ramazan
ramazan

اکستنشن مژه چیست!

اکستنشن مژه چیست!

 

عمر مفید اكستنشن مژه حدود یك ماه است و با ریزش هر مژه طبیعی، معمولا اكستنشن آن هم می‌افتد. می‌توانید برای اینکه مدت طولانی‌تری مژه‌ها روی پلک بمانند از روغن‌های مخصوص آرایش مژه استفاده كنید اما هیچ نیازی به استفاده از ریمل نیست.

 

مژه‌های بلند و مرتب در زیبایی چشم‌ها تاثیر زیادی دارد. لااقل خانم‌هایی که جزو طرفداران اكستنشن مژه هستند، به این مسأله اعتقاد دارند. در این روش مژه اضافه تك‌به‌تك لابلای مژه‌های پلك بالا با چسبی بر پایه سیانواکریلات اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست.

برای چه کسانی مناسب است؟
اگر مژه‌های شما به اندازه كافی بلند و پرپشت است، بی‌دلیل به دنبال اكستنشن مژه نروید و به استفاده از مژه‌های مصنوعی در مهمانی‌ها اكتفا كنید. اكستنشن مژه فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود كه طول مژه آنها كمتر از 3 میلی‌متر است.

بلندی مژه چقدر باید باشد؟
بلندی مژه مصنوعی حداكثر باید 2 برابر بلندی مژه طبیعی باشد. بیش از این مقدار به‌خصوص اگر مژه‌های طبیعی ضعیفی دارید، می‌تواند باعث ریزش مژه شود.

چگونه انجام می‌شود؟
فرد داوطلب باید دراز بكشد و چشم‌ها را ببندد. زیر مژه‌های پلك بالا دستمالی تمیز قرار می‌گیرد. به كمك پنس ظریفی، یك سمت مژه مصنوعی را به چسب آغشته و یك میلی‌متر بالای ریشه مژه طبیعی چسبانده می‌شود. انجام كامل اكستنشن مژه حدود 2 ساعت زمان می‌برد. انواع مختلفی از اكستنشن مژه در بازار موجود است اما بهترین نتیجه را مژه‌های تك‌به‌تك که بین مژه‌های طبیعی قرار گیرند، می‌دهند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید نتیجه كار خوب و درست است یا نه، می‌توانید از یك برس ریمل تمیز استفاده كنید. وقتی برس را درون مژه‌ها می‌كشید، نباید احساس كنید مژه‌ مصنوعی دارید. متاسفانه انجام اكستنشن به وسیله افراد ناوارد گاهی باعث زخم شدن پوست پلك می‌شود كه در این شرایط حتما باید اكستنشن را برداشت.

چگونه از آن نگهداری كنیم؟
عمر مفید اكستنشن مژه حدود یك ماه است و با ریزش هر مژه طبیعی، معمولا اكستنشن آن هم می‌افتد. می‌توانید برای اینکه مدت طولانی‌تری مژه‌ها روی پلک بمانند از روغن‌های مخصوص آرایش مژه استفاده كنید اما هیچ نیازی به استفاده از ریمل نیست. اگر تمایل دارید ریمل بزنید، حتما باید انواعی را انتخاب كنید كه با آب پاك می‌شوند و در ضمن فقط نوك مژه‌ها را ریمل كنید. برای پاك كردن آرایش چشم‌ها نیز لازم است از ژل‌های شستشو كمك بگیرید و به كمك دستمالی نرم به آرامی اطراف مژه‌ها را تمیز كنید. استفاده از شامپو بچه نیز برای شستشوی پوست صورت و چشم‌ها بهتر است.

قبل از اکستنشن به این نکته‌ها توجه کنید:
قبل ازاکستنشن صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه‌ها كاملا خشك باشند. از 24 ساعت قبل انجام حركت‌های ورزشی كه باعث عرق‌كردن می‌شود و از 48 ساعت قبل انجام ورزش‌هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.

چه عوارضی دارد؟
گرچه اكستشن مژه به نظر زیبا و بی‌خطر می‌رسد اما عوارض زیادی برای چشم‌ها دارد؛ مثلا اگر شخصی كه این كار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممكن است مژه‌های پلك بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم كنده شوند. ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود. اگر مژه مصنوعی وارد چشم شود، باعث تحریك بسیار شدید خواهد شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان