ramazan
ramazan

جزئیات فاجعه در ایران: آجیل قسطی شد !!!!

جزئیات فاجعه در ایران: آجیل قسطی شد !!!!

خبری تکان دهنده که مو به تن آدم سیخ می شود! کشوری غنی از سرمایه ملی، صنعت، کشاورزی و … اینک باید برای تامین اجیل شب عید مردم آن را قسطی کند ! تنها بخاطر گرانی !؟ واقعا چه کسانی پاسخگو هستند؟

 

 

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور با اشاره به رکود سنگین حاکم بر فروش آجیل و خشکبار نوشت: برخی از واحدهای صنفی برای خروج از این رکود اقدام به فروش آجیل و خشکبار به صورت قسطی به کارمندان، کارگران و افراد مورد اعتماد با چک کرده اند.

 

علیرضا ارزانی ممقانی در ارتباط با وضعیت عرضه و تامین آجیل شب عید اظهار کرد: در این ایام مشکلی برای تامین و عرضه انواع آجیل وجود ندارد و با توجه به رکودی که بر این صنف حاکم بوده و کاهش تقاضا ایجاد شده است افزایش قیمتی برای ایام پایانی سال نخواهیم داشت.

 

وی افزود: بر خلاف سال گذشته که قیمت دو محصول تخمه ژاپنی و فندوق بالا بود، نرخ این محصولات در سال جاری کاهش ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده اما با این وجود تقاضا به شدت افت کرده است.

 

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار کشورادامه داد: پیش بینی می‌شود که در ایام پایانی سال جاری فروش آجیل فروشان در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد افت داشته باشد به همین دلیل برخی از افراد برای اینکه محصول خود را حتما به فروش برسانند اقدام به کاهش قیمت به کمتر از نرخ واقعی و در مواقعی کمتر از قیمت خرید کرده اند.

 

وی با بیان اینکه آجیل به کالایی لوکس تبدیل شده است تصریح کرد: به نظر می رسد که قدرت خرید مردم در سال جاری کاهش یافته است به همین منظور براساس اولویت بندی که برای خود دارند، آجیل را از این چرخه خارج کرده‌اند.

 

ارزانی ممقانی گفت: اخیرا مشاهده شده است که برخی از فروشندگان به مشتری‌های آشنا، کارمندان و کارگران آجیل را به صورت قسطی می فروشند و از آنها چک دریافت می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: در این شرایط وضعیت مالیات اصناف این شغل نیز بالا رفته و منجر به تعطیلی برخی از واحدهای صنفی مربوطه شده است به طوری که در خراسان رضوی ۱۰ درصد از فعلان بخش آجیل و خشکبار کسب و کار خود را رها کرده‌اند.

 

ارزانی درباره نرخ انواع خشکبار گفت: هرکیلوگرم تخمه ژاپنی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، بادام زمینی ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان، تخمه کدو گوشتی ۲۲ تا ۲۸ هزار تومان، پسته اکبری۴۵ تا ۷۸ هزار تومان، پسته فندوقی ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان و پسته احمد آقایی ۳۸ تا ۵۰ هزار تومان است.

 

وی افزود:هرکیلوگرم نخود چی ۸ تا ۱۴ هزا تومان، کشمش ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، انجیر ۲۵ تا ۷۸ هزار تومان، بادام درختی ۵۷ تا ۷۵ هزار تومان و آجیل مخلوط نیز ۱۵ تا ۶۵ هزار تومان به فروش می رسد.

 

مقام مسئول بخش فروشندگان آجیل و خشکبار با انتقاد از وضعیت عرضه خشکبار در نمایشگاه های فروش بهاره گفت: براساس بازدیدی که روز گذشته از این نمایشگاه های صورت گرفت، متاسفانه عرضه پرنمک،رنگ شده و کهنه نیز در برخی از غرفه‌ها مشاهده شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نظارت مناسب تری بر روی واحدهای صنفی وجود دارد بهتر است که فروش فوق العاده درخود واحدهای صنفی صورت گیرد که زمینه خروج آنها از رکود را نیز فراهم کند.

 

مطالب مرتبط با خبرهای هولناک در ایران

جنایت هولناک دختر ایرانی برای فرار از ازدواج + عکس

ماجرای هولناک قتل های زنجیره ای زنان 1376 تهران + تصاویر

انتشار بدون سانسور وحشتناک ترین تصادف در ایران (عکس)

تکان دهنده از خانواده ایرانی معتاد به تریاک از کودک تا مادربزرگ (16-)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان