بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه ( Golchehreh Sajadiye )

در ادامه مطلب از مجله ناز وب بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه را فراهم اورده ایم همراه با تصاویر جدید آن .گـلچهره سجادیـه زاده ۲۳ مرداد سال ۱۳۳۳ در اراک می باشد.او بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایران است. فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از University of Tehran دانشگاه تهران می باشد،

گلچهره سجادیه با فیلم دندان مار ساخته مسعود کیمیایی در سال 1368 در حالیکه پنجمین فیلم سینمایی‌ اش را تجربه می‌ کرد تبدیل به یکی از بازیگران مطرح شد که این همکاری در فیلم‌ های گروهبان سال 69 و ردپای گرگ در سال 1370 با کیمیایی ادامه پیدا کرد.در تانما با زندگی نامه گـلچهره سجادیـه بیشتر آشنا شوید.

 

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

 فعالیت او قبل از انقلاب اسلامی شروع شده است و سیمرغ بلورین را نیز در زمره افتخارات خود دارد.با بیوگرافی گـلچهره سجادیـه در تانما بیشتر آشنا شوید.
زندگی نامه گـلچهره سجادیـهاز مهم ترین آثار گـلچهره سجادیـه می توان به بازیگری در سریال آنام، سریال سی امین روز و سریال رعنا اشاره کرد.گـلچهره سجادیـه نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1356 در 23 سالگی در فیلم کلاغ به کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرده است.

گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آنام، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای گـلچهره سجادیـه محسوب می شود و همکاری با هنرمندانی همچون پروانه معصومی، حسین پرورش، آنیک شفرازیان و منوچهر فرید را تجربه کرد.

 

گـلچهره سجادیـه در سال 1396 دوره ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است.شاید یکی از مهم ترین بخش های بیوگرافی گـلچهره سجادیـه بازی در سریال آنام بوده است. گـلچهره سجادیـه سال 1396 در 63 سالگی در سریال آنام نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

 

او در این سریال با جواد افشار همکاری داشته است. گـلچهره سجادیـه توانست با بازی در سریال آنام تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مجید واشقانی، امیررضا دلاوری، ناصر هاشمی و لاله مرزبان بر تجارب او افزود.گـلچهره سجادیـه علاوه بر سریال آنام، سال 1389 در 56 سالگی در سریال سی امین روز نیز بازی کرده است. گلچهره این بار با جواد افشار یعنی کارگردان سریال سی امین روز و هنرمندانی چون پژمان بازغی، مهران رجبی، هومن سیدی و صفا آقاجانی همکاری داشت.

 

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

 

وی تاکنون موفقیت های بسیاری در جشنواره ها کسب کرده است. گـلچهره سجادیـه سال 1377 در 44 سالگی برای فیلم هیوا به کارگردانی رسول ملاقلی پور توانست در 17مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن نامزد شود.

همچنین خانم سجادیه سال 1372 در 39 سالگی برای فیلم هبوط به کارگردانی احمدرضا معتمدی توانست در 12مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن نامزد شود.

همچنین گـلچهره سجادیـه سال 1380 در 47 سالگی برای فیلم نگین به کارگردانی اصغر هاشمی توانست در 20مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن نامزد شود.

 

همچنین گلچهره سجادیه سال 1375 در 42 سالگی برای فیلم سرزمین خورشید به کارگردانی احمدرضا درویش توانست در 15مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش اول زن برنده شود.

در این سال ها گـلچهره سجادیـه با هنرمندان بسیاری تجربه ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران سعید پیردوست با 4 مرتبه، پرویز پورحسینی با 4 مرتبه، جلال مقدم با 3 مرتبه، محمدولی احمدلو با 3 مرتبه و عبدالرضا اکبری با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با گـلچهره سجادیـه داشته اند.

 

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

 

یکی از ویژگی های حرفه ای بیوگرافی گـلچهره سجادیـه آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. گـلچهره سجادیـه را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 66% آثار وی سینمایی و 34% آثارش تلویزیونی است.

در واقع گـلچهره سجادیـه از مجموع 21 اثری که در کارنامه دارد، در 14 اثر در سینما با نام های فیلم حوالی اتوبان، فیلم نگین، فیلم زشت و زیبا، فیلم هیوا، فیلم سرزمین خورشید، فیلم آرایش مرگ، فیلم هبوط، فیلم رد پای گرگ،فیلم گروهبان، فیلم دندان مار، فیلم سفر عشق، فیلم ایستگاه و فیلم کلاغ به ایفای نقش پرداخته و در 7 اثر در تلویزیون با نام های سریال آنام، سریال سرگشته، سریال سی امین روز، سریال تلخون، سریال قاضی و رئیس دادگاه خانواده، سریال رعنا و سریال سفر عشق بازی کرده است.

 

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

 

گـلچهره سجادیـه پس از اتمام تحصیلات متوسطه در رشته تئاتر دانشگاهی ادامه تحصیل داد.فعالیت هنری را از ۲۰ سالگی در عرصه تئاتر آغاز کرد و نخستین بار با نمایش «جعفرخان از فرنگ برگشته» به کارگردانی کامران فاضل روی صحنه رفت.در نمایش های «جادوگران شهر سلیم» و «خانه برنارد آلبا» به روی صحنه رفت و نمایش «بازگشتی نیست» را کارگردانی کرده است. در ۲۳ سالگی برای نخستین بار در فیلم «کلاغ» ساخته بهرام بیضایی ایفای نقش نمود.

بعد از فیلم های «موج طوفان» منوچهر احمدی، «ایستگاه» یدالله صمدی و «سفر عشق» ابوالحسن داودی، با فیلم «دندان مار» ساخته مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۸ در حالیکه پنجمین فیلم سینمایی اش را تجربه می کرد، تبدیل به یکی از بازیگران مطرح شد که این همکاری در فیلم های «گروهبان» و «ردپای گرگ» با کیمیایی ادامه پیدا کرد.

وی برای بازی در فیلم «سرزمین خورشید» ساخته احمدرضا درویش، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

 

گـلچهره سجادیـه پس از مدت ها در فیلم «حوالی اتوبان» ساخته سیاوش اسعدی به ایفای نقش پرداخت و مورد توجه قرار گرفت. مجموعه تلویزیونی «رعنا» ساخته داوود میرباقری که در در دهه ۶۰ خورشیدی از رسانه ملی روی آنتن رفت، از کارهای مطرح و ماندگار او می باشد.

وی پس از چندین سال دوری از تلویزیون و بازیگری، با مجموعه تلویزیونی «آنام» به کارگردانی جواد افشار در نقش اصلی حضور یافت.

 

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

 

ازدواج گـلچهره سجادیـه

اطلاعاتی از خانواده و همسر گـلچهره سجادیـه در دست نیست.

آثار گـلچهره سجادیـه
فیلم های سینمایی

حوالی اتوبان (۱۳۸۷ سیاوش اسعدی)
نگین (۱۳۸۰ اصغر هاشمی)
زشت و زیبا (۱۳۷۷ احمدرضا معتمدی)
هیوا (۱۳۷۷ رسول ملاقلی پور)
سرزمین خورشید (۱۳۷۵ احمدرضا درویش)
آرایش مرگ (۱۳۷۳ افشین شرکت)
هبوط (۱۳۷۲ احمدرضا معتمدی)
ردپای گرگ (۱۳۷۰ مسعود کیمیایی)
گروهبان (۱۳۶۹ مسعود کیمیایی)
دندان مار (۱۳۶۸ مسعود کیمیایی)
سفر عشق (۱۳۶۷ ابوالحسن داوودی)
ایستگاه (۱۳۶۶ یداله صمدی)
موج طوفان (۱۳۵۹ منوچهر احمدی)
کلاغ (۱۳۵۶ بهرام بیضایی)

مجموعه تلویزیونی

رعنا (۱۳۶۷–۱۳۶۹)
خانه عروسک (۱۳۷۴)
تله تئاتر «قاضی و رئیس دادگاه خانواده» (۱۳۷۴)
تلخون (۱۳۸۶)
سرزمین کهن
آنام (۱۳۹۶)

تئاتر

سونات پاییزی (۱۳۹۶)
جعفرخان از فرنگ برگشته (۱۳۵۴)
سودابه و سیاوش (۱۳۵۴)
جادوگران شهر سیلم (۱۳۵۵)
رستم و اسفندیار (۱۳۵۶)
در اعماق اجتماع (۱۳۵۸)
خانه برنارد آلبا (۱۳۵۹)
باغ آلبالو (۱۳۷۱)
ارداویراف نامه و اتاق خصوصی (۱۳۸۹)

 

بیوگرافی جدید گلچهره سجادیه و همسرش (عکس)

 

جوایز و افتخارات گلچهره سجادیه

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از پانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «سرزمین خورشید» – ۱۳۷۵
برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن از اولین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم «سرزمین خورشید» – ۱۳۷۶
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «هیوا» – ۱۳۷۷
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «هبوط» – ۱۳۷۲
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «نگین» – ۱۳۸۰

اینستاگرام گلچهره سجادیه

تنها پیج رسمی گـلچهره سجادیـه در شبکه های اجتماعی این golchehrehsajadieh می باشد.

 

New biography of Golchahre Sajadieh and his wife (photos)

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان