گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ+ مقایسه و بررسی

گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ+ مقایسه و بررسی

گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ+ مقایسه و بررسی

 

خرید گوشی، مدل و برند آن یک دغدغه اصلی برای خریداران است. دو گوشی شیائومی و سامسونگ از پرطرفدارترین و پر مصرف ترین گوشی های دنیاست.

اکنون از این دو برند بسیار معروف و محبوب باز کدام بهتر است که هنگام خرید دچار سردرگمی نباشین.

درادامه این دو گوشی را مقایسه و بررسی می کنیم. از انتخاب شما خرسندیم.

 

 

برند سامسونگ

 

کمپانی سامسونگ یک برند شناخته شده در کشور کره جنوبی است که در زمینه گوشی‌های هوشمند محصولات باکیفیت، پرفروش و گوناگونی را وارد بازار کرده است.

 

برند شیائومی

 

شرکت شیائومی نیز یک برند چینی است که چند سالی است شروع به کار کرده و گوشی‌های باکیفیت و ارزان‌قیمتی را در در خط تولید خود دارد.

 

شرکت سامسونگ

 

شرکت سامسونگ با سابقه طولانی خود در زمینه ساخت گوشی‌های موبایل، یکی از بهترین شرکت‌های تولید گوشی‌های موبایل در جهان است.

این شرکت تعداد زیادی گوشی جدید در رده‌های ارزان قیمت، میان‌رده و همچنین پرچم‌دار را به بازار عرضه کرده است. اخیرا هم با رونمایی مدل‌های جدید خود سروصدای زیادی راه انداخته است.

 

از سری‌های پرطرفدار سامسونگ می‌توان به سری پرچم‌دار و قدرتمند S و سری مقرون‌به‌صرفه و جذاب A اشاره کرد.

 

شرکت شیائومی

 

شرکت شیائومی فعالیت خود را در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند، از سال 2017 شروع کرد. این شرکت تنها در ظرف مدت کوتاهی جایگاه سوم را در لیست 10 شرکت تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند به‌دست آورده است.

 

فعالیت اصلی این شرکت، تولید گوشی‌های موبایل باکیفیت، با قیمت بسیار ارزان است. همین امر موجب شده است تا خرید گوشی شیائومی برای کاربرانی که قصد بازی و کارهای متنوع را دارند، یک انتخاب آسان باشد.

 

در ادامه چند مدل از بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت این دو شرکت را در بازه‌ قیمتی 5 و 10 میلیون تومان، بررسی می‌کنیم.

 

گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ+ مقایسه و بررسی

 

Redmi Note 11

 

گوشی شیائومی ردمی نوت 11

 

گوشی Redmi Note 11 آبان 1400 توسط کمپانی شیائومی وارد بازار شد. قاب پشتی از جنس شیشه طراحی ماتی دارد و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

 

پنل نمایشگر 6.6 اینچی شیائومی ردمی نوت 11 از نوع IPS LCD است که رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل بوده و از نرخ نوسازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند.

 

گوشی موبایل ردمی نوت 11 با توجه به قیمت مناسبش، از یک پردازنده قدرتمند بهره گرفته است.

 

تراشه Dimensity 810 5G با معماری 6 نانومتری ساخت شرکت مدیاتک به‌راحتی از پس اجراهای سنگین مانند بازی و برنامه‌های ادیت برمی‌آید. پردازنده گرافیکی بکار رفته در نوت 11 هم Mali-G57 MC2 است.

 

ردمی نوت 11 به اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 مجهز شده‌ است. پنل دوربین 4گانه این گوشی شامل یک لنز اصلی با وضوح 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض با وضوح 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو 2 مگاپیکسل و تشخیص عمق 2 مگاپیکسل است.

 

ظرفیت باتری لیتیوم پلیمری آن 5000 میلی‌آمپر ساعت است که با قابلیت شارژ سریع 33 وات، در 30 دقیقه به طور 100 درصد شارژ می‌شود و تا یک روز کامل شارژدهی دارد.

 

 

گوشی سامسونگ ای 13

 

 

گوشی Galaxy A13 جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ است که اواخر سال 1400 به صورت رسمی رونمایی شد. طراحی این گوشی، کمی متفاوت از محصولات میان‌رده خانواده Galaxy A از جملهA23 و A53 است.

 

قاب پشتی ظاهری یک‌دست و مات دارد و قسمت مربوط به لنز، هم‌سطح با آن طراحی شده است.

 

در بخش نمایشگر و قسمت جلویی گوشی ای 13، سامسونگ از نمایشگرهای بدون حاشیه Infinity-V استفاده کرده که نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز است. صفحه‌نمایش از نوع TFT، 6.6 اینچ بوده و وضوح آن 1080 در 2408 است.

 

گلکسی ای 13 سامسونگ از پردازنده اگزینوس 850 ساخت خود شرکت سامسونگ بهره گرفته است. این تراشه از شبکه 4G پشتیبانی کرده و یکتراشه 8 نانومتری است که سرعت پردازش نسبتا قابل قبولی دارد.

پردازنده گرافیکی Mali-G52 هم در کنار آن به کار رفته است. در این گوشی رابط کاربری نیز One UI 4.1روی سیستم عامل اندروید 12 تعبیه شده است.

 

پنل دوربین گوشی Galaxy A13 از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک لنز فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

ظرفیت باتری گوشی A13 سامسونگ 5000 میلی‌آمپر ساعت است و از قابلیت شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند.

 

گوشی شیائومی 11 تی پرو

 

گوشی شیائومی 11T نسخه پرو یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی است. طراحی قاب پشت گوشی به شکل تخت و با لبه های منحنی است و ظاهر جذابی به وجود آورده است.

در این گوشی شیائومی ویژگی‌های خاصی اضافه شده که جذابیت بیشتری را برای کاربر گوشی‌های شیائومی به همراه داشته است.

 

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 11 پرو مجهز به یک پنل AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. شیائومی در ساخت این گوشی موبایل از یک صفحه‌نمایش عالی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل استفاده کرده که روشنایی عال، عمق رنگ مشکی و کنتراست بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

 

در گوشی 11T Pro، لنز 108 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی به کار رفته است. سایر لنزهای تشکیل دهنده پنل 4گانه این گوشی شیائومی، شامل لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است.

 

گوشی شیائومی 11 تی پرو از تراشه محبوب اسنپدراگون ۸۸۸ با پشتیبانی از شبکه 5G بهره گرفته و قابلیت شارژ سریع 120 وات دارد. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا در مدت زمان کمتر از 20 دقیقه گوشی خود را به‌طور کامل شارژ کند.

 

 

گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ+ مقایسه و بررسی

 

S20 FE 5G

 

گلکسی اس 20 اف ای نسخه 5G

 

گوشی S20 FE 5G سامسونگ نسبت به رول مدل خود، یعنی سری S20، تفاوت زیادی در بخش طراحی ندارد. طراحی این گوشی بسیار شبیه به پرچم‌دار سامسونگ یعنی اس 20 اولترا است.

صفحه‌نمایش Super Amoled نقطه قوت این گوشی موبایل است. پشتیبانی از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتز از ویژگی‌های این نمایشگر است.

 

مزیت دیگر خرید اس 20 اف ای سامسونگ استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون است. تراشه Snapdragon 865 با ضخامت 7 نانومتری در نسخه امریکا این گوشی به‌کار رفته است.

نسخه جهانی S20 FE، دارای تراشه Exynos 990 است که در مقایسه با اسنپ‌دراگون تفاوت عملکردی چندانی ندارد. این تراشه در استفاده‌های سنگین عملکرد خوبی داشته ولی تا حدی باعث داغ شدن گوشی می‌شود.

 

پنل دوربین S20 FE نسخه 5جی به یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با پوشش 123 درجه مجهز شده است.

 

ظرفیت باتری گوشی نیز 4500 میلی آمپر ساعت است که از شارژ نسبتا سریع 25 وات پشتیبانب می‌کند.

 

گوشی شیائومی سامسونگ

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان