ramazan
ramazan

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

گانودرما؛ گیاهی است متفاوت تر از گیاهان دارویی Ganoderma ؛is a plant different from medicinal plants کشف شده است به طوری که این گیاه را پادشاه گیاهان دارویی جهان نام می برند. به همین منظور در این بخش هر آنچه که در خصوص گیاه گانودرما باید بدانید گردآوری کرده ایم. از انتخاب و مطالعه شما در این بخش سپاسگزاریم.

 

Ganoderma plant گیاه گانودرما و بررسی تمامی خواص و مضرات آن

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

گیاهانی هستند که یک یا برخی از اندام‌های آن‌ها حاوی مادهٔ مؤثره است. این ماده که کمتر از ۱٪ وزن خشک گیاه را تشکیل می‌دهد، دارای خواص دارویی مؤثر بر موجودات زنده است.

 

مشخصات کلی گیاه گانودرما و رویش آن

تاکنون 50 گیاه تونیک در طب چینی شناخته شده که قارچ گانودرما یکی از مقدس ترین انواع این گیاهان است و به “قارچ جاودانگی” و “قارچ قدرت روحی” نیز معروف است.
گفته شده قارچ گانودرما برای افزایش طول عمر و جوانسازی فیزیکی بدن تاثیر مثبت دارد. قارچ گانودرما توسط جویندگان معنویت و برای آرامش عمیق در مدیتیشن مصرف می شود.
Hillside دامنه کوه Changbai در جیلین چین خواستگاه بومی این قارچ می باشد و این گیاه اولین بار حدود 396 سال قبل از میلاد در این کوه کشف شده است.
قارچ گانودرما در چین باستان توسط امپراطورانی که به دنبال جاودانگی بودند استفاده می شده است.
تحقیقات نشان داده قارچ گانودرمای قرمز و بنفش – اگرچه پیدا کردن آن ها سخت تر است – کیفیت بهتری نسبت به سایر انواع دارد.
برخی محققان معتقدند چوبی که این قارچ روی آن رشد می کند (در کوهستان و به دور از مواد شمیایی) دارای خواصی همچون افزایش سیستم ایمنی بدن و قدرت بدنی است.

 

یکی از مواد خوراکی در Traditional medicine طب سنتی که خواص درمانی دارد، قارچ گانودرما است، خواص قارچ گانودرما یا همان قارچ قرمز زیاد هستند و برای همین هم افراد زیادی به دنبال اطلاعات دقیق در مورد این ماده خوراکی بی نظیر هستند.

می توان این نوع قارچ را با مواد دیگر هم مصرف کرد و مثلا از خواص قارچ گانودرما موکا بهره مند شد. از جمله خواص قارچ گانودرما برای دیابت و یا خواص قارچ گانودرما برای پوست. با ما همراه باشید و امیدواریم از این مقاله استفاده بهینه داشته باشید.

 

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

۲۰ خاصیت شگفت انگیز قارچ گانودرما

نام علمی این نوع قارچ Ganoderma Lucidum است و از گونه های قارچ قرمز است. این قارچ از انواع قارچ های مغذی است که در برخی از کشورهای جهان دارای قدرت معنوی هم هست.

در حال حاضر این ماده خوراکی شگفت انگیز “پادشاه گیاهان” نامیده می شود. اعتقاد بر این است که مصرف این نوع قارچ باعث سلامتی و افزایش طول عمر می شود.

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

سالهای طولانی و متمادی است که در طب چینی برای درمان بیماری هایی مانند درد های بدن، سرطان و بیماری های کبدی این نوع قارچ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای درمان بیماری های روانپزشکی و عصبی نیز تجویز می شود.

قارچ گانودرما در شش رنگ مختلف در دسترس است، اما نوع قرمز آن بیشتر کشت و استفاده می شود. قارچ گانودرما برای پخت و پز استفاده نمی شود زیرا طعم بسیار تلخی دارد. شما می توانید این نوع قارچ را از فروشگاههای معتبر تهیه کنید.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

سلامت قلب

محققان در چین و ژاپن دریافتند که اسید گرانودریک موجود در گانودرما جریان خون را بهبود می بخشد و میزان اکسیژن را در عضله قلب بهینه سازی می کند. همچنین کلسترول را کاهش می دهد و مانع از انسداد پلاکت ها می شود که اغلب این پلاکت ها عامل حملات قلبی هستند.

در حقیقت گانودرما مانع از تجمع Platelet پلاکت در رگ ها می شوند. به گزارش نازوب، پلاک با سد کردن جریان خون و با محدود کردن عبور خون در شریان ها منجر به آترواسکلروز یا تصلب شرایین می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف گانودرما به مدت ۲ هفته می تواند به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش دهد.

قارچ گانودرما ضد آلرژی

عصاره گانودرما می تواند به طور قابل توجهی انواع مختلف واکنش های آلرژیک، از جمله آسم و درماتیت، را مهار و درمان کند. Tritpenes، یک ترکیب موجود در گانودرما است که اثرات ضد ویروسی و ضد حساسیت را به دنبال دارد.

این ترکیب باعث آزاد شدن هیستامین می شود و به همین علت هم این نوع قارچ به طور بالقوه برای مبارزه با آلرژی و علائم آن مهم به شمار می آید. پلی ساکارید ها توانایی آنتی بادی ها را برای مبارزه با باکتری ها و ویروس هایی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند، بهبود می بخشند. Ganoderma برای درمان آلرژی های ناشی از شوک آتوپیک، درماتیت، تب یونجه، کندو، و آلرژی های مواد غذایی و دارویی مفید است.

روش مصرف قارچ گانودرما , بهترین روش خوردن قارچ گانودرما

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

سلامت کبد با قارچ گانودرما

این گیاه قوی کبد را از آسیب های ناشی از عوامل فیزیکی و بیولوژیکی محافظت می کند. همچنین کبد چرب ناشی از الکل را درمان می کند. این نوع قارچ می تواند به درمان افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری های کبدی الکلی هستند کمک کند، به ویژه افرادی که از کاهش شدید عملکرد کبد رنج می برند. همچنین به بیماران مبتلا به هپاتیت B و افزایش آنزیم های کبدی در آنها کمک می کند.

البته این را هم باید اضافه کرد که رفع و درمان هپاتیت B بسیار دشوار است و احتمال برگشت آن بعد از درمان نیز زیاد است. ترکیبات قدرتمند موجود در گانودرما ، دفع داروها و مواد شیمیایی save ذخیره شده در کبد را تسریع می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در گانودرما برای مبارزه با رادیکال های آزاد و بازسازی کبد بسیار مفید هستند.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

سم زدایی از بدن

گانودرما سموم موجود در بدن به دلیل مصرف بیش از حد دارو و مواد غذایی ناسالم را از بین می برد و باعث سم زدایی سریع مواد شیمیایی از بدن می شود. گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی علاوه بر این، توانایی بدن برای دریافت اکسیژن بیش از ۱٫۵ برابر افزایش می دهد. گانودرما به سرعت بدن را اکسیداسیون می کند و مقدار pH آن را تنظیم می کند.

درمان بیماریهای کلیوی

بیماری کلیوی شامل نفریت مزمن، سندرم کلیوی دیابتی است. این امر به دلیل افزایش قند خون و میزان کلسترول در بدن رخ می دهد. کلیه ناسالم خون مناسب دریافت نمی کنند و این باعث خستگی، احتباس ادرار و اوره می شود. گانودرما پروتئینوری و کلسترول را کاهش می دهد و عملکرد مناسب کبدی را به دنبال دارد.

خواب راحت

گیاه پزشکان چینی به طور سنتی “گا نو در ما” را برای خواص تسکین دهندگی و ایجاد خوابی آرام توصیه می کنند. استفاده منظم از این قارچ باعث تنظیم خوابی آرامش بخش می شود.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

سلامت روان با قارچ گانودرما

در ژاپن، مصرف گانودرمای خشک شده برای درمان مشکلات عصبی ناشی از استرس محیطی توصیه می شود. نتایج یک مطالعه همچنین نشان داد که خوردن گانودرما به طور منظم می تواند به بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند. ترکیبات این قارچ یک اثر آرام بخش رابه دنبال دارند و تاثیر آن مانند تاثیر مواد مخدر و یا تاثیرات خواب آور نیست.

آرامش بخش عضله

گانودرما به طور گسترده ای دارای خواص آرامش بخش است و برای درمان و رفع هر گونه درد مورد استفاده قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این گیاه نیز می تواند از بی اشتهایی و ضعف و ناتوانی پس از یک بیماری مزمن جلوگیری کند.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

مراقبت از سیستم ایمنی بدن

قارچ گانودرما نه تنها سیستم ایمنی را تحریک می کند بلکه همچنین آن را تنظیم می کند. در حقیقت گانودرما در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. پلی ساکارید موجود در گانودرما سطوح اینترفرون را در بدن افزایش می دهد و باعث آزاد شدن پروتئین از گلبول های سفید خ ون می شود.

 

این گلبول های سفید خون در جلوگیری از گسترش بیماری در بدن کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که بیمارانی که گانودرما مصرف می کنند عوارض جانبی کمتری از شیمی درمانی و پرتو درمانی را شاهد هستند. بیمارانی که این نوع قارچ را مصرف کرده بودند، بعد از عمل جراحی هم سریع بهبود یافتند.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

به تاخیر انداختن پیری

پلی ساکارید ها در گانودرما، سنتز DNA را افزایش می دهند و تقسیم سلولی را افزایش می دهند و باعث می شوند تا روند پیری به تاخیر افتد. به عبارتی مصرف این نوع قارچ به طول عمر بیشتر کمک می کند. این گیاه شگفت انگیز در مقابله با بسیاری از بیماریهایی که خطر جانی دارند از جمله بیماری سرطان و بیماریهای مربوط به سیستم ایمنی بدن بسیار کارآمد و مفید است.

قارچ گانودرما مناسب برای کاهش وزن

اکسیژن برای سوختن چربی های بدن بسیار ضروری است. در حقیقت سطح بالای اکسیژن متابولیسم بدن را افزایش می دهد که منجر به کاهش وزن می شود. ترکیبات این ق ارچ باعث می شود بدن اکسیژن بیشتری جذب کند و در نتیجه بدن انرژی بیشتری داشته باشد و بتواند ساعات بیشتری کار و فعالیت داشته باشد که همین عامل هم باعث کاهش وزن می شود.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

خاصیت آنتی اکسیدانی

“قارچ گانودرما” منبع قوی از Antioxidants آنتی اکسیدان ها است. در واقع این نوع قارچ حاوی یکی از بالاترین منابع آنتی اکسیدان موجود در گیاهان است. گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

چکیده ای از آنتی اکسیدان نیز بدانید

آنتی اکسیدان به هر ماده‌ای گفته می‌شود که بتواند فرآیند اکسیداسیون را مهار کند، مخصوصا موادی که برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی ذخیره شده یا حذف عوامل بالقوه‌ی اکسیداسیون در Body بدن یک موجود زنده استفاده می‌شوند.

آنتی اکسیدان ها شامل مواد غذایی مختلفی هستند که حتما قبلا نام آنها را شنیده‌اید، مثلا کارتنوئیدها (carotenoids) مانند بتاکاروتن (beta-carotene)، لیکوپن (lycopene) و ویتامین C، این مواد نمونه‌ای از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که فرآیند اکسیداسیون یا واکنش سلولی در برابر اکسیژن، پراکسید یا free radicals رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کنند.

 

مقابله با سرطان

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

قارچ گانودرما دارای خاصیت ضد سرطانی است. این قارچ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با تکثیر سلول های سرطانی مبارزه می کند. ترکیبات این قارچ باعث تولید اینترلوکین-۲ می شود که به مبارزه با انواع مختلف سرطان کمک می کند. اسید گانودریک، ترکیباتی در قارچ گانودرما است که به مبارزه با سرطان کبد نیز کمک می کند و این بیماری را با تحریک ایجاد پروتئین در مغز استخوان، از بین می برد.

در یک مطالعه، ۳۴ فرد مبتلا به سرطان پیشرفته به مدت دوازده هفته سه بار در روز گنودرما دریافت کردند. نتایج نشان داد که افزایش قابل توجهی در سلول های سالم وجود داشته است.

کمبود اکسیژن یکی از علل اصلی سرطان است. در واقع سلولهای سرطانی در محيط اکسيژن کم رشد می کنند. برعکس، سلول های سرطانی نمی توانند در محیط غنی از اکسیژن رشد کنند. چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که گنودرما می تواند از پیشرفت سرطان جلوگیری کند. ترکیبات این قارچ حرکت و گسترش سلول های سرطانی و آنژیوژنز را مهار می کند. عصاره گانودرما در داروها برای سرکوب سلول های سرطانی استفاده می شود.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

درمان عفونت

قارچ گانودرما بلوغ سلول های ایمنی را به نام ماکروفاژها تحریک می کند که باکتری های عفونی را از بین ببرند. این امر مانع پیشرفت عفونت ثانویه می شود. همچنین در برابر عفونت مخمر هم به خوبی عمل می کند.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

مقابله با استرس با قارچ گانودرما

گانودرما از قرنها پیش برای افرادی که از استرس و اضطراب رنج می برند تجویز شده است. ترکیبات این قارچ می تواند به طور موثر استرس مزمن و افسردگی را درمان کند. راهبان چینی باستان از قارچ گانودرما استفاده کرده اند تا ذهن خود را برای مدیتیشن آرام کنند.

مراقبت از پوست

استفاده موضعی گنودرما می تواند برای بهبود زخم های پوستی، اگزما، پسوریازیس، نیش حشرات، زخم ها و خراش ها بسیار موثر باشد.

درمان عفونت های ادراری

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

قارچ گانودرما همچنین می تواند از عفونت های دستگاه ادراری پیشگیری کند. در یک مطالعه ۸۸ نفر مبتلا به عفونت مجاری ادراری به مدت ۲ هفته گانودرما مصرف کردند. What is a Ganoderma plant? 0 to 100 miracle plants of the century and youthful elixir

محققان دریافتند که گانودرما در تسکین عفونت ادراری به طور قابل توجهی بهتر از داروهای مربوط به آن عمل می کند. ترکیبات قارچ گانودرما همچنین باعث افزایش جریان ادرار در مردان مبتلا به علائم بیماریهای مربوط به دستگاه ادراری می شود.

رفع التهاب

عصاره گنودرما برای کاهش التهابات بیماری زونا موثر است. اگر می خواهید تبخال را درمان کنید حتما این نوع قارچ را مصرف کنید. ترکیبی از گانودرما با سان مئوآ (ترکیبی از چندین گیاه چینی) ممکن است به کاهش آرتروز روماتوئید کمک کند. این قارچ کمک می کند تا تورم همراه با آرتریت روماتوئید کاهش یابد. ترکیبات این قارچ برای رفع گرفتگی گردن و بازوها مفید است.

کاهش قند خون

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

گانودرما همچنین باعث کاهش میزان قند خون می شود. این قارچ شامل پلی ساکاریدهای شناخته شده است که اثر هیپوگلیسمی را به دنبال دارد. پس توصیه می کنیم اگر به دیابت مبتلا هستید حتما این قارچ را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

رفع مشکلات پرتو درمانی

قارچ گانودرما جلوه های پرتودرمانی را افزایش می دهد در حالی که به طور مستقیم در برابر تومورها عمل می کند. این قارچ سیستم ایمنی را تقویت می کند که به بدن کمک می کند تا پرتودرمانی و شیمی درمانی را مدیریت کند. همچنین علائم پرتودرمانی مانند تهوع، استفراغ، تب، عفونت و ریزش مو و کاهش وزن را کاهش می دهد.

مقدار مصرف قارچ گانودرما

این را باید بدانید که محصولات طبیعی کاملا ایمن نیستند و در مورد میزان مصرف آنها باید دقت لازم را داشت. دوز مشخص برای استفاده از این گیاه بسیار مهم است. گانودرما در قالب کپسول و شربت در اکثر فروشگاه های بهداشتی موجود است. شما می توانید گانودرما را در چای و قهوه هم میل کنید. با این حال، اضافه کردن گانودرما به چای و قهوه می تواند آنها را بسیار تلخ کند.

دوز گانودرما بستگی به عوامل متعددی نظیر سن، سلامتی و چندین شرایط دیگر دارد. ۲٫۶ گرم عصاره قارچ گانودرما را می توان همراه با هر وعده غذا در روز مصرف کرد.

برای بزرگسالان مبتلا به سرطان، هپاتیت مزمن و دیابت، روزانه ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیگرم باید مصرف شود. برای فشار خون بالا، ۵۵ میلی گرم از گانودرما توصیه می شود. برای درمان پروتئینوری (پروتئین در ادرار)، ۱۰۰ گرم گرانودرما در ۳۰۰ میلی لیتر آب جوش توصیه می شود.

 

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

عوارض جانبی و مضرات قارچ گانودرما

استفاده طولانی مدت از قارچ گانودرما (به مدت 1 یا 2 ماه) می تواند باعث سردرد، سرگیجه، خونریزی بینی و خشکی دهان شود.
برخی افراد بعد از مصرف قارچ گانودرما با عوارضی همچون خشکی گلو، مشکلات دستگاه گوارش، یبوست و اسهال مواجه می شوند.
توصیه می شود افرادی که از بیماری های خود ایمنی رنج می برند از مصرف قارچ گانودرما اجتناب کنند.
مصرف قارچ گانودرما قبل یا بعد از عمل جراحی یا زایمان توصیه نمی شود و زنان باردار و مادران شیرده لازم است از مصرف آن پرهیز کنند.
قارچ گانودرما ممکن است باعث افت شدید فشار خون شده و با داروهای کاهنده فشار خون تداخل داشته باشد.
قارچ گانودرما حاوی ماده آدنوزین است که از ایجاد پلاک های خونی و لخته شدن خون جلوگیری می کند و خطر خونریزی در افراد مبتلا به ترومبوسیتوپنی را افزایش می دهد.

 

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

 

قارچ گانودرما ممکن است موجب تشدید خونریزی معده در افراد مبتلا به زخم معده شود. مصرف قارچ گانودرما در برخی افراد با واکنش های آلرژیک تنفسی همچون تنگی نفس، مشکل در بینی و درد قفسه سینه همراه باشد.

خارش در تمام نقاط بدن به همراه درد و آکنه از دیگر عوارض ناشی از مصرف قارچ گانودرما است.

این تمامی خواصی بود که از گیاه گانودرما می توانید با مشورت یک پزشک به خودتان هدیه بدهید. تنهانکته ای که باز نیاز به تکرار دارد این است که از مصرف خودسرانه آن پرهیز کنید.

What is a Ganoderma plant? 0 to 100 miracle plants of the century and youthful elixir


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان