ramazan
ramazan

دستور فوری و موکد حسن روحانی درخصوص اغتشاشات اخیر

دستور فوری و موکد حسن روحانی درخصوص اغتشاشات اخیر

دستور فوری و موکد حسن روحانی درخصوص اغتشاشات اخیر

 

محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درمورد تصمیمات امروز در این جلسه افزود: در این جلسه اعضای هیات دولت ضمن بررسی حوادث اخیرا در کشور نظرات خود را مطرح کردند.

 

 

وی ادامه داد:

خوشحالیم که وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت کشور توانست ماموریتی که شورای عالی امنیت ملی به وی واگذار کرد را به خوبی انجام دهد و رییس جمهوری ن از وزیر کشور ، نیروی انتظامی و از تمامی کسانی که در این مدت، حضور داشتند و به نوعی سعی کردند با آرامش با مسایل برخورد کنند، تشکر کرد.

 

واعظی اظهار داشت: رییس جمهوری از آنها خواست که این آرامشی که در یکی -دو شب گذشته به وجود آمده است، پایدار بماند و از مردمی که حمایت و سعی کردند که آرامش به وجود آید و همچنین از شخصیت ها تشکر کرد.

 

 

وی یادآور شد: در ادامه جلسه امروز هیات دولت مصوباتی برای زلزله زدگان به تصویب رسید و کمک بلاعوض به آنها اختصاص یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: براساس مصوبه امروز هیات وزیران به بخش های کشاورزی، ماهی گیری و دامپروری های که در زلزله آسیب دیده اند حدود 32 میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

 

 

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین با تکذیب فشار بر دولت پس از اتفاقات اخیر گفت: چنین مساله ای وجود ندارد و دولت محور مدیریت این شرایط است و در این چند شب و روز گذشته که در جزییات مسایل بودم، وحدت و همدلی بین همه نهادها و ارگان ها و بخش های مختلف وجود دارد.

 

 

واعظی ادامه داد: همه اعضای شورای امنیت کشور در سطح ملی و شهرستان ها از صمیمت و همدلی خوبی برخوردار هستند و مسایل را به خوبی مدیریت کردند.

 

وی همچنین درمورد مطالبات مردم گفت: مسئله مطالبات مردم ربطی به امروز ندارد و ما همواره از اول انقلاب تاکنون شاهدیم که هیچ دولتی نتوانسته با سیاست های خود همه مردم را راضی کند.

 

 

وی افزود: سیاست دولت از روز اول این بوده که دولت منتخب مردم است و دولتی است که صدای مردم را می شنود و براساس نیاز مردم عمل و تصمیم گیری می کند.

 

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد:

رییس جمهوری در همایش حقوق شهروندی که هنوز خبری از اتفاقات اخیر نبود، اعلام کرد که همواره می گویم حق با مردم است و این یعنی اگر مردم ولی نعمت ما هستند، ما باید خدمتگزار آنها باشیم و اگر خدمتگزار مردم هستیم باید حرف آنها را بشنویم؛

 

اما این که عده ای در شهرها آشوب می کنند، خسارت می زنند و به مقدسات اهانت می کنند، حسینه ها، مساجد، منزل امام جمعه، دادگستری و بانک ها را آتش می زنند و بیشتر توسط جوانان 21 سال است و آنها نیز در بازجویی های خود نیز می گویند که هیجانی شده ایم، این ربطی به محور کردن مسئله گرانی ندارد.

 

 

واعظی تصریح کرد: ما می خواهیم در فضای آرام صحبت کنیم که چه اقلامی گران شده و این که می گویند در یک زمان بسیار کوتاه تخم مرغ گران شد به دلیل آنفلوانزای بود.

 

وی تصریح کرد:در همه کشورها مانند فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که جنون گاوی شایع شد، مردم گفتند استفاده نمی کنیم تا برطرف شود، پس باید این مسایل ریشه یابی شود و برای آنچه اتفاق افتاده برای آینده برنامه ریزی شود.

 

 

رییس دفتر رییس جمهوری درباره مواضع ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز گفت: خوشبختانه دولت، رییس جمهوری و از همه مهم تر مردم عزیز سریع عکس العمل نشان دادند و وقتی برای همه ما دشمنی آمریکا در 40 سال گذشته اثبات شده و وقتی مردم ما شاهد این هستند که چند هفته و چندماه قبل سیاست هایی که ترامپ و دولت آمریکا داشت، کاملا علیه ملت ایران بوده است.

 

واعظی افزود: ترامپ که قانون مهاجرت تصویب می کند و اصرار به بدترین سخت گیری ها برای پیرمرد و پیرزن برای سفر به آمریکا دارد یا این که ملت ایران را تروریست اعلام می کند، چه شد که امروز همان آدم طرفدار ایران شده است؟

 

وی تاکید کرد: به هر حال فکر می کنم آنها برای این مساله حسابی باز کرده بودند و فکر می کنم اگر اعتراضی وجود دارد، آنها فکر می کردند می توانند مردم را تهییج کنند و براین اساس ادبیات خود را عوض کردند.

 

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: آنان فکر می کنند که با این ادبیات می توانند به ایران فشار بیاورند اما تا زمانی که وحدت وهمدلی در کشور داریم و تا زمانی که رهبری فرزانه داریم که این گونه هوشمندانه همه امور را نظاره کر هستند و تا زمانی که مردم آگاه داریم و تازمانی که همبستگی درکشور وجود دارد اینگونه مسایل خارجی قطعا نمی تواند تاثیر گذار باشد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان