ramazan
ramazan

معرفی میوه ای فوق العاده برای سلامتی دستگاه گوارش

مجموعه : تغذیه مناسب
معرفی میوه ای فوق العاده برای سلامتی دستگاه گوارش

در این بخش با توجه به تحقیقات به عمل آمده شما را دعوت می کنیم به خوردن ومصرف بیش از پیش آلو خشک که برای سلامتی و بهبود بیماری های دستگاه گوارش بسیار مفید است.

 

به گزارش نازوب،  آلو خشك را بايد يكي از بهترين انواع ميوه هاي خشك دانست كه نه تنها مي تواند ميان وعده اي سالم باشد بلكه در تركيب بسياري از غذاها نيز كاربرد دارد. امروزه خواص بسيار آن شناخته شده است و به همين دليل بهتر است حتما در برنامه غذايي گنجانده شود.

 

مریم سادات کاظمی:‌
ترکیبات موجود در آلو خشک تقریبا مشابه آلو است با این تفاوت که مقدار قند بیشتری دارد. مزیت حالت خشک این است که در تمام فصول سال قابل مصرف است. آلو خشک سرشار از ریز مغذی هایی است که از جمله عبارتند از:

 

فیبرها  و ویتامین های B2، B3 ، B6، ‍C و K
سوربیتول موجود در آن به تنظیم متابولیسم قند خون کمک می کند و کیسه صفرا و عملکرد روده ها را تحریک می کند. باید خاطر نشان کرد که آلو خشک یکی از معدود گیاهان حاوی این ترکیب است.
پتاسیم ( خواص ادرار آوری دارد)
آنتی اکسیدان ها: فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک
آهن و مس
منیزیوم و منگنز

جالب است بدانید که آلو خشک یکی از پنج میوه سرشار از آنتی اکسیدان است.

 

خواص آلو خشک بر سلامتی

توصیه می شود آلو و آلو خشک حتما در برنامه غذایی گنجانده شود زیرا خواص آن بر سلامتی کاملا تایید شده است. با این حال افرادی که از سندروم روده تحریک پذیر و سندروم آلرژی دهان رنج می برند بهتر است پیش از مصرف با پزشک مشورت نمایند.  از جمله این تاثیرات مثبت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتی اکسیدان قوی: آلو خشک به مقابله با پیری سلول ها در نتیجه تاثیر رادیکال های آزاد و استرس اکسایشی کمک می کند.
ملین: از تاثیر بی نظیر آلو خشک بر عملکرد سیستم گوارش و روده ها نباید غافل شد. این میوه همچنین مانع از ایجاد یبوست می شود.
کاهش کلسترول بدن خون (LDL) و پیشگیری از افزایش آن
نقش مؤثر در مقابله با بیماری های قلبی عروقی
محافظت از تراکم توده استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان

همچنین باید اشاره کرد که آلو در برابر خطر بعضی از سرطان ها مفید است زیرا بر اساس تحقیقات آزمایشگاهی مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شود. آلو خشک می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان