ramazan
ramazan

سیم‌كارت 3 شماره ‌ای همراه اول به بازار آمد!

سیم‌كارت 3 شماره ‌ای همراه اول به بازار آمد!
نازوب، معاون همراه اول گفت كه امسال برای نخستین بار سیم‌كارتی را در نمایشگاه تلكام ارائه می‌دهیم كه قابلیت داشتن سه شماره برروی آن وجود دارد.

محمدمهدی عطوفی با اشاره به سرویس‌های جدیدی كه همراه اول در نمایشگاه تلكام امسال ارائه می‌دهد، اظهار كرد: امسال برای نخستین بار سیم‌كارتی را در نمایشگاه ارائه می‌دهیم كه قابلیت داشتن سه شماره برروی آن وجود دارد، به این معنی كه با یك سیم‌كارت می‌توان سه شماره‌ همراه اول را در آن داشت.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه چند سرویس دیگر مربوط به سرویس‌های ارزش افزوده ارائه می‌شود كه فروش سیم‌كارت همراه گوشی یكی از آنها است؛ این سیم‌كارت‌ها اعتباری همراه اول بوده و با مدل LG و به قیمت 35 و 45 هزار تومان به فروش می‌رسد كه با استقبال خوبی مواجه شده است. عطوفی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود گفت: در آینده تعرفه‌های مختلف برای سلیقه‌های مختلف را خواهیم داشت و درواقع شاهد تعرفه‌های خاص همراه اول خواهید بود.

چهار برابر شدن ظرفیت ارسال پیامك همراه اول
معاون نظارت و مدیریت شبكه همراه اول از افزایش ظرفیت ارسال پیامك به 40 هزار پیامك در ثانیه خبر داد. حریری اظهار كرد: ‌كیفیت شبكه همراه اول هم‌اكنون مطلوب است و ظرفیت ارسال پیامك كه در حال حاضر 10 هزار پیامك در ثانیه است تا پایان سال به 40 هزار پیامك در ثانیه افزایش می‌یابد.

معاون نظارت و مدیریت شبكه همراه اول با اشاره به این كه قطعی مكالمات شبكه همراه اول به زیر 5/1 درصد رسیده است،‌گفت: ‌میانگین میزان موفقیت مكالمات در تهران در حدود 97 درصد است.

حریری تصریح كرد: میانگین ارسال پیامك در شبكه همراه اول به 100 میلیون پیامك در روز افزایش یافته است.

وی درباره ظرفیت ارسال پیام چند‌رسانه‌ای (MMS) نیز گفت: ظرفیت MMS هم اكنون صد پیام در ثانیه است.

ارتقای شبكه همراه اول برای ارائه‌ سرویس‌های جدید
معاون فنی و مهندسی همراه اول از ارتقای شبكه همراه اول برای ارائه سرویس‌های جدید خبر داد.

حسن رضوی در نمایشگاه تلكام اظهار كرد: در گذشته سرویس‌های مبتنی بر Voice و پیامك ارائه می‌شد، لیكن با ارتقای شبكه سرویس‌های جدید همچون RBT، جیرینگ، GPRS، MMS… قابل ارائه است؛ هم‌اكنون مشتركان به ما می‌گویند به چه سرویس‌هایی نیاز دارند تا ما برای ارائه آن سرویس‌ها برنامه‌ریزی كنیم. رضوی با اشاره به افزایش حجم پیام‌های چند رسانه‌ای (MMS) بیان كرد: تا چند هفته دیگر حجم پیام‌های چند رسانه‌ای همراه اول از 100K به 400K افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اعلام این‌كه ظرفیت مشتركان پیام چند رسانه‌ای همراه اول به سه میلیون رسیده است، اظهار امیدواری كرد: تا آینده‌ای نزدیك این ظرفیت به 20 میلیون مشترك خواهد رسید.
معاون فنی و مهندسی همراه اول سرعت اینترنت همراه این اپراتور را 160 كیلوبایت بر ثانیه اعلام كرد و گفت: به‌تدریج در تمامی شهرها اینترنت پرسرعت را ارائه خواهیم كرد. رضوی در ادامه به مشكلات پوشش شبكه اشاره كرد: با اضافه شدن شهرك‌های جدید و مناطق مشكل‌دار، سعی بر پوشش جدید و برطرف كردن نقاط كور داریم.

وی با بیان اینكه در بعضی شهرها مخصوصا تهران مردم نگران تشعشعات آنتن‌های BTS هستند؛ گفت كه ما با دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیركبیر درباره اندازه‌گیری تشعشعات قرارداد مطالعات گسترده داریم كه نتایج آن نشان می‌دهد تشعشعات خطری ندارد و یك صدم حد استاندارد است و این همكاری رسانه‌ها را می‌طلبد كه دید مردم را در این خصوص روشن كند. معاون شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه توان پشتیبانی فنی در شبکه همراه اول را ندارند.

رضوی در خصوص استفاده از تجهیزات شش میلیون خط تلفن همراه در شبکه همراه اول اظهار كرد: شرکت ارتباطات سیار به دلیل ماهیتی که از گذشته تاکنون داشته، از تولید داخل حمایت کرده است. وی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات جانبی شبکه تلفن همراه در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: این اتفاق به دلیل کمک‌های فنی شرکت ارتباطات سیار یا شرکت مخابرات ایران قبل بوده است.

رضوی با بیان اینکه از سال 80 تولید BTS در داخل آغاز شده است، افزود: از سال 81 که آنتن‌ها وارد شبکه شده تمامی حمایت‌ها از این پروژه تولید داخل شده است، اما متاسفانه در هر استانی که این آنتن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند به وفور درخواست‌هایی برای جمع‌آوری این آنتن‌ها به شرکت همراه اول ارسال شده است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان