ramazan
ramazan

سایز دقیق و ایده آل شما باید چند باشد؟ (جدول)

سایز دقیق و ایده آل شما باید چند باشد؟ (جدول)

برای این که بدانید بهترین سایز بدن در انتخاب لباس و کفش شما چند سایزی است این بخش را تا پایان مطالعه کنید/

 

سایز دقیق‌ شما چند است؟ دانستن سایز دقیق و درست مهم‌ترین مورد در انتخاب لباس است. مهم است لباسی را كه انتخاب می‌كنید روی اندام‌تان بنشیند؛ یعنی نه گشاد باشد كه به تن‌تان زار بزند و نه آنقدر تنگ باشد كه در آن لباس احساس راحتی نداشته باشید. مهم‌ترین جایی كه همین ندانستن سایز گیرتان می‌اندازد خرید كردن از فروشگاه‌هایی است كه امكان پرو لباس ندارند. زمانی را تصور كنید كه یک‌سفربه كشوری خارجی در پیش دارید و اطرافیان به شما پیشنهاد خرید لباس یا كفش به عنوان سوغات داده‌اند و شما هم استانداردهای درست لباس و كفش آن كشور را نمی‌دانید!

 

 

همیشه هم كه نمی‌شود به چشم‌هایتان اعتماد و سایزها را چشمی انتخاب كنید، چرا كه امكانی برای تعویض لباس وجود ندارد! ما در این گزارش سایزهای استاندارد بانوان و آقایان را به شما معرفی كرده‌ایم. همچنین اندازه‌های استاندارد قسمت‌های مختلف اندام شما در این گزارش به صورت جدول آمده تا به راحتی از آن استفاده كنید.

 

 

برای گرفتن سایز درست یادتان باشد:

– حتما لباسی نازك بپوشید.

– غذا و آب زیادی نخورید.

– از مترهای استاندارد استفاده كنید.

– از یك فرد دقیق و منصف كمك بگیرید.

و در نهایت اینكه صاف بایستید، شانه‌ها را به عقب بدهید. گردن صاف و كمر در راستای بدن‌ باشد تا شكم‌تان هم آویزان نباشد!

 

 

با سایزهای استاندارد آشنا شوید

ظاهرا هر كدام از ما سایز دقیق خودمان را می‌دانیم اما اگر بدون پرو دست به خرید و انتخاب بزنیم، خرید ریسكی انجام داده‌ایم. به همین دلیل بهتر است كه با استانداردهای اصلی سایز لباس، حتی در كشورهای مختلف هم آشنا باشید. لباس‌هایی كه متعلق به برندهای شناخته شده دنیا هستند، سایزهای استاندارد‌تری دارند اما اگر شما اصول تعیین سایز و جدول تطبیقی و مدل‌های مختلف سایزبندی را بدانید، با تضمین خرید می‌كنید؛ حتی اگر برای دیگران خرید كنید.

 

 

آیا دو سایزی‌ شده‌اید؟

بعضی از افراد هم كمی كارشان در انتخاب لباس سخت است. چرا كه تك‌سایزی نیستند و بدن‌شان اصطلاحا دوسایزی است؛ یعنی سایز بالا‌تنه‌شان به پایین‌تنه‌شان نمی‌خورد. اگر به تازگی متوجه این تغییرات شده‌اید كه چه بهتر، سریع‌تر به فكر اصلاح سایز خودتان باشید. گاهی با كمك یك مربی حرفه‌ای در یك باشگاه (همراه با مشورت یك پزشك) می‌توانید با انجام تمریناتی این تغییر سایز را اصلاح كنید.

 

 

هیچ سایزی ایده‌آل نیست

مراقب باشید وارد بازی سایزهای ایده‌آل نشوید! هیچ سایزی به تنهایی ایده‌آل نیست. آیتم‌های مختلفی برای یك سایز ایده‌آل مطرح است. اینكه برخی می‌گویند سایز 34 خوب است، به قد و وزن فرد بستگی دارد. كسی كه بسیار بلندقد است، در لاغرترین حالت هم شاید 34 نباشد. به جدول سایزبندی (شماره 1و2) ما مراجعه كنید تا بدانید چه سایزی دارید. این كار را می‌توانید برای اطرافیانتان هم انجام دهید تا هنگام خرید برای آنها مطمئن باشید.

 

 

اگر عازم سفر به خارج از كشور هستید …

كشورهای دنیا، سیستم‌های سایزبندی مختلفی دارند؛ مثلا اگر ما در ایران 36، 38، 40 و. . . داریم، در آمریكا لباس‌ها با سایز2، 4 و. . . تفكیك می‌شوند. برای اینكه هنگام خرید از كشورهای مختلف دچار اشتباه و مشكل نشوید، ما یك جدول تطبیقی از سایزهای سراسر دنیا (شماره 3و4) برای شما تهیه كردیم. اول در جدول سایز بندی، سایز دقیق خودتان را پیدا كنید و بعد در جدول تطبیقی، به كشف سایز خودتان در سایر كشورها بپردازید. همین كار را درباره كفش هم می‌توانید انجام دهید.

 

جدول شماره یک: سایزبندی لباس بانوان (سانتی‌متر)

سایز دقیق و ایده آل شما باید چند باشد؟ (جدول)

جدول شماره دو: سایزبندی لباس آقایان (سانتی‌متر)

سایز دقیق و ایده آل شما باید چند باشد؟ (جدول)

جدول شماره سه:  استاندارد سایز لباس در كشورهای مختلف

سایز دقیق و ایده آل شما باید چند باشد؟ (جدول)

جدول شماره چهار:  استاندارد سایز كفش در كشورهای مختلف

سایز دقیق و ایده آل شما باید چند باشد؟ (جدول)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان