بوتبوتاکس چیست و چه عوارضی دارد

بوتبوتاکس چیست و چه عوارضی دارد

بوتاکس چیست و چه عوارضی دارد

 

 

بوتاکس در طی سال ها محبوبیت بسیاری به دست آورده است. از دلایل این امر صورت تهاجمی کمتر و نتایج قابل قبول و فوری تزریق بوتاکس می باشد.

 

خطرات و اثرات جدی تزریق بوتاکس را بدانید

از چه جنسی بوتاکس مجاز است

جایگزینی ارزان برای بوتاکس

آموزش بوتاکس در خانه

 

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس یک پروتئین مشتق شده از سم بوتولیسم می باشد که جهت به حداقل رساندن و یا صاف کردن خطوط و چین و چروک روی صورت در زیر پوست تزریق می گردد. با تزریق دوزهای کمی از بوتاکس در واقع قسمتی از عضلات صورت را فلج می کنند تا باعث صافی و یکدستی صورت گردد.

 

تاریخچه بوتاکس :

برای اولین بار در سال 1989 یک متخصص زیبایی به نام ریچارد کلارک اثر زیبایی بوتولیسم را در مجله جراحی پلاستیک و ترمیمی آمریکا معرفی کرد. پس از یک آزمایش رسمی اف دی ای ( سازمان بهداشت آمریکا ) در تاریخ 12 آوریل سال 2002 در طرحی نظارتی کاربرد سم بوتولیسم ( بوتاکس ) در رفع اخم و چین و چروک صورت را تایید کرد.

 

بنابراین مدت هاست که در برنامه های زیبایی از سم بوتولیوم که به عنوان بوتاکس در جراحی زیبایی شناخته می شود برای جلوگیری از توسعه چین و چروک چهره و فلج عضلات صورت استفاده می شود.

 

دلایل محبوبیت بوتاکس چیست ؟

بوتاکس در طی سال ها محبوبیت بسیاری به دست آورده است. از دلایل این امر صورت تهاجمی کمتر و نتایج قابل قبول و فوری تزریق بوتاکس می باشد.

 

به خاطر عوارض کم تزریق بوتاکس که معمولا ظرف 24 ساعت از بین می روند این روش جایگاه بسیار خوبی را نزد کسانی که مایلند در کوتاهترین زمان ممکن صورتی صاف و یکدست به دست آورند پیدا کرده است.

 

گذر عمر باعث چین و چروک پیشانی، خطوط اطراف لب و شل شدن پوست می گردد که با استفاده از بوتاکس و تزریق پر کننده ها می توان برای سالیان طولانی تری از صورتی صاف و زیبا بهره برد و به همین دلیل سالانه میلیون ها نفر از بوتاکس به عنوان درمان شماره یک ضد پیری استفاده می کنند.

بنابر آمار جامعه جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2007 تزریق بوتاکس رایج ترین شیوه در اعمال زیبایی می باشد.
همچنین بوتاکس بسیار ارزانتر و سریعتر از سایر اعمال متداولی است که جهت رفع چین و چروک کاربرد دارند. بوتاکس در درمان میگرن و کاهش تعرق نیز کارایی دارد.

 

عوارض تزریق بوتاکس چیست ؟

البته بوتاکس خطراتی نیز دارد که جهت کاهش این خطرات بهتر است توسط متخصص تزریق گردد. از جمله این موارد، واکنش آلرژیک یا حساسیت به بوتاکس می باشد. همچنین ممکن است به علت انقباض ماهیچه ها باعث ایجاد اخم دائم و یا حالت متعجب گردد که چون بوتاکس دایمی نیست جای نگرانی ای نخواهد داشت.

اثر بوتاکس حداکثر تا  6 ماه ماندگار خواهد بود و پس از اتمام این دوره بهتر است شخص جهت تزریق مجدد مراجعه کند.

 

 

توصیه های ایمنی قبل از تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست.
توصیه می شود کسانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند حتما قبلا با پزشکشان در این باره مشورت نمایند.
تزریق بوتاکس برای بانوانی که در دوره بارداری یا شیر دهی قرار دارند توصیه نمی شود.

چنانچه شما مشکلات تنفسی دارید و یا مبتلا به آسم و سایر بیماری های آلرژیک هستید حتما بایستی این موارد را به اطلاع پزشکتان برسانید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان