ramazan
ramazan

با بازی های جنسی کودکان با یکدیگر چه رفتاری کنیم

با بازی های جنسی کودکان با یکدیگر چه رفتاری کنیم

با بازی های جنسی کودکان با یکدیگر چه رفتاری کنیم

 

بازی های جنسی یکی از مهم ترین، حساس ترین رفتارهای و واکنش های کودکان و نوجوانان است که گاها تنها با جنس مخالف نیست و والدین باید بیش از هر چیز دیگر توجه و دقت خاصی به رفتارها و بازی های کودکان و نوجوانان خود داشته باشند خواهش می کنیم این رفتارها و موضوعات را جدی بگیرید و در مقالات و آموزش های کامل در وب سایت نازوب آگاهی خود را بالا ببرید.

 

 

رفتار والدین با بازی های جنسی کودکان

سوال کاربر :
یک پسر 9ساله دارم. اصلا درس نمی خواند. با بدبختی او را کلاس دوم گذاشته ام. خواهرم مطلقه است و یک پسر 5ساله دارد که با پسرم همبازی است. امروز فهمیدم که وقتی ما نبودیم، پسرم می خواسته با خواهرزاده ام بازی های نامناسبی انجام دهد. چه کنم؟

پاسخ کارشناس :
همیشه وقتی سوال ارسالی والدین درباره فرزندشان را می خوانم قبل از فکر کردن به مسئله، چشمانم را می بندم و براساس همین کلمات و جملات محدودی که از زبان مادر یا پدر در توصیف فرزندشان گفته شده است، آن ها را تصور می کنم. از شما والد گرامی هم می خواهم که الان همین کار را انجام دهید. بار دیگر سوال را بخوانید.

به پاسخ آن فکر نکنید و فقط سعی کنید این پسر 9ساله و این مادر عزیز را تصور کنید. آیا شما هم مثل من یک پسر بچه با کلی صفات منفی به ذهن تان رسید که مادرش را بدبخت کرده؟ !

 

 

دشوارترین قسمت والد بودن

نگاه ما به فرزندمان و توصیف هایی که از او می کنیم در هر موقعیتی می تواند نمود پیدا کند: «وقتی با معلمش حرف می زنیم»، «وقتی برای روزنامه سوال می فرستیم» و مهم تر از همه در برخورد با خود او. یکی از دشوارترین قسمت های والد بودن این است که بیاموزیم چطور با فرزند خود صحبت کنیم.

آن چه در توصیف فرزندمان به کار می بریم به تصویری از خودش تبدیل می شود و براساس آن خود را می شناسد، مثل آن با خودش حرف می زند و مطابق همان رفتار می کند. اگر این توصیف ها و کلمات منفی باشند یک چرخه باطل شکل می گیرد که نتیجه آن یک والد آشفته و یک کودک نافرمان یا مضطرب خواهد بود.

اگر با فرزندمان مشکلات زیادی داریم، حتماً نگاهی به طرز رفتار و صحبت خودمان با او داشته باشیم. سوال این مادر عزیز فرصتی فراهم کرد تا به طور مختصر به این موضوع مهم اشاره شود.

 

 

شوق به یادگیری یا درس خواندن؟

اولین موضوعی که در پیامک مطرح کردید، مربوط به درس خواندن بود. به جای تمرکز روی خواندن کتاب های درسی و انجام تکلیف یا گرفتن نمره، رفتار و عادت مطالعه و یادگیری را در فرزند خود تقویت کنید. تابستان فرصت مناسبی است چراکه استرس والدین کمتر می شود.

پس از این فرصت برای پرورش یک کودک با انگیزه و علاقه مند به یادگیری استفاده کنید. به عنوان مثال کتاب داستان های مناسب وکوتاه بخرید و برای خواندن آن ها جایزه تعیین کنید.

فرصت گردش در طبیعت و آموختن آن چه او را مشتاق می کند فراهم آورید. هر قدم کوچک مثل خواندن یک تابلو در خیابان، محاسبه باقی مانده پول در فروشگاه و… را تشویق و تقویت کنید و تحت هر شرایطی نشان دهید که به او افتخار می کنید.

 

 

آموزش یا آشفتگی؟

اما در خصوص موضوع دومی که مطرح کردید باید بدانید والدینی هستند که کودک خود را در حال انجام یک بازی جنسی به تنهایی یا با کودک دیگر می بینند و مضطرب و نگران سوال می کنند که چه باید بکنم، پس شما تنها نیستید.

در سنین 3تا 12 سالگی بازی های جنسی ممکن است به خاطر کنجکاوی، جلب توجه یا اضطراب باشد. اطلاعات خود را در زمینه آموزش مسائل جنسی به کودکان افزایش دهید و در چنین موقعیت هایی خونسردی خود را حفظ کنید.

در صورتی که فرزندتان بارها چنین رفتارهایی را تکرار کرده و در بازی به پسرخاله اش آسیب رسانده و با وجود ابراز نارضایتی و ناراحتی از سوی او باز هم به ادامه بازی تمایل داشته است ، این مسئله را مهم در نظر بگیرید و در اسرع وقت به یک روان شناس کودک مراجعه کنید.

 

جذاب ترین مطالب پیشنهادی

سنسورهای جنسی کودکان از چه زمانی فعال می شود!

محرک های جنسی در کودکان و نوجوانان کدامند

چگونه از انحراف جنسی فرزندمان پیشگیری کنیم

اصول تربیت جنسی کودکان زیر 7 سال

اصول تربیت جنسی کودکان در مقطع دبستانی

کنجکاوی های جنسی کودکان و نوجوانان

چگونه به سوالات جنسی کودک پاسخ دهیم


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان