با کانسیلر تمام عیوب پوست صورت را از بین ببرید

مجموعه : آرایش صورت
با کانسیلر تمام عیوب پوست صورت را از بین ببرید

ابتدا بدانید کانسیلر چیست؟

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد .

 

خریداران معمولا هنگام خرید کانسیلرها به دلیل وجود انواع مختلفی از رنگ‌ها سردرگم هستند. هر رنگ مختلف کانسیلر برای از بین بردن و پوشاندن لکه‌های مختلف پوستی و دادن رنگ و جلوه زیبایی به پوست طراحی شده است.

 

 

آیا می دانستید با استفاده از کانسیلر می توانید انواع عیوب موجود در صورتتان را بپوشانید و دیگر نگران عیب و ایرادهای موجود در آن از قبیل جوش، جای زخم ،کک و مک و انواع لکه ها نباشید و پوستی صاف و شفاف برای خود بسازید!

 

برای اغلب ما کانسیلر، وسیله‌ای برای پوشاندن تیرگی زیر چشم است اما اگر راه و رسم درست کار کردن با کانسیلر را یاد بگیرید می‌توانید از آن برای پوشاندن تمام معایب صورت مثل جای زخم‌ها استفاده کنید. سارا امینیان، کارشناس آرایشگری در این صفحه از زیبایی و آرایش صورت در سایت نازوب به شما کمک می‌کند تا بدانید کاربردهای متنوع کانسیلر چیست و چگونه به شما برای یک آرایش کامل کمک می‌کند.

 

کانسیلر زیر چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

کانسیلر زیر چشم باید یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ کرم‌پودری باشد که استفاده می‌کنید. از آنجا که پوست زیر چشم خیلی ظریف و نازک است رگ‌های آبی‌رنگ زیر آن به راحتی رنگ پوست این قسمت را کمی تغییر می‌دهد. یک کانسیلر روشن با تن زرد به راحتی می‌تواند رنگ آبی این رگ‌ها را بپوشاند و پوست این قسمت را یکدست جلوه دهد. البته برای پوست‌های خیلی روشن کانسیلر صدفی،  ‌رنگ مناسب‌تری است.

 

اگر سیاهی زیر چشم بیش ‌از اندازه است…

اگر سیاهی‌ها و کبودی‌های زیر چشم بیش‌ از اندازه باشد یک کانسیلر عادی نمی‌تواند کمک چندانی بکند. در این مواقع توصیه می‌کنیم سراغ اصلاح‌کننده‌های هلویی‌رنگ و صورتی بروید تا بتوانید رنگ‌های زیر چشم را کاملا بپوشانید. در مرحله بعد سراغ یک کانسیلر با تن زرد بروید تا بتوانید روی اصلاح‌کننده قبلی را بپوشانید و زیر چشم را روشن کنید.

 

جای زخم را با کانسیلر زرد بپوشانید

کانسیلرها و پوشاننده‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام با توجه به مواد تشکیل‌‌‌دهنده خود کارایی خاصی دارند؛ مثلا کانسیلری که برای پوشاندن سیاهی‌های زیر چشم است اصلا مناسب پوشاندن جای زخم یا تاتو نیست یا اصلا نمی‌تواند قرمزی‌ها را بپوشاند. برای پوشاندن جوش‌ها، جای زخم‌ها و تاتو باید سراغ کانسیلرهایی بروید که تن زردرنگ دارند و تقریبا هم‌رنگ پوست صورت هستند.

 

کانسیلر را چطور استفاده کنید؟

1. مقدار مناسبی از کانسیلر را در نقطه مورد نظرتان بزنید. در مورد چشم بهتر است از گوشه داخلی چشم شروع و بعد کانسیلر را به سمت بیرون پخش کنید. باید پلک پایین را با کانسیلر بپوشانید تا دیگر اصلا سیاهی‌ها و قرمزی‌ها به چشم نیایند.

 

2. حالا وقت آن است که کاری کنید کانسیلر کاملا جذب پوست شود، آرام نوک انگشت را روی کانسیلر بگذارید و کمی فشار دهید تا پوست زیر انگشت کمی گرم شود و کانسیلر به خورد پوست برود.

 

3. در نهایت هم کانسیلر را با پودر کاملا محو کنید.

 

پودر،  کامل‌کننده کانسیلر است

به بیشتر خانم‌ها توصیه می‌کنیم برای روی کانسیلر از پودری سبک با تن رنگ زرد استفاده کنند؛ البته خانم‌هایی که پوست روشن دارند، بهتر است سراغ پودرهای روشن یا حتی سفید بروند.

 

هنگام استفاده از پودر به این نکات دقت کنید:

1. برسی که برای پودر این قسمت به کار می‌برید باید کاملا اندازه فاصله چشم تا تیغه بینی باشد تا بتوانید به خوبی پودر را پخش کنید.

 

2. پودر را با برس زیر چشم پخش کنید و بعد برس را کمی بتکانید و با برس تمیز تمام پودرهای اضافه را پخش کنید.

 

3. پودر را روی پلک بالا هم بزنید تا حالت چشم خود را بهتر نشان دهید.

 

4. استخوان زیر ابرو را فراموش نکنید، کمی پودر هم به این قسمت بزنید و در نهایت تمام نقاط اطراف چشم را یکدست کنید.

بعد از اینکه با کانسیلر معایب چهره را برطرف کردید حالا برای زیبایی بیشتر با یک فون روشن نقاطی در چهره مانند تیغه بینی، وسط پیشانی، گوشه‌های لب پایین و روی چانه را روشن‌تر کنید و با یک فون تیره دو طرف بینی، زیر گونه و غبغب و شقیقه‌ها را تیره‌تر کنید.

 

انواع کانسیلرها

کانسیلر بنفش:

این رنگ کانسیلر برای خنثی کردن حالت تورم صورت مناسب است.

 

کانسیلر زرد:

این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلر لکه‌های تیره را محو می‌کند.

 

کانسیلر نارنجی:

برای افراد سبزه، این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.

 

کانسیلر سبز:

این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست مناسب است. اگر دارای لکه‌های قرمز مادرزادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان