ramazan
ramazan

زائران کربلا در مهران زمین گیر شدند (عکس)

مجموعه : اخبار حوادث
زائران کربلا در مهران زمین گیر شدند (عکس)

چرا زائران کربلا در مهران زمین گیر شدند! به گزارش نازوب سوز سرما و ترافیک شدید در پایانه مرزی مهران و محور مهران به ایلام و برعکس سبب زمین‌گیر شدن زائران اربعین شده است.

Why the pilgrims of Karbala land in Mehran! According to the report of the cold weather and heavy traffic at the border of Mehran and the axis of Mehran to Ilam, and vice versa, the landing of Arbaeen pilgrims has been.

 

زائران اربعین چند روزی است در حالی از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور می‌شوند که با استقبال باران و سرمای شدید مواجه می‌شوند.

از سویی خادمان اربعین و مردم در مواکب اربعین مشغول خدمات‌رسانی به زائران هستند، اما به دلیل ترافیک شدید در پایانه و محور ارتباطی مهران به ایلام مشکلات بسیاری برای زائران به وجود آمده است.

بارش شدید باران در شامگاه پنجشنبه سبب آبگرفتگی معابر شده بود و توقف اتوبوس‌هایی که از سراسر کشور برای جابه‌جایی مسافران و زائران اربعین به پایانه مرزی مهران وارد شده‌اند، سبب ایجاد مشکل برای زائران و ترافیک سنگین در این محور شده است.

توقف اتوبوس‌ها از شهر مهران تا پایانه مرزی شرایطی را به وجود آورده است که زائران باید مسیر یازده کیلومتری پایانه مرزی تا شهر مهران را پیاده طی کنند.

بر اساس اعلام مسئولان 70 درصد زائرانی که از طریق پایانه مرزی مهران به عتبات عالیات مشرف شده‌اند با وسایل و خودروهای شخصی به استان ایلام سفر کرده بودند و اکنون مسافر و زائر به اندازه کافی برای تردد اتوبوس‌ها نیست و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

 

آن گونه که به نظر می‌رسد مهم‌ترین زیرساخت برای استان ایلام با توجه به اینکه هر ساله در ایام اربعین تعداد زائرانی که از طریق پایانه مرزی مهران وارد عراق می‌شوند چند میلیونی می‌شود، موضوع راه است.

آسفالت کردن و ایمن کردن محورهای ارتباطی دردی را دوا نمی‌کند و لازم است که محور ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران به صورت صد درصدی چهاربانده و یا حتی هشت بانده شود، اما در این میان شرایط ویژه استان ایلام و کوهستانی بودن آن نیز مانع از انجام اقدامات ویژه راهداری می‌شود.

پس تکمیل کردن و ایجاد زیرساخت‌هایی در رابطه با اسکان و تغذیه و ناوگان حمل و نقلی کاری شایسته است، اما این موضوعات در درجه بعدی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر در مهران و پایانه مرزی مهران امکانات تغذیه، آب و اسکان و حتی ناوگان حمل و نقلی نیز به اندازه کافی و حتی بیشتر از حد استفاده زائران وجود دارد، اما به دلیل مشکلات ارتباطی و زیرساخت‌های راه در این استان ترافیکی بسیار سنگین به وجود آمده است و زائران اربعین چند روزی است که پس از گذراندن یک سفر پر مشقت اکنون باید مشکلات دیگری در کشور خود مواجه شوند.

در بازدید که از محور ارتباطی مهران به ایلام داشتیم تمامی زائرانی که در این محور حضور داشتند از وضعیت موجود ابراز ناراحتی می‌کردند.

امید می‌رود که مسئولان کشوری با توجه ویژه و بیشتر به استان ایلام برای برگزاری مراسم اربعین سال آینده چاره اساسی برای محور ارتباطی ایلام به مهران بیاندیشند که شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان