ramazan
ramazan

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

همه ی ما می دانیم ورزش از افتادگی اندام و حتی صورت جلوگیری می کند. استایل صورت با افزایش سن بی شک دچار تغییرات ناخوشایند می شود که هم اقایان هم خانم ها از این امر مستثنی نیستند.

 

در کشور ما متاسفانه با تغییر و افتادگی پوست صورت به سرعت رو به  جراحی های زیبایی می آورند که خود علاوه بر هزینه های بالا بازدهی خوبی هم ندارد و گاها دو چندان ظاهر زیبای فرد را به خطر می اندازند.

 

مجله تفریحی اینترنتی نازوب در این بخش بسیار جذاب و کارآمد تمامی حرکات مناسب برای گونه دار شدن، رفع لب های نازک، افتادگی بینی و … را به طور کامل همراه با تصاویر برای شما کاربران عزیز گرد آوری کرده است با ما همراه باشید.

 

این لیست کامل از حرکات و ورزش های بسیار مناسب صورت را باید به طور منظم انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. هیچ چیز به اندازه ورزش های آموزشی در خانه بی هزینه و کارآمد نیست!!!

 

1-لب های نازک 2- غبغب آویزان 3- ابروان افتاده 4- پلک های افتاده 5- معایب بینی 6ـ چین خوردگی گردن7ـ گونه های خوابیده8ـ خط های بوجود آورنده ناشی از حالات عادی صورت 9ـ چروک ایجاد شده در صورت 10ـ چروک ناشی از تحلیل عضلات

 

1- لبهای نازک و سخت

با افزایش سن، لب ها و ناحیه اطراف آن نازک و خشک می شوند. از عوامل ایجاد کننده آن می توان فشارهای عصبی کشیدن سیگار و اشعه ی خورشید و عادات حرکتی صورت را نام برد.

خط های ایجاد شده در لب ها و اثرات فرو رفتگی آن می تواند سن شما را بیشتر از آنچه که هست نمایش دهد و از زیبایی شما بکاهد. با ورزش ها و ماساژ صورت می توان عضلات اطراف دهان را ساخت و لبانی برجسته تر و ظاهری جوان تر به صورت داد.

 

2-غبغب آویزان

در سن 30 سالگی و یا بیشتر آرواره شروع به افتادن می کند و با قوی کردن عضلات آرواره ها و گردن می توان حالت آرواره ها را حفظ کرد.

با انجام ورزش های مربوطه ( ماساژ صورت) می توانید حتی در صحبت کردن هم اعتماد به نفس به دست آورید. با انجام این ورزش می توانید از بزرگ شدن غبغب جلوگیری کنید.

 

3- ابروان افتاده

هنگامی که که عضله دور چشم ضعیف می شود ابرو شروع به افتادن می کند که این وضعیت از نیم رخ بیشتر نمایان است. بوسیله ورزش و ماساژ دادن عضلات، ابرو به صورت طبیعی بالا کشیده می شود.

همچنین می توان با قوی کردن عضله بسیار کوچک ولی مهم پلک بالایی چشم، حالت چشم را جوان تر نمایش داد تا صورت حالتی هشیار تر و زنده تر پیدا کند.

 

4-پلک افتاده

حتی اگر شما مشهورترین ستاره سینما یا ملکه زیبایی هم باشید، راه فراری از پایین افتادن پلک ها ندارید. گاهی وراثت هم سبب ایجاد نواری در بالای چشم شده که در بعضی مواقع پلک مانند روکش بر روی چشم می افتد.

در این وضعیت سن فرد دوبرابر به نظر می رسد. با ورزش دادن عضلات کوچک پلک ها، چشمانی بزرگتر و گردتر و ظاهری آگاه تر و سر حال تر پیدا کرده و با خون رسانی بیشتر به این ناحیه چشمانتان براق تر شده و چشمانی شبیه به ستاره ها پیدا می کنید.

 

5- معایب بینی

بندرت کسی از بینی اش راضی است. با افزایش سن بینی چه کوچک چه بزرگ، بلند یا کوتاه، بزرگتر می شود. با شل شدن عضلات گونه فضایی خالی در اطراف بینی پدیدار می گردد.

بهترین راه برای محکم نگه داشتن بینی قوی کردن عضله کوچک بینی که در زیر سوراخ بینی قرار دارد می باشد. ورزش و ماساژ دادن روزانه این عضله سبب بهبودی شکل بینی و سفت شدن دهان و جمع و جور شدن لب بالایی می شود.

 

6- چین خوردگی گردن

حتی جوانان می توانند گردنی با پوست شل و چین خورده داشته باشند که در اثر قرار گرفتن در برابر خورشید، رژیم ناکافی و کمبود ورزش پیش می آید. بالا رفتن سن هم وضع را وخیم تر می کند.

پوست گردن به جهت حساس بودن، سن را بیشتر از دیگر نواحی بدن نشان می دهد و این مسئله در افرادی که گردن باریک دارند حادتر می شود. با ماساژ دادن این عضلات می توانید سایز عضلات گردن خود را تغییر و وضعیت آن را بهبود بخشید.

 

7- گونه های صاف و خوابیده

سن و نیروی جاذبه سبب صاف شدن عضله های گونه شده و با کوچک شدن عضله گونه، انحنای صورت از بین رفته و حالت یک میز را پیدا می کند و نتیجتاً چهره ای مسن تر و خسته تر حاصل می شود.

با ورزش ماساژ گونه می توان جبران کمبود ساختار استخوانی را هم کرد. بعد از چند ماه ورزش کردن گونه ها کاملاً برجسته و قوی می شوند.

زمانیکه به سن 30 سالگی نزدیک می شوید،صورت همراه با بدن و مغز بالغ شده و هر کدام با تأثیر بر روی یکدیگر ظاهری منحصر به فرد به شما می دهد.

هر فردی سه گونه از خط های صورت را دارد؛ با درک چگونگی تفاوت های این خط ها، شما قادر به تصحیح اثرات تخریبی بر صورتتان خواهید بود.

 

8- خط های بوجود آمده ناشی از حالات عادتی صورت

عکس العمل های احساسی به وقایع می تواند در صورت ما بصورت خط هایی ثبت شوند. البته تمام این خط ها بد نیستند زیرا که اینها سبب تمایز های فردی می شوند.

با ورزش های ماساژ صورت، عضلات زیرین پوست محکم شده و می توان خط های نا خواسته را برطرف کرد.

 

9- چروک های ایجاد شده در خواب

خط هایی که در صورت به هنگام خواب بوجود می آید دشمن ما در شب می باشند. عضلات صورت حتی در خواب می خندند و یا اخم می کنند.

با خوابیدن دستها در زیر گونه و یا انداختن دست ها بر روی صورت و یا با صورت خوابیدن بر روی متکا، سبب ایجاد خط هایی در گونه می شوید که با ماساژ گونه رفع می شوند.

 

10- چروک های ناشی از تحلیل عضلات

تنها عضلات شکم نیستند که با افزایش سن شل می شوند، بلکه عضلات صورت هم از این قانون مستثنی نیستند. با افزایش سن، عضلات ضعیف شده و ذخیره کلاژن کم می شود، از طرفی نیروی جاذبه هم عامل کمک کننده دیگری است تا پوست شل شود. چروک ها حاصل این روند هستند. با ماساژ منظم، تمام عضلات صورت روی فرم باقی می ماند.

 

نکته ای در ماساژ صورت

اساسی ترین مقدمه ورزش صورت این است که با تمرکز بر روی عضلات خود متوجه سوختن اسید لاکتیک در عضلاتتان شوید. سر انگشتان معمولاً در محل بالای عضله قرار می گیرند تا به صورت یک فشار سنج عمل کنند. سعی کنید انرژی را که در عضلات شما حرکت می کند حس کنید.

اگر بتوانید تصور کنید که انرژی را در ماهیچه های صورت خود حرکت می دهید، زودتر از معمول صورت شما جوان تر و شاداب تر خواهد شد در غیر این صورت بایستی کمی بیشتر وقت صرف کنید تا همین نتیجه بدست آید.

همراه با حرکت دادن انرژی توسط انگشتان خود ایجاد نبض کنید . این حرکت بالا و پایین آمدن، سبب می شود که شما انرژی را حس کرده و فرم صحیح ورزشهای ماساژ صورت را انجام دهید .

 

روش ورزش و ماساژ صورت

رفع غبغب

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

این تمرین باعث کشش ناحیه ی نرم زیر چانه می شود و در نتیجه مانع از افتادگی این قسمت می شود.

– طریقه: دست ها را مطابق شکل مشت کنید. سپس به کمک انگشتان شست و اشاره پوست و ماهیچه های زیر چانه را بگیرید و آهسته به سمت پایین بکشید، سپس رها کنید. این ماساژ را 20 بار انجام دهید.

 

تقویت و شکل گرفتن گونه ها

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین موجب تقویت و شکل گرفتن گونه ها می شود و ضمناً باعث فشار و انقباض در ناحیه غبغب می شود، در نتیجه با انجام مداوم این تمرین مانع از افتادگی غبغب می شود.

طریقه: به نقطه ثابتی در مقابل صورت خیره شوید.حالا دو طرف دهان را به سمت عقب و طرفین بکشید. دندانها بر روی یکدیگر قرار دارند. تا حد امکان دو طرف دهان را عقب بکشید.این تمرین ماساژ را ۳ بار و هر بار به مدت ۷ ثانیه انجام دهید. پس از گذشت چند هفته زمان را به ۱۵ ثانیه برسانید.

 

بالا کشیدن گوشه های دهان

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این ورزش ماساژ باعث می شود که گوشه های شل شده دهان محکم و بالا کشیده شوند.

طریقه: در حالت درازکش یا نشسته لب ها را روی هم ببندید و با فشار گوشه های دهان به طرف دندان های عقب ایجاد یک نقطه ی فشرده در گوشه ی دهانتن کنید.

از فشاردادن دندان هایتان بر روی هم بپرهیزید و به نفس کشیدن عادی ادامه دهید. اکنون انگشتان اشاره را آرام آرام روی نقطه ی فشرده قرار داده و به مک زدن گوشه های دهان به سوی دندان های عقب ادامه دهید و تصور کنید که یک لبخند کوچک و یک اخم کوچک با گوشه دهانتان انجام می دهید.

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

متوجه می شوید که گوشه های دهانات کمی بالا و پایین می روند. سپس انگشتان خود را کمی دور کرده و به سمت گوشه های دهان بالا و پایین ببرید و انرژی را در گوشه های دهانتان دنبال کنید.

این حرکت را تا احساس سوزش در عضله های گوشه دهان ادامه دهید و از شروع احساس سوزش تا بیست بشمارید و به دور و نزدیک کردن سر انگشتان به گوشه های دهان ادامه دهید. این عمل احساس سوزش را تشدید می کند.

 

حالت دهنده ی لب

با این ورزش حالت دهان جوان تر، محکم تر و برجسته تر نمایش داده می شود. این ماساژ لب را بزرگ تر کرده و چروک های لب را رفع می کند.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: این ورزش را می توان هم در حالت نشسته و هم در حالت درازکش انجام داد. لب هایتان را روی هم ببندید ولی مراقب باشید که دندان هایتان را روی هم فشار ندهید. سر انگشت اشاره را بین لب بالایی و پایینی گذاشته و لب ها را روی هم فشاردهید و تصور کنید که انگشت شما مدادی است که می خواهید آن را با لب هایتان بشکنید.

کم کم انگشت را بیرون کشیده و فقط تصور مداد را در ذهن داشته باشید تا احساس سوزش کنید و انگشت خود را به صورت نبض درجهت مداد تصورشده بالا و پایین ببرید و تا شماره 30 بشمارید.

این ماساز را خصوصاً برای نمایان کردن لب های باریک دو بار در روز انجام دهید. این ورزش برای آن دسته از مردمی که فشارها را در دهان خود نگه می دارند بسیار مؤثر است.

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

رفع چین و چروک بالای لب

این تمرین مانع از ایجاد چین و چروک در بالای لب می شود.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

طریقه: نوک انگشتان را بالای لب بالایی و در حدفاصل بین لب و بینی بگذارید. انگشتان دست‌ها را کنار یکدیگر قرار دهید و به هم نزدیک کنید. سپس انگشتان را به داخل فشار دهید به طوری که برجستگی دندان‌ها را زیر انگشتان حس کنید. حالا انگشتان را به آرامی بالا و پایین و قدری چپ و راست حرکت دهید. این ماساژ را یک بار در روز و هر بار به مدت یک الی دو دقیقه انجام دهید.

 

محکم تر کردن آرواره

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این ورزش به نفع عضلات آرواره ها می باشد. این ورزش ماساژ در رفع غبغب کمک کرده و پوست شل شده و آویزان اطراف آرواره ها را بهبود می بخشد.

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: در حالت نشسته دهانتان را بازکرده و لب پایینی را به روی دندان های پایین بالا بکشید. گوشه های دهانتان را به عقب کشیده و همین حالت را محکم نگه دارید.

لب بالایی را روی دندانهایتان فشاردهید. آهسته آرواره ی خود را باز و بسته کرده و مانند حالتی که می خواهید به وسیله قاشق بستنی بردارید، از گوشه های دهانتان برای باز و بسته کردن آرواره استفاده کنید.

دستان خود را 5/1 سانتیمتر اطراف صورت خود دور نگه داشته تا به حرکت انرژی در صورت کمک کنید. در این حالت سر شما کمی به طرف عقب می رود و چانه شم به طرف سقف اشاره می کند.

این ورزش را حداقل دوبار در روز انجام دهید تا ظاهری بهتر داشته باشید و بتوانید از شل شدن آرواره ها جلوگیری کنید.

 

ماساژ تقویت عضلات فک(1)

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین باعث تقویت عضلات فک می شود. در نتیجه مانع از پیدایش چروک در اطراف دهان می شود.

طریقه: دهان را باز کنید، تا حد امکان فک را پایین بکشید. دقت کنید که در روزهای نخستین فشار زیادی به خود وارد نکنید و با گذشت زمان به تدریج بر کشش فک پایین بیافزایید.پس از گذشت پنج ثانیه دهان را ببندیدو پس از چند لحظه دوباره تمرین را تکرار کنید.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.پس از گذشت هفته اول زمان را به ۱۰ ثانیه برسانید.

 

ماساژ تقویت عضلات فک(2)

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین علاوه بر کشش صورت موجب تقویت عضلات فک می شود.

– طریقه:این تمرین نیز همانند تمرین قبلی است.با این تفاوت که پس از کشیدن فک پایین به سمت پایین، ابروها را به سمت بالا بکشید.پس از گذشت پنج ثانیه، دهان را ببندید و پس از چند لحظه مکث دوباره تمرین را تکرار کنید.این تمرین را ۳ بار انجام دهید.پس از گذشت یک هفته زمان را به ۱۰ ثانیه افزایش دهید.

 

بزرگ کردن گونه ها

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

با انجام این ماساژ گونه ها بزرگ تر و برجسته تر می گردند. همچنین این ورزش فروافتادگی پایین چشم را برطرف میکند.

– طریقه: این ورزش را در حالت خوابیده یا نشسته انجام دهید. انگشت اشاره هر دست را بالای سیب گونه ها قراردهید. دهان را بازکرده و لب ها را از همدیگر دور کنید تا که حالت کشیده از حرف O در انگلیسی به وجود آید. این حالت را نگه داشته سپس لب بالایی را روی دندان های پاییین بکشید.

اکنون با گوشه های دهان لبخند بزنید. این کار را 30 مرتبه تکرار کنید. شما حرکت گونه های خود را زیر انگشتان خود حس می کنید. از ارتباظ ذهن – عضله استفاده کرده و مجسم کنید که عضله ی خود را زیرگونه بالا می برید. حداقل دوبار در روز این ورزش را انجام دهید. این ورزش را به راحتی در زمانی که تلویزیون نگاه می کنید و یا درحال راه رفتن هستید می توانید انجام دهید.

 

رفع افتادگی پوست

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین باعث تقویت و کشش پوست سطح صورت و مانع از افتادگی و چین و چروک می شود.

– طریقه: چشمها را ببندید. ابروها را پایین بیاورید.گونه ها را بالا ببرید.دو طرف دهان را بالا بکشید .پس از ۵ ثانیه انقباض را رها کنید و به عضلات صورت استراحت دهید.این تمرین را ۳ بار هر بار به مدت ۵ ثانیه انجام دهید. پس از گذشت چند روز زمان را افزایش دهید و به ۱۰ ثانیه برسانید.

 

تقویت عصب ها و عضلات صورت (1)

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این ماساژ موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع از ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

– طریقه: دست ها را دو طرف صورت و نزدیک گوش هاقرار دهید ، سپس دست ها را به سمت داخل فشار دهید و به سمت داخل بکشید. همراه با این عمل پوست صورت به سمت داخل کشیده می شود و از حالت طبیعی خود خارج می گردد.

پس از ۷ ثانیه دستها را از صورت بردارید و بگذارید پوست صورت به حالت اول برگردد.این تمرین را ۳ بار انجام دهید. پس از گذشت یک هفته زمان را به۱۵ ثانیه افزایش دهید.

 

تقویت عصب ها و عضلات صورت (2)

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین موجب تقویت عصب ها و عضلات صورت و مانع از ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

– طریقه: دست ها را مطابق شکل بر روی گونه ها بگذارید و دست ها را به داخل فشار دهید. سپس دست چپ را در جهت عقربه های ساعت و دست راست را در خلاف جهت عقربه های ساعت دوران دهید. پس از ۵ بار دوران، دست ها را رها کنید. این ماساژ را ۳ بار انجام دهید و در هر بار ۵ مرتبه دوران دهید. پس از گذشت یک هفته دوران را به ۱۰ بار افزایش دهید.

 

ماساژ حالت دهنده گردن و چانه

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این ورزش برای محکم تر کردن چانه، گردن و آرواره ها بسیارمؤثر است. این ورزش ماساژ از بزرگ شدن غبغب جلوگیری و حتی در بعضی موارد آنها را برطرف میکند.

طریقه: کاملاٌ صاف نشسته و چانه خود را بالا نگه دارید. لب های خود را ببندید و تنها با لب بالایی لبخند بزنید. یک دست خود را روی ابتدای گلو جائی که یقه قرار می گیرد گذاشته و پوست گردن را کمی به طرف پایین بکشید و محکم نگه دارید.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

سر را عقب برده تا احساس کشیدگی شدید در چانه و عضله های گردن بکنید. سپس سر را آزاد کرده و این عمل را سی مرتبه تکرار کنید.این ورزش را چنانچه در این ناحیه مشکل دارید بیش از دوبار در روز انجام دهید.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

رفع چروک دور گوش

این تمرین مانع چروک خوردن دور گوش می شود و از افتادگی گوش جلوگیری می کند.

طریقه: دستها را پشت گوش ها ببرید.انگشتان هر دو دست را پشت گوش ها قرار دهید.سپس به آرامی لاله های گوش ها را به سمت جلو فشار دهید.در اثر ممارست و تمرین مداوم بالاخره خواهید توانست لاله گوش را به سطح صورت بخوابانید.این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید.

 

ماساژ درشت کردن چشم

این ماساژ عضله ای راکه دور تا دور چشم را احاطه کرده است به حرکت در می آورد. این عضله مهم در بدن سبب باز و بسته شدن چشم ودر نتیجه پمپ شدن خون به تمام چشم می گردد. با انجام این ورزش پلک بالا و پایین قوی تر شده ، پف آلودگی زیر چشم کاهش یافته و گودی های زیر چشم بالا می آید.

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه:این ورزش را می توان هم در حالت خوابیده و هم در حالت نشسته انجام داد. انگشتان وسطی خود را میان ابروان در بالای پل بینی قرار داده و انگشتان اشاره را بر روی گوشه های خارجی چشمانتان بگذارید. سعی کنید که پلک پایینی چشم را به طرف بالا یا پیشانی بفرستید و هم زمان حس کنید که عضله خارجی چشم شما نبض می زند.

ده مرتبه پلک پایینی را به طرف بالا فشار دهید و آزاد کنید و مرتباً سعی کنید تا نبض عضله خارجی چشم را حس کنید . حالا در حالی که پلک پایینی را به طرف بالا فشار می دهید بشدت چشمان خود را ببندید و تا چهل بشمارید.

این ماساژ را روزی دو مرتبه انجام دهید و اگر در زیر چشم گودی و یا پف آلودگی دارید و یا می خواهید چشمان بزرگتری داشته باشید این ورزش را روزی سه دفعه انجام دهید .

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

تقویت پلک چشم و رفع چروکیدگی آن

این تمرین پلک چشم را تقویت کرده و چروکیدگی آن را از بین می برد و نرمی و قابلیت ارتجاعی زیر ابرو را افزایش می دهد.

– طریقه: راحت و صاف روی یک صندلی دارای پشتی راست بنشینید و آرنج های خود را روی میز بگذارید. چشمان خود را ببنیدید و دو تا از انگشتان هر دست خود را به طور افقی روی پلک هر چشم قرار دهید و وانمود کنید که می خواهید چشمان را در برابر فشار بسیارکمی با انگشتان خود بگشایید. این ماساژ را 3 بار انجام دهید.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

یک تمرین دیگربرای تقویت پلک ها

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

راست بنشینید. آرنج های خود را روی میز بگذارید. چشمانتان را ببندید و دو انگشت خود را به طور افقی روی چشمان خود قرار دهید. ابروها را در برابر فشارکمی با انگشتان بالا ببرید. این تمرین را 9 بار انجام دهید.

 

ماساژ قوی کردن پلک پایینی

این ورزش باعث قوی تر شدن پلک پایینی شده، گودی زیر چشم را مرتفع کرده و پُف آلودگی زیر چشم را کم می کند.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: این ورزش را می توان هم در حالت نشسته و هم در حالت درازکش انجام داد. انگشتان اشاره را در گوشه خارجی و انگشت میانی را در گوشه داخلی هر چشم قرار دهید. پلک پایینی را به شدت به طرف بالا فشار داده و به بالا فکر کنید و حس کنید که عضله داخلی و خارجی چشم شما پیچ می خورد.

10 مرتبه پلک خود را بالا برده و آزاد کنید و پلک بالایی چشم را تا می توانید گشاد و باز کنید. حالا پلک پایینی را به طرف بالا فشاردهید و تا 40 بشمارید. مرتباً برچرخش عضله خارج و داخل چشم تمرکز کنید. این ورزش را دوباره تکرار کنید. این ماساژ را دو بار در روز انجام داده و اگر زیر چشمتان پف آلود است، 3 بار در روز این ورزش را انجام دهید.

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

ماساژ رفع چین و چروک اطراف چشم

این تمرین علاوه بر تقویت عصب های اطراف چشم و نواحی ابرو مانع از چین و چروک اطراف چشم می شود.

– طریقه: چشم ها را ببندید و تا حدامکان آنها را جمع کنید. انگار باد تندی از روبرو می وزد شما چشم های تان را برای محافظت از خاک و خاشاک بسته اید.بدیهی است که در این حالت فقط چشم ها جمع می شود و بقیه صورت در حالت عادی باقی می ماند. ابروها را گره کنید و پایین بکشید. (مطابق شکل)، پس از ۵ ثانیه به حالت عادی برگردید.این تمرین را ۳ بار و هر بار به مدت ۵ ثانیه انجام دهید.به تدریج زمان را افزایش دهید و به ۱۰ ثانیه برسانید.

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

ماساژ تقویت دید چشم

این تمرین موجب تقویت دید چشم می شود و در عین حال با تقویت بعضی از عضلات چشم مانع از ضعیف شدن آنها می شود.

– طریقه: خطی افقی را در مقابل چشمان خود مجسم کنید. به مرکز این خط خیره شوید. سپس چشم ها را به آرامی به سمت راست و انتهای خط حرکت دهید. پس از رسیدن به انتهای خط چشم ها را به آرامی به سمت چپ حرکت دهید، پس از رسیدن به مرکز خط به حرکت ادامه دهید و این بار چشم ها را به انتهای سمت چپ خط برسانید. سپس دوباره به آرامی به مرکز بازگردید. این تمرین را ۱۰ بار انجام دهید. این تمرین خستگی چشم را برطرف می کند. عضلات چشم تقویت می شوند.

 

دوران چشم ها راست به چپ

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین موجب بهبود دید چشم می شود و از بروز آستیگماتیسم جلوگیری می کند.همچنین خستگی چشم را برطرف می کند و عضلات چشم تقویت می شوند.

طریقه:دایره ای را مقابل چشم های خود مجسم کنید.حالا چشم ها را از سمت راست دایره که منتهی الیه گوشه سمت راست چشم است دوران دهید و به سمت بالا، سپس به سمت چپ و سپس به سمت پایین و در ادامه به سمت راست حرکت دهید.دوران باید آهسته انجام شود.این تمرین را ۱۰ دور انجام دهید.

 

دوران چشم ها چپ به راست

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین موجب بهبود دید چشم می شود و از بروز آستیگماتیسم جلوگیری می کند.همچنین خستگی چشم را برطرف می کند و عضلات چشم تقویت می شوند.

– طریقه: دایره بزرگی را مقابل چشم های خود مجسم کنید.حالا چشم ها را از چپ به سمت بالا، سپس به سمت راست، سپس به سمت پایین و بعد به سمت چپ (نقطه شروع) دوران دهید.دوران باید آهسته انجام شود.این تمرین را ۱۰ دور انجام دهید.

 

دید عمودی

این تمرین نیز علاوه بر بهبود دید چشم، از بروز آ

ستیگماتیسم جلوگیری می کند. همچنین خستگی چشم را برطرف می کند.عضلات چشم را تقویت می کند.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: خطی عمود در مقابل تان مجسم کنید. برای این کار می توانید از ستون یا اضلاع دیوار استفاده کنید.به بالای خط خیره شوید.سپس به آرامی به سمت پایین حرکت دهید.

پس از رسیدن به انتهای خط، مجدداً از همان پایین به سمت بالا حرکت کنید.این تمرین را ۱۰ بار انجام دهید.حرکت چشم باید آهسته انجام شود.

 

نگاه به دور و نزدیک

این تمرین علاوه بر بهبود دید چشم و پرورش عضلات آن، باعث رفع خستگی و پیشگیری از آستیگماتیسم می شود.

– طریقه: در موقعیتی قرار بگیرید که فاصله تان با کنج سقف زیاد باشد.حالا به گوشه سقف خیره شوید و از آنجا تا نوک بینی خود خطی فرضی ترسیم کنید.چشم ها را در این مسیر حرکت دهید.

پس از رسیدن به نوک بینی دوباره آرام آرام به سمت گوشه سقف حرکت کنید.این تمرین را آهسته انجام دهید.این تمرین را ۵ بار انجام دهید.

 

خطوط زیگزاگ

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین علاوه بر بهبود دید چشم و پرورش عضلات آن باعث رفع خستگی و پیشگیری از آستیگماتیسم می شود.

– طریقه: مقابل یک دیوار خالی از تابلو بنشینید.حالا چشم ها را از گوشه سمت چپ بالای دیوار در یک مسیر زیگزاگ حرکت دهید و به سمت پایین، سپس بالا حرکت دهید تا به گوشه سمت راست پایین یا بالا برسد.سرعت حرکت چشم باید آهسته باشد.این تمرین را ۵ بار انجام دهید.

 

قوی کردن گردن(1)

این تمرین علاوه بر پیشگیری از افتادگی پوست گردن و گلو باعث تقویت عضلات گردن می شود.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: به پشت دراز بکشید. پاها کاملاً صاف و دست ها در طرفین بدن باشند. حالا سر را به آرامی از زمین حدود 10 سانتیمتر بلند کنید.

سپس سر را به چپ و راست بچرخانید، انگار می خواهید چیزی را در اطرافتان ببینید. پس از 10 ثانیه سر را روی زمین بگذارید و استراحت کنید. این تمرین را یک بار انجام دهید.

با گذشت چند هفته به تدریج زمان را به 20 الی 30 ثانیه برسانید و دفعات را به سه بار افزایش دهید.

 

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

قوی کردن گردن(2)

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

این تمرین علاوه بر پیشگیری از افتادگی پوست گردن و گلو باعث تقویت عضلات گردن می شود.

– طریقه: بر روی زمین دراز بکشید. دستها در طرفین و پاها صاف باشند سر را حدود 10 سانتی متر بلند کنید؛ حالا سر را به جلو وعقب خم کنید. این تمرین را 10 ثانیه انجام دهید. سپس سر را بر روی زمین بگذارید و استراحت کنید. این تمرین را یک بار انجام دهید. پس از گدشت چند هفته به تدریج زمان را به 20 الی 30 ثانیه برسانید و دفعات آن را به 3 بار افزایش دهید.

 

رفع خط اخم

این ماساژ از خط هایی که میان ابروان به وجود می آید جلوگیری کرده و حتی آنها را کاهش می دهد. همچنین از پایین افتادن پلک بالایی بر روی چشم خودداری می کند.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: این ورزش را می توانید هم در حالت نشسته و هم درازکش انجام دهید. انگشتان اشاره هر دست را در بالای ابروان و به موازات آن قرار دهید. سپس انگشتان خود را 25/1 سانتیمتر بالاتر از ابروان قرار داده و در حالی که انگشتان را به طرف پایین فشار می دهید، ابروان خود را به طرف بالا فشاردهید.

اکنون ابروان خود را به طرف بالا فشار دهید و آزاد کنید. این عمل را 10 مرتبه در روز انجام داده و در آخرین مرتبه در حالی که ابروان خود را به طرف بالا و انگشتان رابه طرف پایین همزمان فشارمی دهید،

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

یک خط فشار میان ابروان و انگشتان خود حس کنید و تا شماره 20 بشمارید و سپس ابروان خود را آزاد کنید. این ماساژ را دو مرتبه در روز انجام دهید تا پیشانی صاف تری داشته باشید. برای برطرف کردن خط های به جا مانده از اخم های شدید این ورزش را روزی 3 مرتبه انجام دهید.

 

فشارنقطه ای

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

پس از شستشوی صورت باآب و صابون، پیشانی را به کرم های گیاهی آغشته کنید. حالا انگشت میانی دست راست را روی نقاط مشخص شده در شکل بگذارید و با ملایمت فشاردهید. یک ثانیه فشار کافی است. این تمرین را 5 بارانجام دهید.

 

ماساژ انرژی دهنده صورت

این ماساژ فشارهای عصبی را کم کرده و رنگ رخسار را درخشان و رنگین می کند.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: زمانی که دراز کشیده اید لب های بالا و پایین را از هم دور کرده و شکل حرف Oانگلیسی به دهانتان بدهید. انگشت اشاره هر دست را بالای گونه های خود گذاشته و یک حالت مقاومتی بوجود بیاورید و لب بالایی را به روی دندان های خود پایین بکشید. سپس با گوشه های دهان لبخند بزنید و آزاد کنید و ده مرتبه این کار را انجام دهید. پیش روی خود مجسم کنید که عضلاتتان در زیر گونه ها هر دفعه که شما لبخند می زنید به بالا فشرده می شوند .

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

در دهمین لبخند تمام نیروی خود را برای از هم باز کردن لب بالا و پایین بکار گیرید وتصور کنید که گونه هایتان در حال حرکت از صورتتان از طریق فرق سر به طرف سقف هستند. در این حالت تا شماره 30 بشمارید. سپس انگشتان خود را 5/1 سانتیمتر از صورت خود بالاتر قرار داده و شروع به حرکت دادن انگشتان از صورت به فرق سر کنید. این ورزش را روزی دو مرتبه و اگر فشارهای عصبی دارید بیشتر انجام دهید.

 

ماساژ مخصوص صورت های لاغر و کشیده

این ماساژ خصوصاً به صورتهای لاغر و دراز کمک بسیار زیادی می کند. این ورزش به چندین عضله کمک کرده تا گونه های خالی را پرکنند. این ورزش صورت را پهن کرده و صورت لاغر صاف و غم زده را بهبود می بخشد.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: این ورزش را هم می‌توانید در حالت دراز کش و هم در حالت نشسته انجام دهید. اول دهانتان را باز کنید و گوشه‌های دهان را به طرف دندان‌ها عقب بکشید تا شکلی شبیه لنگر به دست آید. لب بالایی را روی دندان‌های بالا فشار دهید. تصور کنید که گونه های بزرگ و چاقی از گوشه‌های دهانتان خارج شده و قسمت‌های خالی صورتتان را پر می‌کند.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

سر انگشتان را روی گوشه‌های دهان خود قرار دهید و آنها را به آهستگی به طرف کناره‌های صورت ببرید. گوشه‌های دهان را همچنان به طرف عقب بکشید. آهسته به دور کردن انگشتان ادامه دهید تا احساس سوزش در عضله خود کنید. سپس سر را 5/2 سانتیمتر بالا آورید و نگاه دارید و تا 35 بشمارید. در این لحظه دستان خود را 5 سانتیمتر از کنارۀ صورت دور کنید و یک دایره با دست بکشید تا احساس سوزش تشدید شود. این ماساژ را روزی دو بار انجام دهید.

 

ورزش مخصوص صورتهای پهن

این ورزش صورت پهن را باریک تر کرده و به آن حالت می دهد. چنانچه صورتی لاغر دارید این ورزش را فقط روزی یک بار انجام دهید.

– طریقه: این ورزش را درحالت درازکش یا نشسته انجام دهید. دهان خود را بازکرده و به شدت لبهایتان ر ا به روی دندان هایتان بکشید. تصورکنید که اطراف دهان شما به طرف سر شما از طریق آرواره ها حرکت می کنند. دستان خود را کنار سر نگه داشته و اطراف صورت خود را بالا ببرید و تصورکنید که صورت شما بالا کشیده می شود.

این عمل را ادامه دهید تا احساس سوختن کنید و اگر درازکش هستید سرتان را 5/2 سانتیمتر بالا آورده و تا 30 بشمارید. این ورزش را روزی 2 بار برای صورتهای پهن با پوستی شل و آویزان شده انجام دهید.

 

کوتاه کردن بینی

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

بینی در طول زندگی رشد می کند و سر بینی با افزایش سن پایین افتاده و پهن تر می شود. با این ماساژ می توان بینی را کوتاهتر و سر آن را باریک تر کرد.

– طریقه: در وضعیت نشسته یا خوابیده سر انگشت اشاره را روی سر بینی گذاشته و آن را به طرف بالا فشارد هید و محکم نگه دارید. با پایین کشیدن لب بالایی بر روی دندانهای بالا سربینی خود را به طرف پایین بکشید و قبل از اینکه لب را آزاد کنید، یک ثانیه تأمل کنید.

این عمل را 35 مرتبه تکرار کنید. شما متوجه می شوید که سر بینی شما بر روی انگشتانتان فشار می آورد. به خاطر داشته باشید که به نفس کشیدن به صورت هماهنگ در حین ورزش ادامه دهید.

انجام صحیح این ماساژ سبب ایجاد جریان خون و رسیدن اکسیژن در بینی و لب بالایی شما می شود. این ورزش ماساژ را یک بار در روز و اگر بینی دراز یا پهن دارید دوبار در روز انجام دهید.

 

 

صاف کردن چین بینی – لب

این ماساژ بهبودی قابل توجهی را در ظاهر شما ایجاد می کند. با این ماساژ خط های عمیقی که از بینی تا گوشه های دهان که در نتیجه افزایش سن به وجود می اید بر طرف می شود.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: این ورزش در حالت نشسته انجام می گیرد. اید لب های بالا و پایین را از هم دور کرده تا شکل حرف Oانگلیسی درست شود. گوشه های لب بالایی خود را بالا کشیده تا حالت یک لبخند به دست آید، فقط از لب بالایی خود استفاده کنید. لب بالایی را محکم به دندان ها فشار دهید و همزمان به طرف پایین بکشید.

شما احساس کشیدگی در اطراف بینی تان می کنید. خیلی مهم است که بینی را هر زمان که لبخند می زنید به طرف بالا چروک بیندازید. انرژی در اطراف بینی شما در حرکت است. با سرانگشت انرژی را دنبال کنید و حتی انرژی را در طول بینی تان با بالا آوردن و پایین آوردن انگشتان تشدید کنید.

به این کار ادامه دهید تا احساس سوزش در پره های بینی تان کنید. در این وضعیت در حالی که سعی می کنید مانند خرگوش بخندید، تا شماره 20 بشمارید.

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

تقویت عضلات دهان،آرواره و گلو

این تمرین عضلات گلو و ارواره ها را تقویت می کند، دهان را سفت و لب ها را نرم و لطیف و خوش حالت می سازد. تمرین های زیر را به نوبت هرکدام 20 بار انجام دهید.

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

– طریقه: حالت اول: بر وزن ایست، به گونه ای مبالغه آمیز بگویید« ایکس». حالت دوم: بلافاصله پس از آن لب ها را جمع کرده و بر وزن کیلو بگویید«کی یو». حالت سوم: گوشه های دهان خود را ب طرف پایین و خارج بکشید. لب بالایی خود را تا آنجا که مقدور است ثابت و بی حرکت نگاه دارید. احساس خواهید کرد که عضلات گلوی شما منقبض می شود.

حالت چهارم: در حالی که لب بالایی خود را ثابت و بی حرکت نگاه می دارید، گوشه های دهان را با یک لبخند تصنعی و ساختگی بالا ببرید. این تمرین علاوه بر تقویت عضلات گردن و آرواره از پیدایش خطوط بین بینی و لب بالایی جلوگیری می کند.

 

 

آموزش روش های گونه گذاری، پروتز لب، کوتاه کردن بینی در منزل با تصاویر

 

پشتکار در ماساژ

از آنجا که علاقه مند هستیم تا شما به هدف خود برسید، می خواهیم متذکر شویم که ورزش و ماساژ صورت یک برنامه اصلاحی چندجانبه است. شما می توانید ورزش را در هر زمان و هرجا در برنامه روزانه خود بگنجانید. این روزها معمولاً هر فردی مقداری وقت اضافی پیدا می کند.

در زمانی که وقت آزاد داشتید، زمان خوبی است تا این ماساژ ها ورزش ها را انجام دهید. این ورزش ها را حتی می توانید هنگام رانندگی و پشت فرمان انجام دهید. این ورزش ها نه تنهت ظاهر و احساسی جوان به شما می دهد، بلکه سبب ازدیاد فکر و تمرکز بیشتر حواستان نیز می شود.

 

نکته مهم این است که شما خود را فراموش کرده و ماساژ و ورزش را انجام می دهید و از وقت آزاد خود به نوعی استفاده می کنید.

 

مطالب جذاب و مرتبط

 

ورزش های تصویری برای چاق شدن صورت

9 ورزش موثر برای لاغری شکم / تصاویر

ورزش تصویری کگل ویژه دستگاه تناسلی خانم ها

آموزش تصویری یوگای صورت برای رفع چین و چروک

ورزش هایی برای خوش فرم کردن سینه ها (تصویری)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان