ramazan
ramazan

روش های عجیب و غریب لاغری!

روش های عجیب و غریب لاغری!

 

 

این روزها کافی است تا کمی روحیه تعامل با دخترخاله و دختر همسایه و فروشنده مغازه عطرفروشی داشته باشید و از اضافه وزن و چربی های اضافه تان گلایه کنید تا کلی روش عجیب و غریب و دست نخورده لاغری برایتان رو شود. روش های عجیبی که بیشتر از اینکه کارساز باشند، کشنده هستند.

این روش ها در وبلاگ ها و سایت های مختلف اینترنتی هم هرچند وقت یک بار آپدیت می شوند اما این روش ها چی هستند و چگونه سر و کله شان پیدا شده است؟ الان که تب لاغری و لاغر شدن همچنان ادامه دارد، تصمیم گرفتیم تعدادی از این روش های کوتاه مدتی که حتی خواندنشان هم خنده دار است را رو کنیم؛ روش هایی که در عین ناباوری طرفدار دارند؛ زیادش را هم دارند!

ژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – روش های عجیب و غریب لاغری

درحالی که پزشکان می گویند این نوع از رژیم ها فقط گرسنگی را به شخص تحمیل کرده، حس گرسنگی را سرکوب کرده و باعث آسیب رساندن به بدن می شوند. در بیشتر این روش ها میزان کربوهیدرات دریافتی بدن به حداقل می رسد و همین موضوع اعصاب و روان فرد مورد نظر را نابود می کند! حالا تا این حس سرکوب و نابودی سراغتان نیامده، این چند خط را بخوانید و بدانید که دنیا اینقدرها هم نمی ارزد.

اینکه اسمش از کجا و چه جوری شده

بر کسی آشکار نیست اما جزو خفن ترین گروه رژیمی جدید است که حسابی بین زنان خانه دار طرفدار دارد. این نوع رژیم یک برنامه 15 روزه دقیق دارد که باید مو به مو اجرا شود؛ به همین خاطر هم می گویند رژیم سختی است؛ مثلا یکی از قوانینش این است که اگر بین وعده های غذا حتی آب نبات یا شکلات خورده شود، رژیم باید قطع شده و پس از دو ماه همه چیز از اول شروع بشود (دقت ابطال رژیم را توجه کنید). در این رژیم برای صبحانه هر روز فرد به طور مشخص چای یا قهوه مشخص شده و به هیچ عنوان هم نباید جایشان عوض شود. اهل فن می گویند این رژیم برای افرادی طراحی شده که از سلامتی جسمی خوبی برخوردار هستند و بیماری خاصی ندارند. این افراد اگر درست و دقیق به شیوه کانادایی عمل کنند، در پایان دو هفته بین هشت تا 10 کیلو وزن کم می کنند. البته تا الان کسی مشاهده نشده است که سالم و بدون پا گذاشتن روی خط قرمزهای این رژیم آن را به پایان رسانده باشد.

نظر متخصص تغذیه: مشکل این رژیم این است که نان و غلات در آن به حداقل رسیده و مصرف پروتئین به حداکثر می رسد. در ضمن شرایط سخت آن را هیچ کس تا ابد نمی تواند تحمل کند. در نتیجه رژیم قطع شده و وزن از دست رفته برمی گردد.رژیم ژاپنیدر ژاپن میوه جزوه گرانترین خوردنی هاست و موز پادشاه بلامنازع مهمانی های اشرافی آنجاست. معلوم نیست این اسم ژاپنی با این ریخت و پاش میوه ای چه جوری چسبیده به تنگش! در مانیفست این رژیم آمده که موز عنصر اصلی این

است. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند، باید به عنوان وعده صبحانه تا جایی که می توانند موز بخورند. تعداد مهم نیست، فقط آنقدری نخورند که به مرز انفجار برسند.

اگر هم موز دوست ندارند، باید یک میوه دیگر را انتخاب کنند؛ نوع میوه مهم نیست اما فقط یک نوع میوه باید مصرف بشود. ناهار و شام در این روش دو وعده سبک هستند. باور کنید کور شویم اگر دروغ بگوییم. چون در برخی نسخه ها از رژیم اشاره شده که تا پایان دوره حداقل باید 50 کیلو میوه خورده شود.نظر متخصص: به هیچ وجه نمی شود همه نیازهای بدن را با یک نوع میوه تامین کرد. صبحانه و ناهار سبکی که در این روش وجود دارد هم نیازهای بدن را به طور کامل تامین نمی کند. پس دور هر رژیم از نوع ژاپنی و کانادایی اش را خط بکشید.رژیم تخم مرغمی گویند رژیم تخم مرغ به این خاطر طرفدار پیدا کرد که شایعه شده بازیگران هالیوود با این روش توانسته اند حسابی وزن کم کنند. شایعه اش را کی انداخته و کی در زندگی آن بازیگرها نفوذ کرده را ما نمی دانیم. به هر حال خیلی ها این روزها به صورت جدی نشسته اند و با برد پیت و آنجلینا جولی فرضی شدن رژیم تخم غر گرفته اند. رژیمی که هر جوری نگاه می کنی، فقط به خوردن تخم مرغ صرف خلاصه می شود؛ آن هم بین 15 روز تا یک ماه.نظر متخصص تغذیه: مگر بدن فقط به پروتئین نیاز دارد؟ بدن انسان در طول روز باید مواد مختلفی را جذب کند. تاکید روی پروتئین به بدن آسیب می رساند.رژیم پروتئینبا روش تخم مرغی یک تفاوت اساسی دارد؛ اینکه در این روش هر چقدر که دلتان بخواهد، می توانید جوجه کباب به بدن بزنید! چون پروتئین صددرصد آزاد است و وعده های روزانه هم با بیشترین حجم پروتئین توصیه می شوند. این روش برای علاقمندان به گوشت مرغ بسیار جذاب و هیجان انگیز است. به نظر رژیم مفرحی هم می آید البته اگر با هزینه هاش بتوانید کنار بیایید.نظر متخصص تغذیه: در این روش بیشتر آب بدن دفع می شود. عوارض زیادی هم دارد که از بین آنها به پوکی استخوان می توان اشاره کرد، ضمن اینکه این رژیم به راحتی برمی گردد.رژیم خواباسم دیگرش را گذاشته اند شکنجه در زندان گوانتانامو! فکر کنید در این رژیم هر موقع که احساس کردید گرسنه تان شده باید بخوابید تا فراموشش کنید! مبنای این رژیم همین است. پس برای رسیدن به تناسب مورد نظر تا جایی که می توانید در طول روز بخوابید تا کمتر بخورید.این رژیم مخالفان زیادی در همه دنیا دارد. در ایران هم در وبلاگ های مختلف به خاطر شکنجه آور بودنش تقبیح شده اما ظاهرا هنوز هستند گوش هایی که به این هشدارها بسته است و خیلی ها خیلی جدی می خوابند تا لاغر شوند.

 

نظر متخصص تغذیه: چنین روش هایی فقط مبارزه بی ثمر با گرسنگی است. با خوابیدن چیزی درست نمی شود. فرد که نمی تواند برای چند هفته یا حتی چند روز فقط بخوابد! اگر هم وزنی در این روش کم شود، سریعا برمی گردد.رژیم کرمیداستانش بدون شرح است. یعنی به این جماعت چه بگویی که بدانند این روش ها جنون می آورد. یکی اش همین روش کرمی! در این روش شما یکسری کرم را به صورت قرص می خورید! کرم های مورد نظر وارد بدن شده و در آنجا شروع به رشد کردن می کنند و بخشی از مواد غذایی ورودی به بدن را می خورند. می گویند روش صددرصد تضمینی است اما کسی نگفته تضمین خارج شدن کرم های چاق شده توی بدن را کی می دهد چون حتی اگر با این روش مقداری از وزن شما کم شود، بعد از پایین آمدن وزنتان چطور می خواهید جامعه کرم به وجود آمده را راضی کنید از محل بدن شما خارج شوند؟نظر متخصص: طرفداران این روش خوشبختانه زیاد نیست اما حتی اگر یک نفر هم باشد، باید بداند این روش ها دیوانگی محض هستند.رژیم های توهمیبسته بندی بدندر این روش تمام بدن فرد چاق را با مواد لاستیکی بسته بندی کرده و بعد از 40 تا 60 دقیقه باز می کنند. بعد از این مدت بخشی از چربی های بدن جمع شده و فرد به صورت کاذب احساس لاغری می کند. این روش باعث وارد شدن فشار به اندام های داخلی بدن شده و در دراز مدت می تواند عامل بیماری های معده و روده بشود.نظر متخصص: می خندد!

 

گوشواره های لاغریاستفاده از گوشواره های لاغری موجی بود که چند سال پیش راه افتاد و با دستور وزارت بهداشت جمع آوری شد. با اینحال هنوز هم افرادی هستند که به این روش اعتماد می کنند. این گوشواره ها نه تنها باعث کاهش وزن شما نمی شود، بلکه در درازمدت باعث بروز بیماری های متفاوتی می شوند.عینک آفتابی رژیمیتجاری بودن از سر و روی این شیوه می ریزد! این عینک های آبی رنگ باعث می شوند غذا برای شما جذابیت کمتری داشته باشد و کمتر بخورید. با اینحال هر زمان بیش از حد گرسنه تان شد، می توانید با خیال راحت عینک مربوطه را از چشم برداشته و تا می توانید بخورید!صابون های کاهش وزندر تبلیغات این صابون ها اینطور آورده شده که موادی در آن قرار دارد که باعث سوزاندن چربی زیر پوستی تان می شود. حتی اگر چربی مورد نظر سوخته شود – که نمی شود – مقدارش آنقدر کم است که به خراب کردنو خشک کردن بیش از اندازه پوست تان نمی ارزد!نظر متخصص: همه این روش ها، روش های بازاری هستند که صرفا کارکرد روانی برای افراد دارد و در عمل نمی تواند فایده آنچنانی برای افراد داشته باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان