ramazan
ramazan

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

عصر جدید تکنولوژی و علم پزشکی دغدغه و معضل چین و چروک پوست به ویژه پوست صورت را به طرز چشمگیری رفع می کند این تزریق ها که نام عامیانه بوتاکس و کلاژن است در همه جای جهان به ویژه ایران جایگاه بسیار محبوبی پیدا کرده است که در ادامه این بخش از رازهای زیبایی وب سایت ناز وب به فواید و مضرات بوتاکس 6 ماه یکبار می پردازیم تا بتوانید برای انتخاب راه های جوانی بهترین تصمیم را بگیرید با ما همراه باشید.

 

This section of the beautiful secrets of the cute web site brings Botox benefits and disadvantages for 6 months so you can come up with us to choose the best ways to get the best out of your life

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم (Botulinum toxin) که با نام تجاری بوتاکس (Botox) در ایران معروف است از سم باکتری کلستریدیوم تهیه و برای فلج موقت عضلات تزریق می‌شود.

تزریق بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. پژوهشگران گفته‌اند بوتاکس ممکن است خاصیت ضد سرطانی داشته باشد.

 

بیماری بوتولیسم
بوتولیسم یک بیماری فلج‌کننده جدی و نادر است که به وسیله سم حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می‌شود. سه نوع عمده بوتولیسم عبارتند از:

بوتولیسم غذایی که با خوردن غذاهای حاوی سم ایجاد می‌شود. بوتولیسم زخم که حاصل عفونی شدن زخم با باکتری کلستریدیوم بوتولینم است. بوتولیسم نوزادان که با مصرف ذرات حاوی باکتری ایجاد می‌شود.

۷ نوع زهرابه بوتولیسم شناخته شده‌اند که با حروف A تا G نشان داده می‌شوند. تنها انواع A, B، E, F در انسان سبب بیماری می‌شوند.

 

کاربردهای سم بوتولینوم یا بوتاکس

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

سم بوتولینوم با فلج عضلات زیرپوستی برای صاف کردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌تر در افراد به کار می‌رود؛ مانند چین و چروک‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌شوند و چروک‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می‌شوند.

بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می‌شود. بوتاکس در درمان لوچی، بلفارواسپاسم، میگرن مزمن و دیستونی نیز کاربرد دارد. محل تزریق بوتاکس برای درمان میگرن در نواحی مختلف پوست سر می‌باشد و معمولاً بر اساس منطقه‌ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد انجام می‌شود.

این در حالی است که در تزریق بوتاکس به منظوز زیبایی نواحی پیشانی و اطراف چشم مورد تزریق قرار می‌گیرند. کلفتی پوست، میزان آفتاب‌سوختگی آن و عمق چین و چروک‌ها از مواردی هستند که باید قبل از تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند.

 

مکانیسم اثر
بوتاکس پس از تزریق، جذب عضله می‌شود و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می‌رسانند مستقر می‌شود. در این محل بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین- که مسئول انقباض عضلانی است- جلوگیری می‌کند،

در نتیجه دستور انقباض به عضله نمی‌رسد و در حقیقت نوعی فلج عضلانی موقت ایجاد می‌شود که ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. توکسین بوتولیسم از ۲ زیر واحد تشکیل شده‌است. زیر واحد کوچکتر با اثر بر پروتئین‌های SNARE که در اگزوسیتوز نقش دارند مانع از آزاد سازی استیل کولین می‌شوند.

 

عوارض دائم استفاده از بوتاکس

از آنجا که بوتاکس عمدتاً جذب عضلات محل تزریق می‌شود و مقادیر بسیار ناچیزی از آن وارد گردش خون می‌گردد، با دوزی که برای بازکردن چروک‌ها به کار می‌رود، تقریباً هیچ عارضه مهمی ایجاد نمی‌کند. البته مثل هر تزریق دیگری ممکن است سوزش و قرمزی خفیفی در محل تزریق ایجاد کند که پس از چند ساعت خودبه‌خود برطرف می‌شود.

به علاوه در برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس، سردرد یا تهوع خفیف یا علائم سرماخوردگی ایجاد می‌شود که معمولاً طی ۲ تا ۳ روز بهبود می‌یابد. هر چند تزریق بوتاکس عارضه جسمی مهمی ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند باعث افتادگی پلک، دو بینی فقدان جلوه عضلات صورت و ایجاد حالت انجماد در افراد شود.

علت بروز عوارض فوق تزریق مقدار بیش از حد از بوتاکس یا تزریق در نقاط نامناسب است. آلرژی در تزریق بوتاکس دیده می‌شود که به شکل کهیر، تورم پلک‌ها و خارش موضعی خود را نشان می‌دهد. هر چند میزان بروز آلرژی بسیار ناچیز است ولی می‌تواند شدت متفاوتی داشته باشد.

 

چهره بی‌احساس با تزریق بوتاکس و عامل افسردگی!

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

متخصصان هشدار داده‌اند که تزریق بوتاکس می‌تواند توانایی جوانان برای نشان دادن احساساتشان از طریق حالات چهره را به شدت محدود کند. آن‌ها می‌گویند که حالت‌های متفاوت چهره نه تنها بازتاب‌دهنده احساسات هستند

بلکه در شکل دادن آن‌ها هم تأثیر دارند و هشدار می‌دهند که پرورش نسلی جوان با «چهره‌های توخالی» می‌تواند مانع از رشد احساسی و اجتماعی در میان این رده سنی شود.

بوتاکس ماهیچه‌های بالای صورت و پیشانی به صورت موقت فلج می‌کند و مانع از چین و چروک شدن پوست هنگام اخم کردن یا بالا دادن ابرو می‌شود.پس شخص هنگام نشان دادن واکنش های ناراحت یا خوشحال کننده هیچ واکنشی در صورتش نشان داده نمی شود و محققان این مسئله را ایجاد افسردگی در فرد می دانند.

تاریخچه بوتاکس

سم بوتولینیوم مثل داروهایی از قبیل دبژیتالیس و آتروپین، از ترکیبات طبیعی می‌باشد که ابتدا بعلت خواص سمی مورد توجه قرار گرفتند ولی امروزه به عنوان دارو استفاده می‌شوند.

این سم ابتدا در مسمومیتهای ناشی از عدم نگهداری صحیح غذا در اوایل قرن نوزدهم میلادی شناسایی شد. در سال ۱۸۲۲ برای نخستین بار تأثیر این سم بر روی سیستم عصبی در اثر مصرف سوسیس شناخته شد. این مسمومیت بوتولیسم (Botulism) نام گرفت.

در سال 1895 باکتری‌ها به عنوان عامل بوتولیسم شناخته شدند. در دهه 1940 سم بوتولینیوم تیپ A جدا و تخلیص شد. در دهه 1960 مطالعاتی در مورد اثرات این سم بر روی عضلات حیوانات انجام شد.

در دهه 1970 این دارو برای اولین بار بر روی بیماران دچار لوچی چشم (استرابیم) آزمایش شد و در سال 1989 با نام Oculinum توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA)) در درمان لوچی چشم (استرابیسم) و اسپاسم پلکها (بلفارو اسپاسم) مورد تأیید قرار گرفت.

 

این ترکیب بعدها توسط شرکت آلرگان (Allergan) تصاحب شد و با نام بوتاکس (BOTOX) از اواخر سال 1980 درمان اصلی اسپاسم‌های موضعی عضلات (focal dystonia) و دردهه اخیر درمان کمکی مهمی در اسپاسم‌های عضلانی بزرگسالان و فلج مغزی کودکان بوده‌است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2002 استفاده از بوتاکس بنام Botox Cosmetic را برای بهبودی موقتی در ظاهر خط اخم متوسط تا شدید در بیماران 18 تا 65 ساله تأیید کرد. در سال 2004 ، FDA مصرف بوتاکس را برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل (Primary axillary hyperhidrosis) تأیید کرد.

 

امروزه در کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می‌شود که متأسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این باره وجود دارد. به اختصار باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

ترکیبات فلج کننده؛ که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می‌کنند و مانع از انقباض عضلات می‌شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها می‌شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می‌باشد.

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می‌آید از بین می‌برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می‌رسد. یک روش سریع و نسبتاً غیر تهاجمی است.

 

The new age of technology and medical science dramatically eliminates the wrinkle and wrinkle of the skin, especially the face of the skin. These injections, known as Botox and collagen, are found throughout the world, especially in Iran, and are widely known.

برای درمان چروکهای پیشانی و کنار چشم‌ها (در مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست) می‌توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت و ایجاد چروکها جلوگیری شود. هم‌اکنون بوتاکس در آمریکا روشی است که بیشترین استفاده را از نظر زیباسازی صورت دارد و هنرپیشه‌های هالیوودی بیشترین مصرف‌کنندگان این ماده هستند.

 

تولیدکننده‌های سم بوتولینوم یا بوتاکس

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

در ایالات متحده آمریکا کمپانی آلرگان(Allergan) با نام تجاری بوتاکس (BOTOX) تولیدکننده سم بوتولینیوم می‌باشد که هم استفاده درمانی و هم استفاده زیبایی دارد.

شرکت آلمانی آمریکایی مرز(Merz) با نام تجاری زاُمین (XEOMIN)؛ شرکت کره‌ای (جنوبی) مدی تاکس(Medy-Tox) با نام تجاری نورونکس (NEURONOX) و شرکت فرانسوی ایپسن(Ipsen) هم با نام تجاری دیسپورت(DYSPORT) از تولیدکننده‌های اصلی بوتولینیوم می‌باشند.

چند کمپانی داروسازی دیگر در برنامه تحقیق و توسعه خود در حال سرمایه‌گذاری روی این محصول می‌باشند.

 

بهترین تزریق برای رفع چروک صورت
اینک علاوه بر تزریق بوتاکس یا همان سم بوتولینوم ترزیق جدید کلاژن نیز راهی ست برای رفع موقت چین و چروک های صورت شما که در ادامه به روش و نوع ترزیق کلاژن نیز می پردازیم مثل همیشه با وبسایت ناز وب وبخش زیبای و رازهای آن همراه باشید.

ممکن است بسیاری از افراد این تصور را داشته باشند که چین و چروک صورت به مرور زمان و با بالا رفتن سن ایجاد می شود و افرادی که سن آن ها به عنوان مثال نزدیک به 30 سال است نیازی به روش های درمانی چین و چروک صورت ندارند. این تصور تماما غلط نیست ولی عوامل دیگری نیز هستند که در ایجاد چین و چروک صورت تاثیر به سزایی دارند.

 

به عنوان مثال خشکی آب و هوا، نور خورشید ، انقباض عضلات صورت و … . شاید این مسئله تا سال های پیش یک دغدغه بزرگ محسوب می شد ولی اکنون با پیشرفت روزافزون علم پزشکی این مسئله نیز راه حل خود را پیدا کرده است، به عنوان مثال می توان از تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک نام برد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

البته ما در مقاله تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک روش دیگری را نیز توضیح داده ایم که در صورت تمایل می توانید آن را نیز مطالعه کنید. همچنان در وب سایت دکتر موحد محمدی، جراح داخل دهان ، جراح زیبایی پلک ، ایمپلنت دندان ، تزریق بوتاکس، ژل و چربی همراه ما باشید.

برای رفع چین و چروک صورت می توان از ژل و یا پر کننده ها استفاده کرد مشابه با بوتاکس برای این روش درمانی نیز از تزریق استفاده می شود. در این مقاله با به بررسی انواع پرکننده ها و یا تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک می پردازیم.

کلاژن چیست؟
کلاژن یکی از عناصر اصلی پوست شما محسوب می شود که در واقع تشکل دهنده ساختار اصلی پوست شما است. پوست شما زمانی که جوان است دارای ظاهری صاف و یکنواخت است.

با مرور زمان که کلاژن سازی در پوست شما ضعیف و کم می شود پوست حالت یکنواختی خود را از دست می دهد و در نتیجه باعث افتادگی، شل شدن و یا چین و چروک در چهره می شود. همچنین کارهای روزانه ای که شما انجام می دهید بر ایجاد چین و چروک بیشتر تاثیر می گذارند.

به عنوان مثال شما برای غذا خوردن از عضلات کناری لب استفاده می کنید و یا زمانی که اخم می کنید از عضلات بین ابرو و پیشانی بیشترین استفاده را دارید.

همین انقباض عضلات در طول زمان نیز باعث ایجاد چین و چروک در چهره می شوند.

استفاده از کرم های دارای کلاژن برای رفع چین و چروک:
برخی مواقع شما می توانید از کرم هایی که دارای کلاژن زیادی هستند استفاده کنید تا نیاز پوست خود را تامین کرده و این فرآیند را به تعویق بیاندازید. توجه داشته باشید این روش یک روش درمانی در نظر گرفته نمی شود و شما نمی توانید انتظار داشته باشید که چین و چروک های به خوبی روش تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک کم شوند.

تزریق کلاژن برای رفع چین و چروک :
یکی از موادی که برای تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک استفاده می شود کلاژن است. با تزریق این ماده شما می توانید تجدید قوایی برای کلاژن پوست به روش طبیعی انجام دهید و در نتیجه به پر کردن خطوط چهره خود بپردازید. این ماده می توانید از سلول های انسان و یا گاو بدست آید.

سایر مواد مورد استفاده به عنوان پر کننده برای تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک:

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

• Botulinum : این ماده عموما به عنوان یک پر کننده رد نظر گرفته نمی شود ولی می تواند برای صاف کردن خطوط پیشانی و چشم موثر باشد.

• ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم : از این ماده برای تقویت کلاژن پوست و در نتیجه بهبود بافت آن استفاده می شود.
• چربی : در این حالت از چربی بدن شما به عنوان ماده پر کننده استفاده می کنند. What Causes Botox Injection Permanently / Botulinum Toxin  استفاده از این روش می تواند خیال شما را راحت کند که هیچ گونه حساسیتی ایجاد نخواهد شد. در برخی مواقع برای این که نتیجه دلخواه حاصل شود چند بار تزریق انجام می گیرد.

• اسید هیالورونیک : این اسید به صورت طبیعی در بدن تولید می شود که وظیفه آن پر کردن و حجم دادن به پوست صورت است. با تزریق این ماده شما می توانید به انجام این کار کمک کنید چرا که با افزایش سن، تولید این اسید در بدن کاهش می یابد. تزریق این ماده خطری برای شما نخواهد داشت چرا که به خوبی با آب نیز مخلوط می شود.

• اسید Poly-L-lactic : با تزریق این ماده می توانید چربی از دست رفته صورت خود را جبران کنید. چرا که باعث تحریک کلاژن پوست شده و ساختار پوست را بهبود می بخشد.

• پلی متیل متاکریلات : این ماده از سلولهای گاو بده دست می آید و ترجیحا برای قسمت های ضخیم صورت مانند خطوط لب استفاده می شود. بنابراین برای دور چشم نباید از آن استفاده کرد. این ماده در طول زمان جذب نمی شود.

 

عوارض تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک:
به طور کلی اگر این کار توسط یک متخصص و آشنا با روش آنجام آن ، انجام شود عوارضی به دنبال نخواهد داشت. در موارد خیلی محدود ممکن است که برای مدتی کم کبودی ایجاد شود که آن هم از بین می رود. با انجام تست حساسیت نیز می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد.

ماندگاری تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک:

در حالت کلی موادی که در بالا بیان شدند، در دو دسته موقتی و ماندگار تقسیم بندی می شوند.
پر کننده های موقت:
• کلاژن:
• اسید هیالورونیک
• ﻫﯿﺪﺭﻭﮐﺴﯽ ﺁﭘﺎﺗﯿﺖ کلسیم
پرکننده ماندگار:
• پلی متیل متاکریلات

کاربرد تزریق ژل و چربی:
• پر کردن گونه
• چروک دور لب
• چروک پیشانی
• چروک دور چشم
• چروک میان دو ابرو
• جای زخم

تزریق چربی بهتر است یا پر کننده ها؟

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

بسته به این که مشکل شما چیست و چه مقدار می خواهید هزینه کنید، می توانید انتخاب متفاوتی داشته باشید. با تزریق چربی رفع چین و چروک شما دوام بیشتری خواهد داشت چرا که آن چربی در محل تزریق باقی می ماند.

همچنین هزینه کمتری نیز انجام می دهید اما با تزریق پر کننده ها شما بعد از انجام آن، کبودی و تورم کمتری خواهید داشت و در نتیجه زمان بهبودی کمتری مورد نیاز است.

همراهان عزیز به عنوان نکته آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که با تزریق چربی، اگر بعد از مدتی شما خیلی لاغر کنید و یا به هر دلیلی وزن از دست دهید، مقداری از این چربی تزریق شده را نیز از دست خواهید داد ولی اگر وزن شما کاهش طبیعی داشته باشد با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

قبل از این که تصمیم به تزریق ژل و چربی برای رفع چین و چروک بگیرید حتما با یک متخصص خوب مشورت کنید و از سلامتی خود برای انجام این کار مطمئن باشید.

What Causes Botox Injection Permanently / Botulinum Toxin

چرا بوتاکس بهترین راه است؟

تزریق بوتاکس روش سریع و موثری برای رفع چروک است زمان شروع اثر بوتاکس بین 4تا7 روز است.مدت تزریق آن بین 1۰ تا20 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بعد از تزریق سریع به سر کار خود برگردید،حتی در اکثر مواقع هنگام خروج کمتر کسی متوجه تزریق‌ها خواهد شد.

اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین 4 تا 6 ماه طول می‌کشد. اگر هر3 ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود، به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر می‌شود، یعنی عملا با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانی‌تری حاصل می‌شود.

 

اگر بوتاکس را فرد غیرمتخصص تزریق کند…

عوارض پس از تزریق بوتاکس معمولا به سبب اشتباهات در تزریق کردن ایجاد می‌شود. برای مثال اگر بوتاکس در نقاط صحیح تزریق نشود یا دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو بسیار رقیق شده باشد و پخش شود

یا نقاطی که تزریق می‌شود فشار و ماساژ داده شود یا اگر از داروهای تقلبی و غیر استاندارد استفاده شود و تزریق به‌وسیله اشخاص غیر متخصص و در مکان‌های نامناسب مثل آرایشگاه‌ها صورت گیرد، احتمال ایجاد عارضه افزایش پیدا می‌کند و اگرنه بوتاکس به خودی خود کارایی بسیار خوبی دارد و عارضه چندانی ندارد.

 

اگر هم عارضه‌ای داشته باشد برای مثال سبب سردرد گذرا و علائمی شبیه سرماخوردگی بعد از تزریق می‌شود یا یک مقدار افتادگی پلک می‌دهد که این عوارض گذراست و خطرناک نیست. البته یادتان نرود افتادگی پلک ممکن است به سبب عدم مهارت کافی پزشکی در تزریق هم پیش بیاید.

 

انواع بوتاکس‌های (دیسپورت) موجود در بازار کشورمان از کشور انگلیس، کره و کاناداست اما بوتاکس‌های نوع کانادایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست چرا که این نوع بوتاکس در واقع ساخت کشور چین است و در بعضی بیماران سبب ایجاد عوارض آلرژی می‌شود.

این نوع بوتاکس‌ها نه تنها کیفیت بسیار پایینی دارند بلکه قیمت پایینی هم دارند و به همین دلیل متاسفانه برخی پزشکان با خریداری بوتاکس چینی ارزان قیمت هزینه‌های بالایی را از بیماران و اشخاص علاقه‌مند به تزریق بوتاکس دریافت می‌کنند.

 

خطوط اخم 2 نوع هستند

نوع ثابت: که در حالت آرامش هم وجود دارد. این خط با زدن بوتاکس به تنهایی از بین نمی‌رود و احتیاج به تزریق فیلر دارد.

نوع حرکتی: یعنی در آرامش وجود ندارد، این نوع با زدن بوتاکس و ممانعت از انجام اخم به طور کامل از بین می‌رود.

 

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

 

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

1. اگر فرد بیماری اختلالات انعقادی داشته باشد.

2. استفاده از داروهای ضد انعقاد خون

3. دوران حاملگی

4. سن کمتر از 18 سال و همچنین سن بالاتر از 75 سال

5. بیماری ام‌اس ، میاستنی گراویس،نفروپاتی و نارسایی کلیه

6. بیماری‌های قلبی و عروقی حاد

7. ضعف ایمنی یا کسانی که عفونت فعال دارند.

8. واکسیناسیون در 2 هفته اخیر

9. کسانی که بدون دلیل مشخص مبتلا به بیماری فلج عضلانی هستند.

تزریق بوتاکس به طور دائم چه عوارضی دارد/ سم بوتولینوم

 

بعد از بوتاکس ممکن است این عارضه‌ها سراغ شما بیایند

۱- صورت‌تان بی‌حرکت می‌ماندو مانند یک ربات هستید؟ این در نتیجه دوز نادرست بوتاکس است و احساس راحتی ندارید.

۲-ابروهای قوسی غیر طبیعی رو به بالا که همیشه نگاه متعجبانه را به صورت‌تان می‌دهد و ممکن است چین و چروک‌های غیر طبیعی در اطراف ابروها به‌وجود آید. همه اینها زمانی رخ می دهد که تزریق بوتاکس درست انجام نشود.

 

۳- افتادگی پلک که بسیار رایج است وقتی ابرو پژمرده می‌شود پلک احساس سنگینی می‌کند، اگر چه این عارضه موقتی است اما احساس ترس را درکسی که بوتاکس تزریق کرده به‌وجود می‌آورد.

۴-اگر دوز بوتاکس بیش از حد باشد مخصوصا در قسمت عضله، احساس می‌شود که پیشانی سنگین شده است و چهره شما عبوس و افسرده دیده می‌شود.

 

۵- مسمومیت غذایی حاد هم ‌می‌تواند پدید بیاید و از چند ساعت تا چند هفته بعد از تزریق ادامه داشته باشد، یعنی از زمانی‌که سم بوتاکس اثر می‌کند دوبینی،تاری دید، ازدست دادن صدا و کنترل مثانه ایجاد می‌شود.

۶-سوزن سوزن شدن یا کبودی در محل تزریق.

7- دیگر عوارض جانبی مثل سردرد، درد صورت، سرخی صورت و حالت تهوع.

 

بوتاکس افسردگی می‌آورد؟

پژوهشگران دریافته اند تزریق بوتاکس در اطراف چشم لبخند اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و چنین به نظر می‌رسد که گویی این افراد به هیچ‌وجه نمی‌خندند و اگر این را در نظر بگیریم که شادی و خوشحالی از درون ماست و خندیدن جلوه بیرونی می‌تواند در خوب جلوه کردن و شادی‌بخشی ما موثر باشد پس می‌توان گفت انجام بوتاکس به هر چه بیشتر افسرده شدن کمک می‌کند.

پژوهشگران در ضمن این تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که اشخاصی که در ناحیه چشم نسبت به دیگر قسمت‌های خود بوتاکس انجام می دهند نسبت به دیگران افسرده‌تر هستند و کمتر احساس شادی می‌کنند، در واقع افرادی که در ناحیه دور چشم بوتاکس انجام می‌دهند، نمی‌توانند تا مدت بسیاری احساسات خود را بروز دهند و همین سبب افسردگی آنها می‌شود.

 

یک درمان جدید با بوتاکس

تاکنون از تزریق بوتاکس در رفع موقت چین و چروک صورت، درمان اسپاسم‌های گردن، میگرن ودرمان بعضی از اختلالات ماهیچه‌های چشم استفاده شده است و اکنون بهتر است بالا بردن سینه را هم به این لیست اضافه کنید.

با تزریق بوتاکس به ماهیچه‌های کوچک قفسه صدری می‌توان به برگشت ماهیچه‌های سینه و درمان افتادگی آنها کمک کرد. البته باید بدانید که این در حد یک نظریه است و هنوز انجام آن تصویب و تایید نهایی نشده است.

مدت دوام این تغییر 3 تا 4 ماه است. هزینه‌ای که این روش درمان جدید در پی دارد در ایالات‌متحده هزار تا2 هزار دلار تخمین زده شده است. باید گفت فارغ از هزینه و زمان دوام این روش درمانی به دلیل پیچیدگی روش کار باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد و بعدا به مرحله اجرا در آید.

خط پایان: تمام آنچه که باید درباره بوتاکس، عوارض و فواید ان بدانید در این مقاله پزشکی گنجانده شده است. با مطالعه کامل این بخش به خیالی آسوده جوانی را به خودتان هدیه بدهید. گروه زیبایی وب سایت ناز وب.

What Causes Botox Injection Permanently / Botulinum Toxin

 

بهترین مارک های بوتاکس

بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد

تزریق بوتاکس از چه سنی خوب است؟

مدت تاثیر هر بار تزریق بوتاکس چقدر است

بوتاکس خطوط صورت با این میوه

آموزش بوتاکس در خانه


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان