ramazan
ramazan

اقدام جنجالی پیشکسوت پرسیولیس با دوختن لبهایش + عکس

مجموعه : اخبار ورزشی
اقدام جنجالی پیشکسوت پرسیولیس با دوختن لبهایش + عکس

ماجرا و اقدام بجث بر انگیز بازیکن مشهور پرسپولیس در اعتراض به فساد و دوختن لبهایش به مدت 6 روز !!

 

 

در اقدامی عجیب بازیکن مشهور پرسپولیس در اعتراض به فساد دهانش را دوخت.منوچهر شفتیان پیشکسوت پرسپولیس و دارای مدرک مربیگری A در آسیا در اعتراض به مافیای دنیای فوتبال لبانش را دوخت. به گزارش پارسناز در این چند روز شفقتیان هنوز لب و دهان خود را باز نكرده است. اما در شرایطی كه این كار شفقتیان مورد توجه اهالی فوتبال قرار نگرفته و كسی از اهالی فوتبال به ملاقاتش نرفته، عارف لرستانی بازیگر تئاتر و تلویزیون به دیدن او رفت.

 

قبل از تماس ما با اورژانس ، پیشکسوت اعتصاب کرده ی پرسپولیس یعنی منوچهر شفقتيان دو نامه به دست ما داد و چند سطري روي كاغذ نوشت و رفت. منوچهر شفقتيان نوشت: «48 ساعت است چيزي نخورده‌ام، فردا يا پس‌فردا خونريزي معده مي‌كنم و بيمارستان هم نمي‌روم. اين‌قدر اعتصاب غذا مي‌كنم تا خونريزي معده كنم و بميرم. طرف حساب من باند مافياي ورزش است و با اين‌ها مي‌جنگم.»

 

اقدام جنجالی پیشکسوت پرسیولیس با دوختن لبهایش + عکس

 

او در یكی از این نامه ها نوشته بود: «در حمايت از پيشكسوتان و افتخارآفرينان فوتبال ايران كه توسط مافياي ورزش به انباري فوتبال سپرده شده‌اند و در اعتراض به سفره‌هاي پهن شده براي دلالان، واسطه‌ها، رشوه‌بگيرها و… لب‌هاي خود را با سوزن و نخ دوخته و در منزل مادري‌ام اعتصاب غذا كرده‌ام، اصلاً برايم مهم نيست باور كنيد يا باور نكنيد، دلم مي‌خواهد اولين كسي باشم كه در راه مبارزه با فساد در ورزش جان خود را تقديم مي‌كنم.

 

اعتصاب شفقتیان در هشتمین روزش ادامه دارد

 

پیشکسوت پرسپولیس گفت: «تا زمانی که باند کثیف و فاسد مافیاى ورزش و پدر خوانده ها از فوتبال مظلوم و یتیم بیرون نروند در حمایت از همه پیشکسوتان اعتصاب خود را نشکسته و تا پاى مرگ پیش خواهم رفت.»

 

منوچهر شفقتیان پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی ایران در دهه 60 این روزها در وضعیت بحرانی و بسیار بدی به سر می برد. او در حال حاضر 7 روز است که دست به اعتصاب زده و نه غذا می خورد و نه چیزی می نوشد و با ضرب سرم هوشیار مانده است.

 

اقدام جنجالی پیشکسوت پرسیولیس با دوختن لبهایش + عکس

 

البته حرف شفقتیان فقط برای خودش و گرفتن یک گلریزان نیست. او می خواهد کنار فوتبال باشد. می خواهد با مدرک A آسیایش فرصت خودنمایی پیدا کند. او از همان دست های پشت پرده ای شکایت دارد که سال هاست مثل خوره به جان جامعه ورزش افتاده اند و تکه ای از آن را هم رها نمی کنند.

 

متاسفانه تلاش ما برای صحبت با این پیشکسوت دلسوز بی نتیجه ماند و ضعف جسمی شدید و وضعیت وی مانع انجام مصاحبه شد به همین خاطر این فوتبالیست سابق و دارنده مدرک مربیگری معتبر کشور که به خاطر دستهای آلوده و مافیایی پشت پرده فوتبال ایران از هرگونه کار ورزشی بدور مانده است با نوشتن حرفهایش سخن دل را به زبان اورد . به گزارش  نازوب وی نوشت :

 

«شرمنده شدم چون به علت ضعف جسمانى و خونریزى معده و اختلالات در عملکرد کلیه ها و دوختن لب و دهانم نمی توانستم با شما صحبت کنم. تا زمانی که باند کثیف و فاسد مافیاى ورزش و پدرخوانده ها و اختاپوس هاى هزار دست و پا از فوتبال مظلوم و یتیم بیرون نروند تا وارثان اصلى این فوتبال که همان پیشکسوتان و قهرمانان و مدال آوران و افتخارآفرینان هستند، صاحب ارثیه خود نشوند در حمایت از همه پیشکسوتان اعتصاب خود را نشکسته و تا پاى مرگ پیش خواهم رفت.

 

درود به روح رهبر کبیر انقلاب، سلام به مقام معظم رهبرى، سلام به رییس جمهور، سلام به مجلس، سلام به شهدا.»

 

همچنین لازم به ذکر است منوچهر شفقتیان بر بالای بالین خودش متنی را به دیوار چسبانده که محتویاتش حرف های زیادی در خود دارد.

 

 

اقدام جنجالی پیشکسوت پرسیولیس با دوختن لبهایش + عکس

 

 

* اظهارات فرزند شفقتیان

 

سالار شفقتیان فرزند منوچهر شفقتیان درباره آخرین وضعیت پدرش بعد از اعتصابی که از یک هفته پیش انجام داده و لب به غذا خوردن نزده اظهار داشت: «ابتدا جا دارد از جامعه هنرمندان به خصوص عارف لرستانی و همچنین برخی از اهالی ورزش مثل مجید نائینی تشکر کنم که در این مدت همراه ما بوده اند. همچنین باید از علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس تشکر کنم که دیشب تماسی را با پدرم داشتند و جویای احوالش شدند.»

 

وی در ادامه افزود: «اگر بخواهم درباره آخرین وضعیت پدرم به شما بگویم، متاسفانه حال ایشان اصلا مناسب نیست. امروز هشتمین روز اعتصاب غذایی ایشان است. بعد از اینکه چند روز پیش دست به دوختن لب و دهن خود کردند در حال حاضر با عفونت از این ناحیه روبه رو هستند از طرفی علی رغم اصرار ما و عزیزانی که به دیدنشان آمده اند راضی به شکستن اعتصاب نشدند. اما باید بگویم این حرکت پدر فقط برای این نیست که به وضعیت خودش رسیدگی شود بلکه می خواهد با موجی که علیه پیشکسوتان به راه افتاده مبارزه کند و اجازه ندهد این عزیزان از حق و حقوق خود که بودن در کنار فوتبال است محروم بمانند.»

 

فرزند منوچهر شفقتیان همچنین گفت: «حرف هایی که می گویم همگی از زبان پدر است اما متاسفانه توان صحبت کردن ندارد. ما فقط توانسته ایم با سرم ایشان را هوشیار نگه داریم ولی با ادامه این روند مطمئنا مشکلات جدی تری به سراغش خواهد آمد. اینکه افرادی امثال پدر من از فوتبال دور باشند خیانت به جوانان این مرز و بوم است. متاسفانه سالیان سال است که شایسته سالاری وجود ندارد و همه چیز با رابطه پیش می رود.»

 

وی درباره عمده مشکلات منوچهر شفقتیان اذعان داشت: «گوشه نشینی برای افرادی چون پدر من بدترین سم است و همین مساله باعث شد مشکلات عدیده بدنی به سراغشان بیاید. از مشکل کلیه و کبد بگیرید تا مشکلات گوارشی. مشکل پدر من فقط مسایل مالی نیست بلکه ایشان می خواهند در کنار فوتبالی ها باشند و علم و دانش خود را در اختیار جوانان قرار دهند. فشار عصبی باعث شد که پدر من دست به همچین تصمیمی بزند. برگزاری مراسم گلریزان از گذشته بوده است و ادامه خواهد داشت اما دوای درد پدر من نیست.»

 

سالار شفقتیان در ادامه خاطرنشان کرد: «اینکه پدر من می گوید می خواهم کنار فوتبال باشم، الکی نیست. ایشان عالیترین مدرک مربیگری یعنی یعنی مدرک A آسیا را دارد. ایشان 10 سال پیش در تیم های درنا و کوثر تهران حضور داشتند و قبل از آقای دوستی مهر توانستند شکوفایی در این دو تیم به وجود بیاورد. گل گهر سیرجان که در حال حاضر در دسته یک فوتبال ایران بازی می کند توسط پدر من به این سطح رسید ایشان توانست گل گهر را دو رده در لیگ بالا بیاورد و به لیگ آزادگان برساند. ایشان دعوتنامه ای هم برای گرفتن مدرک پرفشنال داشتند که به دلیل مشکلات مالی نتوانستند این مدرک را بگیرد.»

 

وی درباره آن موجی که نمی گذارد پدرش و امثال او در فوتبال حضور داشته باشند گفت: «نمی خواهم از اسم و عنوان خاصی نام ببرم چرا که بار حقوقی پیدا خواهد کرد اما گله ام از مقامات بالاتر ورزش است از کسانی که می توانند جلوی حرف زور بایستند. گله ام از آقایان وزارتخانه و فدراسیون فوتبال است که به این مسایل رسیدگی نمی کنند و اگر اراده کنند می توانند این آب نجس را از فوتبال کشور پاک کنند. آقایان به داد پدرم و امثال پدرم برسید. امیدوارم اشخاصی مانند دکتر دادگان که همیشه حرف حق را زده اند پا پیش بگذارند و این مشکلات را حل کنند. از کمیته اصل 90 مجلس می خواهم با این ناپاکی ها مثل همیشه برخورد درست را داشته باشند و نگذارند ارتباط مداری بر شایسته مداری ارجحیت داشته باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان