لاتاری چیست؟

مجموعه : دانستنی ها
لاتاری چیست؟

لاتاری چیست؟

 

لاتاری چیست؟ نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا (lottery)، زمان لاتاری هر سال و اعلام نتایج لاتاری در سایت لاتاری امریکا با شرایط خاصی انجام می شود.

 

لاتاری آمریکا چیست؟

گرین کارت یک مجوز برای اقامت دائم در کشور مورد نظر است. گرین کارت به شما حق قانونی کار و زندگی دائمی را میدهد. دارندگان گرین کارت از خدمات بهداشتی، تحصیلی و بسیاری دیگر مزایا برخوردار میگردند و همچنین می توانند آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا به آمریکا رفت و آمد کند.

 

دولت آمریکا همه ساله از طریق قرعه کشی به ۵۵,۰۰۰ نفر از سراسر دنیا گرین کارت رایگان اعطا میکند. در صورتی که در این قرعه کشی برنده شوید، می توانید به همراه خانواده تان به طور دائمی در آمریکا اقامت داشته و کار کنید.

 

 

راهنمای ثبت نام لاتاری 2019

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا

شرایط ثبت نام برای هر فرد حداقل داشتن دیپلم ۱۲ ساله (دیپلم + پیش دانشگاهی) و یا داشتن دو سال سابقه ی کار در پنج سال گذشته است.

 

لازم به ذکر است که این شغل باید نیاز به حداقل دو سال آموزش یا تجربه را داشته باشد. این شغل بایستی در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد.

 

مانند طراحی گرافیک، طراحی وبسایت، مدیریت صنعتی یک کارخانه یا کارگاه و …. جهت مطالعه شرایط دقیق ثبت نام در لاتاری به زبان انگلیسی می توانید به صفحه شرایط مورد نیاز ثبت نام لاتاری در سایت اصلی مراجعه کنید.

 

لاتاری چیست؟

 

 

زمان و سایت ثبت نام لاتاری آمریکا به چه صورتی است؟

زمان ثبت نام برای لاتاری آمریکا معمولا از اواسط یا اوایل ماه مهر تا اوایل یا اواسط ماه آبان در سایت رسمی کنتاکی کونسولار امریکا انجام می‌گردد و هیچ سایت دیگری دارای اعتبار نمی‌باشد و هر شخصی باید از طریق این سایت ثبت نام کند.

 

این وبسایت به زبان انگلیسی بوده و فقط یک ماه از سال برای ثبت نام باز است. در ثبت نام لاتاری آمریکا، فرم ها باید مطابق قوانین اداره مهاجرت و ملیت آمریکا تکمیل شوند.

 

 

لازم به ذکر است که ثبت نام در برنامه لاتاری امریکا کاملا رایگان می‌باشد.

 

کاربران گرامی می‌توانند پاسخ تمامی سوالات مربوط به ثبت نام، نحوه گرفتن ویزا و شرایط زندگی در کشور ایالات متحده را از متخصصین ما دریافت کنند.

 

 

ثبت نام لاتاری آمریکا – پاسخ به سوالات متداول

 

آیا می توان در خانه عکس لاتاری گرفت؟

مشخصات استاندارد عکس لاتاری آمریکا بدین گونه است که عکس می بایست پشت زمینه سفید داشته باشد. فضای بالای سر و شانه های شخص در عکس دیده شود.

 

تصویر باید واضح و بدون خم شدن سر باشد. فاصله دوربین تا فرد 1.25 متر باشد. داشتن ریش و سیبیل برای اقایان بلامانع است. از تاریخ عکس بیشتر از 6 ماه نگذشته باشد.

 

ابعاد فایل عکس باید ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل باشد. حجم فایل عکس می‌بایست برابر یا کمتر از ۲۴۰ کیلوبایت باشد. لازم به ذکر است که گرفتن عکس مناسب ثبت نام لاتاری در منزل بلامانع است ولی به دلیل شرایط ویژه عکس ارسالی بهتر است که عکس توسط افراد مربوطه گرفته شود.

 

لاتاری چیست؟

 

زندگی در امریکا پس برنده شدن لاتاری

ایرانیانی که به آمریکا سفر می‌کنند و سفر آنها به مهاجرت تبدیل می‌شود، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند که دلتنگی و دوری از خانواده سخت‌ترین اما کمترین آنهاست.

 

در واقع همه‌چیز از دلتنگی شروع می‌شود اما دلتنگی همه مشکل نیست! به دلیل قوانین مرتبط با گرین کارت، امکان ترک سریع آمریکا برای مهاجران وجود ندارد.

 

خانواده‌ها و اقوام کسی که گرین کارت دارد نیز نمی‌توانند به سادگی ویزا بگیرند. در نتیجه کسی که در لاتاری برنده شده، باید ماه‌ها و سال‌ها دور از خانواده سر کند.

 

 

ندانستن زبان انگلیسی می تواند مهاجر را به انزوا و افسردگی بیشتر میل دهد. مهاجران مسن‌تر، طبیعتاً شرایط سخت‌تری دارند زیرا به آسانی نمی‌توانند زبان جدید را یاد بگیرند.

 

گروه زیادی از کسانی که در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت‌نام می‌کنند، بدون در نظر گرفتن سن و شرایط شخصی و شاید فقط برای آزمودن بخت خویش، وارد این مسابقه می‌شوند.

 

ماجرایی که شاید در ابتدا فقط جنبه شوخی داشته باشد با برنده شدن آنها، جدیت خود را نشان می‌دهد. برزخ میان رفتن و نرفتن، به خصوص در سنین بزرگسالی و سختی تصمیم‌گیری برای تغییر محیط زندگی، فشار روانی زیادی را به برندگان مسن‌تر لاتاری وارد می‌کند.

 

در نهایت اگر تصمیم بگیرند که مهاجرت کنند، بدون دانستن زبان انگلیسی با مشکلات به مراتب بیشتری در جامعه آمریکا مواجه می‌شوند. نه می‌توانند کار مناسبی پیدا کنند و نه با محیط جدید ارتباط برقرار می‌کنند.

 

 

پیدا کردن کار مناسب یکی از لازمه‌های دوام آوردن در آمریکاست. شاید فقط مهاجرانی که پشتوانه اقتصادی خیلی خوبی دارند، می‌توانند بدون کار کردن دوام بیاورند.

 

البته در این حالت نیز مشکلات ناشی از انتقال پول از ایران به آمریکا که به خاطر تحریم‌ها به شدت سخت شده و روند قانونی اثبات منبع درآمد، از موانعی است که باید در مورد آن تحقیق و با وکیل مهاجرت مشورت کرد.

 

 

پس بهتر است که متقاضیان لاتاری گرین کارت، پیش از آنکه فقط برای آزمودن بخت یا از روی شوخی و تفریح وارد این بخت‌آزمایی شوند

 

از شرایط زندگی در آمریکا حتماً آگاهی پیدا کنند و مهم‌تر از آن، شرایط فردی و خانوادگی خود را نیز بسنجند تا اگر برنده شدند در میان خیالات شیرین فیلم های هالیوودی و واقعیت ناگفته کشور امریکا گرفتار نشوند.

 

برترین ها

 

شرایط کامل اقامت در فرانسه

شرایط اقامت و مهاجرت به انگلستان

شرایط اقامت در آلمان

تنها شرط اقامت مجانی درزیباترین هتل کوه های آلپ + عکس

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان