ramazan
ramazan

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

در این بخش از نازوب برای دوستان همراه و عزیز طرز تهیه ی حلواهایی که با آدم حرف میزنه و دلبری میکنه را در سه سوت بهتون آموزش بدهیم. هنر دست خودتان The art of your own hands رو علاوه بر خانواده خود به خانواده شوهر هم نشان بدید😂

 

 

روش تهیه حلوا مرمری

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

مواد لازم برای حلوا مرمری:

آرد سفید 1 پیمانه سرخالی
آرد نخودچی کمی بیشتر از نصف پیمانه
کره یا مارگارین 70 گرم
پودر قند الک شده کمتر از نصف پیمانه
پودر دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات تیره 80 گرم
شکلات سفید 90 گرم

طرزتهیه حلوا مرمری:

 

ابتدا شکلات ها را به روش بن ماری آب کنید Water using the Ben Marie method. کره را در دمای محیط قرار بدهید. سپس آرد سفید را الک کنید و با حرارت ملایم تفت بدهید تا بوی خامی آن گرفته شود اما رنگ آرد تغییر نکند.

آرد را از تابه خارج کنید و آرد نخودچی را داخل تابه بریزید و حدودا 7-8 دقیقه با حرارت ملایم تفت بدهید. و بعد از تابه خارج کنید. هر دو آرد را با هم مخلوط کنید و الک کنید و به داخل تابه بریزید و روی شعله ی ملایم قرار بدهید.

کره را به آرد اضافه کنید و با هم تفت بدهید تا آرد و کره با هم خوب مخلوط شوند. در این مرحله آرد حالت پودری پیدا می کند که طبیعی است. اکنون پودر قند الک شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

آرد را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. به یکی از ظرف های آرد شکلات سفید بن ماری و پودر زنجبیل را اضافه کنید و در ظرف دیگر پودر دارچین و شکلات تیره بن ماری شده را اضافه کنید. هر دو ظرف را خوب مخلوط کنید. تا یکدست شوند. اگر سفت و خشک بود مقداری شکلات دیگر به آن ها اضافه کنید تا نرم و روان و یکدست شود.

سپس مواد شکلاتی را به مواد سفید اضافه کنید و با قاشق به آرامی مخلوط کنید تا کاملا حل نشوند و طرح مرمر روی آن ایجاد شود.

اکنون قالب های سیلیکونی را با کمی روغن چرب کنید. و خیلی سریع آن ها را داخل قالب ها بریزید زیرا اگر سرد شود، سفت می شود و شکل و حالت آن مشخص نمی شود.

در حین ریختن چند بار قالب را روی زمین بزنید، تا اگر هوایی بین آن ها وجود دارد، خارج شود.

سپس آن را چند ساعت داخل یخچال قرار بدهید تا سفت شود و خودش را بگیرد. در پایان آن ها را از قالب جدا کنید و در ظرف مورد نظر بچینید.

 

نکته برای تهیه ی حلوا مرمری:

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

• اگر قالب سیلیکونی نداشتید می توانید از قالب های دیگر برای تهیه ی حلوا مرمری استفاده کنید و در پایان آن ها را برش بزنید.

• دقت کنید آردها نباید زیاد تفت داده شوند زیرا رنگ و مزه ی آن ها تغییر می کند.

• آردها حتما باید الک شوند.

• به جای پودر قند می توانید از پودر شکر هم استفاده کنید.

 

 

حلوا ساگو

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

مواد لازم برای حلوا ساگو:

ساگو 1/5 لیوان
شکر 2 لیوان
گلاب 1 لیوان
آب 8 لیوان
زعفران به میزان لازم
مغز گردو به میزان لازم

طرز تهیه حلوا ساگو:

ساگو را از یک ساعت قبل مانند برنج خیس کنید به این صورت که با 2 لیوان خیس کنید و سپس آن را به 8 لیوان آب در یک قابلمه بزرگ بریزید و بعد از جوش آمدن به مدت 1 ساعت اجازه بدهید با با شعله ملایم بپزد هر 10 دقیقه یک بار آن را هم بزنید تا حلوا کش دار شود. بعد در یک قابلمه جدا شکر را روی حرارت ملایم قرار بدهید و دائم هم بزنید تا کاملا آب شود و اجازه بدهید قهوه ای شود.

و در خوش طعم شدن حلوا بسیار موثر است فقط حواستان باشد که نسوزد و تلخ شود Do not burn and become bitter و سپس ساگو پخته شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید (زمانی که ساگو را به شکر آب شده اضافه می کنید کاملا حالت سفت و جمع می شود به آرامی هم بزنید تا رقیق شود.)

سپس گلاب و زعفران را هم اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ شود و به غلظت نشاسته یا فرنی که رسید آماده است و شعله گاز را خاموش کنید و مغز گردو را اضافه کنید و در ظرف مناسب سرو کنید.

 

نکاتی برای طرز تهیه حلوا ساگو:

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

این میزان مواد مناسب 6 تا 8 نفر می باشد. قابلمه بزرگتر اضافه کنید تا با قل قل کردن به بیرون نپاشد.

طعم این حلوا مشابه طعم مسقطی می باشد البته به شرطی که اجازه بدهید شکر قهوه ای رنگ شود.

اگر عجله کنید و زمانی که حلوا روی اجاق باشد و گردو را اضافه کنید و با حلوا بجوشد باعث تلخ شدن گردو می شود.

5 دقیقه آخر پخت اگر 25 گرم کره اضافه کنید باعث خوشرنگ شدن و براق شدن دسر می شود.

 

 

ساگو چیست؟

 

ساگو نوعی نشاسته هست که از میوه نخل ساگو (استوایی و اوریجین تایلند) بدست می آید.

ساقه نخل ساگو، به سرعت رشد می کند و می تواند انواع مختلفی از خاک را تحمل کند. نخل های ۲۲۰ الی ۱،۷۶۰ پوندی بین ۱۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم نشاسته دارند.

ساگو را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

 

ارزش غذایی ساگو

 

ساگو دارای کالری بالایی است؛ ۳۵۰ کالری در ۱۰۰ گرم. همچنین دارای کربوهیدرات ها بسیار زیادی است، همانطور که بیشتر غذاهای نشاسته دار مانند نشاسته ای که در سیب زمینی وجود دارد. این ماده غذایی همچنین دارای مقدار متوسط آهن و پتاسیم، کلسیم و مس کم است. همچنین مقادیر زیادی ویتامین ها، بویژه اسید فولیک و سایر ویتامین های خانواده B دارد. حاوی مقادیر کم چربی، پروتئین و فیبر است است.

نکته: ساگو مقدار کمی از ارزش غذایی، اما با کالری زیاد است But it is high in calories . اگر شما آن را بیش از حد مصرف کنید، ممکن است افزایش وزن داشته باشید. هنگامی که مصرف شدید مقدار و به طور مناسب به مصرف کالری روزانه خود اضافه کنید، این نشاسته می تواند بسیار مفید باشد.

 

 

حلوای سویق

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

مواد لازم برای حلوای سویق:

سویق کامل 3 قاشق غذاخوری
شیره انگور 3 قاشق غذاخوری
روغن حیوانی 1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه حلوای سویق:

 

برای تهیه حلوای سویق روغن حیوانی Animal oil halva را داخل قابلمه بریزید، آب که شد به آن 3 قاشق غذاخوری سویق کامل اضافه کنید و بعد که مخلوط شد به آن شیره انگور اضافه و سرو کنید.

 

نکاتی برای تهیه حلوای سویق:

 

شیره بسته به غلظت حلوا می توانید شیره بیشتر بریزید. می توانید به شیره مقداری آب اضافه کنید.

می توانید روغن زیتون بریزید یا از شیره خرما یا خود خرما و حتی عسل استفاده کنید.

برای زیر یکسال برای شیره می توانید از کمی آب و شکر قهوه ای استفاده کنید.

و حداقل از پایان هشت ماه تهیه کنید.

سویق (مخلوط آرد گندم و جو) از قبل تفت خورده و آماده است بنابراین نیاز به سرخ شدن داخل روغن ندارد.

 

سویق چیست؟

 

سویق، خوراکی تازه یا عجیب و غریبی نیست. سویق، آرد تفت داده است؛ مثل آردی که برای تهیه حلوا تفت می‌دهند. کلمه «سویق» یا «صویق»، عربی است که در فارسی قدیم به آن «پِست / پَست» می‌گفته‌اند. در کتاب «ذخیره خوارزمشاهی» که در اوایل قرن ششم هجری و به زبان فارسی در طب نوشته شده، از همین واژه فارسی استفاده شده است.

بعضی سویق را با قاووت و قُوَّتو اشتباه می‌گیرند. ولی سویق با آن‌ها فرق دارد. یکی از تفاوت‌های سویق با قاووت‌ها و قوتوها در این است که قاووت‌ها اکثراً تفت‌ داده نمی‌شوند. البته خواص ویژه خودشان را دارند اما نباید با سویق اشتباهشان گرفت. همچنین در قاووت‌ها از شیرین‌کننده‌ها و طعم‌دهند‌ه‌ها (مثل قند و شکر و هل) استفاده می‌کنند. در حالی که سویق‌ها مواد اضافی ندارند.

 

 

کیک حلوا

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

مواد لازم برای کیک حلوا:

آرد 1 پیمانه
شکر نصف پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
روغن کمتر از نصف پیمانه
شیر یا ماست کمتر از نصف پیمانه
وانیل نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 1 قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه کیک کاکائویی:

 

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و زرده و کمی وانیل و نصف شکر را هم بزنید وقتی کاملا پفکی و روشن شد When it was completely fluffy and clear شیر را اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن روغن را اضافه کنید و نهایتا آرد و بکنیگ پودر و پودر کاکائو را که سه مرتبه الک کنید و کم کم اضافه کنید در ظرف دیگری سفیده و کمی وانیل باقیمانده و شکر را با دورتند هم بزنید تا پفکی شود و بعد سفیده ها را با لیسک به زرده ها اضافه کنید و با لیسک به یک سمت هم بزنید.

داخل قالب بیست و پنج در سی و پنج بریزید و در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه به مدت 35 دقیقه بپزید زمانی که کیک پخته شد اجازه بدهید کمی خنک شود و بعد از داحل قالب جدا کنید.

 

طرز تهیه ی حلوا:

 

مواد لازم برای حلوا :

آرد 2 لیوان
شکر 2 لیوان
آب 2 لیوان
زعفران به مقدار لازم
گلاب نصف لیوان
عرق هل کمی
روغن 1 لیوان

 

طرز تهیه حلوا:

 

ابتدا شکر و آب را روی حرارت بگذارید تا شکر داخل آب حل شود سپس گلاب و عرق هل و زعفران را اضافه کنید و هم بزنید کمی که جوشید حرارت را خاموش کنید و در همین حین آرد را حدود نیم ساعت با حرارت ملایم تفت بدهید و یک لیوان روغن به آن اضافه کنید و کمی که گذشت شهد گرم را به مخلوط آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا حلوا خودش را جمع کند.

کیک را از داخل قالب اصلی برگردانید و روی آن را از شربت (در انتها آموزش تهیه ی آن آورده ایم) خنک شده ی آماده کمی بریزید سپس حلوای گرم را روی کیک خنک بریزید تا به هم بچسبند. حلوا را کامل پخش کنید و حدود یک ساعت در یخچال قرار بدهید تا خودش را بگیرد و بعد به راحتی برش بزنید.

 

نکاتی برای دستور کیک حلوا:

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

* قبل از اینکه حلوا را روی کیک بریزید کمی شهد خنک شده روی کیک بریزید Pour the cooled nectar on the cake تا کیک رطوبت حلوا را جذب نکند و حلوا خشک نشود.

* برای شربت مقداری شکر و نصف شکر آب و مقدار خیلی کم گلاب را مخلوط کنید و زمانی که شکر حل شد اجازه بدهید کمی بجوشد سپس اجازه بدهید خنک شود.

* برای تهیه ی کیک حلوا زعفرانی حلوای زعفرانی تهیه کنید و بعد روی کیک بزنید.

* برای پخت كيك حلوا می توانید از کیک ساده استفاده کنید.

* برای تهیه کیک حلوا می توانید از کیک و حلوای مورد علاقه تان تهیه کنید.

* برای تهیه ی حلوا با آرد کیک هم می توانید بپزید. حلوای خیلی نرم و لطیفی به دست می آورید.

 

 

حلوا کاسه

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

مواد لازم برای تهیه حلوا کاسه:

آرد برنج اعلا 1 پیمانه
شکر 2 پیمانه
گلاب 1/5 پیمانه
زعفران دم کرده نصف پیمانه
روغن نصف پیمانه
آب 2 لیوان

طرز تهیه حلوا کاسه:

ابتدا آرد برنج را با دقت و حوصله بو بدهید طوری که رنگ آرد تغییر نکند. اجازه بدهید آرد کاملا خنک شود. در یک ظرف مناسب به آرد بو داده و خنک شده گلاب را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا حالت کرم مانند شود.

در قابلمه ای دو لیوان آب بریزید و شکر را در آب حل کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود Put on heat to warm و نباید بجوشد میزان آب در اثر تبخیر نباید کم شود. فقط در حدی که شکر حل شود. زعفران را به آب و شکر اضافه کنید و بعد آرد برنجی که در گلاب مخلوط کردیم را آرام آرام اضافه کنید و هم بزنید. تا کاملا با آب و شکر و زعفران مخلوط شود.

در این مرحله حرارت را کم کنید و مدام هم بزنید تا مواد به غلظت برسد. این پروسه حدودا یک ساعت زمان می برد. زمانی که به غلظت رسید روغن را اضافه کنید.

ابتدا روغن روی مواد می آید اما بعد از مخلوط کردن و مدام هم زدن جذب می شود و مواد حباب می زند. تمام مراحل باید روی حرارت خیلی ملایم انجام شود و با حوصله هم بزنید. در نهایت می بینید که حلوا به غلظت مطلوب رسیده و عطر خوشی که دارد.

 

 

حلوای شیر

 

دستور تهیه حلواهای خوشمزه و دلبر مجلسی در سه سوت

 

حلوا شیر، به روش های متفاوتی تهیه می شود این حلوا اغلب شیرازی ها در ماه رمضان می پزند و در افطار میل می کنند
در این مطلب شما را با دو روش طرز تهیه حلوا شیر آشنا می کنیم.

 

حلوا نشاسته

مواد لازم برای حلوا نشاسته:

شكر 3 پیمانه
شیر 2 پیمانه
نشاسته ذرت 1 پیمانه
نشاسته ذرت 1 پیمانه
گلاب به مقدار لازم
زعفران آبکرده به مقدار لازم
مغز بادام، پسته و گردو خرد شده به مقدار لازم
پودر هل به مقدار لازم

 

طرز تهیه حلوای نشاسته با شیر:

 

ابتدا نشاسته را با شکر و آب مخلوط کنید سپس آن را روی حرارت قرار بدهید. و آرام هم بزنید بعد پودر هل را اضافه کنید زمانی که نشاسته سفت شد شیر را اضافه کنید و هم بزنید. نزدیک سفت شدن Close to hardening آن که شد زعفران آبکرده و گلاب را اضافه کنید در صورت تمایل می توانید داخل آن مغزهای خرد شده اضافه کنید و دائم هم بزنید تا سفت شود و به قابلمه نچسبد. سپس تا زمانی که گرم است آن را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و به سلیقه ی خود تزیین کنید.

 

حلوای شیر با آرد برنج و نشاسته:

 

مواد لازم برای تهیه حلوا شیر:

تبلیغات آنلاین،رشد درآمد,هزینه تبلیغات
آرد برنج 1 پیمانه
نشاسته ذرت 2 قاشق سوپخوری
شکر 2 پیمانه سرخالی
روغن نصف پیمانه
زعفران دم کرده مقداری
شیر 2/5 پیمانه

 

طرز تهیه حلوای شیر با آرد برنج:

 

برای درست کردن حلوای ارد برنج با شیر، ابتدا شیر، شکر، زعفران، وانیل را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود.

سپس آرد برنج، نشاسته ذرت را مخلوط کنید روی حرارت بگذارید و تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد بعد روغن را اضافه کنید.

بهتر است مخلوط شیر خنک شده باشد تا نشاسته و آرد گلوله نشود Do not pellet starch and flour. سپس قابلمه حاوی آرد را از روی حرارت بردارید و مخلوط شیر را اضافه کنید دائم هم بزنید تا یکدست شود و بعد آن را روی حرارت قرار بدهید و دائم هم بزنید تا سفت شود و از ظرف جدا شود. حدوداً 5 دقیقه به همزدن ادامه بدهید، از روی حرارت بردارید در ظرف بریزید و تزیین کنید.

 

حلوا کیک چگونه درست می شود | مدل و تزئین حلوا کیک

حلوای آلبالو جدید و فانتزی

روش پخت حلوای عربی

تزئین جدید حلوا

 

Recipe for preparing delicious and hearty pastries in three whistles

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان