان فیلم برداری کنیم و در ادامه نظر کارشناسانمان را بپرسیم … من میخواهم به مرحله ی بعدی در دنیای حرفه ایم قدم بدارم.

وینفری در قدم بعد برنامه ی تلویزیونی خود را تغییر داد، برنامه ی او کمتر روی داستان های کلیشه ای تمرکز میکرد و بیشتر به مقوله های سلامتی، سیاست و الهام بخشی میپرداخت.

دوباره، اشتیاق وینفری برای دنبال کردن راه خود نتیجه داد: برنامه ی اپرا پر بیننده ترین برنامه ی روز بود تا اینکه در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید.

 

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

خانه اپرا وینفری

 

۶- به دنبال دل خود بروید

-دل شما به یک قطب نمای درونی میماند. هر وقت که میخواهید درباره ی موضوعی با دیگران مشورت کنید، مسیر را اشتباه رفته اید. چند سال پیش، من در دو راهی بزرگی در زندگی ام قرار گرفتم.

میخواستم که منطقی ترین راه را برای تصمیم گیری انتخاب کنم، بنابراین لیستی از نقاط مثبت و منفی نوشتم، داده ها را بررسی کردم و در نهایت به انتخابی صحیح رسیدم. اما چیزی من را اذیت میکرد.

اپرا به من میگفت که به حرف دلم گوش بدهم. او احساسات غریزی خود را باور دارد، او میگوید: از طریق این حس میتوان خرد را شکوفا کرد. او بزرگترین تصمیمات خود – مثل تصمیمش برای اتمام برنامه ی اپرا وینفری- را با اعتماد به حس غریزی خود گرفت.

 

تصمیم گیری بر اساس غریزه، خیلی سریع تر، کم استرس تر و همه جانبه است. پس اگر تا به حال تصمیمات خود را بر اساس بررسی های معقولانه گرفته اید اما در نهایت از نتیجه راضی نبودید، برای تغییر هم که شده به حرف دلتان گوش کنید.

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

 

۷- شانس های زندگی خود را بسازید

بدون – حداقل یک بار – شانس نمیتوان به درآمدی برابر با ۲٫۷ میلیارد دلار دست پیدا کرد. اپرا میداند که شانس زیادی در زندگی داشته، اما او شانس را یک موضوع کاملا اتفاقی نمیداند:

من فکر میکنم که شانس یک فرصت است که باید در زمان مواجهه با آن آماده بود. هر کار آفرین امیدوار است تا یک مشتری بزرگ یا یک میانبر برای انجام کارهایش پیدا کند، اما اگر تمام وقت خود را با امید سپری کند (و خود را آماده نسازد)، وقتی بالاخره این فرصت پیش می آید، آنها لوازم استفاده ی کامل از این فرصت را نخواهند داشت.

به جای اینکه منتظر بمانید تا شانس در خانه ی شما را بزند، به فرصت هایی فکر کنید که ممکن است برای شما پیش بیاید. آیا آماده هستید که با آنها روبرو شوید؟

 

اپرا وینفری اولین دختر گونی پوش و میلیاردر جهان + بیوگرافی و تصاویر

Opera Winfrey is the world’s first billionaire saber and daughter + biography and illustrations

 

پولدارترین دختران ایرانی را بشناسید (عکس)

اپرا وینفری زنی که دنیای ما را تغییر داد

10جمله مهم از10 شخصیت ثروتمند و مشهور+عکس

گفتگوی جنجالی با پیرمرد میلیاردر مشهور تلگرامی و دخترش

دختری که جوان ترین میلیاردر جهان است (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان