ramazan
ramazan

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

به طور کلی و  همان طور که می دانید می توان سیب این میوه بهشتی را این گونه توصیف کرد: سیب یک میوه درختی گرمسیری از خانواده گلسرخیان است که خواص شگفت انگیز و بی نظیر آن این میوه را از تمام میوه های موجود در جهان متمایز می کند.

In general, and as you know, apple can describe this paradise fruit

apple is a tropical tree fruit of the family of Golshikhans, whose amazing and unique properties distinguish this fruit from all the fruits of the world

 

مثل سیب گلاب (Gala apple)، سیب سرخ، سیب سبز و سیب وحشی. این میوه خوش عطر و طعم، حاوی مقدار زیادی پتاسیم، سدیم، کلسیم، برم و فسفر و مقادیر زیادی ویتامین آ و ویتامین‌های B حلال در آب (B9وB6،B5،B3،B2،B1) می‌باشد و یکی از سین های زیبای سفره هفت سین ایرانیان می باشد.

 

 

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

 

تاریخچه کاشت سیب درختی

از قرن سیزدهم در سرتاسر اروپا گسترش فوق العاده ای یافت. تا قرن هفدهم، حداقل 120 رقم از آن در غرب اروپا کشت و کار می شده است.

با گسترش مذهب پروتستان که به سیب به عنوان میوه ویژه خدا اهمیت داده می شد، کشت و کار آن در مناطق شمالی و غربی اروپا گسترش یافت که آغاز آن در کشور آلمان و به اوایل قرن هفدهم برمی گردد.

تا پایان قرن هجدهم صدها رقم در سرتاسر اروپا شناسایی گردید. انجمن باغبانی سلطنتی انگلیس حداقل 1200 رقم سیب را در سال 1826 معرفی کرد.

 

در قرن های هجدهم و نوزدهم ارقام شناخته شده بر اساس مناسب بودن برای مصرف طبقه بندی گردیدند. اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بیشترین تنوع آن در اروپا وجود داشت.

امروزه سیب در بیشتر کشورهای دنیا کشت و پرورش داده می شود. می توان گفت که از جمله درختان میوه ای است که بیشترین تنوع ارقام را داشته به طوری که حتی در گرمترین و سردترین مناطق جهان واریته هایی از آن قابل کشت و کار است.

 

سوال اینجاست آیا با تنوع سیب های درختی خواص آنها نیز با هم متفاوت است؟

با مطالعه این بخش به این سوال پاسخ داده شده است.

 

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

 

نه! میزان ترکیب های مفید مانند پکتین، کلسیم یا آنتی اکسیدان ها در سیب های مختلف، تفاوت معناداری ندارد. فقط برخی سیب ها دارای ترکیب های خاصی هستند که عطر و طعم به خصوصی به آنها می دهد. (ندا احمد لو –کارشناس تغذیه)

سیب قرمز:

رنگي است محرک و اشتهاآور، رنگي پرانرژي که همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي شود. براي افراد کم خون و افرادي که کمبود آهن دارند، بسيار مناسب است. همچنين در درمان عفونت ها و سوختگي هاي شديد بسيار مؤثر است و معمولاً اين گونه ميوه ها و سبزيجات در درمان بيماري هاي ريوي، مشکلات روده (يبوست) و رحم به کار برده مي شود.

سیب رنگ زرد:

رنگي شادي آفرين، درخشان، زنده و محرک. سبزيجات و ميوه هاي زردرنگ معمولاً اشتهاآور و در عين حال مناسب براي هضم غذا مي باشند.

اين مواد غذايي در درمان بيماري معده (ورم معده)، کيسه صفرا، يبوست، فشار خون و همين طور مشکلات ريوي مناسب هستند و در تقويت غدد لنفاوي قلب مؤثرند و بسيار انرژي زا مي باشند.

 

سیب رنگ سبز:

رنگ آن براي افراد عصبي و ناآرام بسيار مفيد است. رنگ سبز خاصيت ضدعفوني کننده دارد و مناسب براي بيماري هاي قلبي -عروقي و بيماري هاي روده اي (يبوست)، معده (سوء هاضمه، زخم معده و …)، کليه (سنگ کليه و ناراحتي هاي مجاري ادراري)، ريه (مشکلات تنفسي، آسم و …) و رحم مي باشد.

تحقيقات نشان داده میوه ها و سبزیجات خام خاصيت ضدعفوني کنندگي دارند و در هضم غذا و جذب آن مؤثرند. ميوه ها و سبزيجات سبز رنگ براي افرادي که از بيماري هاي عصبي رنج مي برند، توصيه شده است.

همچنين در درمان زخم هاي عميق و سوختگي ها و بيماري هاي ريوي و کليوي بسيار مؤثر است و در بهبود بيماري هاي قلبي مصرف فراوان دارد.(مجله سیب قرمز)

 

 

خواص سیب های رنگی و خوشمزه در جهان

 

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

 

دستگاه اعصاب

تقویت کننده دستگاه اعصاب، آرامبخش و خواب آور، برطرف کننده اضطراب، دلهره، ترس، وحشت، لکنت زبان و دیگر اختلالات عصبی است.

Nervous system stimulator, sedative and hypnotic, relieves anxiety, anxiety, fear, horror, stuttering and other nervous disorders.

رفع ناراحتی های پوستی

تقویت کننده پوست مخاط ها ، مو ، ناخن و درمان کننده اگزما مزمن، کچلی و آلرژی های پوستی است .

ضماد سیب پخته، التیام دهنده زخمها و جراحات می باشد.

جوشانده آن نیز برطرف کننده تبخال است.

اختلالات تنفسی

دستگاه تنفس را تقویت نموده، تنگی نفس، سرفه های مزمن، گرفتگی صدا، التهاب برونشها سیاه سرفه و اختلالات تنفسی را درمان می نماید.

جوشانده آن نیز سرما خوردگی، زکام و سرفه های شدید را درمان می کند.

ضد عفونی

ضد عفونی کننده دهان ، لوله گوارش و خون است.

غرغره با شیره سیب پخته ، التهاب گلو را برطرف و آنژین را درمان می کند.

جوشانده برگ درخت این میوه نیز عفونت خون را برطرف و خاصیت تب بری دارد.

ورم مفاصل

این میوه پایین آورنده اسید اوریک خون و درمان کننده نقرس و درد مفاصل می باشد.

جوشانده پوست آن، رماتیسم را درمان می نماید.

جوشانده برگ درختش نیز، یک داروی ضد روماتیسم می باشد.

دستگاه گوارش

تقویت کننده دستگاه گوارش و برطرف کننده حساسیت و ضعف دستگاه گوارش می باشد.

درمان کننده ناراحتی های معده و روده ، ورم حاد و مزمن کولیت ، استفراغ ، اسهال و بی اشتهایی است.

پخته یا بریان شده نیز یبوست را برطرف می نماید و جوشانده پوست آن منظم کننده دستگاه گوارش است.

اختلالات قلبی و عروقی

مقوی قلب و عروق و درمان کننده تصلب شرائین، پرخونی و کم خونی است.

جوشانده پوست آن، کلسترول خون را کاهش داده و از رسوب چربی در جدار عروق جلوگیری می نماید.

نکاتی درباره سیب

1) سیب را حتما با پوست بخورید. بیشتر ویتامین آن در پوست آن است و درمان کننده یبوست است.

2) دم کرده برگ درخت آن ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه می‌باشد.

3) از حرارت و گرمای بدن کم می کند. (همانند هندوانه)

4) افرادی که می‌خواهند لاغر شوند حتما باید سیب را با پوست بخورند.

5) رب سیب ترش علاج اسهال، استفراغ و درد و غم است.

6) در صورتی که آب سیب را می گیرد سریعا آن را بنوشید تا آنزیم های آن از بین نروند.

7) مربای شکوفه سیب برای ضعف معده و ازدیاد نیروی جنسی مفید است.

8) آب سیب برای زیبایی پوست کاربرد زیادی دارد مخصوصا در از بین بردن چین و چروک ها.

9) سیب مقوی و سم زدای کبد بوده و اشتها آور است.

10) برای رفع درد چشم آن را رنده کرده و در پارچه ای پیچیده و روی چشم خود قرار دهید.

 

جدول ارزش غذایی

 

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

 

در ادامه برای شناخت و استفاده بهتر از این میوه شگفت انگیز گروه وبسایت نازوب به تمامی ویتامین های موجود در سیب و خواص تک تک ویتامین ها به طور کامل پرداخته است با ما همراه باشید.

 

ویتامین های موجود در سیب

ویتامین A

ویتامین A یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است. هم‌چنین در بهبود بینایی، کاهش کلسترول خون، تقویت استخوان‌ها و بهبود ظاهر پوست نقش مهمی دارد.

خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن سبب می‌شود تا با بسیاری از بیماری‌ها نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی مبارزه کند. در عین حال، این ویتامین با انواع باکتری، انگل و عفونت نیز مقابله می‌کند. ویتامین A برای تقویت چشم‌ها و قوه بینایی نیز مفید است.

ویتامین‌های B

 

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

 

سیب منبع بسیار غنی از ویتامین‌های B حلال در آب (B9وB6،B5،B3،B2،B1) است. در ادامه خواص هر دسته از این ویتامین ها را ذکر می کنیم:

 

ویتامینB1: این ویتامین را تیامین نیز می‌نامند. و باعث افزایش اشتها و رشد می شود و از ابتلا به بریبری نیز جلوگیری میکند.

ویتامینB2: این ویتامین که آن‌را تحت عنوان ریبوفلاوین نیز می‌شناسند، زخم و جراحات پوستی را بهبود می‌بخشد. هم‌چنین در افزایش وزن یا حفظ ثبات آن نقش مهمی دارد.

ویتامین B‌3: این ویتامین را نیاسین نیز می‌نامند و در عملکرد نرمال و طبیعی سیستم عصبی و دستگاه معدی- روده‌ای نقش اساسی ایفا می‌کند.

ویتامینB5: اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 در اکسیداسیون چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و برخی اسیدهای آمینه نقش دارد.

ویتامینB6: این ویتامین، گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد که وظیفه اکسیژن رسانی به بخش های مختلف بدن را بر عهده دارند. هم چنین گوارش و سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و جریان مایعات را در بدن تنظیم می کند.

این ویتامین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و برای در هم شکستن پروتئین، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها نیز مفید است.

علاوه بر این، این ویتامین از تغییر ناگهانی حالات روحی جلوگیری می‌کند؛ توان جنسی را افزایش می‌دهد؛ افسردگی، گرفتگی عضلات و سردرد را کاهش می‌دهد.

ویتامین B9: اسید فولیک یا ویتامین B9 برای رشد و بازتولید سلولی اهمیت زیادی دارد.

 

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است و نقش مهمی در چگونگی عملکرد سیستم دفاعی بدن دارد. چروک پوست و ناراحتی‌های چشم را کاهش می‌دهد و در دوران بارداری به حفظ سلامت مادر و جنین کمک می‌کند.

به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، این ویتامین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

 

ویتامین E

این ویتامین برای حفظ سلامت پوست و مو مفید است. هم‌چنین با تنظیم ویتامین A بدن، پیری را به تأخیر می‌اندازد. این ویتامین، از سلول‌های پوست در برابر اشعه‌های ماوراء بنفش و آلودگی مراقبت می‌کند.

 

ویتامین K

این ویتامین فرآیند جوان‌سازی و بهبودیابی را تسریع می‌کند. هرگاه که بدن آسیب ببیند یا جراحتی بردارد، این ویتامین باعث لخته شدن خون می‌شود و در نتیجه از خون‌ریزی شدید بدن جلوگیری می‌کند.

هم‌چنین با تقویت استخوان‌ها از ابتلا به اوستئوپوروسیس (نرمی و خمیدگی استخوان) نیز جلوگیری می‌نماید. باز هم یادآور می‌شویم که میزان بالای آنتی‌اکسیدان موجود در سیب، از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان پیشگیری می‌کند.

فیبر

سیب منبع غنی فیبر محلول و غیرمحلول در آب است. همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز گفتیم، این ماده در جلوگیری از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی مفید است. یک قطعه کوچک سیب می‌تواند 02 درصد فیبر مورد نیاز بدن را تأمین کند. البته این خواص در صورتی کامل به بدن می‌رسد که سیب را پوست نکنید.

 

با آگاهی و دانستن خواص خوراکی های سایت نازوب بهترین سبد تغذیه و غذایی را برای خود و خانواده به ارمغان ببرید و از داشتن بدنی سالم و روح و روانی شاد از زندگی لذت ببرید بدون اینکه هزینه های زیادی صرف مراجعه به پزشک برای لاغری، سلامت بدن، پوست و دیگر درمان ها داشته باشید. خودتان بدنتان را آن گونه که دوست دارید می توانید بسازید.

 

تفاوت خاصیت سیب قرمز، زرد و سبز + خواص و ویتامین های سیب

Difference in the properties of red, yellow and green apples + properties and apple vitamins

 

ویتامین های کیوی، پرتغال، سیب و توت فرنگی

سوپر میوه های پاییزی و خواص کامل آن ها

خواص پوست میوه!!

میوه های سرشار از ویتامین و فیبر


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان