با این غذاها به جنگ بیماری ها بروید

مجموعه : تغذیه مناسب
با این غذاها به جنگ بیماری ها بروید

به گزارش ناز وب، در دنیایی که همه برای درمان بیماری های خود رو به مواد شیمایی و قرص می آورند کارشناسان این مواد غذایی را برای مبارزه با بمیاری های توصیه کرده اند.

 تمشک و یا راس بری

 آب تمشک در مداوای سنگ کلیه و صفرا و بیماری حنجره تاثیرات بسیار مثبتی به همراه دارد. آب این میوه برای رفع عفونت چشم و لوزه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 پاپایا

 این میوه از نظر ویتامین سی بسیار غنی است. این میوه بعلت احتوای ویتامین های آ و ای آنتی اوکسیدان بسیار قوی در مبارزه با سرطان روده بزرگ و بیماری های قلبی می باشد. در صورت مصرف مداوم این میوه موجب رفع یبوست و اسهال مزمن می گردد. از آنجایی که پاپایا یک نوع میوه انرژی زا است لذا منبع نیروی عالی برای کودکان در حال رشد، بانوان حامله و بانوانی که شیر می دهند، تلقی می شود.

 اسفناج

 اسفناج یک آنتی اوکسیدان بسیاری مقوی است. این سبزی از نظر ویتامین های آ، سی، ای و بی و نیز مینرال های آهن، منگزیوم، فسفر، ایود و پروتئین بسیار غنی بوده و به مبارزه با انواع سرطان تخمدان؛ سینه و روده بزرگ یاری می کند. تحقیقات بعمل آمده نشان داده است که مصرف اسفناج موجب کندی پیری مغز و بیماری های قلب و عروق می گردد.

 سیب شیرین

 سیب شیرین طعمی بین سیب و چغندر دارد. این نوع سبزی سرشار از مواد مغزی است. این نوع میوه بعلت اینکه هضم آن بسیار آسان بوده و خطر آلرژیکی اش بسیار کم است لذا بعنوان یکی از مواد اولیه تغذیه برای کودکان توصیه می شود. سیب زمینی شیرین چنان هویج و کدو تنبلی حاوی مقدار فراوانی ویتامین آ می باشد. این ویتامین در تقویت سیستم دفاعی بدن و قوه بینایی تاثیرات بسیار مهمی به همراه دارد.

 شاهی

 شاهی در عین حال موجب کاهش شکر خون شده ،باکتری های مضر در بدن را از بین برده و دشمن کرم روده است. این گیاه در عین حال به کاهش وزن بدن یاری می کند.

 زغال اخته

 زغال اخته دارای ویتامینC وB است و مقدار زیادی آهن، کلسیم ومنیزیم دارد.. زغال اخته حاوی بیش از ۱۰درصد تانن، قند، پکتین، اسیدهای آلی ورنگدانه است. این میوه خوشمزه کم کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. قند فروکتوزو گلوگز زغال اخته کم است. مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی ایجادنمی‌کند. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است. مصرف زغال اخته در عین حال موجب تقویت سیستم دفاع بدنی و افزایش مرغوبیت زندگی می گردد. پوسته این میوه تب بر بوده و موجب رفع اسهال می شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان