ramazan
ramazan

خصوصیات افراد ناموفق را بشناسید

خصوصیات افراد ناموفق را بشناسید

با توجه به علائم ذکر شده دربخش زیر می توانید ویژگی های افراد ناموفق را بشناسید تا اشتباهات آنها را تکرار نکنید .

 

شما می توانید افراد ناموفق را بشناسید و از آن ها درس بگیرید تا برای پیشرفت راه خود دچار اشتباهات آن نشوید. عادات بد چه کوچک و چه بزرگ آزاردهنده اند، گاهی اوقات این عادات بطور جدی میتوانند باعث مختل شدن زندگی و کار شما شوند.

 

البته هیچ فردی کامل نیست و در اغلب موارد عادت های بد منتهی به مشکلات نسبتاً جزئی میشود. اگر شما یکی از این عادات را دارید و آن را در خود تشخیص میدهید جای نگرانی نیست. اما در موارد شدیدتر این عادات در جاده رسیدن شما به موفقیت موانعی ایجاد کند. با هم نگاهی میندازیم به 11 عادت افراد ناموفق.

 

1. دهانشان را بسته نگه میدارند؛ این افراد در تمام مدت ساکتند و از خط خود خارج نمیشوند. سر به زیر بودن ممکن است یک اقدام محافظ کارانه خوب برای حفظ موقعیت شغلی فعلی باشد، اما باعث عقب ماندگی از پیشرفت نیز میشود.

 

اگر شما فکر میکنید که در محیط اطراف شما، افراد بطور دلسرد کننده ای از ترس اقدامات تلافی جویانه قدرت فعالیت ندارند، آن محیط سالم نیست. اما اگر شما تنها کسی هستید که این مشکل را دارید، پس دلیل آن را در خودتان پیدا کنید.

 

2. همیشه تأخیر دارند؛ برای همه ممکن است اتفاق هایی بیفتد که باعث تأخیر و بدقولی شود اما تکرار این روند در یک محیط حرفه ای غیرقابل قبول است. تأخیر شما را بی توجه و غیر قابل اعتماد نشان میدهد. مطالعه ای در دانشگاه سان فرانسیسکو نشان داده است که تأخیر با ویژگی های شخصیتی خاصی مانند اضطراب، کنترل نداشتن شخص بر رفتار خود و تمایل به ایجاد هیجان مرتبط است.

 

3. کینه به دل میگیرند؛ حتما نیاز نیست که شما آدم شادی باشید و از 100 درصد افراد اطراف خود راضی باشید.

 

خصوصیات افراد ناموفق را بشناسید

 

طبیعی و خوب است که افرادی را در زندگی خود دوست نداشته باشید یا به آنها اعتماد نکنید. اما کینه شدید فقط و فقط باعث اتلاف وقت با ارزش و انرژی شما میشود. حتی مطالعه جدیدی نشان داده است که کینه میتواند اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشد. پس یاد بگیرید از بعضی چیزها بگذرید.

 

4. بطور کلی سازگار هستند؛ سازگاری و انطباق یک تاکتیک بقا در دوران مدرسه بوده است، زمانی که شما فر بالغی با یک حرفه خاص هستید نیاز به پیروی ندارید. اهمیت دادن به طرز فکر دیگران و سقوط به چاه با طناب دیگران بدلیل همراهی کردنشان را تمام کنید. آن کاری را انجام دهید که برای خودتان اهمیت دارد. اگر بخواهید تمام وقتتان را به کارهای دیگران اختصاص دهید هرگز سرپا نخواهید ایستاد.

 

5. ولخرجی میکنند؛ اگر میل به خرید و خرج کردن پول برای شما سیری ناپذیر است، در دراز مدت دچار مشکلات مالی خواهید شد.  به گزارش ناز وب صرفه جویی در مصرف پول، برای آینده مالیتان بسیار مهم است. با شناخت عوامل روانی ولخرجی این عادت بد را برای همیشه کنار بگذارید.

 

6. در کارشان تعلل میکنند؛ تعلل در کار جنبه های منفی زیادی به همراه دارد. بطور جدی با سستی در کار میوانید باعث از دست دادن زمان، پول و مهمتر از آن احترام افرادی که در این کار دخیل هستند شوید.

 

خصوصیات افراد ناموفق را بشناسید

 

7. دروغ میگویند؛ این یک مورد کاملاً روشن و درمان آن بسیار ساده است، صادق باشید! خیلی راحت میتوان به دام یک دروغ سقوط کرد و به واسطه ی آن مجبور به اعلام دروغ های بیشتر شد. این عادت را از بین ببرید. داستان های زیادی در مورد افرادی وجود دارد

 

که با دروغ و تقلب راه خود را به سوی پیشرفت هموار کرده اندو موفق شده اند اما این بدان معنی نیست که ما هم باید حتماً با چنین روشی باعث پیشرفت خودمان شویم.

 

8. غُر میزنند؛ شکایت و غر زدن برای برخی از مردم مثل یک ورزش رقابتی است. هرکسی میخواهد با بیشتر غر زدن برنده شود. بعضی اوقات خوب است که نارضایتی های خودتان را اعلام کنید اما دقت کنید آن شخصی نباشید که 24/7 در حال غر زدن است و هرگز متوقف نمیشود.

 

9. پل هایشان را میسوزانند؛ گاهی در زندگی لازم است که بعضی از پل ها را بسوزانید، مثلا در صورتی که فردی که در طرف دیگر پل است شخصی زهردار و خطرناک باشد. با این حال این یک مورد استثنا است و یک قانون همیشگی نیست. زمانیکه از مراحل مختلف زندگی و کار خود عبور میکنید،

 

با افرادی که در تماس بوده اید مانند غریبه ها رفتار نکنید. اگر در آینده دوباره با آنها هم مسیر شوید، این موضوع میتواند به طور جدی برای شما دچار مشکل کند.

 

10. نمیتوانند از خودشان مراقبت کنند؛ شما میتوانید تمام موفقیت های جهان را داشته باشید، اما اگر نتوانید سلامتی خود را حفظ کنید، این موفقیت طولانی مدت نخواهد بود. اجازه ندهید که استرس و فشار زندگی باعث غفلت شما از ورزش و غذای سالم و از همه مهمتر باعث غفلت از خودتان شود. دیر یا زود این انتخاب ها گریبان شما را خواهند گرفت و ممکن است زندگی شما را از خط خارج کنند.

 

11. زبان بدن خوبی ندارند؛ زبان بدن یا همان Body Language نشان دهنده تفاوت بزرگ مردم در درک کردن شما است.

 

خصوصیات افراد ناموفق را بشناسید

 

اغلب آنچه که بطور شفاهی نشان داده میشود مهمتر از حرف است. به همین دلیل است که زبان بد نامناسب مانند تماس چشمی ضعیف و یا نادرست ایستادن به شما آسیب میزند. با زبان بدن نامناسب شما میتوانید فرصت های مناسب خود را حتی قبل از آنکه دهان باز کنید، خراب کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان