زیپ در رفته را چگونه تعمیر کنیم و دوباره از آن استفاده کنیم؟

زیپ در رفته را چگونه تعمیر کنیم و دوباره از آن استفاده کنیم؟

زیپ در رفته را چگونه تعمیر کنیم و دوباره از آن استفاده کنیم؟

جا انداختن زیپ در رفته را در این پست به شما آموزش خواهیم داد. با سایت ناروب همراه باشید.

 

چطور زیپ در رفته را درست کنیم؟

پیش از اینکه بخواهید زیپ در رفته خود را عوض کنید توصیه می کنیم از شیوه خیلی ساده ای که در ادامه برای تعمیر زیپ در رفته آورده ایم استفاده کنید.

 

چطور زیپ در رفته را درست کنیم؟

سعی کنید به وسیله قیچی برشی مایل به زیپ بدهید ( زیپ فلزی و پلاستیکی هیچ فرقی نمی کند ).

 

توجه کنید که قسمت پارچه ای جای دست شما خواهد بود و این شکل سبب میشود شما بهترین جهت وارد کردن نیرو به زیپ را در اختیار داشته باشید .

 

یک طرف زیپ را بصورت مایل برش دهید. فقط یک سمت زیپ را از سر زیپ بگذرانید.

 

وقتی زیپ گیر کرده باشد

گیر کردن زیپ بسیار کلافه کننده است ، مخصوصا وقتی که لباس تنتان می باشد و تا زیپ باز نشود نمی‌توانید رها شوید. بهترین راه برای رفع این مشکل استفاده از یک مداد سیاه معمولی است. نوک مداد را روی دندانه زیپ بمالید و این کار را آن قدر ادامه دهید تا زیپ رها شود.

 

چنانچه این شیوه جواب نداد، می‌توانید از یک ماده روان کننده مانند مایع شیشه شوی استفاده کنید زیرا پایه روغنی ندارد و لباس شما را لک نمی‌کند. اما شما می‌توانید از صابون یا وازلین هم برای این کار کمک بگیرید. ماده روان کننده را ذره ذره روی دندانه‌های زیپ بریزید و زیپ را قدری بکشید، مجددا قدری مایع روان کننده بریزید و همینطور ادامه دهید تا زیپ به طور کامل رها شود. این شیوه مخصوصا هنگامی که پارچه زیر زیپ گیر کرده کارایی دارد.

 

زیپ در رفته را چگونه تعمیر کنیم و دوباره از آن استفاده کنیم؟

 

چطور زیپ در رفته را درست کنیم

 

وقتی دندانه‌های زیپ جفت نمی‌شوند

یکی از متداول ترین مشکلات زیپ، در رفتن و جفت نشدن دندانه‌های آن است. علل گوناگونی سبب این اتفاق می شوند. بعضی اوقات استفاده از نوک مداد یا صابون که در شیوه قبلی گفته شد دندانه‌ها را به مقدار کافی روان می‌کند تا مجددا درست کار کنند.

 

وقتی زیپ باز می‌ماند

یکی از مشکلات متداول شلوار، باز ماندن زیپ آن است. این زیپ را نمی‌توانید تعمیر کنید اما می توانید به صورت موقت مشکل را رفع کنید. یک حلقه جاکلیدی را از زیپ رد کنید و آن را به دکمه شلوارتان محکم کنید. این کار جلوی پایین آمدن زیپ را می‌گیرد. برای انعطاف پذیری بیشتر می‌توانید از کش پلاستیکی نیز استفاده کنید.

 

 

زیپ در رفته را چگونه تعمیر کنیم و دوباره از آن استفاده کنیم؟

 

وقتی زیپ خراب شده باشد

 

وقتی سر زیپ شکسته شده

چنانچه سر زیپ کنده شود یا نتواند دندانه‌ها را خوب جفت کند، باید سر زیپ را تعوض کنید.  برای کندن سرزیپ خراب می‌توانید با انبردست آن را بشکنید. اکنون سرزیپ جدید را داخل دندانه‌ها سُر دهید. عوض کردن سر زیپ کار دشواری نیست و تنها چند دقیقه زمان می برد.

 

وقتی دسته سر زیپ کنده شده

شکسته شدن دسته سر زیپ، باز و بسته کردن زیپ را سخت می‌کند. برای این مشکل می توانید با استفاده از یک گیره کاغذ، حلقه جاکلیدی یا حتی یک تکه سیم تلفن، سر زیپ را بکشید.

 

مطالب مرتبط :

آموزش تصویری دوخت زیپ مخفی

آموزش تصویری دوخت زیپ شلوار

عکس لو رفته هالیوودی ها با زیپ شلوار باز


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان