ramazan
ramazan

میشل مورگان زیباترین زن بازیگر درگذشت (عکس)

میشل مورگان زیباترین زن بازیگر درگذشت (عکس)

درگذشت زیبا و بهترین بازیگر و ستاره هالیوود در سن 96 سالگی

 

 به گزارش نازوب، میشل مورگان بازیگر فرانسوی سینما در ۹۶ سالگی درگذشت. او نخستین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن بود.

 

مورگان بیش از همه برای بازی درخشان در فیلم «بندر مه‌آلود» در کنار ژان گابن شناخته می‌شد. فیلم «بندر مه‌آلود» به کارگردانی مارسل کارنه سال ۱۹۳۸ اکران شده است.

 

از دیگر آثار شناخته‌شده این بازیگر می‌توان به «بت سقوط‌کرده» کارول رید اشاره کرد. او در فیلم «گذرگاهی به سوی مارسی»‌ نیز نقش مقابل همفری بوگارت را بازی کرده بود.

 

 

میشل مورگان زیباترین زن بازیگر درگذشت (عکس)

 

فرانسوا اولاند رییس‌جمهور فرانسه با انتشار پیامی درگذشت این بازیگر را تسلیت گفته است.
میشل مورگان سال ۱۹۴۶ برای بازی در نقش یک زن نابینا در فیلم «سمفونی پاستورال»‌ جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن خود کرده است.

 

او پس از آن جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم ونیز و سزار را نیز دریافت کرد. در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود نیز یک ستاره به نام میشل مورگان ثبت شده است.

 

این بازیگر کهنه‌کار یکی از نخستین انتخاب‌ها برای بازی نقش «ایلسا لاند» در فیلم «کازابلانکا» بود، اما کمپانی متبوع او با استودیوی فیلمسازی «برادران وارنر» به توافق نرسید و «ایلسا لاند» با بازی اینگرید برگمان جاودانه شده است.
با خیزش موج نوی سینمای فرانسه در دهه ۶۰ میلادی، حضور مورگان در عرصه سینما روز به روز کم‌رنگ شد و او کار خود را در تئاتر و تلویزیون پی گرفته است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان