ramazan
ramazan

ایده فوق‌العاده نوجوان 14 ساله به دولت آمریکا + عکس

ایده فوق‌العاده نوجوان 14 ساله به دولت آمریکا + عکس
نتیجه تحقیق او شگفت انگیز بود. او فهمید که فونت Garamond باریکتر است و با کاربرد این فونت، استفاده از جوهر تا 24 درصد کاهش می یابد و هر سال 21000 دلار هزینه های جوهر مدرسه آنها را کمتر می کند.
 
سوویر میرچاندانی، دانش آموز 14 ساله ای از پیتزبورگ است که ایده ساده ای برای صرفه جویی در هزینه های اداری دولت آمریکا دارد و آن عوض کردن فونت اسناد و مدارک ادارات و سازمان های آمریکایی است. سوویر پیشنهاد می کند که دولت ایالات متحده برای پرینت اسناد رسمی فونت خود را از Times New Roman به Garamond تغییر دهد. زیرا هر کاراکتر در فونت Garamond نازکتر چاپ می شود و 25 درصد جوهر کمتری مصرف می شود و بدین ترتیب صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود.

سوویر در یک پروژه علمی در مدرسه به این ایده عالی رسید. او در حال مطالعه کاربرد علوم کامپیوتری برای ارتقای پایداری زیست محیطی بود و پس از بررسی های متعدد راهی برای به حداقل رساندن کاربرد کاغذ و جوهر یافت. او دریافت که "جوهر دوبرابر گرانتر از عطر فرانسوی است". بنابراین او نمونه های تصادفی از فتوکپی های استادان مدرسه خود جمع آوری کرد و پراستفاده ترین حروف یعنی e, t, a, o and r را مطالعه کرد.

 


 ایده فوق‌العاده نوجوان 14 ساله به دولت آمریکا

او در تحقیق خود از چهار فونت Garamond، Century Gothic، Times New Roman و Comic Sans استفاده کرد. او میزان استفاده از هر یک از حروف فوق را اندازه گیری کرد. سپس این حروف را به اندازه های بزرگ پرینت کرد و مقدار کاربرد جوهر برای هر حرف را اندازه گرفت. او برای هر حرف سه بار آزمایش انجام داد. نتیجه تحقیق او شگفت انگیز بود. او فهمید که فونت Garamond باریکتر است و با کاربرد این فونت، استفاده از جوهر تا 24 درصد کاهش می یابد و هر سال 21000 دلار هزینه های جوهر مدرسه آنها را کمتر می کند.

استاد سوویر از کار او تحت تأثیر قرار گرفت و او را تشویق کرد تا یافته هایش را منتشر کند. پس از انتشار مقاله او در مجله JEI، سوویر پروژه خود را در مقیاس بزرگتری ادامه داد تا میزان صرفه جویی در جوهر دولت را مشخص کند. او این بار 5 برگه از وبسایت اداره پرینت دولت نمونه برداری کرد و تحقیقش را انجام داد و فهمید که هزینه های پرینت سالانه دولت که 1.8 میلیارد دلار بود را می توان به اندازه 400 میلیون دلار کاهش داد.

 

ایده فوق‌العاده نوجوان 14 ساله به دولت آمریکا

البته سوویر می داند که تغییر فونت در اسناد و مدارک دولتی چیزی نیست که بتوان آن را یک شبه عملی کرد. سوویر معتقد است که با تغییر فونت به Garamond نه تنها جوهر کمتری مصرف می شود بلکه کاغذ کمتری هم استفاده می شود و این به حفاظت از محیط زیست کمک می کند. بنابراین اگر می خواهید در کامپیوتر منزل یا اداره گزینه "پرینت" را بزنید، یادتان باشد که فونت خود را عوض کنید!
 

 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان