ramazan
ramazan

جنجال حضور کوروش کبیر زیر آبهای خلیج فارس ! عکس

جنجال حضور کوروش کبیر زیر آبهای خلیج فارس ! عکس

خبری از نصب مجسمه کوروش کبیر در زیر آبهای نیلگون خلیج فارس … ادامه این ماجرا را در بخش زیر دنبال کنید.

به گزارش نازوب، «نصب مجسمه کوروش در خلیج فارس‌» ادعای عجیبی است که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده آنهم توسط نیروی دریایی ارتش؛ متن و تصویر زیر مربوط می‌شود به شایعه اخیر در شبکه‌های اجتماعی که در ادامه می‌آید:

**شایعه**

«صبح امروز تندیس کوروش کبیر به اهتمام نیروی دریایی ارتش در تنگه هرمز بروی پایه بتنی و در سطح آب نصب شد تا اقتدار و عظمت ایران و همچنین مالکیت نام فارسی آن برخلیج همیشه نیلگون فارس به کشتی‌های بین‌المللی که وارد این گستره آبی می‌شوند گوشزد گردد تا هیچگاه نام ایران و ایرانی را از خاطر نبرند».

 

جنجال حضور کوروش کبیر زیر آبهای خلیج فارس ! عکس

 

**واقعیت**

گفتنی است مطلب فوق از سوی هیچ یک از منابع خبری نقل و تأیید نشده است؛ ضمن اینکه خبرهای مربوط به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از سوی مسئولان ذیربط نقل و تأیید شود که تاکنون مطلب فوق از سوی هیچ یک از مسئولان مرتبط مطرح نشده است.

همچنین طبق نظر محمد علی امینی‌فر، طراح و مجسمه‌ساز ساکن جزیره کیش، 3 مجسمه که از سوی 3 مجسمه ساز و طراح ایرانی طراحی و ساخته شده و شامل طرح هایی با اشکال انسانی و از جنس فایبرگلاس هستند سال گذشته با هدف حفاظت از کلونی‌های مرجانی و به همت سازمان محیط زیست در زیر دریا و در مسیر گردشگری غواصی نصب شدند.

وی درباره شکل این مجسمه ها عنوان کرد که این مجسمه‌ها با نگاهی به موضوعات مختلف فرهنگی چون انسان و نادانی، تبیض نژادی و خلیج فارس ساخته شدند همان طور که پیشتر در سال 91، سه مجسمه با طرح های صیاد در حال صید، تمثالی از طبیعت و دلفین و کره زمین در زیر آب نصب شده بود.

جنجال حضور کوروش کبیر زیر آبهای خلیج فارس ! عکس

بر همین اساس می توان نتیجه گرفت:

1- عملیات نصب مجسمه ها به همت سازمان محیط زیست انجام گرفته نه ارتش جمهوری اسلامی.

2- هدف حفاظت از طراحی و ساخت این آثار حفاظت از کلونی‌های مرجانی بوده نه برای نشان دادن اقتدار و عظمت ایران در آب‌های خلیج فارس.

3- مجسمه ها روی سطح آب قرار نگرفته‌اند بلکه در زیر آب نصب شدند.

4- هیچ کدام یک از مجسمه ها تندیس کوروش کبیر نیستند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان