دستور تهیه کیک چوبی خوشمزه و عالی در 3 سوت

دستور تهیه کیک چوبی خوشمزه و عالی در 3 سوت

دستور تهیه Wooden cake کیک چوبی خوشمزه و عالی در 3 سوت

گاهی اوقات وقتی در خانه نشسته اید و بیکار هستید بلند شوید و از هنرهاتون استفاده کنید. مثلا انواع کیک، ژله، شیرینی و…. را درست کنید. در این بخش از نازوب به شما طرز تهیه کیک چوبی Wooden cake را به شما خانم های هنرمند آموزش خواهیم داد که میتوانید به طور حرفه ای برای مناسبتها درست کنید. با ما همراه باشید.

دستور تهیه کیک چوبی

 

دستور تهیه کیک چوبی خوشمزه و عالی در 3 سوت

 

مواد لازم:

تخم‌مرغ شش عدد
شکر دو و نیم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری
روغن مایع یک پیمانه
کره پاستوریزه ۱۰۰ گرم
پودر نسکافه یک قاشق غذاخوری
شیر پرچرب یک و نیم پیمانه
آرد سفید قنادی چهار پیمانه
پودر کاکائو چهار قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای ۲۷۰ گرم
فندق خرد شده ۴۰ گرم
چوب بستنی هشت عدد

طرز تهیه:

دسر‌های شکلاتی همیشه محبوبیت زیادی در بین افراد با سنین مختلف داشته و دارند؛ برای مثال پودینگ شکلاتی و پاناکوتای شکلاتی دو نوع پرطرفدار از دسر‌های شکلاتی هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را در خانه تهیه و نوش جان کنید.

کیک چوبی هم یک دسر شکلاتی خوشمزه است که شما برای تهیه آن در منزل باید طبق روش زیر عمل کنید.
ابتدا شش عدد تخم‌مرغ را در یک کاسه بزرگ بشکنید. سپس شکر و بیکینگ پودر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا مواد شما خامه‌ای شکل شود.

سپس روغن مایع را اضافه کنید و پنج دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید. ۱۰۰ گرم کره پاستوریزه دویچه مارکن را روی حرارت ملایم آب و به مواد داخل کاسه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

حالا یک قاشق غذاخوری پودر نسکافه و یک و نیم پیمانه شیر پرچرب به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید.
در ظرفی جدا چهار پیمانه آرد سفید قنادی، چهار قاشق غذاخوری پودر کاکائو و نصف قاشق چای‌خوری وانیل را با هم مخلوط کنید.

سپس مخلوط آرد و پودر کاکائو و وانیل را برای اسفنجی‌تر شدن کیک الک کنید و در چند مرحله به باقی مواد اولیه اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مواد کیک را داخل یک ظرف مستعطیل شکل که از قبل کف آن را با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی پوشانده‌اید بریزید. ظرف کیک را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا به مدت ۵۰ دقیقه پخته شود.

برای ذوب کردن شکلات‌های تخته‌ای به روش بن ماری دو سوم یک ظرف فلزی را پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس ظرف دیگری را انتخاب کنید که کمی کوچک‌تر از ظرف فلزی روی گاز باشد و داخل آن برود، توجه داشته باشید که ظرف دوم نباید با سطح آب برخورد کند و حتما باید چند سانتی‌متر بالاتر از سطح آب باشد.

حالا شکلات‌های تخته‌ای خود را داخل ظرف روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا با بخار آب به آرامی ذوب شوند. فندق‌های خرد شده را به شکلات آب شده به روش بن ماری اضافه کنید و هم بزنید.

پس از پنجاه دقیقه زمانی که مطمئن شدید کیک شما خوب پخته است آن را از فر در بیاورید و از قالب خارج کنید تا کمی خنک شود. سپس با استفاده از یک قالب بیضی چند کیک به شکل بستنی ببرید.

چوب‌های بستنی را کمی به شکلات آغشته کنید و داخل کیک‌های بستنی شکل قرار دهید. سپس روی کیک‌ها را با شکلات آب شده کاملا بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا شکلات روی آن‌ها منجمد شود.

پس از ۱۵ دقیقه کیک چوبی شما آماده است، نوش جان.

طرز تهیه پاپ کیک How to make popcorn

 

دستور تهیه کیک چوبی خوشمزه و عالی در 3 سوت

 

 مواد لازم:

کره 120 گرم
شکر دانه ریز 150 گرم
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
آرد سلف رایزینگ 180 گرم
شیر 4 قاشق غذاخوری

رای کرم پنیری وانیلی:

کره 80 گرم
پنیر خامه ای 40 گرم
پودر قند (شکر آیسینگ) 200 گرم
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری
شکلات ذوب شده 400 گرم
روغن مایع به میزان لازم
چوب آبنبات 20 عدد

طرز تهیه:

مرحله اول: تهیه کیک وانیلی

1- فر را روشن کنید و در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

2- یک قالب کیک دایره ای به قطر 25 سانتی متر یا به شکل مربعی به اضلاع 20 سانتی متر بردارید. قالب کیک را با کمی روغن چرب کنید و روی آن مقداری آرد بپاشید.

3- در این مرحله از تهیه پاپ کیک باید یک کاسه بردارید. کره را به همراه شکر در آن بریزید. با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بهم بزنید تا مخلوطی کرم رنگ با بافتی نرم به دست بیاید. حالا اسانس وانیل را اضافه کنید و بهم بزنید.

 

4- یکی از تخم مرغ ها را اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ بعدی را در کاسه بریزید. نصف آرد سلف رایزینگ و نصف شیر را به ظرف اضافه کنید و تا حدی بهم بزنید که خوب مخلوط شوند. سپس این کار را برای مابقی شیر و آرد تکرار کنید.

5- حالا خمیر کیک را در قالبی که قبلا آماده کرده اید، بریزید. کیک را به مدت 35 تا 45 دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. میتوانید برای اطمینان از پخت کیک از خلال دندان کمک بگیرید. حالا کیک را از فر خارج کرده و روی صفحه خنک کننده بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه کرم پنیری وانیلی

1- برای تهیه کرم پنیری پاپ کیک ابتدا کره ای که در دمای اتاق نرم شده را با پنیر خامه ای به کمک همزن برقی مخلوط کنید.

2- حالا پودر قند و سپس اسانس وانیل را اضافه کرده و خوب بهم بزنید تا نرم و یک دست شود.

3- حالا آن را در یخچال بگذارید. کرم پنیری باید قبل از استفاده 30 دقیقه در یخچال باشد.

مرحله سوم: خرد کردن کیک

حالا کیک را در یک کاسه بزرگ خرد کنید. برای این کار میتوانید از دست و یا غذاساز کمک بگیرید. بخش های سفت کیک را با یک چاقوی تیز برش دهید تا خرده کیک ها یک دست باشند.

مرحله چهارم: اضافه کردن کرم پنیری

در این مرحله از تهیه پاپ کیک باید تا حد امکان کیک را خرد و ریز کنید. سپس یک قاشق غذاخوری از کرم پنیری که آماده کرده اید را بردارید و به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و بعد قاشق بعدی را اضافه کرده و با دست ورز دهید.

مرحله پنجم: مرطوب شدن خمیر کیک

هر وقت بافت پاپ کیک شما مانند عکس زیر نرم و مرطوب شد، دیگر نیازی به اضافه کردن کرم پنیری نیست. احتمالا تمام کرم پنیری لازم نمی شود. پس کم کم آن را اضافه کنید تا اندازه آن رعایت شود.

مرحله ششم: خمیر پاپ کیک را در یخچال بگذارید.

برای این که بفهمید بافت خمیر مناسب است یا نه، بخشی از آن را بردارید و در دست به شکل گلوله درآورید. اگر کرم پنیری را زیاد زده باشید، خمیر چسبناک و مرطوب است. در این صورت سنگین بوده و از چوب آبنبات جدا خواهد شد. در عین حال خمیر نباید خیلی هم خشک باشد و در دست خرد شود یا گلوله ترک بردارد.

حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید. به مدت حداقل یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا بافت آن محکم شده و برای شکل دهی مناسب شود.

مرحله هفتم: شکل دهی به خمیر پاپ کیک

حالا یک تکه کوچک از خمیر بردارید و به آن شکل دهید. آن را در کف دست رول کنید و به اندازه توپ پینگ پونگ درآورید. نیازی نیست دایره ها بی نقص باشد. روی یک سینی کاغذ روغنی پهن کنید و پاپ کیک ها را روی آن بچینید. سینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه (یا تا زمانی که منسجم و محکم شوند) در یخچال بگذارید.

مرحله هشتم: ذوب کردن شکلات

شکلات سفید را در ظرف نشکن بریزید و آن را در مایکروویو بگذارید. حدود یک دقیقه حرارت مایکروویو را روی درجه متوسط بگذارید تا شکلات سفید ذوب شود. سپس آن را بردارید، کمی بهم بزنید و سی ثانیه دیگر مجددا در مایکروویو قرار دهید. (میتوانید به جای مایکروویو از بخار کتری، قابلمه یا سماور هم برای این کار استفاده کنید.)

مرحله نهم: قرار دادن چوب آبنبات

یک بار دیگر ظرف را از مایکروویو خارج کنید، بهم بزنید و برای سی ثانیه نهایی به مایکروویو برگردانید. اگر شکلات ذوب شده به قدر کافی نرم و روان نبود، میتوانید به ازای 400 گرم، یک یا دو قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید.

حالا یک سر یک چوب مخصوص آبنبات چوبی را در شکلات ذوب شده بزنید. سپس آن را در یک پاپ کیک فرو ببرید. چوب آبنبات باید میانه کیک قرار بگیرد. نه خیلی عمیق و نه خیلی کم عمق. کیک را روی کاغذ روغنی داخل سینی قرار دهید. حدود یک تا دو دقیقه طول میکشد که چوب آبنبات در کیک محکم شود.

مرحله دهم: پوشاندن پاپ کیک با لایه شکلاتی

برای شکلاتی شدن کیک ها مطمئن شوید عمق و مقدار شکلات داخل کاسه مناسب باشد. چوب آبنبات ها را یکی یکی شکلاتی کنید و در کیک ها قرار دهید. حالا یکی از پاپ کیک ها را داخل شکلات غوطه ور کنید. دقت کنید که بدون نیاز به کج کردن کاسه تمام کیک شکلاتی شود.

به آرامی کیک را به ظرف بزنید تا شکلات اضافی آن بریزد. این کار را برای تمام پاپ کیک ها تکرار کنید. برای راحتی و خوشگلی بیشتر کیک ها میتونید از قالب پاپس کیک هم استفاده کنید.

مرحله آخر: تزیین پاپ کیک

شما میتوانید این کیک را به صورت ساده سرو کنید. هم چنین میتوانید روی آن ها ترافل رنگی، سس شکلات، انواع مغز، پودر نارگیل، اکلیل خوراکی یا شکر رنگی تزیین کنید. حتی میتوانید در شکلات سفید مقداری رنگ خوراکی بریزید تا شکلات به رنگ های مختلف داشته باشید. نوش جان.

نکات کلیدی تهیه پاپ کیک

– تخم مرغ و شیر برای تهیه کیک باید در دمای محیط باشند و بعد با سایر مواد مخلوط شوند. هم چنین قبل از شروع کار، کره و پنیر خامه ای باید نرم شده و آرد و پودر قند باید الک شوند.
– به جای شکر آیسینگ یا پودر قند میتوانید یک پیمانه شکر معمولی را با یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت آسیاب کنید.
– شکر آیسینگ و شکر دانه ریز کمک می کند کیفیت کیک و تزیینات روی آن، بهتر شود.

Delicious and excellent wooden cake recipe in three whistles

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان