ramazan
ramazan

جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!

جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!

در چند روز اخیر و همچنین در حال حاضر با قطعی برق روبه رو شده ایم و وضعیت بحرانی را در این گرمای شدید به وجود آورده است و همچنین شاخص بورس و بیت کوین Stock Exchange and Bitcoin Index کاهش داشته است با ما همراه باشید تا از این خبرهای داغ بیشتر اطلاع یابید. #جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!#

 

 

شرایط بحرانی مصرف برق تا یک ماه آینده ادامه دارد

 

جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!

 

محمد حسن متولی زاده در یک برنامه تلویزیونی گفت: امسال رشد انرژی مصرفی Energy consumption growth برای استخراج هر واحد رمزارز, چندین برابر شده است و بر اساس برآوردها؛ حدود ۲۰۰۰ مگاوات از برق کشورمان برای تولید رمزارز مصرف می شود.

مدیر عامل توانیر افزود: ۲۰۰۰ مگاوات معادل مصرف دو میلیون خانوار یا معادل بیش از مصرف هفت استان کشور و یا معادل ۳۰ درصد مصرف تهران است.

وی ادامه داد: از همه کمک خواستیم تا در این زمینه به ما کمک کنند و از مردم خواستیم اگر مطلع شدند جایی در حال تولید غیرقانونی رمزارز است اطلاع دهند و پاداش دریافت کنند.

 

اگر منابع مالی وجود داشته باشد، تولید برق افزایش می یابد

 

متولی زاده با بیان اینکه به همکارانمان که برای جمع آوری رمزارزها رفتند تیراندازی شد, افزود: از دستگاه های امنیتی و قضایی کمک خواستیم.

مدیرعامل توانیر گفت: از نظر توان تولید و ساخت تجهیزات تولید برق هیچ مشکلی نداریم و سازنده و پیمانکاران بسیار قوی داریم و اگر منابع مالی وجود داشته باشد، تولید برق افزایش می یابد.

متولی زاده با بیان اینکه با اقدامات و راه های ساده Simple actions and ways می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم, افزود: اگر کولرهای گازی اسقاطی را که هر کدام معادل دو خودروی فرسوده، سوخت مصرف می کنند با یک کولر استاندارد، تعویض کنیم, در مصرف برق، ۶۰۰۰ مگاوات صرفه جویی انجام می شود و همین کار اگر برای کولرهای آبی هم انجام شود بیش از ۴۰۰۰ مگاوات دیگر هم صرفه جویی می شود و اگر بخاری های دودکش دار مردم هم اصلاح شود، روزی ۲۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت, صرفه جویی می شود.

متولی زاده افزود: اگر مردم در مصرف برق, کمی صرفه جویی کنند به خاموشی نیازی نخواهیم داشت.

 

مردم کمی صرفه جویی کنند به خاموشی نیازی نخواهیم داشت

 

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که ارزان ترین برق دنیا را داریم گفت: هزینه ای که افراد سیگاری بابت سیگار در ایران پرداخت می کنند پنج برابر هزینه ای است که همه مردم ایران برای مصرف برق خانه هایشان پرداخت می کنند.

محمدحسن متولی زاده انعطاف پذیری در مصرف برق و داشتن ذخیره کافی برای شرایط اضطرار را از راهکارهای حل مشکل کمبود برق بیان و اضافه کرد: تحقق ذخیره کافی به سرمایه گذاری های فراوان نیاز دارد و انعطاف پذیری در مصرف تا کنون در سیاست های وزارت نیرو اعمال شده است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر, سیاست های تشویقی Incentive policies برای مشترکان داشتیم که اگر در شرایط خاص, مصرف را کاهش دهند تشویق می شوند.

متولی زاده افزود: در زمستان, مصرف گاز کشور ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز است که بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود و در نتیجه سوخت گاز طبیعی تحویلی به نیروگاه ها کاهش می یابد و الزاماً باید سوخت مایع مصرف کنند.

 

تولید «رمزارزها» بسیار انرژی بر است

 

او اضافه کرد: تعدادی از نیروگاه های ما که تعمیرات داشتند به علت این که مجبور بودند از سوخت مایع استفاده بیش از زمان مقرر کار کردند و تعمیرات آنها به تأخیر افتاد و این تأخیر, اثرات خود را در مقطع کنونی نشان داده است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به این که تولید «رمزارزها» بسیار انرژی بر است, گفت: علت این که بخش عمده ای از تولیدکنندگان این رمزارزها به ایران سرازیر شدند این است که انرژی در کشورمان ارزان است.

متولی زاده افزود: این رمزارزها دو دسته هستند یک دسته در چارچوب قوانین و مقررات Framework of rules and regulations کار می کنند که حدود ۳۰۰ مگاوات قرارداد رسمی دارند و مدیریت پذیر هستند و دیروز این تولیدکنندگان قانونی رمز ارز ها از مدار خارج شدند.

وی اضافه کرد: اما اکثریت تولیدکنندگان رمزارزها در کشورمان تمایلی ندارند در چارچوب قانون کار کنند و مدیریت پذیر باشند.

متولی زاده با اشاره به این که آمار دقیقی از میزان تولید رمزارزها در کشورمان وجود ندارد، گفت: یکی از ویژگی های رمزارزها و فرایند استخراج آن ها, این است که قابل کنترل نیست.

مدیرعامل شرکت توانیر هم با حضور در این برنامه، ضمن عذرخواهی از مردم بابت قطعی‌های مکرر برق گفت: برای روشن نگه داشتن چراغ خانه‌ها و چرخ زندگی مردم تلاش می‌کنیم.

محمدحسن متولی زاده با اشاره به اینکه خاموشی‌ها به ناچار اتفاق افتاده است، افزود: امسال از نظر گرمای شدید و زودرس، یک سال بی سابقه‌ای بود و شاید در ۵۰ سال اخیر ایران سابقه نداشت؛ حتی دمای هوا در ماه فروردین, ۵ درجه گرمتر از متوسط سال‌های گذشته بود.

 

برای روشن نگه داشتن چراغ خانه‌ها تلاش می‌کنیم

 

جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!

 

وی ادامه داد: کم بارشی و خشکسالی هم به آن اضافه و مجموع Addition and sum این عوامل موجب شد که چاه‌های کشاورزی، زودتر وارد مدار و دستگاه‌های سرمایشی مردم زودتر روشن شوند.

متولی زاده اضافه کرد: پدیده‌ای به نام ”رمزارز“ هم به وجود آمد که حجم قابل ملاحظه‌ای از مصرف را دارد.

وی گفت: همه این عوامل موجب شد که رشد مصرف ۲۰ درصدی بی سابقه را در صنعت برق داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه میانگین برق مصرفی کشور در ۱۰ سال گذشته، یک و هشت دهم درصد بود، افزود: اما به یک باره رشد ۱۰ برابری را تجربه کردیم.

متولی زاده گفت: هر سال به طور معمول، حدود یک میلیون مشترک جدید و تعدادی صنایع جدید داریم که معمولاً سالی ۲ هزار مگاوات مصرف اضافه داشتند.

او با بیان اینکه صنعت برق، صنعت عرضه و تقاضا و همزمان از تولید به مصرف است، افزود: مصرف، رشد بسیار زیادی داشت، اما عرضه و تولید ما کاهش و مشکل داشت.

متولی زاده اضافه کرد: مهمترین علت این کاهش، کاهش ذخیره آب نیروگاه برق آبی Hydroelectric power plant water storage بود که بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت. همچنین تعمیرات نیروگاه‌ها بود که معمولاً بر اساس برنامه ریزی‌ها تا نیمه خرداد به مدار وارد می‌شوند و تعدادی از این نیروگاه‌ها هنوز آماده نشدند و به مدار نیامدند بنابراین این عوامل موجب ایجاد فاصله میان عرضه و تقاضا شد.

 

 

شاخص بورس در آستانه از دست دادن ارتفاع 1.1 میلیون واحد قرار گرفت

 

جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!

 

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 3میلیارد و 897میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 9میلیارد تومان در بیش از 274هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 20هزار و 420واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 107هزار و 797واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی Trading symbols شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و بانک پارسارگاد شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی شازند، سیمان فارس و خوزستان و بانک پارسیان با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 5298 واحد، کل (هم‌وزن) 3953واحد، قیمت (هم‌وزن) 2556 واحد، آزاد شناور 23948 واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 15670 و 38793 واحد افت کردند.

 

 

بیت‌کوین به زیر ۳۲ هزار دلار سقوط کرد

 

جزئیات داغ و اثر گذاری خاموشی سطح شهرها در شاخص بورس!

 

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت‌کوین در معاملات امروز، دوشنبه، روند سقوط خود از هفته گذشته را ادامه داد و به زیر ۳۲ هزار دلار سقوط کرد.

طبق داده‌های کوین‌متریکس قیمت بیت کوین ۱۶ درصد سقوط کرده و به ۳۱٫۷۷۲.۴۳ دلار رسیده است.

البته قیمت بیت‌کوین در معاملات روز چهارشنبه بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده بود و به ۳۰ هزار دلار نزدیک شده بود، اما در ادامه بخشی از این سقوط جبران شده بود.

آنچه باعث سقوط سنگین ارزش ارزهای مجازی The value of virtual currencies شده اخبار هفته گذشته است. هفته گذشته مقامات چینی و مقامات خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌های جداگانه‌ای بر لزوم وضع محدودیت‌ها و مقررات سختگیرانه‌تر برای کنترل تجارت ارزهای دیجیتال و مالیات‌پذیری آنها تاکید کردند.

 

The blackout in the cities also affected the stock market index

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان