ramazan
ramazan

خواص حیرت آور و شگفت انگیز پوست پرتقال و لیموترش

خواص حیرت آور و شگفت انگیز پوست پرتقال و لیموترش

خواص حیرت آور و شگفت انگیز پوست پرتقال و لیموترش

اغلب افراد از خواص و مزایای پوست لیمو و پرتقال Properties and benefits of lemon and orange peel آگاه نیستند و از آن استفاده نمی کنند، اما پوست لیمو و پرتقال دارای خواص بی نظیری است. پس پوست این دو میوه ی شگفت انگیز را دور نریزید. با ما همراه باشید تا با خواص آنها اشنا شوید.

پوست لیمو ترش را دور نریزید.

لیمو، شاید یکی از محبوب ترین میوه های شناخته شده امروز باشد ؛ به احتمال زیاد, شما از آب لیمو برای حداقل یک کار استفاده می کنید با این حال, احتمالا با خواص پوست لیمو آشنا نیستید. همانند آب میوه, پوست لیمو, پوست پرتقال و پوست میوه های دیگر مرکبات به روش های متعددی مفید و قابل استفاده هستند.

آن ها می توانند به پس انداز کردن پول شما کمک کنند و انجام کارهایی را برای شما آسان تر کنند؛ در این بخش از نکات خانه داری نازوب کاربردهای شگفت انگیزی از پوست لیمو معرفی شده است که احتمالاً نمی دانستید.

1- کاربردهای آشپزی پوست لیمو:

شما چندین تکنیک در این لیست خواهید یافت که در آن پوست لیمو برای اهداف غذایی مصرف می شود. اما استفاده از پوست لیمو در واقع بسیار گسترده تر از کاربردهای آن است.
به طور معمول, شما خواهید فهمید که لیمو می تواند به عنوان یک جز در سس ها، گارنیش ها و امثال آن استفاده شود.

سس سرکه سویا مرکبات
کره ترکیب لیمو و رز ماری
زست یا همان اسانس لیمو
نمک سیزن مرکبات

2- گراتین لیمو:

پوست لیمو خوراکی است و روش های مختلفی برای استفاده از آن ها در رژیم غذاییتان وجود دارد. چنانچه در بخش خانه داری نمناک توضیح داده ایم، یک روش دیگر, انجماد پوست و رنده کردن آن ها به قطعات واقعاً ریز است. وقتی این کار را کردید, آن ها را روی غذای خود بریزید و همانطور که می خواهید غذا بخورید.

رنده کردن پوست مرکبات، طعم میوه ای را به غذا می دهند و به شما اجازه می دهد از غذای خود بهتر لذت ببرید. توجه داشته باشید که دانه های لیمو بسیار تلخ هستند، پس حتما آنها را دور بریزید.

3- مکعب های یخ لیمو:

برای این کار، می توانید از آب لیمو هم استفاده کنید. یک قابلمه را با آب داغ پر کنید و پوست لیمو را درون آن بریزید و بگذارید تا یک ساعت بماند تا مطمئن شوید که لیمو به طور کامل در آب حل شده است.
از این تکه های یخ برای آب میوه های خود استفاده بکنید و از طعم کاملاً متفاوت آن لذت ببرید.

4- تونر پوست با پوست لیمو:

بعد از یک روز سخت در بیرون از منزل, کمی از پوست لیمو را بردارید و به آرامی آن ها را روی صورت خود بمالید و با دقت پوستش را فشار دهید تا کمی آب ازش بیرون بیاید. همانطور که در این بخش جالب از نمناک می خوانید، این تنها تونر پوست نیست، بلکه به روشن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و بعد آن را با آب گرم بشویید و از صافی صورت خود لذت ببرید!

5- پوست لیمو برای کمک به داشتن دندان های سفید:

قطعا داشتن یک لبخند سفید و زیبا، باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد. فقط کافی است تا قسمت داخلی پوست لیمو را روی دندان هایتان بمالید تا بدرخشند!

توجه داشته باشید که این می تواند باعث Enamel damage آسیب به مینای دندان نیز شود و ممکن است دندان شما را به چنین کاری حساس کند. آن را برای موارد خاص زمانی که شما نیاز به یک لبخند واقعا سفید دارید، استفاده کنید و از مصرف بیش از اندازه آن اجتناب کنید.

6- پوست لیمو برای از بین برنده لک های پیری:

لیمو تاثیر سفید کننده ای دارد که به دلیل ویتامین و مواد معدنی می باشد، به همین دلیل است که امروز در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. آنطور که در این بخش جالب از نمناک می خوانید، شما می توانید پوست لیمو را روی سطح پوست تان بمالید, جایی که لکه های پیری و تن غیر یکنواخت پوست نمایان است. این کار را به صورت روزانه انجام دهید، که به زودی پوست شما بهتر به نظر می رسد.

7- کمک به آتش زایی:

هم چنین شما می توانید پوست لیمو را بپزید و از آن ها به عنوان آتش زایی کمک بگیرید. دقت کنید که قبل از استفاده از آن ها به طور کامل سیاه شوند. نه تنها برای این کار خیلی خوب عمل می کنند, بلکه بوی عالی می دهند که اتاق را پر می کند.

8- پوست لیمو برای کمک به درخشندگی مو:

همچنین می توانید از پوست لیمو به عنوان درخشان کننده مو استفاده کنید. فقط بخش داخلی موهای خود را بمالید تا یک سایه درخشان تری ایجاد کنید.

10- پوست لیمو برای کمک به آرام شدن بدن (بخصوص پاها):

پوست لیمو را در آب بجوشانید و روغن زیتون و شیر بادام را به این مخلوط اضافه کنید. کمی آب سرد را بردارید تا دمایش برای پاهای شما قابل تحمل باشد.
پاهایتان را در آن مخلوط قرار دهید و لذت ببرید. این به پاهای شما کمک خواهند کرد تا آرام شوند و پوست را نرم می کند.

11- پوست لیمو ترش با سرطان می جنگد

مطالعات در زمینه خواص پوست لیمو ترش نشان می دهد که لیمونن و دیگر فلاونوئیدهای موجود در پوست این میوه از تشکیل و پیشروی تومورهای سرطانی به خصوص سرطان دهان، سرطان رحم و حنجره و معده پیشگیری های لازم را به عمل می آورد.

فواید سلامتی پوست پرتقال:

1. کاهش فشار خون :

پوست پرتقال می تواند برای کاهش فشار خون استفاده شود. برای هزاران سال به عنوان بخشی از داروهای گیاهی چینی مرسوم بوده است.

2. سرکوب افسردگی و اضطراب با روغن پرتقال:

روغن پرتقال می تواند به طور طبیعی برای از بین بردن اضطراب و افسردگی با استفاده از حمام یا ماساژ در منطقه گیجگاهی و پیشانی استفاده شود.

3. بهبود سلامت قلب از خواص پوست پرتقال:

پوست پرتقال حاوی ترکیباتی به نام نبیلتیتین است که باعث کاهش خطر ابتلا به التهاب و بیماری قلبی می شود.

4. کاهش کلسترول بد یکی از خواص پوست پرتقال:

نابیلیتین موجود در پوست پرتقال همچنین با کاهش سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) در بدن تاثیر مثبتی بر سلامت شما دارد.

5. پوست پرتقال برای کمک به کاهش وزن:

از آنجایی که پوست پرتقال کالری کم و فیبر زیادی دارد، در جلوگیری از مصرف کالری توصیه شده روزانه شما بسیار مفید است.
همچنین از تشکیل بافت چربی جلوگیری می کند.

6. کاهش مشکلات تنفسی با پوست پرتقال:

مصرف پوست پرتقال ریه های شما را پاک می کند، اینکار کمک می کند تا هر نوع خلط که باعث تنگ ریه می شود از بین برده شود.

7. حفاظت از سرطان با پوست پرتقال:

تحقیقات نشان می دهند که خوردن پوست پرتقال می تواند شما را از تعدادی از سرطان های مختلف از جمله سرطان سینه، سرطان پوست و سرطان کولورکتال محافظت کند.

8. پوست پرتقال برای جلوگیری از مسائل گوارشی:

پلی ساکارید غیر محلول موجود در پوست پرتقال به جلوگیری از یبوست، سوزش سر دل، تهوع و تشکیل اسید بیش از حد در معده کمک می کند.

دمنوش لیمو پرتقال Lemon orange drink

مواد لازم:

پوست لیمو یک قاشق غذاخوری
پوست پرتقال یک قاشق غذاخوری
چای سبز یک قاشق غذاخوری
آویشن خشک یک قاشق چایخوری
آبجوش یک لیوان

طرز تهیه:

پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن را درون صافی قوری بریزید و به اندازه یک فنجان آب‌جوش روی آن بریزید، سپس اجازه دهید به مدت حداقل 5 دقیقه خوب دم بكشد. در آخر، آن را درون لیوان بریزید و آبجوش را نیز به آن اضافه كنید، با پوست لیمو و پرتقال آن را زیباتر و خوش عطرتر كنید.
این تركیب را حتما در یک ظرف در بسته مثل قوری دم بكشد، در غیر این صورت Color and fragrance رنگ و عطر مناسبی نخواهد داشت.

Amazing properties of orange and lemon peel

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان