رفتارهای کودک در ماه های مختلف تا 12 ماهگی

رفتارهای کودک در ماه های مختلف تا 12 ماهگی
_ در چهار ماهگی، می تواند به مدت ده دقیقه بنشیند و سر خود را به خوبی کنترل کند.
_ در پنج ماهگی، پاهای خود را به طرف دهانش می برد و انگشتان پای خود را می مکد.
_ در شش ماهگی، کودک می تواند از شکم به کمر چرخ بزند.
_ در 7 ماهگی، می تواند بدون کمک به راحتی بنشیند. البته شاید به کمی کمک نیاز داشته باشد. می تواند دو وسیله رابه هم بکوبد.
_ در 8 ماهگی، کودک می تواند سینه خیر حرکت کند و با کمک روی پاهایش بایستد. او همچنین می تواند وسایل را از روی زمین بردارد و در دست بگیرد.
_  در 9 ماهگی، کودک می تواند به خوبی اشیا مختلف را با انگشت های شست و اشاره خود بردارد و همچنین می تواند در حالیکه که اسباب بازی در دست دارد روی زمین سینه خیز برود.
_ در 10 ماهگی، وقتی هر دو دوست کودک را در دست بگیرید، می تواند روی پاهای خود راه برود. همچنین می تواند دستش را به دیوار یا مبلمان بگیرد و راه برود. اصولا کودکان بین 10 تا 14 ماهگی می توانند بدون کمک راه بروند.
_  در 11 ماهگی، کودکان می توانند دست تکان دهند، از وسایل بالا بروند، بنشینند، دولا شوند و به تنهایی روی پاهای خود بایستند. شاید حتی بتوانند قاشقی در دست بگیرند و آن را به سمت دهان خود ببرند.
_ در 12 ماهگی، نوزاد می تواند راه برود اما ترجیح می دهد چهاردست و پا به اطراف حرکت کند. او می تواند با انگشت سبابه خود اشاره کند.
_  اصولا کودکان از هفت ماهگی صداهای نامفهوم از خود در می آورند و از نخستین سال تولدشان می توانند کلمات کوتاهی را بیان کنند.

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان