ramazan
ramazan

ساخت راکت بازرسی بدنی در ایران

مجموعه : علم و فناوری
ساخت راکت بازرسی بدنی در ایران

معرفی ساخت و اختراعات جدید کشوری در این بخش از سایت نازوب، ساخت راکت بازرسی بدنی در کشور و شبیه سازی ماده هیبریدی دو بعدی توسط محقق ایرانی …

 

محتویات:

1- برای اولین بار:محقق ایرانی ماده هیبریدی دو بعدی را شبیه سازی کرد

2- ساخت راکت بازرسی بدنی ایرانی در کشور

روزبه شهسواری محقق ایرانی با همکاری گروهی از محققان  شبیه سازی کامپیوتری ماده هیبرید دوبعدی برای کاربرد در تجهیزات اپتو الکترونیک را انجام داده اند. شاخه اپتو الکترونیک در حقیقت مطالعه و کاربرد دستگاه های الکترونیکی و سیستم هایی است که نور را ردیابی و کنترل می کنند. این رشته معمولا زیر مجموعه دانش«فتونیک» است.

 

ساخت راکت بازرسی بدنی در ایران

به هرحال محققان  نانوخوشه اکسید منیزیم را میان دو برش گرافن با ضخامت یک اتم  قرار دادند تا ماده ای ابر قدرتمند و ابررسانا بسازند که خواص نوری آن ارتقا یافته است.

 شهسواری و همکارانش پس از شبیه سازی کامپیوتری این ترکیب، متوجه شدند چنین ماده ای برای سنجش مولکولی حساس، تجزیه و تصویربرداری زیستی قابلیت های زیادی دارد.

 

وی در این باره می گوید:  نتیجه مطالعه ما به محققان دیگر کمک می کند تا طیف وسیعی از ساختارهای هیبریدی دو و سه بعدی با مولکول های محصور بسازند.

این دانشمند ایرانی معتقد است نظریه ای که او و گروهش ارائه کرده اند در مواد دوبعدی دیگر مانند نیترید بور شش ضلعی نیز کاربرد دارد.

 

 شهسواری در این باره می افزاید: هیچ ماده ای به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات فنی را حل کند. همیشه هیبرید مواد مختلف بهترین ویژگی های آنها را ترکیب می کند تا تاثیری خاص داشته باشد.

گروه تحقیقاتی من هم اکنون مشغول مطالعه این مواد هیبرید هستند تا با بررسی اجزا و ساختارهای آنها چالش های جدیدی بیابند.

ساخت راکت بازرسی بدنی در ایران

به گزارش نازوب، مرتضی فلاح محقق ایرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،درباره اختراع خود به نام راکت بازرسی بدنی گفت:این راکت برای ورود به اماکن و  جلسات مهم مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت امنیتی دارد .

 

وی افزود:برای ساخت این دستگاه نمونه های خارجی آن را جمع آورری و بررسی کرده ایم که در صورت بررسی های لازم نقطه ضعف های آن را متوجه شدیم.

 

فلاح ادامه داد:نمونه ایرانی آن از مواد مرکبه ساخته شده که نمونه ندارد.

وی افزود:یکی دیگر از دستگاه هایی که اختراع شد برای کشف و شناسایی مین های زیر آبی است که در شرکت های آب و گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای/ پیام


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان