رونمایی از ویژه و جنجالی ترین توپ تاریخ فوتبال 2022+ فیلم و بررسی دیدنی

مجموعه : اخبار ورزشی
رونمایی از ویژه و جنجالی ترین توپ تاریخ فوتبال 2022+ فیلم و بررسی دیدنی

توپ جام جهانی 2022

 

جام جهانی 2022  اولین جام جهانی خواهد بود که کشوری از جهان عرب آن را میزبانی می‌کند، و همچنین پس از جام جهانی 2002، این دومین باری است که جام جهانی در آسیا برگزار می‌شود.

 

در ادامه نگاهی داریم به حواشی داغ جام جهانی و میزبانی قطر و رونمایی از ویژه و جنجالی ترین توپ تاریخ فوتبال.

 

رونمایی از ویژه و جنجالی ترین توپ تاریخ فوتبال 2022+ فیلم و بررسی دیدنی

 

علاوه بر این، این تورنمنت آخرین دوره از مسابقات خواهد بود که 32 تیم در آن شرکت می‌کنند و برای جام جهانی 2026 و پس از آن، حضور 48 تیم برنامه‌ریزی شده‌است.

 

با توجه به گرمای شدید قطر در تابستان، این جام جهانی از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار می‌شود و اولین دوره از این رقابت‌ها است که در ماه مه، ژوئن یا ژوئیه برگزار نمی‌شود.

اتهامات فساد مالی در رابطه با نحوهٔ به دست آوردن حق میزبانی این رویداد توسط قطر مطرح شده‌است. تحقیقات و گزارش داخلی فیفا، قطر را از هرگونه تخلفی تبرئه کرد.

 

در 27 می 2015، دادستان‌های فدرال سوئیس تحقیقاتی را در مورد فساد و پولشویی مربوط به مناقصه‌های جام جهانی 2018 و 2022 آغاز کردند.

سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا ادعا کرد که قطر از «عملیات سیاه» استفاده کرده‌است، که نشان می‌دهد کمیتهٔ پیشنهاد برای کسب حق میزبانی تقلب کرده بود.

 

علاوه بر این، قطر به دلیل رفتار بد با کارگران خارجی که در پروژه‌های مرتبط با جام جهانی مشغول به کار هستند با انتقاد شدیدی روبرو شده‌است، به طوری که عفو بین‌الملل به «کار اجباری» اشاره کرده و اعلام کرده‌است که صدها یا هزاران کارگر مهاجر در نتیجهٔ نقض حقوق بشر، و شرایط کار بی‌دقت و غیرانسانی جان باخته‌اند.

 

مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 قطر از سی آبان آغاز می شود و تا بیست و هفت آذر ادامه خواهد یافت. همچنین برای اولین بار در تاریخ است که مسابقات جام جهانی در فصل پاییز برگزار می‌شود.

 

طبق اعلام قبلی فیفا، روز جمعه 12 فروردین مراسم قرعه کشی جام جهانی برگزار خواهد شد. در همین زمینه امروز به طور رسمی از توپ این رقابت‌ها رونمایی شد.

 

تیم های راه یافته به قطر

 

تا امروز چهره 27 تیم راه یافته به قطر مشخص شده است. تیم‌های قطر (میزبان)، آلمان، دانمارک، برزیل، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس، سوئیس، هلند، آرژانتین، ایران، کره جنوبی، ژاپن، عربستان سعودی، اکوادور، اروگوئه، کانادا، غنا، سنگال، پرتغال، لهستان، تونس، مراکش و کامرون تیم‌هایی هستند که در جام جهانی حضور خواهند داشت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان