ramazan
ramazan

ترفندهای فوق العاده خانگی برای مرورید کردن دندان ها

ترفندهای فوق العاده خانگی برای مرورید کردن دندان ها

ترفندهای فوق العاده خانگی برای مرورید کردن دندان ها؛دندان هایتان را مثل مروارید درخشان و سفید کنید

 

دندان ها یکی از مهمترین اجزای صورت است که وقتی میخندیم یا صحبت میکنیم به زیبایی ما می افزاید. سفید بودن و درخشان بودن To be brilliant دندان ها برای اکثر خانم ها و آقایان از اهمیت بسیاری برخوردار است. راه های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که ما در این بخش از نازوب به شما روش های خانگی درخشان کردن دندان ها را آموزش میدهیم.

چرا دندان ها زرد می‌ شوند؟

دندان ها به دو دلیل زرد می شوند که هر دو علت با افزایش سن تشدید پیدا میکنند:

1-فرسودگی و نازک شدن مینای دندان

لایه بیرونی دندان‌ها از مینای دندان تشکیل شده است. مینا لایه ای تقریباً سفید رنگ است و از ساختار عمیق‌تر دندان محافظت می‌کند. در زیر مینای دندان لایه‌ای دیگر به نام عاج قرار دارد که به رنگ زرد مایل به قهوه ای است. هنگامی که لایه مینای دندان نازک یا از بین می‌رود، دندان ها شما زرد به نظر می‌رسند. مصرف غذاهای اسیدی، بیماری لثه و روند پیری می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند.

2-لکه‌ها

غذاها و نوشیدنی‌های خاص مانند قهوه، می توانند دندان ها را لکه دار کنند. بعضی از این غذاها و نوشیدنی ها مینای دندان را هم پوشانده و باعث افزایش زردی آن می‌شود. از دیگر مواردی که میتوانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شوند سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و یا حتی مصرف انواع خاصی از آنتی بیوتیک است.

چگونه دندان ها را با روشی کاملا طبیعی سفید کنیم؟

مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به آرامی لکه های سطح دندان را از بین ببرد. برخی افراد نگران این هستند که جوش شیرین خیلی زننده است و ممکن است مینای دندان را خرد کرده یا به آن آسیب بزند. اما تحقیقات سال 2017 نشان داد که جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها یک راه ایمن است و برای از بین بردن لکه ها و زردی دندان مناسب است.
جوش شیرین همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری ها کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است جوش شیرین بتواند پلاک را کاهش داده و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

استفاده از پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک سفید کننده طبیعی است که می تواند به سفیدتر شدن دندانهای لکه دار کمک کند. برای سفید کردن دندان ها به روشی بهینه، فرد می تواند به مدت 1-2 دقیقه دو بار در روز به مدت یک هفته با ترکیبی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن مسواک بزند. استفاده از پراکسید هیدورژن تنها به صورتت گاه به گاه باید انجام شود و نباید هر روز از آن استفاده کرد.
پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد. بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که قبلاً دندان‌های حساس دارند مناسب نیست

مسواک زدن با خمیر پودر زردچوبه

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه ارگانیک و کمی آب را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید، تا یک خمیر نازک ایجاد شود، از مسواک نرم برای مالیدن خمیر روی دندان استفاده کنید و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید مراقب باشید که پاشیده نشود، زیرا می تواند همه جا رارنگی کند! با آب بشویید و پس از آن با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید .

 مسواک زدن با ذغال سنگ فعال

پودر زغال سنگ با درجه فعال مواد غذایی را روی مسواک مرطوب بپاشید،سپس به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید. مراقب باشیدکه پاشیده نشود، چون می تواند همه جا را لکه دار کند ! پس از آن ،با آب بشویید و به طور منظم مسواک بزنید.

  خمیر آب لیمو و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری آب لیمو را با جوش شیرین به مقدار لازم ، مخلوط کنید ،تا یک خمیر نازک ایجاد شود، سپس با مسواک نرم و به آرامی به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید با آب بشویید، سپس با خمیر دندان به طور منظم مسواک بزنید تا آبلیمو از بین برود.

قرقره روغن نارگیل و مسواک زدن

یک قاشق غذا خوری از روغن نارگیل ارگانیک را در دهان بریزید وقرقره کنید آن را در اطراف دهان خود برای 5-20 دقیقه بچرخانید(مانند وقتی که دهان شویه استفاده می کنید) .، جوش شیرین را روی مسواک مرطوب بپاشید و دندان های خود را مسواک بزنید و بشویید.

 شستشوی دندان با سرکه سیب و ضدعفونی کردن

یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را ،مانند دهان شویه در اطراف دهان خود برای 2 دقیقه شستشو دهید، پس از آن مسواک خود را در سرکه سیب فرو کرده و برای کمک به حذف لکه ها مسواک بزنید بعد بشویید و سپس دندان های خود را با جوش شیرین و خمیر دندان مسواک بزنید تا تمام سرکه سیب حذف شود.

خمیر دندان سفید کننده خانگی با اسانس های روغن

مقدار مساوی از روغن نارگیل ارگانیک و جوش شیرین را با چند قطره روغن نعناع، اسانس نعناع یا روغن چوب دارچین مخلوط کنید، تا خمیر دندان ایجاد شود دندان ها را روزی دوبار مسواک بزنید.

سفیدی دندان با پوست پرتقال و نمک

بخش سفید پوست پرتقال را، با نمک دریا بپوشانید سپس به آرامی بر روی دندان های خود به مدت 2 دقیقه مالش دهید بعد آنرا بشویید و سپس برای حذف تمام مرکبات، به طور منظم با خمیر دندان و یا جوش شیرین مسواک بزنید.

خمیر سفید کننده دندان توت فرنگی و جوش شیرین

یک توت فرنگی بزرگ را برش دهید و له کنید و با ½ قاشق چای خوری جوش شیرین ،هم بزنید تا صاف و مخلوط شوند مخلوط را بر روی دندانها بپاشید و 5 دقیقه صبر کنید.بشویید و سپس برای حذف تمام توت فرنگی با خمیر دندان به طور منظم و یا جوش شیرین مسواک بزنید.

ساییدن پوست موز روی دندان ، سفید کننده فوری دندان

به آرامی یک قطعه کوچک از داخل پوست موز را برای دو دقیقه روی دندان های خود بمالید بشویید و سپس برای حذف تمامی موز با خمیر دندان به طور منظم و یا جوش شیرین مسواک بزنید.

 

معرفی رشته دندانپزشکی، بازار کار و درآمد در ایران

تست بارداری با خمیر دندان و ادرار + آموزش تست

لمینت دندان چیست؛ تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

غذاهایی که باعث پوسیدگی دندان می شود

 

Great home tricks to check your teeth

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان